معرفی انواع قلاده برای گربه


فائره محمديان 21 شهریور 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

معرفی انواع قلاده برای گربه:

قرار دادن اولین قلاده روی برخی گربه ها،به ویژه بچه گربه ها یا بزرگسالانی که هرگز قلاده نگذاشته اند،دشوار است. حتی اگر این روند کمی صبر لازم داشته باشد،اجازه ندهید که چالش شما را از گذاشتن قلاده و شناسه بر روی دوست گربه خود باز دارد. اگر گربه شما به طور تصادفی فرار کند یا سرگردان شود،ممکن است قلاده و شناسه آن بلیط برگشت به خانه باشد. حتی گربه های داخل خانه بایدقلاده بپوشند.زیرا اگر گربه شما بیرون بیاید،یک فرد ممکن است فکر کند که گربه شما ولگرد است و او را به پناهگاه حیوانات می برد. با داشتن قلاده شناسنامه دار،گربه شما شانس بیشتری برای بازگشت سریع و ایمن به خانه دارد.

گربه شما ممکن است در ابتداقلاده را خراش دهد.زیرا احساس می کند که آن خارجی است،اما باید با زمان و حوصله با آن سازگار شود. سعی کنید از یک غذای لذیذ،اسباب بازی گربه استفاده کنید تا توجه گربه خود را از قلاده جدید منحرف کنید. وقتی زمانی بگذرد، ممکن است یقه را به طور کامل فراموش کرده باشد. شاید لازم باشد این ترفند را چند بار تکرار کنید،اما به آن پایبند باشیدچراکه مزایای آن مطمئناً ارزش تلاش را دارد.

چه قلاده ای برای گربه شمامناسب است؟

اگر تصمیم گرفته ایدقلاده گربه بگیرید،با آگاهی از انواع مختلف موجود در بازار،یک انتخاب آگاهانه انجام دهید.

قلاده فراریا بازشونده:

این قلاده دارای یک سگک  است که وقتی چیزی به طرف آن می آید باز می شود. اگر گربه شما قلاده را روی شاخه یا جسم دیگر گیر کرده یا دست ها یا پاهایش را زیر قلاده گیر کرده است،این نوع قلاده از آسیب یا خفگی جلوگیری می کند. هر مقدار نیرو آن را آزاد می کند.

قلاده باز شونده


قلاده کک:

اینها حاوی مواد شیمیایی هستند که کک ها رادر موهای گربه شما می کشند (حشرات ریز که از خون تغذیه می کنند). بسیاری از صاحبان گربه هاقلاده کک را انتخاب می کنند. زیرا ساده هستند و دردسر کمتری نسبت به کرم ها یا درمان های دیگر ایجاد می کنند.این قلاده ها معمولاً هزینه کمتری دارند و دوام بیشتری نسبت به سایر داروها دارند. آنها بیشترین کک ها را در نزدیکی سر و گردن می کشند،اما می توانند برای سایر نواحی بدن کمتر موثر باشند. قلاده ی کک نیز می توانند باعث تحریک پوست شوند و اگر گربه شما موفق به بلعیدن یک تکه شود،می تواند خطرناک باشد.

قلاده کک

 

قلاده های سنتی:

این نوع ازقلاده دارای یک سگک است که گاهی شبیه قلاده فرار به نظر می رسد.اما با کشیده شدن آزاد نمی شود،بلکه صاحب آن باید بند آن را باز کند.قلاده سنتی برای سگ ها و سایر حیوانات خانگی ای هنگامی که در خارج از خانه قدم می زنید یا تحت نظر آنها هستید رایج است،اما معمولا برای گربه ها گزینه مناسبی نیست. اگر گربه شما در بیرون قلاده سگک دار دارد و آن را روی شیئی گیر می دهد،هنگام تلاش برای فرار ممکن است گیر کرده یا مجروح شود.

قلاده سنتی

قلاده انعکاسی:

بسیاری ازقلاده های حیوان خانگی یا دارای تکه هستند یا کاملاً از پارچه بازتابنده ساخته شده اند. این پارچه نور را،مانند چراغهای جلوی خودرو را منعکس می کند. اگر گربه شما شب ها در خیابان است،قلاده ای با مواد منعکس کننده به رانندگان کمک می کند تا متوجه آنها شوند و از تصادفات احتمالی جلوگیری می کند.

قلاده منعکس کننده

 

 

قلاده تزئینی:

بسیاری از صاحبان گربه ها آرزو دارند که قلاده ای شخصی به یقه های خود اضافه کنند.قلاده های تزئینی یا لوکس می توانند دارای الگوهای دقیق،طرح های بافته شده،پاپیون،بدلیجات ،پلاک های طلا و نقره و سایر ویژگی ها باشند. می توانید قلاده های تزئینی ساخته شده از موادنایلون تا چرم پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از قلاده های تزئینی فاقد ویژگی های مهمی مانند بست جدا شونده هستند.همچنین برخی از مواد مانند بدلیجات می توانند به گربه شما آسیب برساند.

قلاده کشسان یا الاستیک:

برخی از قلاده های گربه تا حدی یا کاملاً از لاستیک ساخته شده اند. این طرح مانندقلاده فرار،به گربه کمک می کند تا در صورت نیاز از آن خارج شود ، اما ایمنی آنها کمتر است. اگر سعی کنید قلاده های الاستیک را بر روی بازو،پا یا دهان گربه بچسبانید ، که می تواند منجر به آسیب شود.

قلاده کشسان یا الاستیک

قلاده زنگوله دار:

قلاده هایی با زنگوله به حیوانات وحشی اطراف هشدار می دهند که گربه ای در این نزدیکی هست. صاحبان گربه در فضای باز ممکن است این موارد را انتخاب کنند.زیرا به جلوگیری از شکار و کشتن حیوانات وحشی که ممکن است به بیماری های مضر آلوده شده هستند،کمک کند.

قلاده زنگوله دار

قلاده هوشمند:

بسیاری ازقلاده های حیوانات خانگی دارای فناوری GPS (سیستم موقعیت یابی جهانی) هستند.مشابه نرم افزارهای ناوبری مانند برنامه های نقشه بر روی تلفن شما.به احتمال زیاد تجهیزات اضافی مانند برنامه یا وب سایت دریافت خواهید کرد که با GPS ردیاب قلاده ارتباط برقرار می کند تا مکان آن را نشان دهد. اگر گربه در یک مکان یا منطقه دور افتاده با شبکه سلولی متفاوت،مانند یک کشور خارجی باشد،ممکن است GPS کار نکند.

قلاده هوشمند

 

نکاتی در مورد انتخاب یقه گربه:

مطمئن شوید که قلاده مناسب است شما باید بتوانید بیش از سه انگشت خودرا زیر قلاده قرار دهید. هر چه گشادتر از این باشد و گربه شما بیشتر در معرض خطر گیر افتادن یک پا یا لغزش آن روی سر قرار دارد. اگرقلاده ای گرفتید در حالی که گربه هنوز به طور کامل رشد نکرده است،هفته ای تناسب اندام را بررسی کرده و تنظیم کنید. هنگامی که گربه به بزرگسالی رسید،آن را مرتباً بررسی کنید.زیرا افزایش یا کاهش وزن نیز ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشد.

ایمنی بیش از هزینه قلاده برایتان مهم باشد.اگرقلاده گربه شما از مواد ارزان قیمت ساخته شده یا نخ هایی بیرون زده باشد،می توانند باعث تحریک پوست آنها شوند. هزینه قلاده ای با کیفیت و راحت را بپردازید.قلاده های فرار ممکن است گاه به گاه نیاز به تعویض داشته باشند.زیرا راحت تر می افتند و گم می شوند،اما هزینه قلاده جدید ارزش ایمنی گربه شما را دارد.

اطلاعات شناسایی داشتن نام و شماره تلفن بر روی قلاده باعث می شودتا در صورتی که گربه شما در جایی که تصور نمی شود پیدا شد،با شما تماس برقرار کنند.

مادر تاباچرم با ساخت قلاده های چرم در طرح های مختلف وبااستفاده ازمواد اولیه باکیفیت در تلاشیم تا تجربه یک خرید عالی ومطمئن را به شما عزیزان هدیه کنیم.

راه های ارتباطی باما:

راه ارتباطی

           راه ارتباطی

    راه ارتباطی

 

 

منابع:

pets.webmd.com

 

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه