نحوه استفاده از سنگهای چاکرا – راهنمای کامل


آتنا نبيل زاده 27 تیر 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

راهنمای کامل سنگهای چاکرا

آیا از استفاده از سنگهای چاکرا و کریستال برای هر هدفی که می خواهید لذت ببرید؟ در این صورت قطعاً از کار با سنگهای چاکرا برای تقویت سلامتی و نشاط چاکراهای خود لذت خواهید برد! ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه می توانید از سنگهای چاکرا.سنگهایی که برای هفت چاکرای اصلی توصیه می شود.و نحوه استفاده از آنها بر روی چاکراها استفاده کنید. تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چاکراها چیست؟

کلمه سانسکریت چاکرا معنای واقعی آن دیسک یا چرخ است. در مراقبه یا یوگا ، کلمه چاکرا مربوط به چرخ های انرژی است. که می تواند در سراسر بدن شما پیدا شود. هفت چاکرای اصلی وجود دارد که ستون فقرات را تراز می کند.از قاعده ستون فقرات شروع می شود و تا تاج سر بالا می رود. فقط فکر کنید که این یک چرخش انرژی در جایی است که آگاهی و ماده به هم می رسند. این یک انرژی نامرئی است که نیروی حیاتی شماست.

بلورهای بهبودی چاکرا آن سنگهایی هستند که توانایی تعامل با این انرژی و این چرخ های داخلی را دارند. ارتعاشات داده شده توسط این سنگها ، بدون تقصیر خود شما ، در صورت بد اداره کردن.می توانند در چینش مجدد چاکراها کمک کنند. آنها همچنین می توانند سرعت چاکراهایی را که خیلی سریع می چرخند کاهش دهند ، و غالباً یک احساس بیش فعالی یا احساس کششی را با خود به همراه می آورند که غلبه بر آن غیرممکن است.

سنگهای چاکرا

سنگهای چاکرا چیست؟

سنگهای چاکرا انواع مختلفی از سنگها در رنگهای متنوع هستند که از روند بهبود طبیعی چاکرا پشتیبانی می کنند. چاکراهای موجود در بدن انسان دارای رنگهای خاصی هستند و این رنگها زمانی تغییر می کنند که چاکراها آن طور که باید کار نمی کنند. بنابراین ، آنها برای چه استفاده می شوند؟ انرژی آنها در نظر گرفته شده است تا به چاکراهای شما کمک کند تا حس هماهنگی و تعادل بیشتری را در درون شما پیدا کنند.

در بسیاری از تفاسیر ، چاکراها در حال چرخش انرژی هستند و به همین ترتیب می توانند از تراز خارج شوند ، خیلی سریع بچرخند ، یا به همین ترتیب در یک چرخش تنبل قرار بگیرند که آنها را به سختی کار می کند. از آنجا که هر چاکرا با یک قسمت خاص از خود ما مطابقت دارد ، اعم از جسمی ، عاطفی ، ذهنی یا روحی ، تأثیراتی که از دست دادن تعادل آن چاکرا حاصل می شود ، اغلب به شدت احساس می شوند. آنچه کمی بیشتر وقت و ظرافت طول می کشد ، یادگیری پیش بینی آن است ، اما این مسئله دیگری است که بلورها می توانند به آن کمک کنند.

 

رنگهای سنگ چاکرا

در بدن هفت چاکرای اصلی وجود دارد که برخی از چاکراها در کنار آنها وجود دارد. هر چاکرا دارای یک رنگ متناظر است. چاکرای ریشه یا پایه با رنگ های سیاه و قرمز طنین انداز می شود.

توضیح سنگهای چاکرا

رنگ چاکرای خاجی نارنجی است. رنگ زرد برای چاکرای شبکه خورشیدی است. سبز یا صورتی برای چاکرای قلب است. رنگ چاکرای گلو آبی است. چاکرای چشم سوم دارای رنگ نیلی است. بنفش یا سفید رنگ چاکرای تاج است. بر این اساس ، هر چاکرای دارای چندین سنگ است که می تواند به بهبود آنها کمک کرده و آنها را به عملکرد مناسب تقویت کند. با این حال ، لزوماً به این معنی نیست که یک رنگ خاص در صورتی که رنگ مربوط به آن نباشد روی چاکرای خاصی کار نمی کند. برخی موارد وجود دارد که رنگ کاملاً متفاوت نیز روی یک چاکرای متفاوت کار می کند. گاهی اوقات ترکیبی از چند رنگ می تواند مشکل را حل کند. اگر از سنگی استفاده می کنید که دو رنگ متفاوت برای یک یا چند چاکرای دارد ، این ترکیب همچنین می تواند به جوان شدن چاکراهای آسیب دیده کمک کند.

کدام سنگ ها را به عنوان سنگهای چاکرا استفاده کنید؟

چاکراها چرخ های انرژی زا هستند که می توانند در امتداد ستون فقرات شما پیدا شوند. هفت چاکرای اصلی وجود دارد که به مشکلات جسمی و عاطفی بدن شما مرتبط هستند. درک اینکه با چاکراها چه می گذرد یک روش خوب برای هماهنگی با بدن ، ذهن و روح شماست. باید توجه کنید که وقتی در موقعیت های استرس زا یا مشکل آفرین قرار می گیرید کدام چاکراها واکنش نشان می دهند.

سنگهای چاکرا

وقتی فهمید که می خواهید کدام چاکراها را فوکوس کنید ، وقت آن است که بهترین سنگهایی را که باعث تعادل ، بهبود و پاک شدن آن چاکرا می شوند ، انتخاب کنید. خواهید فهمید که این لزوماً یک سرگرمی گران قیمت نیست که شما هم در آن شروع می کنید! لازم نیست سنگهای قیمتی چاکرا فقط از تنوع ارزشمندی برخوردار باشند ، زیرا می توان تعداد و تنوع شگفت انگیزی از کریستال ها را از سرتاسر جهان برای کمک به چاکراهای شما در یافتن تعادل مورد نیاز به کار گرفت.

اگر مدتی است که مشغول جمع آوری کریستال ها هستید – حتی اگر این کار را فقط بر اساس ظاهر آنها انجام داده باشید ، اما تاکنون واقعاً به بررسی خاصیت درمانی این سنگ ها نپرداخته اید – ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که برخی از ویژگی های شگفت آور ذاتی وجود دارد به قطعات مورد علاقه خود را!

سنگهای چاکرا

به یاد داشته باشید ، ارزش پولی ، کمیاب بودن و حتی زیبایی طبیعی یک کریستال به هیچ وجه آن را برای ترمیم و ترازبازی چاکراهای شما مناسب تر یا مناسب تر از دیگری نمی کند. و مطمئناً ، هرچه در این زمینه باتجربه تر می شوید ، به خوبی می دانید که دوست دارید از جواهراتی استفاده کنید که با چاکراهایی که احساس می کنید بیشتر روی آن کار می کنید ، همسو باشد.

سنگهای چاکرا

1. چاکرای ریشه ای

چاکرای ریشه با احساس زمین بودن همراه است و نشان دهنده احساسات شما است. در پایه ستون فقرات قرار دارد و با رنگ قرمز مرتبط است. وقتی چاکرای ریشه کم کار باشد ، این نشان می دهد که شما احساس خستگی ، ضعف یا بی انگیزگی می کنید. همچنین می توانید در ناحیه پا یا کمرتان احساس درد کنید. همچنین به احتمال زیاد از اختلالات سیستم ایمنی رنج می برید. غالباً خود را در حالت بقا می بینید. اگر چاکرای ریشه شما ضعیف باشد ، از شکل یا اندازه بدن خود ناراضی و ناراضی هستید. همچنین احساس می کنید کنترل زندگی خود را در دست ندارید. اگر چاکرای ریشه شما بیش از حد فعال باشد ، شما اغلب حتی در کوچکترین چیزها نیز با عصبانیت منفجر می شوید.

وقتی چاکرای ریشه باز است ، در بدن احساس می کنید که در خانه هستید. شما پر از زندگی هستید ، و احساس قدرت می کنید.برای بهبود چاکرای ریشه ، توصیه می شود از سنگ های قرمز و سیاه برای بازگرداندن تعادل و ترازبندی مجدد آن استفاده کنید. پس از بازگشت به حالت عادی ، احساس پایداری ، زمین گیری ، استحکام و افتخار بیشتری نسبت به خود خواهید داشت.

سنگهای چاکرا ریشه

سنگهای پیشنهادی برای چاکرای ریشه عبارتند از:سنگ خون ، یاقوت ، جاسپر قرمز، گارنت قرمز ، کوارتز دودی ،هماتیت ، اونیکس سیاه ، آبسیدید سیاه ، جت و آتش اپال.

2. چاکرای سپنتا

چاکرای خاجی چاکرایی است که نشان دهنده خلاقیت و توانایی شما در پذیرش دیگران است. درست در زیر دکمه شکم یافت می شود. رنگ چاکرای آن نارنجی است. وقتی چاکرای خاجی شما ضعیف یا کم است ، اغلب احساس گیجی می کنید. شما همچنین به افراد دیگر بسیار وابسته هستید. شما خیلی راحت ناامید می شوید و غالباً انگیزه کافی ندارید. در سطح جسمی ، از تورم یا سطح هورمون پایین نیز رنج می برید.

وقتی چاکرای خاجی باز است ، شما از نظر جسمی و ذهنی انعطاف پذیر هستید. شما باز ، بازیگوش و خلاق هستید. جریان کم یا ضعیف انرژی به چاکرای حفره شما باعث کمبود انرژی و جاه طلبی می شود. همچنین می توانید احساس افسردگی و رخوت شدید کنید. وقتی چاکرای خاجی کم کار باشد ، احساس می کنید زندگی شما در لحظات شادی کم است. هنگامی که چاکرای خاجی بیش از حد فعال است ، شما ناامیدی دائمی را تجربه می کنید ، و منجر به یک شکست عاطفی می شوید. سنگهای پیشنهادی برای چاکرای سپنتا عبارتند از:سنگ خورشید ، چشم ببر ، کلسیت نارنجی ، کارنلیان ، کوارتز نارنجی ،  آونتورین نارنجی ، سیترین قهوه ای، آتش اپال و نارنجی جاسپر.

 

سنگهای چاکرا سپنتا

هنگامی که چاکرای خاجی شما به تعادل رسید ، انگیزه ، الهام و هیجان لازم را خواهید داشت.برای استفاده از این موارد ، به سادگی یک سنگ ترمیم کننده نارنجی رنگ روی استخوان لگن قرار داده و انرژی های درمانی این سنگ را که تمام بدن شما را پر کرده تجسم کنید.

3.چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرای شبکه خورشیدی نشان دهنده عقل شما و چگونگی نگاه شما به دنیای خود است. این ماده با رنگ زرد مرتبط است و در قسمت بالای شکم دیده می شود. وقتی چاکرای شبکه خورشیدی کم یا ضعیف باشد ، احساس ترس می کنید و می توانید کنترل کننده شوید. شما اعتماد به نفس کافی ندارید ، و قادر به ابراز احساسات خود نیستید. در سطح جسمی نیز از مشکلات گوارشی رنج می برید. وقتی چاکرای شبکه خورشیدی غیرفعال باشد ، نمی توانید احساس ناتوانی کنید ، به ویژه هنگامی که استرس زیادی را تجربه می کنید.

شما اغلب احساس می کنید پروانه هایی در معده شما وجود دارد و مانند اینکه نمی توانید کنترل زندگی خود را بدست آورید. هنگامی که چاکرای شبکه خورشیدی شما بیش از حد فعال است.شما تمایل زیادی دارید که همه چیز را کنترل کنید. وقتی این چاکرا متعادل باشد ، می توانید به راحتی تمایل خود را برای کنترل همه چیز از بین ببرید. شما در برابر ایده های جدید گشوده می شوید ، و منتظر تجربه شادی و خوشبختی هستید.

اگر می خواهید چاکرای شبکه خورشیدی خود را بهبود ببخشید ، توصیه می شود از سنگهای قیمتی زرد مانند سیترین ، پیریت ، کوارتز روتیلی ، جاسپر زرد ، کهربا ، سنگ ماه ، توپاز ، کلسیت طلایی و آتش اپال استفاده کنید. هنگامی که چاکرای شبکه خورشیدی به حالت تعادل طبیعی خود بازگشت ، احساس تصمیم گیری و الهام ، هدف گویی و اعتماد به نفس خواهید داشت.برای استفاده از این موارد برای بهبود چاکرای شبکه خورشیدی ، سنگ ها را دو اینچ بالای شکم خود قرار دهید. به رنگ زرد و یک روز آفتابی روشن فکر کنید.تمرکز خود را بر توانایی آشکار سازی و تقویت مرکز انرژی خود با هر نفس کشیدن بگذارید.

4. چاکرای قلب

چاکرای قلب نشان دهنده توانایی شما در دوست داشتن بی قید و شرط و پذیرش دیگران است. رنگهای چاکرای آن صورتی و سبز است و این چاکرا در مرکز قفسه سینه قرار دارد.

سنگهای چاکرا قلب

وقتی چاکرای قلب ضعیف یا کم باشد ، احساس استرس ، تلخی ، حسادت و اضطراب می کنید. در سطح جسمی ، می تواند به صورت فشار خون پایین یا زیاد ، ضربان قلب کم یا زیاد ، یا کیست و توده هایی در پستان شما ظاهر شود. اگر غالباً در روابط خود دچار مشکل شوید ، چاکرای قلب شما ضعیف است. همچنین احساس می کنید از عزیزان خود جدا هستید.

اگر بیش از حد به چیزهایی وابسته باشید ، یک چاکرای قلب بیش فعال دارید و این باعث می شود که هر بار بیش از حد احساساتی شوید. وقتی چاکرای قلب باز و متعادل باشد ، شما در روابط جدید آرامش بیشتری پیدا می کنید ، باز می شوید و می پذیرید. شما قادر به حفظ روابط سالم و احساس عشق و بخشش هستید.

سنگهای توصیه شده برای بهبود چاکرای قلب شامل سنگهای صورتی و سبز مانند رودونیت ، رز کوارتز  ، کریسوپاراس ، رودونیت ، رودوکروزیت ، پریدوت ، جید ، مالاکیت و تورمالین صورتی ، تورمالین سبز ، عقیق خزه سبز ، زمرد و یاقوت.

سنگهای چاکرای قلب

شما پرتوی عشق هستید و روابطتان دوباره تقویت می شود و پر از مثبت می شود. برای استفاده از این سنگها در بهبود چاکرای قلب ، آنها را روی استخوان سینه قرار دهید و رنگ های صورتی و سبز را تجسم کنید. تصور کنید آنها آرامش بخش ، شفابخش و قلب شما را باز می کنند. اجازه دهید خود را شفا دهید و تمام خشم خود را از بین ببرید!

5. چاکرای گلو

چاکرای گلو بیانگر بیان و ارتباط است. در ناحیه گلو دیده می شود و رنگ چاکرای آن آبی است.

سنگهای چاکرا گلو

وقتی چاکرای گلو شما ضعیف یا کم است ، احساس ناتوانی در بیان مثبت خود دارید. شما اغلب نمی توانید کلمات مناسبی برای گفتن پیدا کنید ، و گاهی اوقات نمی توانید لکنت داشته باشید. احساساتی وجود دارد که سو تفاهم شده و منزوی شده اید. در سطح جسمی ، اغلب از سفتی گردن ، فک تنگ و گلو درد رنج می برید. چاکرای گلو ، نامرتب یا نامتعادل است ، شما را قادر به بیان حقیقت خود نمی کند.

هنگامی که چاکرای گلو بیش از حد فعال است .شما اولین چیزی را که در سر شما ظاهر می شود ، می گویید . که اغلب باعث کلمات آزار دهنده و مشاجرات غیر ضروری می شود. همچنین متوجه شدید که نمی توانید افکار خود را به صورت صریح بیان کنید و منجر به ناامیدی و ارتباط نادرست شوید. برای بهبود چاکرای گلو ، سعی کنید از سنگهای چاکرای گلو مانند آکوامارین ، آبی آپاتیت ، سودالیت ، آنجلیت ، فیروزه ، یاقوت کبود ، لاجورد ، آبی یاقوت کبود ، عقیق توری آبی ، آراگونیت آبی و آبی کلسیت استفاده کنید.وقتی چاکرای گلو باز و آزاد باشد ، بیشتر ارتباط برقرار و بیان می کنید.

شما به آنچه که هستید وفادار مانده اید ، و سلامت دهان و دندان را به ویژه در گلو ، مجاری بینی ، دندان ها ، لثه ها و دهان بهتر تجربه می کنید. برای استفاده از این سنگها برای بهبود چاکرای گلو ، آنها را روی حنجره قرار دهید و روی رنگ آبی تمرکز کنید. ارتباط روشن ، کلمات قدرتمند و گفتار مثبت را تصور کنید.

6. چاکرای چشم سوم

چاکرای چشم سوم بیانگر توانایی شما در دیدن و تمرکز بر تصویر بزرگ است. این به معنای درک شما از فراز و نشیب های زندگی است. رنگ چاکرای آن نیلی است و می توان آن را روی پیشانی درست بین چشم ها مشاهده کرد. هنگامی که چاکرای چشم سوم ضعیف یا کم است ، شما دچار انعطاف ناپذیری ، گردن سفت ، مغز مه آلود و ذهن بیش فعال هستید. احساس می کنید نمی توانید زندگی خود را سازماندهی کنید یا آنچه را می خواهید با آن اتفاق بیفتد تجسم کنید. اگر هر شب از کابوس رنج ببرید ، یک چشم سوم بیش از حد فعال دارید. همچنین احساس می کنید در یک عارضه عاطفی گیر کرده اید. شما در برابر ایده های جدید بسته می شوید. شما اغلب احساس می کنید که شهود شما از نوع مختلف خارج شده است و نمی توانید به غریزه خود اعتماد کنید.

سنگهای چاکرا چشم سوم

اینها شامل سنگهایی مانند آنجلایت ، بلو آونتورین ، سلستیت ، آزوریت ، سوگلیت ، لاجورد ، آمتیست ، ایولیت و فلوریت هستند. وقتی چاکرای چشم سوم شما آزاد و باز باشد ، ذهن روشن تری و شهود قوی تری خواهید داشت. همچنین شما توانایی بهبود یافته ای در حل مشکلات خود خواهید داشت. تمرکز و انگیزه بهتری خواهید داشت. برای استفاده از این سنگها برای بهبود چاکرای چشم سوم ، آنها را بین ابروها قرار داده و روی رنگ بنفش تمرکز کنید. بر وضوح ذهنی و شهود تقویت کننده خود تمرکز کنید.

7. چاکرای تاج

چاکرای تاج نشان دهنده الهام الهی است. رنگ چاکرا آن بنفش و سفید است و در بالای سر دیده می شود. وقتی چاکرای تاج ضعیف یا کم است .شما نسبت به اینکه کی هستید و چرا در این دنیا هستید اطمینان ندارید. شما در فکر خود سفت و سخت هستید ، و احساس می کنید از مرحله خارج شده اید و بی روح هستید. وقتی استرس زیادی دارید نمی توانید به وضوح فکر کنید. شما احساس می کنید که زندگی خود را با هیچ هدف و جهت خاصی طی می کنید ، و احساس گم شدن و عدم اطمینان را برای شما ایجاد می کند. برای بهبود چاکرای تاج یاقوت کبود آبی، اوپال آبی ، کلسیت سفید، توپاز سفید ، آمتیست ،کوارتز ، سنگ ماه و سلنیت .

وقتی چاکرای تاج باز است ، وقتی صحبت از فرسودگی و سیر زندگی می شود ، انعطاف پذیرتر می شوید. شما از چرخش های شگفت آور زندگی بی نظم نیستید و می توانید از منظر مثبت به عقب نشینی ها نگاه کنید. برای بهبود چاکرای تاج ، کافی است سنگ ها را بالای سر خود قرار دهید و به یک نور سفید یا بنفش فکر کنید. بر ارتباط خود با الهی و روح خود تمرکز کنید.

سنگهای چاکرا تاج

استفاده از سنگهای چاکرا برای از بین بردن منفی بودن

سنگها چاکرا می توانند روی بدن شما قرار بگیرند. تا چاکراها را تصفیه و متعادل کنند و همه منفی ها را آزاد کرده و منجر به آزاد شدن احساسی شوند. آنها می توانند بدن را التیام بخشیده و انرژی نیروی حیات را آزاد کنند. آنها می توانند انرژی های منفی را به انرژی های مثبت تبدیل کرده و منجر به سلامتی شوند. این سنگها با ارتعاشات بدن شما هماهنگی کامل با شبکه جهانی دارند. برای از بین بردن منفی ، معمولاً از بلورها یا سنگهای شفاف کوارتز و حتی گاهی اوقات از هر دو استفاده می شود.

بهبود انرژی با سنگهای چاکرا

مدتهاست که از سنگ ها و کریستال ها برای بهبود جسم ، روان و روح استفاده می شود. بسیاری از درمانگران انرژی آنها را در کار خود گنجانده اند. روش های زیادی وجود دارد که می توانید آنها را به کار بگیرید. شما فقط باید تخیل و خلاق باشید. فقط به یاد داشته باشید که هر تکنیکی را که استفاده می کنید ، لازم است آن را با دقت انجام دهید تا موثر واقع شود. شما همچنین باید یک نیت مقدس داشته باشید که بتواند سلامت سیستم چاکرای شما را پشتیبانی و تقویت کند.

مدیتیشن با سنگهای چاکرا

قطعه سنگهای چاکرا

کریستال ها و سنگ های رنگی مختلف معمولاً به صورت قطعه چاکرا با هم فروخته می شوند. این قطعه حداقل هفت نوع سنگ مختلف برای هفت چاکرای بدن شما دارد. برخی از قطعه ها شامل نه سنگ هستند. از این ترکیب سنگ و کریستال می توان برای بهبود چاکرا و بهبود کریستال نیز استفاده کرد. بسیاری از قطعه  های چاکرا برنامه های خاصی دارند که می توانید آنها را دنبال کنید و همچنین می توانید از آنها در اطراف خانه یا محل کار خود برای رشد ، بهبود و فراوانی استفاده کنید.

هنگام استفاده از سنگهای بدن برای از بین بردن منفی و آرامش بدن ، بر نتیجه مثبتی که می خواهید اتفاق بیفتد تمرکز کنید. افکار مثبت به بهبود موثر بدن و ذهن شما کمک می کند. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که شهود خود را دنبال کنید. اگر هنگام نگه داشتن آنها به اندازه کافی احساس راحتی می کنید ، نشانه این است که آنها سنگ های مناسب شما هستند!

قطعه های سنگهای چاکرا

طرح سنگهای چاکرا

سنگهایی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. مطمئن شوید که در ابتدای هر ترمیم سنگهای خود را پاک می کنید. برای پاکسازی سنگ ها می توانید آنها را در آب نمک (آب دریا یا آب نمک دریا حل شده در آن) بشویید. همچنین می توانید آنها را در زمین با نقاط پایین دفن کنید. می توانید آنها را در معرض نور ماه قرار دهید ، یا می توانید آنها را زیر آب خنک اجرا کنید. روش دیگری که می توانید انجام دهید این است که آنها را در مشت بگیرید و به هدف پاکسازی و تصفیه داخل آنها بکشید. آنها را در جایی قرار دهید که پس از دراز کشیدن برای شما قابل دسترسی باشد.

به راحتی روی یک سطح دراز بکشید. اگر می خواهید راحت تر باشید می توانید از پتو و بالش برای زانوها یا سر خود استفاده کنید. برای چند دقیقه نفس عمیق و آهسته در معده خود بکشید. قصد خود را برای این شفابخشی تعیین کنید و بر آن نیت تمرکز کنید اگر فقط می خواهید روی یک چاکرا کار کنید ، قصد خود را برای آن چاکرای خاص بیان کنید. می خواهید روی همه چاکراهای خود کار کنید ، تمام نیت خود را برای هر چاکرا بیان کنید. اگر قصد دارید فقط روی یک چاکرا کار کنید ، سنگ چاکرا را روی چاکرای مربوطه قرار دهید.

اگر می خواهید روی هر هفت چاکرا کار کنید ، می توانید این کار را به دو روش انجام دهید. اولین مورد این است که از چاکرای تاج شروع کنید و به پایین به چاکرای ریشه بروید. همچنین می توانید از پایین ترین چاکرا تا بالاترین چاکرا کار کنید ، راه دیگری را نیز طی کنید. در مورد مسیر مورد نظر زیاد کار نکنید. فقط با آنچه برای شما درست و طبیعی احساس می شود پیش بروید! اگر از چاکرای تاج شروع کردید ، مطمئن شوید که نقاط روی سنگ ها به سمت پایین به سمت پاهای شما قرار دارند. برعکس ، اگر از چاکرای ریشه شروع کنید ، نقاط روی سنگ ها باید به سمت بالا به سمت چاکرای تاج باشد.

طرح سنگهای چاکرا

طرح چاکرا

برخی از درمانگران سنگ ها را بالای سر و زیر پاهای خود قرار می دهند. برخی آنها را در هر دست می گیرند. اگر یک سنگ چاکرا برای شما راحت یا مناسب نیست ، یا اگر وقتی آن را روی بدن می گذارید مرتباً از بدن شما غلت می زند ، با روده خود بروید و آن را خارج کنید. می توانید چاکرا را بدون سنگ ادامه دهید و ترک کنید ، یا می توانید از یک سنگ چاکرای متفاوت استفاده کنید. همانطور که هر سنگ را روی چاکرا می گذارید ، هدف مشخص خود را برای بهبود آن چاکرا تعیین کنید. به انرژی سنگ توجه کنید و رنگ و انرژی آن را تنظیم کنید و چاکرای خود را تنظیم کنید.

بعد از اینکه تمام سنگ ها جا افتاد ، مدتی استراحت کنید و اجازه دهید چاکراهای شما توسط سنگ ها پاک و متعادل شوند.به طور مساوی نفس بکشید. ذهن خود را تا آنجا که ممکن است پاک کنید و به آن فضای بین افکار بروید. هنگامی که سنگها از بدن شما شروع به غلتیدن می کنند یا احساس می کنید زمان آن فرا رسیده است ، با بستن بهبودی ادامه دهید. آنها را یکی یکی بر اساس ترتیب آنها بردارید. اگر احساس می کنید نظم و ترتیب شما مرتب است از آنها تشکر کنید. آگاهی خود را به آرامی به زمان حال برگردانید. بگذارید خودتان آرام به زندگی روزمره خود برگردید. یک لیوان آب بنوشید ، یا یک تکه میوه بخورید.

سنگهای چاکرا چگونه کار می کند؟

چاکراها الگوهای پرانرژی هستند که می توانند مختل شوند ، مسدود شوند ، کج شوند و غیره. برقراری تعادل و هماهنگی با انرژی چاکرای شما آنها را به سلامت باز می گرداند.

سنگهای چاکرا

هر چیزی که دارای الگوی انرژی صلح آمیز و هماهنگ باشد می تواند به بازگشت انرژی شما به حالت آرام کمک کند. آنها دارای هماهنگی ذاتی در الگوهای انرژی خود هستند. مانند هر چیزی با انرژی هماهنگ ، می توان از آنها برای درمان استفاده کرد. مانند هر روش درمانی برای درمان ، قصد شما بسیار مهم است. یک هدف شفابخش خالص باعث می شود چاکراها کار درمانی کنند. در حالی که کریستالهای خاصی با برخی از سنگها بهتر از سایر سنگها همسو هستند ، همه کریستالها و روشهای مثبت استقبال از درمان معنوی می توانند به هم ترازی چاکراها کمک کنند.

اگر این کار دلهره آور به نظر می رسد و شاید کمی استرس زا باشد ، نگران نباشید! اینها همه چیزهایی است که پشت صحنه مدام اتفاق می افتد. فقط این است که با یادگیری بیشتر و بیشتر در این مورد ، از فرصتی دعوت می کنید تا آن را در اندیشه آگاهانه خود وارد کنید. وقتی این ایده ها را در ذهن داشته باشید ، به شما کمک می کند تا درک بهتری از خود و دیگران داشته باشید.شما نه تنها می توانید بفهمید که چرا در شرایط خاص احساس ناخوشی می کنید یا به گونه ای رفتار می کنید که قبلاً توانایی توضیح آن را نداشتید.

شما همچنین خواهید دید که چرا دیگران دچار چنین رنجی می شوند و می فهمید که چاکراهای آنها نیز به همان اندازه نیاز به درمان دارند! البته این که آیا این افراد به چاکراها اعتقاد دارند و آنها را با سنگ درمان می کنند ، یک سوال  دیگر است ، اما داشتن این اطلاعات در هر صورت به هر حال مفید خواهد بود.

چگونه از سنگهای چاکرا استفاده کنیم؟

اگر مدیتیشن درمانی یا هر نوع کار انرژی زا انجام می دهید ، باید با هفت چاکرای اصلی آشنا باشید. این چاکراها یک خط مستقیم از پایین ستون فقرات تا تاج سر تشکیل می دهند. هر یک از این چاکراها با شرایط جسمی ، عاطفی ، روحی و روحی متفاوتی مرتبط هستند. هنگامی که چاکراها تراز شده و به درستی کار می کنند.در بدن ، ذهن و روح صلح و هماهنگی ایجاد می کنند.

طرز استفاده از سنگهای چاکرا

چاکراها همچنین با نماد و رنگ خاصی مرتبط هستند. سنگهای مربوطه همچنین می توانند برای بازکردن ، پاکسازی و متعادل کردن نقاط مختلف چاکرا استفاده شوند. در بررسی چگونگی استفاده از سنگ های چاکرا ، درهای شناخت بهتر خود و چاکراهای خود ، چاکراها برای دیگران و نحوه تأثیر آنها بر رفتار آنها و همچنین کریستال هایی که برای این نوع کارهای معنوی مناسب هستند را باز می کنید.

اگر متوجه شده اید که در قسمت های خاصی از بدن به مراتب بیشتر از دیگران مریض می شوید ، این نشان خوبی است که یک چاکرای مربوط به آن قسمت از بدن از تراز ایده آل کمتری برخوردار است. به عنوان مثال ، بسیاری از مردم متوجه می شوند که همیشه به نظر می رسد که آخرین سرفه یا سرماخوردگی در مطب به وجود می آید اغلب به این دلیل است که چاکرای گلو از هم تراز است! این می تواند از جهات مختلف اتفاق بیفتد – به عنوان مثال ، احساس می کنید که به ندرت می خواهید قطعه خود را بیان کنید ، یا اینکه آنچه می گویید شنیده نمی شود.

در حالی که شناسایی علت اصلی این مسائل یک گام مهم است ، این مهم است که بلافاصله چاکراهای خود را به زیبایی خط بندی کنید. با انجام این کار ، می توانید به خودتان این فرصت را بدهید. که با موانع زندگی کنار بیایید و در حالی که به تمام سیلندرها شلیک می کنید . از فرصت های زندگی استفاده کنید!

هر سنگ چاکرا منحصر به فرد است ، با ویژگی های مختلف که می تواند کار انرژی شما را افزایش دهد.هنگام استفاده از آنها برای پاکسازی ، تصفیه و شفا ، قبل از استفاده مطمئن شوید که آنها را با آب شور تمیز کرده اید. می توانید آنها را در شیشه ای پر از آب نمک قرار دهید و بگذارید بمانند. همچنین می توانید آنها را با یک پارچه مرطوب پاک و خشک کنید. این کار تمام انرژی های باقی مانده از جلسات قبلی را پاک می کند. پس از پاک شدن ، آنها را با قرار دادن آنها در نور مستقیم خورشید برای چند ساعت دوباره شارژ کنید.

همچنین می توانید آنها را در هرم شیشه ای قرار دهید تا انرژی آنها افزایش یابد. چندین تکنیک وجود دارد که می توانید در کار با سنگ های چاکرا به کار ببرید. شما می توانید یک جلسه شفا را در جایی که آنها را روی نقاط چاکرایی قرار می دهید. شروع کنید که از چاکرای ریشه شروع می شود و به سمت چاکرای تاج حرکت می کند.

سنگهای چاکرا

اگر در این زمینه خاص با چالش هایی روبرو هستید . می توانید جلسه درمانی را روی یک چاکرای خاص متمرکز کنید. اگر با مشکل نویسندگی روبرو هستید یا اگر در شغل خود احساس خستگی می کنید.سنگ های چاکرای را می توانید روی چاکرای مقدس خود قرار دهید تا خلاقیت شما دوباره تقویت شود. اگر احساس می کنید تمرکز ندارید یا پراکنده هستید ، ممکن است بخواهید روی چاکرای ریشه خود تمرکز کنید تا بتوانید بیشتر متمرکز و تثبیت شوید. همچنین می توانید آنها را روی چاکرای تاج بگذارید تا نگرانی ها و افکار مسابقه ای شما کاهش یابد.

چه بخواهید روی یک یا تمام چاکراها تمرکز کنید ، مهم این است که از سنگ های چاکرای پاک شده و به درستی شارژ کنید. در محلی دراز بکشید که مزاحمتی برای شما ایجاد نشود و سنگ ها را در محل مناسب خود قرار دهید. بر شفا و انرژی پاک کنندگی که در نقاط چاکرای شما حرکت می کند تمرکز کنید. نفس عمیق ، آهسته و آرامش بخش بکشید.

همانطور که استنشاق می کنید ، انرژی های درمانی را که در نقاط چاکرای شما حرکت می کنند تصور کنید. به انرژی چاکراها اجازه دهید تا انرژی درمانی خود را افزایش دهند. هنگام بازدم ، تصور کنید که خود را از شر منفی خلاص کرده اید. و اجازه می دهید تا از شما دور شود. جلسات درمانی چاکرا معمولاً حدود 20 دقیقه طول می کشد ، که زمان کافی برای کارکردن انرژی بدون از دست دادن تمرکز یا خوابیدن است. با حرکت به سمت هر چاکرا ، روی موضوعات خاصی تمرکز کنید که برای رهاسازی ، پاکسازی یا تعادل به آنها نیاز دارید.

چگونه با سنگهای چاکرا را کار کنیم

  1. سنگ مناسب را روی چاکرای مربوط به آن قرار دهید و تصور کنید که با هر دم ، یک انرژی سفید و شفابخش از عشق وارد بدن شما می شود.
  2. به تمام اضطراب ها ، رنج ها و افکار منفی خود فکر کنید که بدن شما را با هر نفس بیرون می دهد. (این یک تمرین احمقانه نیست ، زیرا افکار شما دارای انرژی هستند و می توانند انرژی های درمانی سنگ های چاکرا را تقویت کنند)
  3. انرژی خود را در حالی که روی چاکراهای خاص خود استراحت می کند هدایت کنید. انرژی خود را از چاکرای ریشه به چاکرای تاج منتقل کنید. چاکرا را به صورت یک دایره درخشان تصور کنید که سریع و آزادانه می چرخد.
  4. ممکن است متوجه شوید که برخی از چاکراها به طور طبیعی احساس می کنند خاموش یا پنهان هستند.در حالی که برخی دیگر به طرز ناخوشایندی احساس انرژی می کنند.
  5. مهم است که کل سیستم را متعادل کنید تا هیچ چاکرایی کم کار یا بیش فعال نشود.
  6. بگذارید سنگها کمتر از 10-15 دقیقه بمانند. نگرش مثبت خود را حفظ کنید و همیشه بر نتیجه دلخواه خود تمرکز کنید.نه مسئله فوری که می خواهید حل کنید.

مدیتیشن با سنگهای چاکرا

سنگهای درمانی چاکرا اینجا هستند تا بخش عمده ای از این کار را برای شما انجام دهند ، بنابراین نیازی به این احساس ندارید که این یک مراسم پیچیده یا زمان بر است که فقط می توانید در یک مکان خاص یا در یک زمان خاص انجام دهید. مسلماً اگر زمانی را که برای انجام این کار صرف می کنید در جایی قرار دهید که شما به عنوان مکانی برای شفا و تحقق معنوی تعیین کرده اید ، و مزایای آرامش و سکوت به خودی خود صحبت می کند!

ممکن است هنگام شروع تمرینات جدید مانند این ، ذهن شما کمی بیش فعال باشد و این طبیعی است. اگرچه این چیزی نیست که احساس کنید از شکل خارج شده اید.اما ذهن سرگردان شما و توجه فوری آن به شما هیچ کمکی به کاهش انرژی درمانی سنگهایی که با آنها کار می کنید.نمی کند. با گذشت زمان ، شما راه ها و وسایلی را برای کنترل این امر یا آرام کردن ذهن به طور کامل پیدا خواهید کرد.

آنچه مهمتر است. این است که تا آنجا که می توانید با سنگ های خود در تمام این فرایند کار کنید. همانطور که گفته شد ، آنها کارهای زیادی را انجام می دهند! در طول عمل از این امر سپاسگزار باشید. اطمینان حاصل کنید که بلافاصله سنگ ها را تمیز کنید. از همه شفا و حمایت آنها قدردانی کنید.

اندیشه های نهایی من

هر سنگ ارتعاش منحصر به فرد خود را دارد ، درست مانند هر انسانی. به همین دلیل ، سنگ های مورد نیاز برای تعادل یا بهبود چاکراها با هر فرد متفاوت است. بهترین راه برای تعیین اینکه آیا سنگ خاصی برای شما مفید است یا برای یک چاکرای خاص ، آزمایش آن است. شما آن را با قرار دادن روی بدن خود و بررسی واکنش های بدن خود نسبت به آن آزمایش می کنید. همچنین می توانید از یک دوست بخواهید. با چشمان بسته سنگ های مختلف را روی بدن شما قرار دهد و آزمایش کند. که کدام یک از آنها برای چاکراهای شما بهتر است.

همیشه به واکنشها و پاسخهای بدن خود اعتماد کنید. اگر سنگ ارتعاش بدی منتشر می کند ، آن را بردارید.مگر اینکه البته ، ارتعاش بد را به عنوان نشانه پاکسازی تشخیص می دهید.یا تمایل غریزی به ادامه کار با سنگ دارید. سنگ های چاکرایی از هرنوع ، همیشه خود را به شیوه ای که بیشترین نیاز را دارند.با انرژی شما هماهنگ می کنند.

به یاد داشته باشید ، شما آنقدر انرژی بلورها را کنترل نمی کنید ، آنقدر که از آنها در زندگی و کار با امضای انرژی خود استقبال می کنید. این کریستال ها بسیار متنوع تر از آن هستند که حتی با تجربه ترین درمانگران روحانی گاهی اوقات تصور می کنند ، اما این دلیلی برای احساس دلهره نیست. بلکه ، این شگفت انگیزترین فرصت برای شماست که آزمایش کنید و ببینید این انرژی ها شما را به کجا می برد!

به یاد داشته باشید ، هیچ سنگی یا تفسیر آن هرگز واقعاً اشتباه نیست و قرار نیست به طور منفی علیه شما عمل کند.انرژی این سنگها نه تنها برای کمک به چاکراهای ما بلکه برای طنین انداز شدن در سراسر جهان به طرق بیشمار دیگر وجود دارد. به همین دلیل ، در استقبال از این سنگ ها در زندگی شما نیازی به احساس غیر از هیجان نیست.

چه یک کیت سنگ چاکرای آماده بخرید.چه مجموعه ای از سنگ های مورد علاقه و مورد علاقه خود ایجاد کنید.یا فقط یک سنگ برای چاکراهای خاصی که می دانید مستعد عدم همترازی هستند استفاده کنید.همه چیز این است که این راه حل ها به بهترین نحو تنظیم شوند. با نیازهای شما یک قانون بسیار ساده اما خوب برای درمان چاکراها این است که اگر سنگی همرنگ چاکرا باشد ، مناسب است. هنگام انتخاب سنگ هایی که برای چاکرای خود استفاده می کنید ، رنگ های ثانویه نیز باید در نظر گرفته شوند.

برای خریدمحصولات متنوع با پلاک دلخواه خودتان ازسنگ طبیعی چاکرا به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

منبع:shungite

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه