حلقه های نامزدی با سنگ توپاز


آتنا نبيل زاده 23 تیر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

حلقه های نامزدی با سنگ توپاز

به ندرت یک سنگ قیمتی دارای ارتباطات محبوب با چند رنگ است. به طور سنتی ، توپاز به عنوان یک سنگ زرد طلایی مورد علاقه قرار می گرفت. امروزه ، رنگ آبی احتمالاً شناخته شده ترین (و ارزان ترین) رنگ توپاز است. توپازهای نادر و ارزشمند شاهنشاهی می توانند از نارنجی مایل به قرمز تا صورتی متغیر باشند. اینها تنها تعداد کمی از رنگهایی است که این سنگهای قیمتی می توانند نشان دهند. بیاموزید که چگونه یک سنگ حلقه نامزدی توپاز را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

حلقه توپاز

سنگ توپاز چیست؟

سنگ توپاز با سختی 8، توپازها مقاومت زیادی در برابر خراش دارند. آنها همچنین می توانند از لاک بالا استفاده کنند ، مناسب برای یک سنگ انگشتر دیدنی. این کیفیت ها ، همراه با طیف متنوعی از رنگ و همچنین قیمت ها ، آنها را به گزینه های بسیار خوبی برای جواهرات تبدیل می کند. آنها حتی به مدت دو ماه سنگ تولد محسوب می شوند: توپاز زرد برای نوامبر و توپاز آبی برای دسامبر! دو ایالت آمریکا نیز آنها را بعنوان سنگهای قیمتی رسمی ادعا می کنند: توپاز برای یوتا و توپاز آبی برای تگزاس.

توپاز یک اشکال دارد. این یک برش کامل دارد ، به این معنی که هواپیمایی در درون این سنگ وجود دارد که می تواند ترک بخورد. یک ضربه سخت می تواند سنگ را به طور تمیز شکافته کند. در نتیجه ، برشهای نگین و جواهرات هنگام مراقبت ، پرداخت و سنگ کاری باید از مراقبت ویژه ای برخوردار باشند. با این حال ، وقتی گوهر نصب شد ، باید نسبتاً ایمن باشد. تنظیمات محافظ مانند یک حاشیه باید سنگ را از ضربه محفوظ نگه دارد و یک جواهر ماهر می تواند شاخه ها را طوری قرار دهد که فشار روی صفحه رخنه ایجاد نکنند.

رنگهای توپاز

گذشته از گوهرهای روکش دار مانند توپاز عرفانی ، اکثر انواع آن از نظر فیزیکی و نوری و نیازهای مراقبتی مشابهی دارند. بنابراین ، هنگام خرید سنگ انگشتر نامزدی توپاز ، رنگ (و هزینه) ملاحظات اصلی شما خواهد بود.

علاوه بر رنگهای زرد ، آبی ، نارنجی مایل به قرمز و صورتی ، توپازها به رنگهای آبی مایل به سبز ، سبز ، نارنجی ، بنفش و قرمز نیز وجود دارند. سنگ های قرمز و صورتی به خصوص نادر و با ارزش هستند.

توپاز

زرد سنتی

قبل از قرن 20 و توسعه گوهرشناسی مدرن ، مردم از سنگ های زرد ، قهوه ای و نارنجی به عنوان توپاز یاد می کردند. این شامل بسیاری از سنگها است که اکنون متخصصان گوهرشناسی اعضای گونه های توپاز و همچنین سنگهایی از گونه های مختلف گوهر مانند کوارتز و زیرکون را در نظر می گیرند. با این حال ، رنگ زرد به شدت در ارتباط با توپاز قرار گرفت و به دلیل ظاهر طلایی آن ، ارتباط نمادین با ثروت را القا می کند

این ارتباط بین زرد و توپاز حتی امروز نیز ادامه دارد. کوارتز زرد یا سیترین گاهی اوقات اشتباه به عنوان توپاز شناخته می شود ، اگرچه توپاز سخت تر و همچنین روشن تر است – و گران تر است.

توپاز زرد

سنگ توپاز آبی

بیشتر توپازهای آبی موجود در بازار امروز از رنگ آبی بی رنگ یا کم رنگ شروع شده اند. از دهه 1960 ، از یک آزمایشگاه آزمایشگاهی دو مرحله ای گرما و تابش برای تبدیل این سنگها به رنگ آبی مایل به سبز استفاده شده است. این روش درمانی معمولاً پایدار ، دائمی و غیرممکن است ، زیرا توپاز آبی طبیعی در طول میلیون ها سال تحت اثر قرار گرفتن در معرض مشابه زیر زمین قرار می گیرد. (ممکن است برخی از این سنگهای قیمتی یک سال قبل از استفاده از جواهرات “سرد” شوند ، اما هنگام فروش باید ایمن باشند). شما می توانید با اطمینان تصور کنید که تمام توپازهای آبی که برای فروش پیدا می کنید تحت تابش قرار دارند.

انواع محبوب آبی شامل “Blue London” ، “Swiss Swiss” و “Sky Sky” است. بلوزهای لندن دارای رنگ آبی استیل تیره یا آبی مایل به خاکستری هستند. بلوز سوئیس آبی سبز مایل به سبز بسیار اشباع را نشان می دهد. همانطور که از نام آن مشخص است ، Sky Blues رنگ های آبی کمرنگی را نشان می دهد و ممکن است تا حدی از نظر رنگ و لحن به آکوامارین ها شباهت داشته باشد.

توپاز ابی

توپاز آبی شناخته شده ترین و مقرون به صرفه ترین نوع توپاز است. قیمت این سنگهای قیمتی از 1 تا 27 دلار در هر قیراط است. آبی لندن گرانتر از سایر رنگهای آبی است.توپازهای آبی به طور طبیعی اتفاق می افتند. تولید کنندگان توپاز آبی شامل برزیل ، زیمبابوه و در ایالات متحده ، تگزاس است.

امپریال توپاز چه رنگی است؟

بیشتر توپازها به سادگی با رنگشان شناخته می شوند – توپاز زرد ، توپاز آبی و غیره. توپازهای مایل به قرمز با نام تجاری خود ، توپاز شاهنشاهی ، الهام گرفته از ارتباطشان با تزارهای روسیه. این گوهرهای نارنجی مایل به قرمز تا قرمز نارنجی فوق العاده نادر و با ارزش هستند. آنها کمتر از نیم درصد کل توپازهای پیدا شده با کیفیت سنگهای قیمتی را تشکیل می دهند.

رنگ اصلی توپاز

با این حال ، در مورد اینکه چه رنگ هایی باید به عنوان توپاز امپریالیستی طبقه بندی شوند ، بین معامله گران سنگ های قیمتی اختلاف نظر وجود دارد. برخی از معامله گران سنگهای قیمتی تعریف را به نارنجی مایل به قرمز متوسط ​​تا قرمز نارنجی محدود می کنند. برخی دیگر این محدوده را شامل نارنجی مایل به زرد ، زرد نارنجی ، زرد با پلوکروسی قرمز و حتی صورتی می کنند. اگر توپاز امپریالیستی برای فروش پیدا کردید ، رنگ خاصی را که نشان می دهد تأیید کنید.

توپاز

توپاز امپریال معمولاً درمان نمی شود ، اما برخی از سنگهای قهوه ای مایل به زرد داغ می شوند تا قرمز رنگ شوند. همچنین ممکن است چند سنگ پوشانده شود تا به رنگ مطلوبی برسد.

سنگ توپاز صورتی

علاقه مندان به جواهرات عاشق توپاز صورتی یا گل رز هستند ، زیرا ممکن است شبیه الماس صورتی یا یاقوت کبود صورتی باشد اما به طور کلی در کسری از قیمت آنها. همچنین در اندازه های بسیار بزرگتر اتفاق می افتد.

توپاز صورتی

شری توپاز

بعد از ارزش امپریالیستی ، توپازهای شری دارای رنگ قهوه ای زرد تا نارنجی هستند. همچنین ممکن است این سنگهای قیمتی را با نام تجاری “توپاز گرانبها” به فروش برسانید. این سنگهای قیمتی گاهی اوقات تحت درمان با اشعه قرار می گیرند ، اما قرار گرفتن در معرض گرما و نور خورشید ممکن است باعث کمرنگ شدن رنگ شود. توپازهای شری به طور طبیعی در مکانهایی مانند محدوده توماس ، یوتا وجود دارد.

شری توپاز

بی رنگ

بعضی از توپازهای بی رنگ با الماس اشتباه گرفته شده اند ، اگرچه از سختی و درخشش توپازها کمتر است. از همه معروف تر ، Braganza Diamond از جواهرات تاج پرتغالی در واقع یک توپاز بی رنگ 1680 سی تی بود. توپاز بی رنگ بسیار رایج است و قیمت آن از 20 دلار تا 80 دلار در هر قیراط است.

بيشتر بخوانيد: مصاحبه با کارشناس سنگ جوئل راگان

توپاز عارف و آزوتیک

توپاز میستیک معمولاً یک توپاز بی رنگ است که با اکسید فلز پوشانده شده است. این لایه میکروسکوپی از تیتانیوم یا فلز دیگر وقتی به غرفه یا زیر سنگ اعمال می شود ، باعث ایجاد تداخل در هنگام ورود نور به سنگ می شود. این باعث ایجاد رنگهای مختلف رنگین کمان ، مانند رنگ روغن روی آب می شود.

سنگ توپاز عارف و آزوتیک

توپاز آزوتیک نوع دیگری از توپاز روکش دار است. در حالی که توپاز عرفانی تمایل به نمایش رنگ های آبی ، سبز و بنفش دارد ، توپاز آزوتیک رنگ های گرم تری مانند قرمز ، نارنجی ، صورتی و زرد را نشان می دهد. اگرچه توپازهای عرفانی و آزوتیک می توانند زیبا باشند ، اما توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن نیاز به مراقبت بیشتر دارند. خراش ها می توانند به راحتی اثرات رنگ را از بین ببرند ، به علاوه پوشش ممکن است به طور دائمی دوام نیاورد.

توپاز روتیله شده

بعضی از توپازها ممکن است حاوی اجزای سوزن روتیل باشند و می توانند شبیه سنگهای کوارتز خراب شده باشند. سایر توپازها ممکن است حاوی اجزای لیمونیت مانند سوزن طلایی باشند. در صورت برش صحیح ، این سنگ ها می توانند جلوه های بصری جالبی ایجاد کنند.

سنگ توپاز

ملاحظات کیفی برای سنگهای حلقه نامزدی توپاز

وضوح چگونه بر ارزش سنگ توپاز تأثیر می گذارد؟

بیشتر توپازها سنگهای شفافیت نوع II محسوب می شوند. این بدان معنی است که آنها معمولاً شامل اجزا هستند – موادی مانند بلورها ، مایعات ، گازها و حتی شکستگی ها و حفره ها. بعضی از اینها ممکن است در چشم دیده شوند ، اما معمولاً از ارزش گوهر کم نمی کنند. با این حال ، توپازهای آبی ، شاهنشاهی و بی رنگ سنگهای نوع I محسوب می شوند. این بدان معنی است که آنها معمولاً هیچ اجزا دید چشم ندارند. بنابراین ، هرگونه قرار گرفتن در معرض دید چشم در این رنگ ها از ارزش سنگ می کاهد (مگر اینکه نمونه تخریب غیرمعمولی داشته باشید).

توپازهای رنگ های دیگر ، در کنار آبی ، ممکن است دارای اجزامایع باشند ، قابل مشاهده یا غیر. اگرچه اجزا جزئی بر ارزش سنگ تأثیر نمی گذارد ، اما اجزا مایع حساسیت بیشتری به گرما دارند. آنها می توانند سنگ را در حین برش یا تمیز کردن منبسط کرده و آسیب ببینند.

بهترین برش برای سنگ توپاز چیست؟

توپاز خشن معمولاً به شکل های ستونی و بلند ایجاد می شود. بنابراین ، شکلهای بیضی و گلابی معمولاً بهترین بازده را دارند. جای تعجب نیست که شما بسیاری از توپازهای بیضی شکل و گلابی را در بازار پیدا خواهید کرد.
حلقه سنگ توپاز

با این وجود ، شما همچنین برشهای فانتزی دیگری مانند مارکی و شگفت آور را پیدا خواهید کرد. توپازهای آبی و بی رنگ گاهی برش شطرنجی یا فانتزی می گیرند ، زیرا اندازه بزرگ و مقرون به صرفه بودن آنها می تواند آزمایش را تشویق کند. توپازهای گران تر و رنگی که گاهی اوقات برش زمرد را دریافت می کنند ، زیرا این شکل باعث تمرکز رنگ و حفظ وزن می شود.

مانند اکثر سنگ های قیمتی ، برش نقش مهمی در ارزش توپاز دارد. سنگهای قیمتی ضعیف ممکن است پنجره سازی (یک قسمت شسته شده در غرفه) و خاموش شدن (تکه های تیره و بدون بازگشت نور) را نشان دهند. با تکان دادن هر شی در پشت سنگ می توانید پنجره را بررسی کنید. اگر می توانید شی را به وضوح ببینید ، سنگ دارای پنجره است. هر نوع سنگی ممکن است پنجره ای از خود نشان دهد ، اما سنگهای قیمتی سبک و برش های کم عمق به ویژه مستعد داشتن این مناطق ریز و کمرنگ هستند.

تمام سنگ ها تا حدی از بین می روند ، اما تکه های سیاه که ناحیه ای به خصوص بزرگ را پوشانده است ، یک گوهر را ناخوشایند می کند. سنگهای بیضی ، گلابی و سنگ مرمر ممکن است نوعی انقراض به نام پاپیون را نشان دهد ، جایی که دو لکه مثلثی سیاه در شکم سنگ به هم می رسند.

مراقبت و نگهداری از توپازها

توپازها را از گرمای شدید و تغییرات ناگهانی دما که می تواند باعث شکستگی آنها شود ، دور نگه دارید. بیشتر رنگهای توپاز به طور کلی پایدار هستند. با این وجود ، ممکن است مقداری توپاز زرد تا قهوه ای ، قهوه ای مایل به قرمز یا قهوه ای تیره در صورت قرار گرفتن در معرض گرما یا نور خورشید برای مدت زمان طولانی محو شود.

توپاز

اگرچه توپازها حساسیت خاصی به مواد شیمیایی تمیزکننده رایج ندارند .، اما برای احتیاط ، تمیز کردن آنها را با آب گرم ، صابون و یک برس نرم حفظ کنید. از استفاده از سیستم های تمیزکاری مکانیکی مانند اولتراسونیک یا بخار خودداری کنید. توپازهای روکش دار به ویژه در معرض آسیب و خراش ناشی از تمیز کردن قرار دارند. مواد پاک کننده ای که مخصوص مرواریدها و عقیق ها طراحی شده اند ، برای سنگ های عارف و آزوتیک (و همچنین سایر توپازها) به اندازه کافی ملایم خواهند بود.

تنظیمات ، سبک ها و فلزات برای حلقه نامزدی سنگ توپاز شما

در جواهرات تجاری ، توپازهای آبی معمولاً در آویزها ، انگشترها و گوشواره های ساده اما کلاسیک ظاهر می شوند. که با الماس یا زیرکونیا مکعب (CZ) در نقره یا طلای استرل تنظیم شده اند. با این حال ، به دلیل مقرون به صرفه بودن ، آنها می توانند تقریباً هر برش سفارشی را دریافت کنند. و در هر سبک جواهری که قابل تصور باشد ، متناسب باشد. توپازهای آبی به دلیل اندازه های بزرگ می توانند به عنوان جواهرات بیانیه ای نیز استفاده شوند.

حلقه سنگ توپاز

اکثر توپازهای آبی در طلای سفید تنظیم شده اند که ظاهر خنک و تمیز گوهر را افزایش می دهد. طلای زرد و رزگلد تضاد خوبی با سنگ ایجاد می کند و باعث برجسته شدن رنگ می شود ،. به خصوص برای آبی سوئیسی و آبی لندن.

توپازهای شاهنشاهی معمولاً برشهای بیضی ، مارکیزی یا کوسنی دریافت می کنند. طلای زرد رنگ گرم آنها را تکمیل می کند. سنگهایی با اشکال کشیده کمتر معمولاً در تنظیمات هاله ظاهر می شوند. الماس در کنار بسیاری از توپازهای شاهنشاهی قرار دارد. و گارنت ها و توپازهای کوچک نیز اغلب به رنگ توپاز سنگ مرکزی تأکید می کنند.

حلقه نامزدی سنگ توپاز

منبع: IGS

برای خریدمحصولات متنوع با پلاک دلخواه خودتان ازسنگ های طبیعی به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه