همه چیز درباره انواع سگ های خانگی


فائره محمديان 24 تیر 1400 10:00 دقیقه مطالعه
iOS 14

همه چیز درباره انواع سگ های خانگی

اگر شما تصمیم دارید یک سگ به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنید، بنابراین مقاله اشنایی باانواع سگ های خانگی که توسط تیم تولید محتوای تاباچرم جمع آوری شده است می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند.

برای خرید سگ های خانگی چند نکته اساسی و پایه را بهتر است که در نظر بگیرید:

  1. هنگام انتخاب فضای مناسب برای آپارتمان،باید سطح انرژی سگ،صدا و حتی روابط دوستانه سگ را نیز در نظر بگیرید.(همسایگان در محله های نزدیک به معنای معاشرت و ملاقات با افراد جدید و افراد مسکونی زیادی هستند.)
  2. هنگام صحبت از حیوانات اهلی آپارتمان یا سازگار با محیط کوچک ، اندازه به تنهایی اهمیتی ندارد. پنجه های غول پیکر و پاهای بلند همیشه با فضای کوچک زندگی مخلوط نمی شوند.به طور کلی اندازه سگ شما به تنهایی ملاک نیست.
  3. معاینه کامل: اول از همه اینکه حتماً سگ شما در ابتدا باید توسط دامپزشک معاینه شود  و برنامه واکسیناسیون را دریافت کند و همچنین اگر طبق صلاح دید دامپزشک نیاز به توجه خاص در رژیم غذایی داشت آنها را نیز در نظر بگیرید.
  4. کودک پسندی: توجه به ارتباط با کودکان هم از جمله موارد مهمی است که شما اگر بچه دارید باید  در سگ ها در نظر بگیرید
  5. میزان ریزش: همچنین اگر با ریزش موی حیوانات مشکل دارید به شما توصیه می‌کنیم نژادی با ریزش موی کم تر را برای سرپرستی برگزینید.

معرفی چند نژاد از سگ های خانگی

  • سگ پودل (Pudel):

پودل جزو دسته سگ های خانگی محسوب می‌ شود که بسیار فعال، هوشمند و ظریف است. شخصیت کاملا خود ساخته و مستقلی دارد. این سگ‌ ها را برای انجام کارهای سختی پرورش داده‌اند.برخلاف آنچه که به نظر می‌ رسد، پودل ها خیلی هم افاده‌ای و مردم گریز نیستند.آن‌ ها عاشق انسان‌ ها هستندو دوست دارند همیشه در کنارشان باشند،و هیچ علاقه‌ ای به تنهایی ندارند. پودل استعداد زیادی در اجتماعی شدن دارد و همیشه برای بازی کردن آماده و مشتاق است.

سگ پودل

ویژگی های نژاد سگ پودل:

نژاد سگ پودل

 

 

مصاحبه با کارشناس سنگ اوپال جوئل راگان را از دست ندهید

  • سگ بیچون فرایز(Bichon Frise):

سگ های نژاد بیچون فرایز بسیار دوست داشتنی و جذاب هستند. آنها دارای موهای بلند وکمی فردار،گوش های بلند و افتاده،چشم های گرد وسیاه رنگ.گردنی بلندکمانی شکل ودمی که درپشت اوکامل فرخورده است. بیچون فرایز بسیار

شاد، سرزنده و رفتاری دوستانه دارد هم چنین  به فعالیت و بازی بسیار علاقه مند اند.انها اغلب به رنگ های سفید و کرم روشن یافت میشوند. سگ بیچون فرایز جزو دسته بندی سگ های خانگی و گروه سگ های عروسکی است. رابطه این سگ با بچه ها و

افراد خانواده بسیار منعطف و خوب است.

 بیچون فرایز

ویژگی های نژاد سگ بیچون فرایز:

ویژگی های نژاد بیچون فرایز

 

  • سگ گلدن رتریور (Golden Retriever):                                                                                                                                                                                                                                                                                       

گلدن رتریور از گونه سگ‌ های ورزشی است،از مشخصه‌ های اخلاقی این نژاد می‌ توان به مهربانی ، هوش و استعداد بالا اشاره کرد. این نژاد از نظر ظاهری دارای جثه متوسط است،ودر رنگ‌های گوناگون از جمله کرم و طلائی یافت می‌ شود.  سگ گلدن رتریور

 

 

ویژگی های نژادگلدن رتریور:

  • انواع نزاد سگ های گلدن رتریور

    سگ پاگ (pug):

سگ پاگ یکی از بانمک ترین و محبوب ترین نژادهای سگ در دنیا است ، البته محبوبیت اون ها هم بی دلیل نیست. سگ نژاد پاگ علاوه بر ظاهر بانمک و صورت چروکش، شخصیت فوق العاده ای هم داره.سگ های پاگ سگ هایی با اعتماد به نفس،دارای

شخصیتی دلسوز و مهربان هستندو شیطنت و بازی گوشی رو چاشنی رفتارشون میکنندتا خودشون رو توی دل همه جا کنند.سگ پاگ،خودش رو خیلی خوب با زندگی شهری و آپارتمانی وفق داده؛و با سبک زندگی شهری سازگاری خیلی خوبی داره. پاگ

هاعاشق این هستن که اطرافشون پر از آدم باشه و از تنها ماندن توی خونه متنفرند.

 انواع سگ پاگ

 

 

ویژگی های نژاد سگ پاگ:

اطلاعات کلی نژاد سگ پاگ

  • سگ مالتیز (Maltese):

سگ مالتیز یک سگ کوچک خانگی است، این سگ خلق و خوی ملایم و بی خطری دارد. سگ مالتیز با همه همانند یک دوست صمیمی رفتار می کند. مالتیز جزو گروه سگ های عروسکی است.این سگ پوستی سفید رنگ دارد، که زیبایی خاصی به این سگ عروسکی بخشیده.برخی از افراد مالتیزرا به عنوان سگ سفید برفی می نامند.سگ مالتیز اصیل با اینکه جثه کوچکی دارد، اما یک سگ نیرومند و قوی می باشد. آموزش و تربیت سگ مالتیز اصیل کار آسانی نیست، این سگ ها بسیار حساس ودرست کار هستند.

انواع سگ مالتیز

ویژگی های نژاد سگ های مالتیز:

ویژگی های نژادسگ مالتیز

  • سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل(Cavalier King Charles Spaniel):

یکی از اشرافی ترین نژاد های سگ های خانگی که علاوه بر ظاهر اخلاق اشرافی داشته و با نگاه شیرین خود هرکسی را نرم میکند کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل است. او در کنار اشرافیت بسیار اهل ورزش و تمرین است؛و می‌تواند دوست و همبازی خیلی خوبی برای بچه شما باشد.

 

سگ انواع سگ های کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

ویژگی های نژاد سگ های کاوالیر چارزاسپانیل:

ویژگی نژاد سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

  • سگ لابرادور رتریور(Labrador Retriever):

سگ لابرادور رتریور به دو منظور تربیت شده است، هم بعنوان یک همدم و همراه دوستانه و هم نژادی از سگ های کاری است که بسیار مفید هستند. امروزه لابرادور رتریور به عنوان سگی خوش مزاج و سخت کوش است. امروزه از آنها بعنوان سگ

شکاری برای شکارچیان؛سگ کمکی برای معلولین،حریف نمایشی،جستجو و سگ نجات در میان دیگر مشاغل سگ ها کار می شود.

لابرادور رتریورها بسیار پر جنب و جوش هستند و بسیار بسیار بسیار زیاد عاشق غذا هستند؛اگر در خوردن غذا زیاده روی کنند،به سرعت دچار اضافه وزن می شوند. آنها به حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت در روز نیاز دارند.

او اجتماعی و با اشتیاق است و با مردم و حیوانات دیگر رفتاری دوستانه دارد. پوشش او در سه رنگ شکلاتی، سیاه و زرد دیده می شود.

 انواع سگ لابرادور رتریور

ویژگی های نژاد سگ لابرادور رنریور:

ویژگی های نژاد لابرادور رتریور

سخن پایانی

با تشکر از نگاه گرمتان که مقاله اشنایی با سگ های خانگی را مطالعه کردید.ودر پایان مثل همیشه،به یاد داشته باشید که هر سگ خانگی دارای یک شخصیت مختص به خود است. در حالی که هر نژاد سگ از شخصیت و تمایلات خاص برخوردار است ، همیشه تغییرات وجود خواهند داشت. تحقیقات خود را با دقت انجام دهید؛حتماً یک حیوان خانگی را انتخاب کنیدکه متناسب با خانه ، سبک زندگی وشخصیت شماباشد.

  • منابع:

tomojerry.com

 

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه