9 روش کاربردی برای کمک به تمرکز شما


آتنا نبيل زاده 10 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

9 روش کاربردی برای کمک به تمرکز شما

توجه شما این روزها همه چیز است. از آنجا که رسانه ها ، فناوری ، وب سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر و افرادی که در محیط شما هستند همیشه حواس شما را پرت می کنند و راه های جدیدی برای محدود کردن بهره وری و تمرکز شما پیدا می کنند ، مهم این است که هر بار تمرکز خود را حفظ کنید. شما نمی خواهید زمانی که صرف کار کرده اید تلف شود ، درست است؟

تمرکز

با این کار ، شما همچنان “چشم طوفان” ، آرام و متمرکز هستید. متمرکز بودن بیشتر یک هنر است تا یک علم.

در اینجا 9 روش و راهنمایی عملی برای تمرکز وجود دارد:

  • یک یا دو هدف برای سال انتخاب کنید

اهداف چیست؟
چرا اهداف روشن مهم هستند؟

  • یک مراسم روزانه ایجاد کنید

تفاوت بین مراسم روزمره و روتین

  • ابتدا مهمترین کار را انجام دهید
  • به خودتان زمان سکوت روزانه بدهید
  • سر و صدا را حذف کنید
  • مراقب خودت باش
  • روزانه تجسم کنید

تجسم چگونه کار می کند

  • هر کاری را که شروع می کنید کامل کنید

از شبکه های اجتماعی استراحت کنید
مزایای استراحت با شبکه های اجتماعی:
برنامه یا افزونه ای کروم  را نصب کنید که به شما در یادآوری کارهای روزانه خود کمک کند.

  • اراده خود را توسعه دهید

چرا اراده برای آموزش خوب و نتایج زندگی مهم است؟

در اینجا 9 روش و راهنمایی عملی برای تمرکز وجود دارد:

1_یک یا دو هدف برای سال انتخاب کنید:

من فکر می کنم تعیین هدف مهم است ، اما تعیین اهداف زیاد می تواند یک دام باشد. این فقط برای برخی حواس پرتی است.

اوایل این هفته با زنی صحبت کردم که دوست من است. احساس کردم که او کمی گیج به نظر می رسد. وقتی صحبت را شروع کردیم ، او درباره مشاغل مختلفی که در آن کار می کند به من گفت. من از او پرسیدم “چند کسب و کار داری؟” و او پاسخ داد: “من سه تا دارم.”

اگر از من بپرسید ، این خیلی زیاد است ، و دلیل آن در اینجا آمده است. داشتن مشاغل زیاد (یا اهداف مربوط به آن موضوع) تمرکز ، انرژی ، بهره وری و اقدامات شما را پراکنده می کند.

روی هدف هایتان تمرکز کنید

در عوض ، یک یا دو هدف برای سال انتخاب کنید. در این مورد ، ممکن است به این معنی باشد که ابتدا بر یک کسب و کار تمرکز کنید. آن را راه اندازی کنید تا تقریباً خودکار اجرا شود. سپس شما برای پروژه بزرگ بعدی خود آماده هستید.

اهداف چیست؟

اهداف بلوک های سازنده ای هستند که منجر به دستیابی به یک برنامه می شوند. هدف ها عبارتهای کوتاه و دقیق هستند که به آنچه شما می خواهید تغییر دهید و چرا ، و همچنین برای چه کسانی می خواهید آن را تغییر دهید ، چقدر می خواهید آن را تغییر دهید و چه زمانی می خواهید آن را تغییر دهید. ایده تعیین هدف یکی از راه های هوشمند برای حفظ تمرکز است.

چرا اهداف روشن مهم هستند؟

اهداف واضح برای تعیین اینکه آیا برنامه شما به اهداف خود می رسد ، ضروری است. همچنین تعیین اهداف برنامه تا حد امکان به منظور ارائه وضوح برنامه و ارتباطات ارزیابی قوی بسیار مهم است. هنگامی که اهداف مشخصی تعیین شده اند ، ارزیابی برنامه بطور قابل ملاحظه ای ساده تر می شود.

هنگام نوشتن اهداف ، آنها را هوشمند (خاص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، واقع بینانه ، مخصوص زمان) نگه دارید.

2_یک مراسم روزانه ایجاد کنید

من مربی جهت زندگی هستم ، اما همچنین یک وبلاگ نویس هستم و یک خبرنامه دارم. از آنجا که نوشتن بخشی از شغلی است که من انتخاب می کنم ، هر روز صبح می نویسم بدون توجه به اینکه آیا مقاله ای را منتشر کنم یا نه. این تبدیل به یک مراسم صبحگاهی بسیار قدرتمند شده است که باعث افزایش تمرکز من برای افزایش بهره وری می شود.

اهنگ گوش کنید و تمرکز کنید

این آیین روزانه همان روندی است که به من کمک کرد تا کتاب الکترونیکی خود را هنگام کار به صورت تمام وقت به عنوان مهندس بنویسم. هر روز صبح به مدت 25 دقیقه تا یک ساعت می نوشتم و یک کتاب الکترونیکی 16 صفحه ای را در 8 هفته به پایان می رساندم.

تفاوت بین مراسم روزمره و روتین

تمایز بین یک مراسم روزانه و یک روال معمول در دیدگاه شماست. این تصور شما از نحوه کنترل فعالیت های خود و چگونگی حفظ مغز برای تمرکز است. آیا آنها وظایفی عادی هستند که باید انجام شوند یا فعالیتهای معنی داری هستند که هدف ، یادگیری یا لذت را به زندگی شما می افزایند؟ همه چیز به نگرش شما بستگی دارد.

برنامه روزانه مجموعه ای از برنامه ها و برنامه هایی است که هر روز در یک سکانس یکسان انجام می دهید. به عنوان مثال ، بلند شدن و رفتن به محل کار ، بارگیری ماشین ظرفشویی ، تمیز کردن دندان ها و آماده سازی کودکان برای مدرسه. ممکن است یک روال ساده و کسل کننده به نظر برسد زیرا مورد نیاز است. می توانید کارهای روزمره خود را برای حمایت از بهره وری روزانه خودکار کنید. اگرچه روالها ممکن است موثر باشند ، اما همیشه الهام بخش یا دلپذیر نیستند. آنها به عنوان یک بار در نظر گرفته می شوند که می تواند تا حدی حواس را پرت کند.

مراسم روزمره از این نظر قابل مقایسه است که هر دو شامل مجموعه ای از فعالیتها هستند که به ترتیب انجام می شوند. با این حال ، یک مراسم روزانه از نظر هدف متمایز است و نمی تواند همان ویژگی های مراسم روزمره را داشته باشد. آیین های روزانه فعالیت های مهمی هستند که خود انگیزه دارند ، در غیر این صورت ممکن است انرژی و لذت را در عین ایجاد ساختار و کارآیی ارائه دهند. آیین یک روش کلیدی برای انجام یک کار است که علاوه بر انجام کار ، دارای احساس هدف و عوارض جانبی مفیدی است.

3_ابتدا مهمترین کار را انجام دهید و تمرکز کنید

از خود بپرسید ، “آیا من چیزهایی اختراع می کنم که باید انجام دهم تا از موارد مهم جلوگیری کنم؟” این با قانون 80/20 کار می کند. 20 درصد از اقدامات خود را ایجاد کنید 80٪ از نتایج خود را. اگر اینطور است ، آیا روی 20 درصد متمرکز هستید که قوی ترین نتایج را برای شما به همراه خواهد داشت؟

ابتدا مهمترین کار را انجام دهید و تمرکز کنید

اگر نه، چرا نه؟ آیا چیزهایی اختراع می کنید تا از موارد مهم دوری کنید؟ در بیشتر موارد ، از اقدامات مهم اجتناب می کنید زیرا ترس از طرد شدن در آن اعمال وجود دارد.

این را درک کنید: شما وقتی به زندگی خود تسلط پیدا کرده اید که می دانید مهم نیست دیگران در مورد شما چه فکر می کنند – مهمتر این است که شما در مورد شما چه فکر می کنید. امروز مهمترین اقدامات خود را انجام دهید و بزرگترین نتایج را به دست آورید.

4_به خودتان زمان سکوت روزانه بدهید

من از روشی که جان عصارف بیان می کند خوشم می آید. او می گوید: “شما می خواهید سرعت خود را در داخل پایین بیاورید تا همه چیز در خارج سرعت یابد.”

تمرکز کنید

برای مثال یک ماشین گیربکس دستی را در نظر بگیرید. وقتی از دنده اول به دنده دوم می چرخید ، موتور کند می شود اما سرعت خودرو افزایش می یابد. با حرکت از حالت دوم به سوم ، موتور دوباره کند می شود ، اما سرعت خودرو حتی بیشتر می شود. شما نیز می خواهید همان کار را انجام دهید: سرعت خود را در داخل کاهش دهید تا در خارج سرعت بگیرید. اینها نکاتی برای ایجاد یک مراسم روزانه برای مدیتیشن ، تنفس یا تجسم هر روز است تا به آرامش برسید.

5_سر و صدا را از بین ببرید و تمرکز کنید

محیط زیست نقش مهمی ایفا می کند و بر دنیای درونی شما تأثیر می گذارد. می تواند بر ذهن شما تأثیر بگذارد این حواس پرتی ها می توانند مغز شما را کنترل کرده و شما را از تمرکز دور نگه دارند ، بنابراین بر بازی درونی و بهره وری شما تأثیر می گذارد.

سر و صدا را از بین ببرید و تمرکز کنید

اجازه ندهید حواس شما را پرت کند. نکته اصلی این است که از هرگونه مزاحمت که باعث حواس پرتی شما می شود خلاص شوید. شما باید متمرکز بمانید. اگر می خواهید وزنه برداری را انجام دهید باید چربی را کوتاه کنید. و این به معنای از بین بردن حواس پرتی در زندگی است که مانع تمرکز شما می شود. مواردی مانند: تماشای اخبار ، گوش دادن به رسانه ها از طریق رادیو ، گشت و گذار در اینترنت ، صرف وقت برای انجام بازی های کامپیوتری نسخه موبایل ، مرور وب سایت ها و برنامه ها ، یا بررسی بیش از حد ایمیل.

من روزانه حداکثر یک ساعت را به گشت و گذار در وب سایت ها اختصاص می دهم و بیشتر اوقات برای تحقیقات یا بازاریابی گوگل است. من همچنین ایمیل خود را دو بار در روز چک می کنم. یک بار در نیمه روز و یک بار در شب. چربی را بریده و سر و صدای پس زمینه را در زندگی خود حذف کنید.

6_مراقب خودت باش تمرکز کن

باید به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید تمرکز خود را حفظ کنید ، باید بتوانید اجرا کنید. و شما نمی توانید اجرا کنید مگر اینکه ابتدا مراقب خودتان باشید.

مراقب خودت باش تمرکز کن

اطمینان حاصل کنید که یک مراسم روزانه یا حداقل هفتگی را برای تجربه چیزهایی که واقعاً از آنها لذت می برید ، قرار دهید. در مورد من این بدان معناست که هفته ای دوبار هاکی بازی کنید ، به باشگاه بروید و کتابهای الهام بخش بخوانید. به خودتان زمان دهید تا کارهایی را انجام دهید که واقعاً دوست دارید انجام دهید. مراقب خود باشید و قادر خواهید بود از دیگران مراقبت کنید.شما فقط چیزی را که به دست آورده اید خواهید داد.

بيشتر بخوانيد: چگونه براي مصاحبه شغلي آماده شويم

7_روزانه تجسم کنید

شما می توانید این بخش را از مراسم روزانه خود قرار دهید. روزانه حداقل 5 دقیقه را صرف تجسم زندگی ایده آل خود در همه زمینه ها کنید. این می تواند به شما کمک کند مسیری را که می خواهید با آن شروع کنید پیگیری کنید.

کارهای خود را با تمرکز انجام دهید

بینایی مغناطیسی است که شما را به سمت مقصد می کشاند. این به شما این شادی را می دهد که به جای فشار به سوی آینده ای روشن حرکت کنید. مثل این است که به جای فشار دادن به سرازیری به سراشیبی بروید. داشتن چشم انداز شما را با جریان به جای خلاف آن حرکت می دهد. با تجسم روزانه کاملاً متمرکز بمانید.

تمر کز: تجسم چگونه کار می کند

تجسم شبیه به تمرین ذهنی برای رویدادی است که می خواهید به زندگی خود بیاورید. این بر اساس قانون جذب است ، که می گوید ما آنچه را که بیرون می آوریم جذب می کنیم. اگر کسی به طور مداوم با ایده های منفی روبرو باشد ، مشاهده و جذب مثبت بیشتر به زندگی برای او دشوار خواهد بود. از سوی دیگر ، اگر شخصی به طور منظم خود را در بهترین حالت تجسم کند ، ممکن است به او کمک کند تا به توانایی خود در موفقیت اطمینان بیشتری پیدا کند. (بنابراین تعجب آور نیست که افراد موفق از جیم کری تا اپرا بخشی از موفقیت خود را به تجسم مکرر نسبت می دهند.)

با تجسم اینکه رسیدن به اهدافمان چگونه خواهد بود ، ممکن است اتصالات عصبی عضلانی را که مغز ما را به ماهیچه های ما پیوند می دهد فعال کنیم. این ممکن است به ذهن ما کمک کند تا تصور کنیم که رسیدن به آن هدف در حال حاضر چه احساسی دارد. وقتی تجسم به صورت روزانه تمرین می شود ، طبیعت دوم می شود و ایجاد نمایش های بصری موثر ساده تر می شود.

8_تمر کز روی کار ها هر کاری را که شروع می کنید کامل کنید

تکمیل را به یک عادت تبدیل کنید. هر کاری را که شروع می کنید به پایان برسانید. اینها وعده هایی است که به خودتان می دهید. اگر به یکی از دوستان خود قولی داده اید و آن را انجام نداده اید ، آیا فکر می کنید آنها به شما اعتماد خواهند کرد؟ بعید است ، اما بدتر این است که شروع به شک می کنید و اعتماد خود را از دست می دهید.

تمر کز روی کار ها

و عدم اعتماد منجر به اعتماد به نفس پایین و تصور ضعیف از خود می شود. اگر نظر کمی درباره خود دارید ، فکر می کنید چقدر مولد خواهید بود؟ در اینجا چند نکته برای کارآمد بودن و انجام کارها آورده شده است:

از شبکه های اجتماعی استراحت کنید

اگر تا به حال احساس کرده اید که نیاز به استراحت از شبکه های اجتماعی دارید ، تنها نیستید. با فناوری امروز ما ، تنها با محدود کردن خود به رایانه می توان هرگونه حواس پرتی را کنترل کرد. کاربران باید خود را با کاهش تأثیر به اصطلاح ساعت های طولانی روی صفحه محدود کنند. شما نمی خواهید این ایده به صرف وقت خود در گوگل و وب سایت با استفاده از تلفن همراه آندروید خود را.

حتی کاربران شبکه های اجتماعی و افراد مشهور به سم زدایی دیجیتالی نیاز دارند. لیلی سینگ ، یوتیوبر اهل تورنتو ، اخیراً قصد خود را برای داشتن آزادی و کنار گذاشتن رسانه های اجتماعی به منظور تمرکز بر سلامت روان اعلام کرده است. چندین چهره مشهور موسیقی نیز در طول این سالها به دلایل مختلف ، سایتهای مختلف اجتماعی را ترک کرده اند ، از جمله دریافت نظرات بسیار بد یا آزار و اذیت ، هدف قرار گرفتن توسط هکرها یا ترفندهای تبلیغاتی ، یا فقط خواهان کمی (یا بسیار) تنهایی بیشتر.

مزایای استراحت با شبکه های اجتماعی:

  • ذهن آگاهی عبارت است از توانایی آگاهی از افکار و احساسات خود هنگام حضور در لحظه.
  • هنگامی که افراد آنلاین هستند ، اغلب سرگردان و غیرفعال هستند. بلند شدن و قدم زدن در اطراف فوق العاده است!
  • فرصت تجربه طبیعت و به دور از هرگونه حواس پرتی
  • زمان اضافی برای کشف خود
  • زمان خواب اضافی

برنامه یا افزونه ای کروم را نصب کنید که به شما در یادآوری کارهای روزانه خود کمک کند.

مهم نیست که فهرست وظایف ، برنامه و تقویم شما چقدر منظم است ، شما وظایف خود را انجام نخواهید داد مگر اینکه یک سیستم مطمئن از اعلان ها برای یادآوری انجام آنها داشته باشید.

هرکسی که یک ساعت صرف تهیه لیست خرید ایده آل کرده باشد تا متوجه شود فراموش کرده است آن را به فروشگاه بیاورد ، ارزش یادآوری ها را می داند.

تنها راهی که می توانید این نوتیفیکیشن های روزانه را دریافت کنید این است که یک برنامه رایگان یا نسخه افزودنی کروم را در مرورگر خود در گوگل در تلفن خود جستجو کنید که می تواند به شما در ردیابی کارهای روزانه شما کمک کند.

برخی از یادآوری ها آن چیزی است که مجموعه ای از محصولات کاغذی یا خدمات آنلاین را به همان اندازه ای افزایش می دهد که دیوید آلن از آن به عنوان “سیستم مورد اعتماد” یاد می کند.

بسیاری از افراد با سازماندهی بیشتر مخالفند. هر نوع آشفتگی آشوبی که ایجاد می کنند ، زندگی آنها به صورت روزانه ادامه می یابد زیرا آنها به اندازه کافی خودآگاه هستند و تشخیص می دهند که پس از این همه تلاش ، آنها مطمئناً فراموش خواهند کرد که لیست خود را با خود بیاورند وقتی که بیشترین اهمیت را دارد.

خوشبختانه ، راهکارهایی برای اطمینان از به خاطر سپردن یادآوری لیست هایمان وجود دارد – و برای به خاطر سپردن انجام کارهایی که باید انجام دهیم ، صرف نظر از اینکه در لیست هستند یا خیر.

در بیشتر موارد ، ما ابتدا نیاز به تدریجی داریم ، مانند استفاده از یادآوری ، اما در نهایت شتاب کافی را ایجاد می کنیم که انجام کاری که باید انجام شود به یک عادت تبدیل می شود – نه یک استثنا.

9_تمرکز و اراده خود را توسعه دهید

وقتی مراسم روزانه خود را شروع می کنید ، برای حفظ پایبندی به روال عادی به اراده نیاز دارید. در ابتدا هرگز آسان نیست ، اما با پشتکار ، عادت های روزانه خود را توسعه می دهید تا تمرکز خود را حفظ کنید.

تمرکز و اراده خود را توسعه دهید

قدرت اراده مانند یک ماهیچه است ، هرچه بیشتر از آن استفاده کنید قوی تر می شود. برای شروع ، این عبارت را در ذهن خود بنویسید:

“هر روز کاری را بدون هیچ دلیلی انجام دهید تا اینکه ترجیح می دهید آن را انجام ندهید یا تمایلی به انجام آن ندارید.” ~ ویلیام جیمز

با انتخاب مراسم روزانه شروع کنید که بیشترین تأثیر را در زندگی شما خواهد داشت. سپس به مدت 30 روز به آن متعهد شوید. ممکن است به سادگی تجسم پنج دقیقه در روز باشد. هنگامی که در یک زمینه قوی تر شدید ، می توانید اعتماد به نفس و اراده خود را در زمینه های دیگر تقویت کنید.

“چشم طوفان” بودن کار آسانی نیست ، اما می تواند بسیار ساده باشد. یک نکته را انتخاب کنید و هر قسمت از وجود خود را متعهد کنید تا آن را محقق کند. وقتی کشتی خود را در میان آبهای متلاطم هدایت می کنید ، این همه تفاوت را ایجاد می کند – و در نهایت به تمرکز شما کمک می کند.

چرا اراده برای آموزش خوب و نتایج زندگی مهم است؟

برخورداری از ظرفیت برای اعمال قدرت اراده در صورت لزوم ، تقریباً مطمئناً تأثیر مفیدی بر تحصیل و نتایج کلی زندگی خواهد داشت. انواع زیر را در نظر بگیرید که ممکن است باعث تشویق آنها شود:

  • تمرکز بر فعالیت هایی که منجر به بهبود نتایج آینده می شود ، مانند تمرین ، مطالعه و کار اختصاصی.
  • ظرفیت قابل توجهی برای کنارگذاشتن فعالیتهای “سرگرم کننده” به نفع فعالیتهای پربارتر مانند اتمام کار مدرسه یا انجام کارهای تحصیلی.
  • افزایش احتمال انتخاب غذاهای سالم و فعالیتهای تفریحی
  • ظرفیت بیشتر برای نه گفتن به رفتارهای مضر مانند سیگار کشیدن ، مصرف مواد مخدر ، نوشیدن بیش از حد ، یا رابطه جنسی ناامن.
  • توانایی کنترل احساسات در شرایط خاص-شامل کنترل خود هنگام استفاده از سوء استفاده کلامی و/یا جسمی است.

منبع:dumblittleman

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه