ماندگاری سنگ آکوامارین


آتنا نبيل زاده 13 تیر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

ماندگاری سنگ آکوامارین

سوال: زمرد و آکوامارین هر دو بریل هستند. زمردها بریل های سبز هستند. آکوامارین ها بریل های آبی تا آبی مایل به آبی هستند. از آنجا که زمرد بسیار شکننده و حساس است ، آیا این بدان معناست که آکوامارین ها سنگ های جواهرات ضعیفی می سازند؟

پاسخ: آکوامارین ها گوهرهای نسبتاً سختی هستند. با این وجود ، این سنگ محبوب جواهرات آسیب پذیری هایی دارد. بیایید نگاهی به دوام آکوامارین و مشکلات احتمالی جواهرسازان ، وجوه و مصرف کنندگان بیندازیم.

سختی آکوامارین

ارزش آکوامارین ها از نظر سختی 7.5 تا 8 در مقیاس معدنی است. این بدان معناست که این سنگهای قیمتی مقاومت بسیار خوبی در برابر خراش و سایش دارند. آنها با سختی کمتر نمی توانند خراشیده شوند. از آنجا که گرد و غبار خانگی فقط سختی 7 دارد ، نمی تواند به آبزیان آسیب برساند. این باعث می شود که گزینه های خوبی برای استفاده روزانه از جواهرات مانند حلقه های نامزدی باشند. سختی نسبتاً زیاد آکوامارین همچنین به این معنی است که می تواند لاک خوبی را برای مدت طولانی حفظ کند

 سبک های برش  و سختی سنگ آکوامارین

سختی تنها اندازه گیری دوام آکوامارین نیست. آکوامارین ها نیز شکافی ناقص دارن. این بدان معناست که اگر آنها در امتداد هواپیمای داخلی شکسته شوند ، می توانند به دو قسمت تقسیم شوند. مانند اکثر سنگهای قیمتی ، آکوامارین ها سرسختی “شکننده” دارند. این بدان معنی است که در صورت ضربه مستعد شکستن یا خرد کردن هستند. انگشتر پلاتین آکوامارین و الماس.

با وجود این آسیب پذیری ها ، آکوامارین ها هنوز از مقاومت “خوبی” برخوردار هستند. با این حال ، برخی از اقدامات احتیاطی هنگام برش و تنظیم این سنگهای قیمتی مناسب است. از آنجا که گوشه های سنگهای قیمتی بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند ، وجه ها اغلب سبک های گرد ، بیضی یا گوشه ای بریده شده (مانند برش زمرد) را برای آکوامارین ها انتخاب می کنند. آکوامارین های بریده شده با گوشه یا کمربندهای نازک باید از تنظیمات محافظتی در جواهرات برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: دانستی های سنگ فیروزه

ماندگاری و نگهداری سنگهای قیمتی آکوامارین

آکوامارین ها مقاومت زیادی در برابر گرما دارند. پاک کننده های جواهرات بخارپز که زیر 700 درجه فارنهایت (371 درجه سانتیگراد) کار می کنند ، معمولاً به این سنگهای قیمتی آسیب نمی رسانند ، به شرطی که دارای اجسام مایع یا شکستگی داخلی نباشند. اینها ممکن است در هنگام گرم شدن منبسط شده و سنگ قیمتی را بشکنند.

قرار دادن آکوامارین در دمای 700-850 درجه فارنهایت (371-454 درجه سانتیگراد) ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کند ، حتی اگر سنگها خرد نشوند. این دما ممکن است باعث تغییر رنگ آکوامارین ها شود. دمای بالاتر ، مانند درجه حرارت ایجاد شده توسط مشعل یک جواهر ، ممکن است منجر به تغییر رنگ شود. پیش از تعمیر جواهرات فلزی ، جواهرسازان برای احتیاط باید هر گونه آکوامارین را از تنظیمات خود خارج کنند.

آکوامارین ها می توانند بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده برای تمیز کردن ، از آب صابون گرفته تا اسیدهای متوسط ​​متوسط ​​را کنترل کنند. با این حال ، اسید هیدروفلوئوریک که در مواد زائد زدودن کننده خانگی و پاک کننده های قوی یافت می شود ، می تواند به آنها آسیب برساند. تمیزکننده های جواهرات اولتراسونیک ، از جمله حمام های محلول آنها ، معمولاً برای گیاهان دریایی ایمن هستند ، اما ارتعاشات ایجاد شده توسط دستگاه می تواند به سنگ های ناشی از مایع یا شکستگی آسیب برساند اگر نمی دانید که آکوامارین های شما چنین مواردی را شامل می شود ، آنها را با یک برس نرم ، شوینده ملایم و آب گرم تمیز کنید. برای توصیه های بیشتر با راهنمای مراقبت از جواهرات سنگ قیمتی ما مشورت کنید.

آکوامارین و نوردهی این سنگ

آکوامارین های استخراج شده و آزمایشگاهی در زیر تمام منابع نور از جمله نور خورشید ، نور داخلی مصنوعی و اشعه ماورا بنفش حتی برای مدت طولانی پایدار هستند. با این حال ، به اصطلاح آکوامارین ها ماکسی (بریل های آبی تابیده) با گذشت زمان در معرض نور محو می شوند.

منبع:IGS

برای خریدمحصولات متنوع با پلاک دلخواه خودتان ازسنگ های طبیعی به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه