چرا نقره سیاه می شود؟


آتنا نبيل زاده 31 مرداد 1402 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

چرا نقره سیاه می شود؟

آیا تا به حال از جواهرات نقره ای مورد علاقه خود استفاده کرده اید. تا متوجه شوید که به طور مرموزی رنگ مشکی و سبز را به پوست شما تبدیل کرده است؟ اگر پوست شما شروع به تغییر رنگ کرد، اولین فکر شما ممکن است این باشد که جواهرات شما ارزان هستند یا نقره واقعی نیستند. با این حال، این دور از واقعیت است. حتی نقره استرلینگ باکیفیت که با مهر 925 اصلی مهر شده باشد می تواند این نتیجه را داشته باشد.

لکه دار شدن می تواند برای هر جواهراتی از انگشتر، دستبند و گردنبند نقره تا حتی گوشواره اتفاق بیفتد! مشاهده اینکه جواهرات شما شروع به کدر شدن کرده اند ممکن است ناامید کننده باشد، با این حال، چند قدم ساده وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از اتفاق افتادن آن و همچنین راه هایی برای تمیز کردن وسایلی که شروع به سیاه شدن کرده اند انجام دهید.

در این پست خواهید خواند:

  • نقره چیست؟
  • اکسیداسیون چیست؟
  • چرا نقره اکسید می شود؟
  • چرا جواهرات نقره سیاه می شوند؟
  • برای جلوگیری از سیاه شدن جواهرات نقره خود چکار می توانید انجام دهید؟

نقره چیست؟

نقره چیست؟

نقره خالص برای استفاده در جواهرات بسیار نرم است، بنابراین با مواد دیگری آلیاژ می شود که دوام آن را افزایش می دهد و آن را برای استفاده روزمره مناسب می کند. رایج ترین ماده ای که با این فلز آلیاژ می شود مس است که مستعد اکسید شدن است.

اکسیداسیون چیست؟

اکسیداسیون فرآیندی است که باعث سیاه شدن فلزات در طول زمان می شود و در اثر واکنش به اکسیژن و گوگرد ایجاد می شود. هنگامی که جواهرات شما با روغن بدن، آرایش، گوگرد، عطر، عرق، لوسیون و سایر مواد خارجی تماس پیدا می کند، می تواند باعث کدر شدن آن شود.

بیشتر بخوانید:کدام نوع طلا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

بسته به اینکه جواهرات شما چقدر قدیمی است، چگونه آن را می پوشید و چگونه از آن مراقبت می کنید، لکه دار شدن می تواند شبیه هر چیزی باشد، از رنگ کمی تیره تا کاملا سیاه. در حالی که جواهراتی که نقره استرلینگ مناسبی دارند کمتر کدر می شوند، اما همچنان امکان پذیر است. این به این معنی نیست که جواهرات شما ارزان یا بی کیفیت هستند، این فقط واکنشی است که بین فلزات و روغن ها اتفاق می افتد.

چگونه از اکسیداسیون جلوگیری کنیم

برخی از اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از کدر شدن جواهرات خود انجام دهید. دو نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که جواهرات نقره خود را تمیز و خشک نگه دارید. سعی کنید از تماس با آب نمک یا کلر خودداری کنید و قطعا جواهرات خود را با هیچ کدام از مواد شیمیایی نشویید! هنگام نگهداری جواهرات نقره، حتما آن را در مکانی تاریک و خشک و جدا از فلزات دیگر بگذارید. به این ترتیب در حالی که لباس های مورد علاقه خود را نمی پوشید، در معرض هیچ گونه مواد مضر قرار نمی گیرند.

چرا جواهرات نقره سیاه می شوند؟

چرا جواهرات نقره سیاه می شوند؟

این فلز  به دلیل سولفید هیدروژن (گوگرد) سیاه می شود، ماده ای که در هوا وجود دارد. هنگامی که فلز با آن تماس پیدا می کند، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد و یک لایه سیاه تشکیل می شود. این فلز در مکان هایی با نور زیاد و رطوبت زیاد سریعتر اکسید می شود.همچنین تماس با محصولاتی مانند لوازم آرایشی، اسپری مو، عطر، دئودورانت، لوسیون بدن، سفید کننده و غیره می تواند فرآیند اکسید شدن را تسریع کند.

علاوه بر این، روغن های طبیعی که پوست شما تولید می کند نیز می تواند به جواهرات نقره ای شما واکنش نشان دهد. میزان واکنش این فلز با این مواد از پوست شما به شدت به نوع غذایی که می خورید، مصرف الکل و اینکه آیا دارو مصرف می کنید بستگی دارد. این موارد بر اسیدیته پوست شما تأثیر می گذارد که می تواند باعث واکنش شود. همچنین عرق (که آمونیاک در آن وجود دارد) اسیدیته پوست را افزایش می دهد و می تواند نقره را کدر کند.

اینکه جواهرات نقره‌ای که سیاه می‌شوند از مقدار کمتر نقره یا حتی بدون نقره ساخته شده‌اند، نادرست و یک افسانه است. اکسیده شدن زیورآلات نقره نشانه این است که واقعاً نقره هستند. سایر فلزات به طور متفاوتی اکسید می شوند.

برای جلوگیری از کدر شدن جواهرات نقره ای خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

قاعده کلی، نقره یا طلای جواهرات خود را از مواد شیمیایی (از جمله استخرهای شنای شدیداً کلردار، جکوزی و غیره) و محصولات تمیزکننده دور نگه دارید. اگر متوجه شدید که جواهرات خود از نشستن روی کمد خود می چرخند، آن را در یک کیسه پلاستیکی بسته نگه دارید تا هوا نتواند به آن نفوذ کند. اگر آب خانه خود را شیمیایی می کنید، هنگام دوش گرفتن از جواهرات خود استفاده نکنید. در حالی که پوشیدن جواهرات خود هنگام ورزش یا رفتن به ساحل بی خطر است، عرق شما می تواند باعث کدر شدن جواهرات شود زیرا بدن شما سموم را دفع می کند.

نقره

در این راستا این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی محصولات مجموعه تاباچرم دارای کد عیار هستند.شما برای مشاهده و خرید محصولات مجموعه می توانید به فروشگاه اینترنتی ما به نشانی tabacharm.com سر بزنید.

منابع:.ibdesignsvi,inesbouwen,silverchic

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه