هر آنچه که باید درباره چاکرای تاج بدانید


آتنا نبيل زاده 13 شهریور 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

هر آنچه که باید درباره چاکرای تاج بدانید

احتمالاً در مورد چاکراها ، هفت چرخ انرژی بدن که از تاج سر شروع می شوند. و بدن را به پایین ستون فقرات می رسانند ، شنیده اید. هنگامی که به درستی می چرخید ، هر چاکرا اجازه می دهد تا انرژی در بدن جریان یابد. اگر این چرخ های انرژی در اثر استرس ، اضطراب یا آشفتگی احساسی مسدود شوند ، رفاه شما ممکن است آسیب ببیند. چاکرای هفتم ، چاکرای تاج یا ساهاسارا ، در بالای سر قرار دارد. “Sahasrara” به معنای “هزارپله ای” است و نشان دهنده یک گل نیلوفر آبی است.

در اینجا ، ما هر آنچه را که باید در مورد چاکرای تاج بدانید ، به شما آموزش می دهیم: عنصر طبیعی آن ، علائم مسدود شدن آن و راه هایی برای تنظیم آن برای اطمینان از آزاد بودن جریان انرژی شما.

هرانچه که درباره چاکرای تاج باید بدانید

چاکرای تاج در عنصر طبیعی آن: اندیشه

این مرکز انرژی که با عنصر تفکر مرتبط است ، ارتباط شما با روح و همچنین حس آگاهی جهانی ، خرد ، وحدت و خودشناسی را کنترل می کند. رنگ مربوط به آن بنفش است که نشان دهنده ارتباط آن با معنویت و روشنگری است.

سنگ های چاکرای تاج

 

سنگ های <yoastmark class=

علائم انسداد انرژی sahasrara

علائم فیزیکی

اگر چاکرای تاج شما مسدود شده باشد ، ممکن است در بدن فیزیکی خود کمی ناپایدار باشید. برخی از علائم فیزیکی انسداد چاکرای هفتم عبارتند از:

  • عدم تعادل
  • در کل هماهنگی ضعیف
  • توانایی پایین برای عملکرد فیزیکی

علائم روانی

هنگام کار با چاکرای تاج ، وقت خود را صرف فکر کردن در مورد دنیای اطراف خود کنید – کمی توجه را از خود جلب کنید. برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید بپرسید عبارتند از: چگونه با جهان ارتباط دارم؟ چگونه می توانم نسخه بهتری از خودم باشم؟ چگونه می توانم سردرگمی درباره جایگاه خود در جهان را کنار بگذارم؟ هنگامی که چاکرای تاج شما مسدود می شود ، ممکن است علائم ذهنی را تجربه کنید ، از جمله:

  • گیجی
  • عدم ارتباط با جهان
  • معنویت زیاد (یعنی مدیتیشن زیاد)
  • عملکرد ذهنی ضعیف
  • عدم تمرکز

مدیتیشن با چاکرای تاج

هفت سنگ چاکرا چیست؟

چرا باید چاکرای تاج خود را تراز کنید

هنگامی که با این مرکز انرژی کار می کنید ، علاقه خود را به هدف بالاتر و شیوه ای برتر نشان می دهید. در جهت روشنگری تلاش می کنید؟ این یک تلاش بسیار شایسته است چاکرای تاجی همچنین دروازه ای به سوی فوق آگاهی است-حالتی از وجود که دیگر نمی توان خود را جدا از هر چیزی یا کسی تجربه کرد. هنگامی که چاکرای تاج شما تراز می شود ، شما آماده هستید تا سوء تفاهماتی که در مورد این که هستید و چرا اینجا هستید را کنار بگذارید.

چگونه چاکرای تاج خود را تنظیم کنید

یوگا آسانا برای چاکرای هفتم

برای شروع هم ترازی چاکرای هفتم ، این تمرین تنظیم چاکرای تاج را امتحان کنید ، که شامل برخی از حالت های فعال کننده و متعادل کننده سر است-اگر می خواهید انرژی sahasrara خود را به حرکت درآورید ، یک گزینه عالی است.

پرانایاما برای چاکرای هفتم

تاج خود را با نادی شوهدان یا تنفس متناوب از بینی تقویت کنید – یک تکنیک پرانایاما که باعث افزایش تنش و اضطراب در سر شما می شود ، در حالی که تمرکز شما را افزایش می دهد.

برای تمرین نادی شوهدان ، راحت بنشینید و چشمان خود را ببندید. با چند نفس عمیق شروع کنید. با دست راست ، انگشت اشاره و انگشت وسط خود را بگیرید و آنها را به کف دست خود بیندازید. انگشت شست راست خود را روی سوراخ بینی راست خود قرار دهید. از طریق سوراخ بینی سمت چپ نفس بکشید و مکث کنید. در این مکث ، انگشت شست خود را از سوراخ بینی راست بردارید و انگشت حلقه خود را روی سوراخ بینی سمت چپ قرار دهید. از طریق سوراخ بینی سمت راست بازدم کنید. سپس ، همین روند را با شروع سوراخ بینی راست تکرار کنید.

مزایای تراز کردن چاکرای تاج

با شروع تعادل چاکرای هفتم ، ممکن است احساس راحتی بیشتری داشته باشید. از نظر ذهنی ، احساس آرامش و شفافیت بیشتری خواهید کرد-این توانایی را پیدا می کنید که خود را در جهان پیرامون خود قرار دهید. همچنین ممکن است بین بدن فیزیکی و وضعیت روحی خود هم افزایی بیشتری پیدا کنید و با قلمرو روحانی ارتباط بیشتری احساس کنید.

منبع:yogajournal

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه