ليست انواع سنگ طبيعي و ويژگي هاي آنها


آتنا نبيل زاده 29 شهریور 1402 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

ليست انواع سنگ طبيعي و ويژگي هاي آنها

سنگ طبيعي بخش دوست‌داشتنی و ارزشمند تاریخ بشر هستند که به دلیل زیبایی، نادر بودن و اهمیت نمادین و معنوی‌شان ارزشمند است. با انواع بی‌شماری از سنگ‌های قیمتی، درک تفاوت‌های بین آنها و اینکه چه چیزی هر کدام را خاص می‌کند، می‌تواند بسیار دشوار باشد. هر سنگ قیمتی دارای ویژگی ها، خواص و کاربردهای منحصر به فردی است، از جواهرات گرانبها و نیمه قیمتی گرفته تا انواع ارگانیک و مصنوعی. در این مقاله، دنیای شگفت‌انگیز سنگ‌های قیمتی را بررسی می‌کنیم و به انواع اصلی سنگ‌های قیمتی می‌پردازیم . و تاریخچه، نماد و اهمیت آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم. چه یک کلکسیونر باشید، چه از علاقه مندان به جواهرات و یا صرفاً در مورد این سنگ های زیبا و اسرارآمیز کنجکاو باشید، این مقاله راهنمای جامعی در مورد انواع سنگ های قیمتی که امروزه وجود دارند ارائه می دهد.

اهمیت سنگ های قیمتی:

سنگ‌ طبيعي در طول تاریخ بشر به دلیل زیبایی و کمیاب بودنشان ارزشمند بوده و همچنین در فرهنگ‌های مختلف دارای اهمیت نمادین و معنوی بوده‌اند. در اینجا برخی از دلایل اصلی اهمیت سنگ های قیمتی آورده شده است:

  • زیبایی شناسی: سنگ های قیمتی به دلیل زیبایی و نحوه انعکاس نور مورد توجه قرار می گیرند. و آنها را برای جواهرات و اشیاء تزئینی محبوب می کند.
  • ارزش: بسیاری از سنگ‌های قیمتی کمیاب هستند و به سختی یافت می‌شوند، که آنها را با ارزش و جستجو می‌کند.
  • نمادگرایی: سنگ های قیمتی در طول تاریخ با معانی و نمادهای مختلفی همراه بوده اند. به عنوان مثال، الماس اغلب با عشق و تعهد همراه است، در حالی که زمرد با رشد و شکوفایی همراه است.
  • خواص درمانی: برخی از افراد بر این باورند که سنگ های قیمتی دارای خواص درمانی هستند و می توان از آنها برای ارتقای سلامت جسمی، عاطفی و روحی استفاده کرد.
  • اهمیت فرهنگی: سنگ های قیمتی نقش مهمی در فرهنگ ها و مذاهب مختلف داشته اند. به عنوان مثال، در هندوئیسم، سنگ های قیمتی ناواراتنا با نه سیاره مرتبط هستند و اعتقاد بر این است که شانس و اقبال خوبی به همراه دارند.
  • اهمیت تاریخی: سنگ های قیمتی در طول تاریخ برای نشان دادن ثروت، قدرت و موقعیت اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته اند. بسیاری از سنگ های قیمتی معروف، مانند الماس امید و الماس کوه نور، تاریخچه شگفت انگیزی دارند و متعلق به افراد سلطنتی و دیگر شخصیت های برجسته بوده اند.

به طور خلاصه، سنگ های قیمتی به دلایل مختلفی از جمله زیبایی، نادر بودن، نمادگرایی، خواص درمانی، اهمیت فرهنگی و اهمیت تاریخی اهمیت دارند.

فهرست سنگ های قیمتی و معانی:

بیایید نگاهی به انواع مختلف سنگ های قیمتی موجود در بازار بیندازیم.

1. گارنت – سنگ تولد ژانویه:

این سنگ منحصر به فرد در لیست سنگ های قیمتی در رنگ های متنوع موجود است و به آن سنگ قیمتی رنگین کمان نیز می گویند. در روسیه، آفریقا، سریلانکا، نامیبیا و رودودندرون با رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی، صورتی و بنفش موجود است. به همین دلیل از آن به عنوان سنگ هدیه استفاده می شود.

اهمیت: نماد محافظت است زیرا به جلوگیری از کابوس ها و تصادفات در هنگام سفر کمک می کند.

2. آمیتیست – سنگ قیمتی فوریه:

یک سنگ رنگی در دسترس و زیبا را می توان به شکل های مختلفی به دست آورد. رنگ فوق العاده این نگین به قدری جذاب است که هم به طلا و هم نقره می آید. سنگ شگفت انگیزی که باید در کمد لباس خود داشته باشید، سنگ فوریه است. جواهرات جواهر با این سنگ ظاهری خیره کننده به شخصیت شما می بخشد.

اهمیت: اعتقاد جوامع یونانی و رومی قدرت باکوس را کاهش می‌دهد و به پوشنده کمک می‌کند تا راه حل بهتری بیندیشد.

3. آکوامارین – سنگ تولد مارس:

خود نام نشان می دهد که رنگ این سنگ آبی دریایی است. این سنگ برای افرادی که در ماه مارس به دنیا آمده اند بسیار مفید است. همچنین جواهری است که رابطه بین این دو را هموار می کند. از این رو، این یک هدیه عالی برای زوج هایی است که به تازگی ازدواج کرده اند.

اهمیت: این گوهر دوست داشتنی نماد امید، سلامتی، ثروت و وفاداری است. رنگ جواهر نیز نمادی از زندگی پس از مرگ، یعنی ابدی است.

4. یشم – سنگ تولد مارس:

گفته می شود که سنگ یشم یک سنگ سلطنتی است زیرا در دوران باستان در تاج امپراتوران بزرگ قرار می گرفت. جواهرات جواهرات با یشم نیز در جوامعی مانند دربار و مهاراجه ها در زمان کنونی به خوبی شناخته شده است. این سنگ صاف و درخشان به رنگ های صورتی، اسطوخودوس و سفید است.

اهمیت: یشم نماد محافظت، باروری و شکوفایی است.

5. الماس – سنگ تولد آوریل:

در میان چندین نوع جواهر، الماس سخت ترین آنهاست. آنها که در سراسر جهان تحسین می شوند، برای مردان و زنانی که با طلا، نقره یا پلاتین تزئین شده اند بسیار جذاب هستند. آنها در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود هستند. گفته می شود زمانی که صاعقه به صخره ها برخورد می کند و به شدت به اعماق زمین تبدیل می شود تشکیل می شوند.

اهمیت: تحسین برانگیزترین هدیه برای زوجین است که نماد عشق و میل ابدی است.

الماس – سنگ تولد آوریل

6. زمرد – سنگ تولد مه:

زمرد یکی از کمیاب ترین سنگ های قیمتی است. رنگ سبز سنگ قیمتی سبز تیره با رنگ مایل به آبی است. آنها همیشه حاوی یک شهود همراه با آن هستند که به معنای نقطه تولد است. همچنین اعتقاد بر این است که مومیایی های باستانی با زمرد در کنار گردنشان به معنای جوانی ابدی بوده است.
اهمیت: زمرد یک سنگ چشمه و زهره است. این نماد عشق، تولد دوباره و باروری است.

زمرد – سنگ تولد مه

7. الکساندریت – جواهر تولد ژوئن:

این همچنین به عنوان یک جواهر جادویی شناخته می شود زیرا هر بار که دیده می شود رنگ خود را تغییر می دهد. در روز رنگ آن آبی با جلوه سبز خزه ای است. در حالی که در شب در نور لامپ با رنگ تمشکی قرمز می شود.  سال 1930 در کوه عراق کشف شد و در برزیل، سریلانکا و شرق آفریقا موجود است.

اهمیت: شهود و تخیل را تقویت می کند. همچنین به خلاقیت شما کمک می کند.

الکساندریت – جواهر تولد ژوئن

8. مروارید – سنگ تولد ژوئن:

اعتقاد بر این است که مروارید اشک خداست. این تنها سنگ قیمتی موجود در موجود زنده است. صدف های دریایی زیباترین و گران قیمت ترین سنگ های قیمتی هستند. مروارید اصلی به سختی بدست می آید. از این رو مرواریدهای مصنوعی در رنگ های مختلف موجود هستند. آنها ظاهری کلاسیک به جواهرات جواهرات می دهند.

اهمیت: همانطور که مروارید نماد پاکی، معنویت، خرد، صداقت، زنانگی و غیره است.

مروارید – سنگ تولد ژوئن

9. پریدوت – سنگ تولد آگوست:

پریدوت یکی از معدود سنگ طبيعي موجود در یک رنگ سبز لیمویی است. در پاکستان، چین، میانمار و آریزونا موجود است. در اشکال مختلف موجود است، مجموعه جواهرات شما را به سطح جدیدی می برد. همچنین مقرون به صرفه است و به راحتی در دسترس است.

اهمیت: اعتقاد بر این است که دارنده این گوهر قدرت شفابخشی پیدا می کند و در برابر کابوس ها محافظت می شود.

پریدوت – سنگ تولد آگوست

10. یاقوت کبود – سنگ تولد سپتامبر:

کلمه یاقوت کبود نشان دهنده رنگ سنگ بنفش آبی است. آنها در سراسر جهان در دسترس هستند، اما موارد گران قیمت در میانمار، کشمیر و سریلانکا یافت می شوند. آنها در رنگ ها و اشکال مختلف موجود هستند و یکی از معدود جواهرات گران قیمت هستند. هنگامی که در طرح های جواهرات نقش می بندند، ظاهری زیبا می دهند.

اهمیت: یاقوت کبود نشان دهنده صداقت، خلوص، اعتماد و وفاداری است. بنابراین می تواند بهترین هدیه برای نامزدی با عشق شما باشد.

بيشتر بخوانيد: راهنمای نهایی برای سنگ جاسپر

یاقوت کبود – سنگ تولد سپتامبر

11. عقیق – سنگ تولد اکتبر:

اوپال که به ملکه جواهرات نیز معروف است، زیباترین گوهر در میان سنگ های قیمتی مختلف است. در سایه های رنگین کمانی با رنگ های آبی و سبز، فلاش های قرمز و زرد و غیره موجود است. با هر سایه ای، ظاهری واقعی می دهد. عقیق سیاه کمیاب نیز سنگ ظریفی است که بیشتر ترجیح داده می شود.

اهمیت: سنگ تولد برای ماه اکتبر بهترین هدیه عروسی است و نماد امید، بی گناهی، پاکی، وفاداری، وفاداری و اعتماد به نفس است.

12. توپاز – سنگ تولد نوامبر:

سنگ طبيعي که در انواع رنگ های سرد موجود است توپاز است. توپاز امپریال، که در رنگ های نارنجی و صورتی عرضه می شود، گران ترین سنگ قیمتی توپاز است. این سنگ شگفت انگیز به نظر می رسد و جلوه ای عالی به جواهرات ساخته شده با طلا و نقره می دهد.

اهمیت: مردم باستان معتقد بودند که توپاز می تواند شفابخش و محافظت کند. این یک سنگ جادویی است و وقتی به آن نگاه می کنید مسحور می شوید.

توپاز – سنگ تولد نوامبر

13.سیترین:

سنگ زرد لیمویی تا نارنجی مایل به قهوه ای نیز در اشکال مختلف و جذاب موجود است. همچنین به راحتی با قیمتی مقرون به صرفه در دسترس است. درخشندگی این سنگ نگاهی به خورشید می دهد و از این رو اعتقاد بر این است که هدیه ای از آن است. هنگامی که در جواهرات طلا قرار می گیرد، رنگ آن را جذاب می کند.

اهمیت: اعتقاد بر این است که سنگ سیترین را برای محافظت از زهر مارها و شر حمل می کردند. همچنین نماد موفقیت و سعادت است.

سنگ سيترين

14. تانزانیت – سنگ تولد دسامبر:

این تنها سنگ در فهرست سنگ طبيعي در سایه های آبی مخملی و بنفش است. همچنین تنها در یک مکان، کوه کلیمانجارو، در تانزانیا موجود است. این سنگ در اشکال و رنگ های مختلف موجود است که آن را برای طراحی جواهرات مطلوب می کند.

اهمیت: سنگ جادویی برای ثبات ذهنی بسیار موثر است. انرژی پسا را برای مبارزه با منفی ها فراهم می کند. همچنین به شما کمک می کند تا خود را کشف کنید.

تانزانیت – سنگ تولد دسامبر:

20. فیروزه – سنگ تولد دسامبر:

گفته می شود که فیروزه تخم مرغ رابین است. شفاف، شفاف و در رنگ های سرد و آرام موجود است. آنها همچنین به عنوان یک ماتریس شناخته می شوند که طرحی شبیه به تار عنکبوت می دهند. این قدیمی ترین سنگی است که پیشروترین پادشاهان و ملکه ها روی تاج و لباس خود می پوشیدند.

اهمیت: گفته می شود که فیروزه آبی قدرت شفابخشی دارد و برای صاحب آن سعادت، خوش شانسی و ثروت به ارمغان می آورد و او را از چشم بد محافظت می کند.

فیروزه – سنگ تولد دسامبر

اعتقاد بر این است که وقتی از سنگ طبيعي مناسب استفاده می کنید، که توصیه می شود، از چندین مشکل زندگی بهره مند می شوید. همچنین سنگ های قیمتی مانند لاریمر، واریسیت، جاسپر، سنگ های سنگی و غیره نیز وجود دارند که تا حدودی در زندگی شما مفید هستند. برای یافتن سنگ طبيعي مناسب و صاف کردن زندگی خود.

منبع:stylesatlife

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه