مروارید پرورشی چقدر ارزش دارد؟


آتنا نبيل زاده 11 شهریور 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

مروارید پرورشی چقدر ارزش دارد؟ (پاسخ کامل)

گفته می شود مروارید پرورشی ملکه همه جواهرات است. می توان گفت که آنها از ابتدای زمان وجود داشته اند ، اما حتی امروزه نیز به عنوان افرادی که در ماه ژوئن متولد شده اند ، جواهرات محبوب هستند.

مروارید یکی از معدود گوهرهایی است که از اقیانوس سرچشمه می گیرد و برای درخشش بیشتر آنها نیازی به کار اضافی یا پرداخت ندارند. با مروارید می توانید کلاس و ظرافت را به هر لباسی اضافه کنید. آنها باید در مجموعه جواهرات شما وجود داشته باشند.

مانند سایر جواهرات ، انواع مختلفی از مرواریدها وجود دارد که شامل مرواریدهای پرورشی است. حتماً برای شما سوال است که مرواریدهای پرورده چیست؟ آیا آنها مروارید واقعی هستند؟ آنها چقدر می ارزند؟ در این پست ، ما از ارزش آنها ، ارزش واقعی آنها و اینکه آیا آنها از مرواریدهای دیگر بهتر هستند یا نه ، می گذریم.

مروارید پرورشی چیست؟

مروارید پرورشی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست . اینها مرواریدهایی هستند که از شرایط مناسب کنترل شده و طبیعی برداشت می شوند و برداشت می شوند.

این عمل پرورش مروارید از قرن بیستم وجود داشته است و هنر به طور مداوم در حال تکامل و بهبود است. این نوع مرواریدها در صدف یا صدف در آب شیرین یا آب شور پرورش داده می شوند.

مرواریدها در انواع مختلف ، اشکال ، رنگها و اندازه ها وجود دارند. پرورش شکل ، اندازه ، رنگ و نوع مروارید پرورشی مورد نیاز به طور فزاینده ای امکان پذیر می شود.

آنها بسیار محبوب هستند زیرا روش تولید آنها راهی سریع و آسان برای پاسخگویی به تقاضای مروارید در بازار است. اکثر مرواریدهایی که امروز در اطراف می بینید مرواریدهای پرورشی هستند.

مرواریدهای آب شیرین بیشتر رایج هستند زیرا در آب شیرین صدف می تواند همزمان 8 مروارید تولید کند.در حالی که در آب شور تنها یک بار می تواند یک مروارید تولید کند و پس از آن قابل استفاده نیست. روش تولید مرواریدهای پرورده ، فراوانی آن را افزایش داده و اطمینان حاصل می کند که آنها برای همه گران قیمت هستند.

آیا مرواریدهای پرورده مروارید واقعی هستند؟

مروارید پرورشی

علیرغم نامی که غیر از این نشان می دهد ، مرواریدهای پرورده مرواریدهای اصیل هستند. آنها به همان شیوه و تحت شرایط مشابه مرواریدهای دیگر رشد و برداشت می شوند. تنها تفاوت این است که شرایط آنها توسط انسان کنترل می شود و نه طبیعت. از این رو ، شما می توانید مرواریدهای پرورده را ساخته دست بشر بنامید ، اما این واقعیت را که به همان اندازه مرواریدهای طبیعی معتبر هستند ، کاهش نمی دهد.

مرواریدهای پرورشی در مقابل مرواریدهای واقعی.

بزرگترین تفاوت بین مرواریدهای پرورده و آنچه به عنوان مروارید طبیعی یا طبیعی شناخته می شوند ، شرایط پرورش آنها است. بر اساس نام آنها ، مرواریدهای طبیعی به طور طبیعی وجود دارند ، در حالی که مرواریدهای پرورده عمدا ایجاد شده اند.

مرواریدهای پرورشی

این بدان معناست که ، به طور طبیعی ، مرواریدها زمانی تشکیل می شوند. که یک محرک به طور تصادفی وارد پوسته نرم تن یا صدف می شود. هنگامی که محرک در پوسته است.آن را باعث تشکیل لایه هایی از مروارید در اطراف آن، که به صورت مروارید. مرواریدهای پرورشی نیز به همین روش تولید می شوند. تنها تفاوت این است .که محرک به طور هدفمند توسط یک کشاورز مروارید در فرآیندی موسوم به پیوند وارد پوسته می شود. یا “کاشته” می شود.

تفاوت دیگر این است .که بر خلاف مرواریدهای طبیعی ، صدف مورد استفاده برای ایجاد مرواریدهای پرورشی تا زمان برداشت مروارید توسط پرورش دهنده پرورش داده می شود و از آن مراقبت می کند. با مرواریدهای طبیعی ، صدف ممکن است به دلیل آلودگی آب یا شکارچیان دریا و سایر شرایط نامطلوب زودتر از موعد از بین برود. به همین دلیل است که مرواریدهای طبیعی در مقایسه با مرواریدهای پرورشی کمیاب هستند و قیمت بالاتری در بازار خواهند داشت.

بيشتر بخوانيد:گردنبند نگهدارنده حلقه چیست؟

مروارید پرورشی چقدر ارزش دارد؟

مروارید پرورشی چقدر ارزش دارد؟

هنگام ارزش گذاری قیمت و ارزش مروارید ، عوامل زیادی دخیل هستند. باید به اندازه ، شکل ، رنگ و درخشندگی مروارید توجه کرد. همچنین باید شرایط تولید مروارید را در نظر بگیرید. از آنجا که مرواریدهای پرورده اساساً ساخته دست بشر هستند و تحت شرایط کنترل شده کشت می شوند ، در مقایسه با مرواریدهای طبیعی کمیاب به وفور یافت می شود.

در نتیجه ارزش یک مروارید پرورده در مقایسه با یک مروارید طبیعی کمتر است. جواهرات ساخته شده از مروارید طبیعی بسته به نوع مروارید آب شیرین یا آب شور می توانند یک میلیون یا بیشتر به فروش برسند. ارزش مرواریدهای پرورشی می تواند از 50 دلار تا بیش از 160،000 دلار آمریکا متغیر باشد.

البته این بستگی به این دارد که مرواریدهای آب شیرین باشند یا آب شور ، علاوه بر اندازه ، شکل ، رنگ و درخشندگی. هرچه مروارید بزرگتر ، گردتر و درخشان تر باشد ، ارزش بیشتری دارد. رنگهای خاصی مانند مرواریدهای سفید و طلایی نیز در مقایسه با سایر رنگها ارزش بیشتری دارند.

آیا مرواریدهای قدیمی با ارزش هستند؟

مرواریدها گوهرهای بسیار ظریفی به حساب می آیند . اما هر چه کیفیت آن بالاتر باشد ، ماندگاری آنها بیشتر است ، به ویژه اگر از آنها به درستی مراقبت شود. حتی با وجود این ، مرواریدهای با کیفیت بالا ، ارزش خود را در طول زمان حفظ می کنند . به همین دلیل است که مرواریدهای قدیمی می توانند امروز پول زیادی به دست آورند. به این ترتیب ، مرواریدهای با کیفیت بالا یک سرمایه گذاری عالی در آینده و همچنین میراثی عالی برای انتقال به نسل های بعدی خواهد بود.

با این حال ، برخی استدلال می کنند که ذخیره مرواریدهای پرورده برای نسل های آینده بی معنی است. آنها استدلال می کنند که با پیشرفت تکنولوژی ، مرواریدهای پرورده بیشتر و بیشتر می شوند. به این ترتیب ، شما به احتمال زیاد امروز مروارید پرورشی را با قیمت ارزان تری در مقایسه با زمان پدربزرگ و مادربزرگ خود تهیه خواهید کرد.

گردنبند مروارید پرورشی

مروارید پرورشی آب شیرین بهتر است یا آب شور؟

از نام آنها می توانید به راحتی تفاوت این دو مروارید را در این بدانید که یکی در آب شور و دیگری در آب شیرین کشت می شود. سوال مهم این است که یکی از ارزش بیشتری را بر دیگری؟

مرواریدهای پر آب شور در آب شور کشت می شوند. مرواریدهای تولید شده از صدف های آب شور اغلب بزرگ هستند ، بین 2 تا 15 میلی متر. اشکال متداول برداشت شده از این شرایط مروارید گرد است و رنگ آنها تقریباً همیشه سفید است ، اگرچه می توانید مروارید سیاه و گاهی اوقات به رنگ پاستل تهیه کنید. صدف های آب شور می توانند در یک زمان فقط یک مروارید تولید کنند.پس از آن ، صدف دیگر نمی تواند مروارید ایجاد کند. به این ترتیب ، نرم تنان آنها به عنوان محرک برای پرورش مرواریدهای پرورده استفاده می شوند. اما نادر بودن آنها و این واقعیت که گردتر و سفیدتر از مرواریدهای آب شیرین هستند ، آنها را ارزشمندتر می کند.

مروارید پرورشی

مرواریدهای آب شیرین عمدتاً در حوضچه ها یا دریاچه ها و رودخانه ها کشت می شوند. مرواریدهایی که از صدف برداشت می شوند اغلب سفید هستند. اما گاهی اوقات می توانند در رنگهای پاستلی طلایی یا صورتی وجود داشته باشند. اشکال متداول مرواریدهای آب شیرین گرد ، قطره اشک یا بیضی شکل است. در حالی که این مرواریدها هنوز درخشان و زیبا هستند ، در مقایسه با مرواریدهای پرورش یافته در آب شور ، براقیت کمتری دارند. این به این دلیل است که لایه های ناخن تشکیل دهنده مروارید در آب شیرین ضخیم تر هستند. علاوه بر این ، صدف ها مروارید بیشتری در آب شیرین تولید می کنند. در نتیجه ، این مرواریدها در بازار به وفور یافت می شوند و بنابراین ، در مقایسه با مرواریدهای آب شور ارزان تر هستند. با این حال ، گاهی اوقات تشخیص دو نوع مروارید دشوار است. هر دو در نوع خود زیبا و بی نظیر هستند.

افكار نهايي

به لطف فراوانی مرواریدهای پرورده ، جواهرات مروارید همچنان قطعات محبوب بی انتها خواهند بود. با پیشرفت تکنولوژی ، امیدواریم با گذشت زمان مقرون به صرفه تر شوند. به این ترتیب همه می توانند از ظرافت ، کلاس و مروارید زیبایی که به تصویر فرد می افزاید ، لذت ببرند.

منبع:afashionblog

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه