تاثیر واقعی کرونا ویروس بر سلامت روان ما چیست؟


آتنا نبيل زاده 27 شهریور 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

تاثیر واقعی کرونا ویروس بر سلامت روان ما چیست؟

سلامت روان در زمان کرونا ویروس

اکنون حدود یک و نیم سال می گذرد که کرونا ویروس زندگی بسیاری از مردم جهان را در سطوح مختلف هرج و مرج قرار داد. از وقفه فوری زندگی روزمره ما. با نیاز مردم به رعایت قرنطینه و انزوای اجتماعی . نگرانی در مورد بیماری و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی و نگرانی در مورد بیمار و بستری شدن اعضای خانواده. استرس ها و فشارهای روحی بر افراد قابل توجه بوده است.

فردریک آنسیل می گوید . فشارهای اضافی مرزهای بسته و خانواده هایی که بیش از یک سال نمی توانند یکدیگر را ببینند ، از دست دادن شغل ، مشاغل را تعطیل کرده است ، تحصیل در خانه و “غیرقابل پیش بینی بودن همه آن” تنها فشارها و فشارهای روانی را تشدید کرده است. یک روانشناس سازمانی که به عنوان استاد مدیریت و معاون ارشد رئیس در مدرسه بازرگانی UNSW خدمت می کند. او می گوید: “برای بسیاری از ما ، کرونا ویروس بزرگترین اختلال در زندگی ما بود که تا به حال تجربه کرده ایم و خواهیم داشت.”

علاوه بر این ، درک ما از همه گیری و نحوه گسترش آن اغلب هر هفته تغییر کرده است. پروفسور آنسیل مشاهده می کند که حتی رهبران ارشد و سیاستگذاران پیش بینی ها و اقدامات خود را چندین بار اشتباه گرفته اند.که منجر به عقب نشینی مجدد آنها از اقدامات بهداشتی شده است. که آنها قسم خورده بودند که دیگر هرگز اجرا نشوند.

“به طور خلاصه . این یک آشفتگی جهانی بود و هنوز هم هست که مستقیماً در زندگی شخصی افراد مداخله کرد و نحوه زندگی . کار ، یادگیری ، پیشرفت و عملکرد ما را در خانواده مختل کرد. بنابراین تعجبی ندارد که مطالعات الگویی مشابه را در سراسر جهان مشاهده کرده اند ، یعنی افزایش قابل توجه اضطراب ، افسردگی و ناراحتی روانی در ماه های اولیه همه گیری ، ” پروفسور آنسیل.

تاثیر واقعی کرونا ویروس بر سلامت روان ما چیست؟

کرونا ویروس مروری بر تحقیقات

با این حال . اثرات طولانی مدت سلامت روان ناشی از اثرات. محدودیت ها و قرنطینه های مرتبط با کرونا ویروس می تواند کمتر از آنچه در ابتدا تصور می شد مشکل ساز باشد . یک مطالعه مروری جدید بر روی گروه کار بهداشت روانی The Lancet’s COVID-19.که قرار است. در یکی دو هفته آینده وظیفه این گروه تعیین کمی آثار روانشناختی این بیماری همه گیر است. و آنها تقریباً 1000 مطالعه را که در یک نمونه نمونه از صدها هزار نفر از نزدیک به 100 کشور انجام شد. مرور کردند.

این بررسی بر تحقیقاتی متمرکز است که بسیاری از شرایط مرتبط با سلامت روان . از جمله اضطراب و افسردگی و مرگ و میر ناشی از خودکشی را اندازه گیری می کند. “کارگروه سلامت روان کمیسیون COVID-19 Lancet متشکل از متخصصان برجسته رفاه دانشگاهی در سراسر جهان است. پروفسور آنسیل ، که پنج مشاهدات کلیدی را در زیر به اشتراک می گذارد ، می گوید: “آنها با بررسی مطالعات در سراسر جهان ، قصد دارند الگوهای محکمی از آنچه در سراسر جهان رایج است را مشاهده کنند.”

مفسران رسانه ای ، کارشناسان و دانشگاهیان تقریباً به طور یکنواخت یک “طوفان کامل” برای سلامت روان پیش بینی می کنند: یک بحران بهداشتی به علاوه یک بحران اقتصادی ، به غیر از ارتباطات و حمایت های عادی انسانی که به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و سایر محدودیت ها از بین رفت. پروفسور آنسیل می گوید. “انتظار این بود که ما نه تنها شاهد اپیدمی عفونت های کووید -19 بلکه مشکلات روحی روانی باشیم.”

کرونا ویروس مروری بر تحقیقات

کرونا ویروس ایجاد مصونیت روانی

با این حال ، این افزایش اولیه ناراحتی نسبتاً سریع کاهش یافت ، زیرا مردم به زندگی در زمانهای غیر معمول عادت کردند . تا جایی که به نظر می رسید سطوح متوسط ​​ناراحتی تقریباً به سطح قبل از همه گیری بازگشت. پروفسور آنسیل می گوید.: “ظاهراً مردم راه هایی برای کنار آمدن با همه آشفتگی ها پیدا کرده و روالهای جدید . شیوه های جدید تفکر و شیوه های جدید زندگی . یافتن و حمایت اجتماعی را ایجاد کرده اند.”

“این بسیار قابل توجه است . با توجه به فراگیر بودن و طولانی بودن زمان همه گیری و اینکه چگونه ما مجبور شدیم روال عادی خود را تغییر دهیم. ما باید مراقب باشیم زیرا روزهای اولیه است . اما این نوع تاب آوری نشان می دهد که افراد دارای سیستم ایمنی روانی بسیار قوی هستند که به آنها کمک می کند تا خود را با سختی ها کنار بیاورند و عقب نشینی کنند. “

الگوی مشابهی از تاب آوری در سایر شاخص های سلامت روان . مانند میزان خودکشی ، رضایت از زندگی ، ارتباط اجتماعی و تنهایی ظاهر می شود. پروفسور آنسیل می گوید که همه آنها در طول سال اول همه گیری تا حد زیادی پایدار بوده اند. که به طورآزمایشی نشان می دهد این نشان دهنده میزان بالای تاب آوری در جمعیت عمومی است.

یک تفسیر محتاطانه

با این حال ، وی خاطرنشان می کند که هنگام تفسیر چنین یافته های متوسط ​​احتیاط لازم است.”میانگین می تواند اثرات متفاوتی را پنهان کند. و ما در واقع شواهدی را مشاهده می کنیم. که نشان می دهد این همه گیری نابرابری های موجود در ناراحتی روانی را به پیش زمینه آورده است. ” به عنوان مثال ، افرادی که خود را در دسته های زیر شناسایی می کنند ، در شرایط کرونا ویروس ناراحتی روانی بالاتری را گزارش کرده اند: زنان (در مقابل مردان) ، اعضای اقلیت یا گروه نژادی حاشیه نشین ، ساکن در مناطق شهری (در مقابل روستایی) ، در کمترین افراد پنج گانه درآمد (در مقابل سایر پنجک های درآمد) ، بیکار یا غیرفعال (در مقابل شاغل) ، زندگی بدون شریک (در مقابل زندگی با شریک) ، یا داشتن خطرات سلامتی از قبل (در مقابل عدم).

پروفسور آنسیل می گوید: “این بیماری همه گیر مشخصات جدیدی از خطر را معرفی کرده است ، زیرا افراد جوانتر ، زنان و کسانی که دارای کودکان زیر پنج سال هستند بیشترین افزایش در ناراحتی روانی را نشان می دهند.”یک نکته مهم در اینجا این است که اکثر مطالعات در کشورهای غربی انجام شده است . بنابراین ما نمی دانیم که این یافته ها به کشورهایی تعمیم می یابد که هیچ مطالعه ای در آنها انجام نشده است. همچنین ، ما هنوز در بحبوحه همه گیری هستیم. شاید نتیجه گیری قطعی در این مرحله کمی زود باشد. “

پیش بینی اثرات روانی در زمان کرونا ویروس

تحقیقات پروفسور آنسل در مورد استرس .فرسودگی شغلی و مصونیت روانی نشان می دهد که افراد در سازگاری با شرایط نامساعد فوق العاده مقاوم هستند. او می گوید.: “من همیشه کمی مراقب نگاه کردن به توپ بلوری خودهستم.” “انتظار بلند مدت من این است که مردم به طور کلی به خوبی بهبود می یابند. و سطح سلامت روان ما سطح قبل از همه گیری ما را بازیابی می کند. من انتظار ندارم که اثرات ز%A

برچسب‌ها :