همه چیز درباره سنگ گارنت


آتنا نبيل زاده 22 مرداد 1401 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

اطلاعاتی درباره سنگ گارنت

سنگی پر زرق و برق که فوق العاده محبوب است، گارنت یکی از رایج ترین جواهرات موجود در بازار است.

گارنت نام جمعی گروهی از مواد معدنی است. این گروه معدنی متنوع سنگ را متنوع می کند و به طیف گسترده ای از رنگ های قرمز و نارنجی کمک می کند. این سنگ ها بیش از 5000 سال است که وجود داشته اند، بنابراین مطمئناً در آزمون زمان ایستاده اند. آنها معمولا در جواهرات استفاده می شوند و اغلب با یاقوت سرخ اشتباه گرفته می شوند.

سنگ های گارنت کجا یافت می شوند؟

اطلاعاتی درباره سنگ گارنت

به دلیل فراوانی و در دسترس بودن آن در سراسر جهان، سنگ گارنت در اشکال و انواع مختلفی وجود دارد. در حال حاضر، بیشتر این جواهرات از ایالات متحده آمریکا، هند، سریلانکا و برزیل می آیند، اما در گذشته تقریباً در تمام قاره ها استخراج شده اند.

ارزش یک سنگ گارنت چقدر است؟

هنگام تعیین ارزش هر جواهری، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. قیمت سنگ گارنت تحت تأثیر موارد زیر است:

  • وزن قیراط – وزن سنگ چقدر است و نه اینکه چقدر بزرگ به نظر می رسد.
  • رنگ نگین – جنب و جوش نگین و نزدیکی آن به قرمز طیفی ارزش سنگ را افزایش می دهد.
  • کیفیت برش باید رنگ را افزایش دهد. برای اطمینان از درخشندگی جواهر، وجوه باید در یک ردیف قرار گیرند.

سنگ گارنت چگونه تشکیل می شود؟

گارنت به گروهی از مواد معدنی اطلاق می شود که عبارتند از:

  • یووارویت
  • گروسولار
  • الماندین
  • موزامبیک
  • پیروپ
  • آندرادیت
  • اسپسارتین

شما می توانید آنها را در سنگ های رسوبی، آذرین و دگرگونی و در اتاق های ماگما، فوران های آتشفشانی و جریان گدازه پیدا کنید. همچنین در خاک تشکیل شده در هنگام شکستن سنگ های حامل گارنت نیز وجود دارد.

سنگ گارنت زمانی تشکیل می شود که سنگ رسوبی غنی از آلومینیوم گرما و فشار شدید را تجربه کند.

خواص گارنت چیست؟

خواص گارنت چیست؟

گارنت به خاطر درخشش براق و رنگ های متنوعش معروف است. اغلب با رنگ قرمز یافت می شود، اگرچه می تواند سبز یا قهوه ای نیز باشد. هنگامی که یکی از سنگ ها را در مقابل نور نگه می دارید، نوارهای زرد و سبز نمایان می شوند این ساده ترین راه برای تشخیص گارنت بودن یا نبودن سنگ است.

معنی سنگ گارنت چیست؟

این گوهر نماد عشق است و اغلب با نیروی حیات، خون، قلب و آتش درون همراه است.

گارنت از نظر معنوی به چه معناست؟

گارنت تعادل را بازیابی می کند، محافظت می کند و تقویت می کند. همچنین یک منبع انرژی قدرتمند است.

بیشتر بخوانید:دانستنی های سنگ فیروزه

گارنت با چه چاکرا مرتبط است؟

سنگ های گارنت قرمز با چاکرای قلب مرتبط هستند. این سنگ نسبت به سایر سنگ های مرتبط با عشق، به عنوان مثال، رز کوارتز یا یشم، شدیدتر است. اگر به دنبال جذب عشق و مثبت اندیشی هستید، این سنگ را در زندگی خود بگنجانید.

چگونه می توانید تشخیص دهید که گارنت واقعی است؟

سنگ گارنت

گارنت های مصنوعی با دقت طراحی و در یک محیط آزمایشگاهی ایجاد می شوند. این تضمین می کند که کیفیت طبیعی و شیمیایی آنها با کیفیت اصلی مطابقت دارد. در نتیجه، این سنگ ها اغلب بیش از حد کامل هستند و شناسایی آنها را آسان می کند. اگرچه ممکن است بدون لک باشند، اما فاقد ویژگی هایی هستند که آنها را منحصر به فرد می کند.

گارنت های مصنوعی با قرار گرفتن در معرض آب جوش ذوب می شوند یا رنگ آنها محو می شود.

در حالی که وضعیت سنگ ارزش آن را تعیین می کند، فریب نخورید تا یک نمونه کامل بخرید. آنها اغلب مصنوعی هستند و ارزش کمتری دارند. سنگ های طبیعی عیوب خواهند داشت. این یکی از عناصری است که آنها را بسیار منحصر به فرد و به راحتی شناسایی می کند.

آیا گارنت و یاقوت شبیه هم هستند؟

در حالی که گارنت ها قرمز به نظر می رسند و اغلب با یاقوت سرخ اشتباه می شوند، راه های آسانی برای تشخیص این دو وجود دارد. گارنت قرمز تیره تر و متراکم تر با رنگ های خاکی است. این دو سنگ همچنین نقاط مختلف انعکاس را ارائه می دهند.

یاقوت سنگی سخت تر و بادوام تر است. آنها قرمز پر جنب و جوش تر با رنگ های آبی و بنفش هستند. این گرانتر از گارنت است، که دانستن تفاوت را مهم می کند.

یک راه آسان برای تشخیص تفاوت این است که سنگ را روی یک منبع نور نگه دارید. اگر نوارهای سبز و زرد می بینید، گارنت است. یاقوت آن رنگ ها را جذب می کند و در نتیجه وقتی در مقابل نور قرار می گیرند قابل رویت نخواهند بود.

گارنت به عنوان سنگ تولد ماه فروردین

سنگ گارنت بسیار متنوع هم سنگ تولد سنتی و هم مدرن ماه فروردین است. به عنوان نماد اعتماد، دوستی و عشق دیده می شود. مجموعه خارق‌العاده رنگ‌های سنگ گارنت آن را به انتخابی عالی برای جواهرات تبدیل می‌کند، زیرا مطمئناً رنگی وجود دارد که مناسب همه متولدین این ماه باشد.

منبع:trulyexperiences

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه