آیا مروارید گرانتر از الماس است؟


آتنا نبيل زاده 30 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیا مروارید گرانتر از الماس است؟

مروارید ها دارای تاریخچه ای عمیق هستند که به قدری در تاریخ برمی گردد که هیچکس نمی داند از کجا منشأ گرفته است. الماس ها در 200 هزار سال گذشته و مدتها قبل از آن همه مورد خشم بوده و هستند. سوراخ سوراخ شدن این دو با هم جواهرات سوال مطرح؛ آیا مروارید گرانتر از الماس است؟. مرواریدها به طور سنتی در پادشاهی های قدیمی چین ، رومی و مصری استفاده می شده اند. و از دیرباز نمادی از ثروت بوده اند. این هیچ تفاوتی با گوهر الماس ندارد که مدتها ذخیره سلطنت ، نجیب و نخبگان بوده است.

در این پست خواهید آموخت

  • درباره مروارید و الماس
  • آیا مروارید گرانتر از الماس است؟
  • آیا مروارید گرانتر از طلا است؟
  • آیا مروارید گران تر از یاقوت سرخ است؟
  • آیا مرواریدهای آب شور گرانتر از مرواریدهای آب شیرین هستند؟
  • آیا مروارید سیاه گرانتر از مروارید سفید است؟
  • نتیجه

درباره مروارید و الماس

درباره مروارید و الماس

هر دو این گوهرها را می توان به طور طبیعی یا از طریق فناوری های موجود تهیه کرد. ما می دانیم که الماس در پوسته زمین با اعمال گرما و فشار شدید برای ترکیب اجسام کربن در کریستال سخت تشکیل می شود. از طرف دیگر مروارید تنها گوهرهایی است که توسط یک حیوان تولید می شود. آنها در زیر آب توسط صدف ها و خود به خود نیز تشکیل می شوند. هنگامی که صدف با محرک مواجه می شود ، منطقه تحریک شده را با یک لایه بی کربنات کلسیم می پوشاند. با گذشت زمان ، این پوشش مروارید سفت می شود و رنگ صدف ایجاد کننده آن را به خود می گیرد. این سازگاری رنگ به لایه داخلی صدف نسبت داده می شود.

آیا مروارید گرانتر از الماس است؟

الماس

خیر ، مرواریدها به طور کلی گرانتر از الماس نیستند. مرواریدها جواهرات مخصوص ایجاد یا تولید شده ای هستند که توسط صدف تولید می شوند و بر اساس اصالت خود آنها را به یک گوهر بسیار ارزشمند تبدیل می کند. با این حال ، مرواریدها نیز تحت سیستم درجه بندی GIA قرار می گیرند که به رنگ ، شکل ، درخشندگی ، کیفیت سطح ، اندازه و تطابق آنها توجه می کند. یک مروارید ارزشمند دارای درخشندگی عالی است که با انعکاسی شبیه به آینه هم مرز است. چهار نوع مروارید وجود دارد که قطرهای مختلفی دارند. بزرگترین آنها از دریای جنوبی شرق استرالیا هستند و طبیعتاً هزینه بیشتری نسبت به بقیه دارند. یک مثال مشهور برای مقایسه بین این دو ، ارزیابی سابقه آنها است. گران ترین الماس یک الماس صورتی بود که 50 میلیون دلار فروخت در حالی که گران ترین مروارید 32 میلیون دلار فروخت.

بیشتر بخوانید:گردنبند سکه به چه معناست؟

آیا مروارید گرانتر از طلا است؟

آیا مروارید گرانتر از طلا است؟

خیر ، اگرچه بستگی به نوع مرواریدی دارد که برای مقایسه ارائه می دهید. ارزش یک مروارید معمولی در حال حاضر بین 300 تا 500 دلار است. این مقدار می تواند بر اساس چندین عنصر مروارید مانند رنگ ، نوع ، کیفیت سطح و موارد دیگر تغییر کند. در حال حاضر هر اونس طلا در حدود 2000 دلار معامله می شود. متأسفانه ، از آنجا که مروارید و طلا مقیاس مشابهی ندارند ، به سختی می توان نشان داد که کدام یک گرانتر است. با این حال ، با توجه به ارزش بازار بالا ، به نظر می رسد که از یک طرف ، طلا این را در کیف دارد. از طرف دیگر ، اگر شما با یک مروارید دریای جنوبی سر و کار دارید که از 100 تا 100000 دلار ارزش بالایی دارد ، برخی از مرواریدها گرانتر از طلا هستند.

آیا مروارید گران تر از یاقوت سرخ است؟

یاقوت سرخ

خیر. مرواریدها به اندازه یاقوت سرخ گران هستند زیرا سنگی قدیمی و بسیار مقاوم هستند. یاقوت یک گوهر رنگی است که در رنگهای مختلف بین صورتی تا قرمز خونی ظاهر می شود. آنها در مکانهای مختلف در سراسر جهان مانند پاکستان ، ویتنام ، استرالیا ، هند ، سریلانکا ، روسیه و ایالات متحده استخراج می شوند. مرواریدهای میانمار از نظر کیفیت برتر از بقیه هستند. یک یاقوت زیر وزن یک قیراط بین 300 تا 500 دلار قیمت دارد در حالی که قیمت آن در یک قیراط 450 تا 650 دلار است. مرواریدها در محدوده قیمت یکسانی هستند که می تواند بین 300 تا 500 دلار نیز متغیر باشد. با این حال ، این یک برآورد تقریبی است که برای تعیین ارزش واقعی هر یک از عناصر به صورت موردی نیاز به رویکرد عملی دارد.

آیا مرواریدهای آب شور گرانتر از مرواریدهای آب شیرین هستند؟

گردنبد مرواریداب شور

بله ، مرواریدهای آب شور در مقایسه با مرواریدهای آب شیرین ارزشمندتر هستند زیرا تولید آنها بیشتر طول می کشد. این مرواریدها مانند نمرات آکویا ، تاهیتی و دریای جنوبی هستند. این مرواریدها توسط کشاورزانی پرورش داده می شوند که در دریاچه های ساخته شده توسط انسان در چین ایجاد کرده اند ، بنابراین نوعی مروارید پرورشی هستند. صدف های آب شور می توانند در یک زمان فقط یک مروارید ایجاد کنند. صدف های آب شیرین می توانند حدود 30 مروارید را در یک بازه زمانی مشابه تولید کنند. مرواریدهای آب شیرین کشت شده در میلی متر ضخامت بیشتری دارند و مقرون به صرفه تر از نژادهای آب شور هستند.

آیا مرواریدسیاه گرانتر از مروارید سفید است؟

بله ، مرواریدهای سیاه به دلیل کمیابی بسیار در یافتن و تولید گرانتر از مروارید سفید هستند. اگرچه جواهرسازان می توانند با موفقیت یک رنگ  را سیاه کنند ، اما هرگز همان درخشش مرواریدهای سیاه طبیعی را نخواهد داشت. به طور طبیعی ، مرواریدهای سیاه همان مرواریدهای سفید هستند و تنها تفاوت آنها صدف پرورش دهنده آن است. به دنبال همان فرایند خلقت ، مرواریدهای سیاه رنگ خود را از صدف لب سیاه تاهیتی می گیرند که دارای فضای داخلی پوسته مشکی معروف به nacre است.

هنگامی که یک ماده تحریک کننده صدف را لمس می کند ، به طور طبیعی آن را با بی کربنات کلسیم می پوشاند تا از خود محافظت کند. این چیزی است که به یک مرواریدسفت تبدیل می شود و سپس رنگ گل صدف اضافی توسط مروارید جذب می شود و مرواریدهای سیاه را ایجاد می کند. این فرایند طبیعی فوق العاده است و به دلیل نادر بودن مرواریدهای سیاه ، گران تر از مرواریدهای سفید هستند.

نتیجه

مرواریدها به همان اندازه که ارزشمند و جاودانه هستند ، امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند. ممکن است به این دلیل باشد که تقاضای آنها و از این رو ارزش آنها در طول این سالها افزایش می یابد. با این حال ، مروارید جایگزین خوبی برای سایر سنگهای قیمتی است که با شکستن زمین یافت می شوند. آنها همچنین منبع معیشت و درآمد بسیاری از خانواده ها در چین را فراهم می کنند.

برای خریدمحصولات متنوع با پلاک دلخواه خودتان ازسنگ های طبیعی به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

منبع:afashionblog

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه