10حقیقت جالب در موردسگ ها


فائره محمديان 30 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

حقایق جالب در مورد سگ ها:

سگ ها عالی هستند آنها عشق،همراهی ووفاداری را برای ما فراهم می کنند و همیشه در زمان نیاز به آنها حضور دارند. اما آیا می دانستید حقایق بیشتری در مورد سگها وجود دارد؟همه ما می دانیم که سگ ها هزاران سال “بهترین دوست انسان” بوده اند ، اما تعداد زیادی حقایق عجیب از دوستان چهارپای ما وجود دارد که آنها را واقعا شگفت انگیز می کند.

1. حس بویایی آنها حداقل 40 برابر بهتر از حس ما است

یکی از این حقایق در مورد بویایی سگ هاست.ناحیه سلولهای مغز که بوهای مختلف را تشخیص می دهند در سگها 40 برابر بیشتر از انسان است. این بدان معناست که سگ شما می تواند بوهای بیشتری را از ما بشنود. به همین دلیل است که سگها اغلب برای بوییدن افراد ، مواد مخدر و حتی پول استفاده می شوند!

2. برخی از آنها بینی های خوبی دارند و می توانند مشکلات پزشکی را بو کنند

بویایی سگ ها

بله ، سگ هامیتوانندتشخیص پزشکی دهند. از آنجا که حس بویایی آنها بسیار عالی است،می توان برخی از سگها را برای تشخیص شرایط پزشکی آموزش داد. از آنها برای تشخیص یک بیماری خاص و یا هشدار دادن به صاحبان خود در صورت نیاز به داروهای بیشتر استفاده می شود. برخی حتی در حال آموزش برای بوییدن کووید -19 هستند!

3. سگ ها می توانند همزمان با نفس کشیدن از بویایی نیز استفاده کنند

سگها برای یافتن غذا ، خطرات احتمالی و دوستان خود به حس بویایی خود وابسته هستند بنابراین نیازی به گفتن نیست که آنها زیاد بو می کشند. بینی آنها طوری طراحی شده است که بوی آنها می تواند در بینی آنها بماند در حالی که هوا می تواند به طور همزمان به داخل و خارج از ریه های آنها حرکت کند،این بدان معناست که آنها می توانند آزادانه نفس بکشند و همچنان بفهمند که این بو چیست!

4.برخی از سگها شناگران باورنکردنی هستند

سگ شناگر

بنابراین ، همه سگها آب دوست ندارند، ما سگهایی که شنا می کنند شناگران بسیار خوبی هستند . آنقدر در آب خوب است که سالها از آن به عنوان سگ نجات دهنده آب استفاده می شد.

 

5. برخی سریع هستند و حتی می توانند یوزپلنگ را بزنند!

سگ تازی دونده

این یکی از جالب ترین بخش حقایق در مورد سگ ها ست.اکثر سگها می توانند به راحتی از انسان پیشی بگیرند آنها برای دویدن و تعقیب ساخته شده اند! با این حال ، سریعترین نژاد سگ تازی است. این سگهای شکاری سریع می توانند در عرض چند ثانیه از شروع دویدن به حداکثر سرعت 45 مایل در ساعت برسند

می پرسید: “اما این چگونه یوزپلنگ را می زند؟” خوب در حالی که یوزپلنگ می تواند تا 70 مایل در ساعت سرعت داشته باشد،می تواند این حرکت را فقط برای 30 ثانیه ادامه دهد. از سوی دیگر ، تازی ها می توانند به راحتی با سرعت بیش از 35 مایل در ساعت به مدت هفت مایل بدوند. بنابراین با وجود شروع سر یوزپلنگ ، آنها به زودی سبقت می گیرند!

6. سگها مثل ما عرق نمی کنند

در حالی که سگها عرق می کنند ، انتظار نداشته باشید که به زودی زیر بغل آنها خیس شود. در جایی که انسان مایع آبکی را برای خنک شدن عرق می کند ، سگها ماده روغنی حاوی فرمون تولید می کنند که ما انسانها نمی توانیم آن را تشخیص دهیم (سگها می دانند که به دلیل حس بویایی عالی که دارند). تنها جایی که سگها مثل ما عرق می کنند روی پنجه هایشان است ، بنابراین در عوض نفس می کشند تا خنک شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که سگ خود را در روزهای گرمتر خنک نگه دارید تا برای آنها راحت تر باشد.

7. سگ شما می تواند چپ یا راست پنجه باشد

سگ دست چپ

مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده است و معلوم می شود که مانند ما،سگ ها دست برتر (خوب ، پنجه) برای هدایت دارند. می توانید با دادن اسباب بازی مورد علاقه خود یا بازی تعاملی و دیدن اولین پنجه ای که برای کمک به آنها استفاده می کند، متوجه شوید که سگ شما چپ یا راست دست است.

8. در کنار بینی آنها ، شنوایی آنها بسیار حساس است

همه ما می دانیم که سگ ها فرکانس های بسیار بیشتری از ما می شنوند ، اما آیا می دانستید که آنها می توانند فرکانس های بیشتری را نیز بشنوند؟ به طور کلی ، سگها می توانند صداهای ملایم تری از ما بشنوند ، بنابراین می توانند چیزهایی را که بسیار دورتر هستند بشنوند.
این ویژگی دیگری است که آنها را به سگهای جستجوگر و نجات عالی تبدیل می کند. در حالی که آنها عمدتا از بینی خود برای ردیابی استفاده می کنند ، شنوایی آنها نیز می تواند کمک واقعی باشد (مخصوصاً وقتی به هر چیزی که بدنبال آن هستند نزدیک می شوند!)

شنوایی سگ

9. سگ ها 18 عضله دارند که گوش های آنها را کنترل می کنند

اگر سگ دارید ، ممکن است متوجه شوید که گوش هایش زیاد حرکت می کند. آنها در واقع حدود 18 ماهیچه دارند که وظیفه حرکت دادن گوش ها را بر عهده دارند. اینها به آنها کمک می کند جهت گوشهای خود را کمی تغییر دهند تا صداهای اطراف خود را بهتر بشنوند و نقش مهمی در گفتن احساسات سگهای ما ایفا کنند. بسیاری از زبان بدن یک سگ از طریق کارهایی که گوش هایشان انجام می دهند بیان می شود ، بنابراین گوش سگ برای کمک به آنها در برقراری ارتباط با ما و سایر سگ ها حیاتی است.

 

10. سگها به اندازه یک کودک دو ساله باهوش هستند

مطالعات نشان داده است که سگ ها می توانند بیش از 100 کلمه و حرکت را یاد بگیرند.این حقیقت جالب باعث می شود هوش و درک آنها از ما در یک کودک دو ساله باشد. با این حال ، آموزش سگ ها بسیار ساده تر از یک کودک دو ساله است! آنها برای انواع مشاغل ، از وظایف نظامی گرفته تا سگ های کمکی استفاده می شوند ، زیرا آنها هم حیوانات باهوش و هم بسیار وفادار هستند.

منابع:

www.pdsa.org.uk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عتن

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه