مصاحبه با کارشناس سنگ اوپال جوئل راگان


آتنا نبيل زاده 16 تیر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

مصاحبه با کارشناس جوئل راگان

من اخیراً با جوئل راگان ، متخصص سنگ اوپال ، در مورد همه چیز اوپال گپ زده ام. این 45 سال تجربه برش عقیق و طراحی جواهرات دارد. در مورد چگونگی شروع کار او در تجارت عقیق ، نکات مهم او در مورد لاپیداری های جدید و اینکه چگونه فناوری در طراحی جواهرات عقیق او انقلابی ایجاد کرده است ، بخوانید.

کارشناس سنگ اوپال

چگونه کار خود را باسنگ اوپال آغاز کردید؟

پدرم در نیروی هوایی بود ، بنابراین وقتی من جوان بودم در یک پایگاه نیروی هوایی زندگی می کردیم. این پایگاه دارای یک مغازه سرگرمی عالی بود و در آنجا کلاسهای شادی برگزار می شد. بنابراین ، در بعضی از کلاس ها ثبت نام کردم. اولین سنگی که من برش زدم شیشه ای با مقداری پر کننده مس بود که به آن سنگ طلایی می گویند. اما چندی نگذشت که اولین اوپال خود را بریدم. از آن زمان ، این فقط علاقه من بوده است. این همیشه یک تجربه شگفت انگیز است. هر کس متفاوت ظاهر می شود ، و شما هرگز قبل از تمام شدن آن نمی دانید که چگونه خواهد بود.

این یک چیز است که من در مورد اوپال دوست دارم ، که هر یک منحصر به فرد است. هر عقیق کیفیت رنگ متفاوتی دارد. نحوه کارکرد رنگ اوپال واقعاً شگفت انگیز است. این گلوله های کوچک و کوچک سیلیس باید کاملاً یک اندازه باشند و برای تشکیل اهرام در کنار هم قرار بگیرند. سپس ، عرض اهرام و چیدمان آنها در سنگ ، تعیین رنگ بازی و الگوهای اوپال است.

این برای من فقط یک علاقه است. من عاشق خلق قطعات غیرمعمول و منحصر به فرد هستم و غالباً عقیق های خود را به شکل های آزاد در می آورم.

سنگ اوپال

آشنایی با سنگ اوپال

در یک سنگ اوپال به دنبال چه هستید؟

اوپال های شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که من آنها را دوست دارم و همچنین تنوع زیادی از الگوها و رنگ های مختلف. چیزی که همیشه به دنبال آن هستم رنگ های روشن و پر جنب و جوش است. داشتن آن رنگ های درجه بالا واقعاً تأثیر بسزایی دارد.

آیا الگوی مورد علاقه ای دارید؟

اوه ، الگوهای بسیار مختلفی وجود دارد. مطمئن نیستم که مورد پسند من باشه الگوی هارلکین یکی از باارزش ترین هاست اما لزوماً مورد پسند من نیست.

در مجموعه من یک سنگ وجود دارد ، یک قطعه نیمه شفاف 22 عیار با بازی رنگی بسیار شگفت انگیز. درون ابر مانند ابر در فضا شناور است. واقعاً به نظر می رسد عکسی از تلسکوپ هابل است. فقط رنگ های شگفت انگیز و زنده در فضا شناور هستند. مانند اینکه دارای لایه هایی از رنگ است ، این اثر جلوه ای سه بعدی بسیار شگفت انگیز به سنگ می بخشد.

من می توانم بگویم که این مورد پسند من است ، وقتی شما می توانید آن رنگ روشن را در سه بعد ببینید. خیره کننده است.

سنگ اوپال

ایجاد جواهرات بی نظیر سنگ اوپال

از آنجا که هر سنگ منحصر به فرد است ، چگونه اوپال ها را در طراحی جواهرات گنجانده اید؟

در جواهراتم سعی می کنم سنگ ستاره شود. من واقعاً به هر سنگ به عنوان یک قطعه منحصر به فرد نگاه می کنم و دورنمایی از آن ایجاد می کنم. وقتی برش آن تمام شد ، فقط می دانم که آیا انگشتر ، آویز یا گوشواره است.

من از CAD (طراحی کمکی به رایانه) استفاده می کنم و هنگام ایجاد طرح همیشه به صورت سه بعدی فکر می کنم. CAD در طراحی اپال کمک بسیاری کرده است. الان خیلی سریعتر است. قبل از CAD ، ما هنوز می توانستیم چشم انداز و جزئیات آن را بدست آوریم و جواهرات همانطور که تصور می کردیم بیرون می آمدند ، اما ما مجبور شدیم طرح را با دست به صورت موم درآوریم. فقط خیلی طول کشید.

اکنون ، فقط می توانم از تلفن خود برای تهیه عکس اوپال بریده شده استفاده کنم و جواهرات مانند یک دستکش متناسب با آن هستند.

از آنجا که هر سنگ منحصر به فرد است ، چگونه اوپال ها را در طراحی جواهرات گنجانده اید؟

من همچنین دوست دارم که واقعاً وقتم را با سنگهایم بگذرانم. 15 سال پیش ، من یک تکه زبر خریداری کردم که خیلی بزرگ بود ، تقریباً به اندازه یک گلابی. اما فقط یک لکه رنگ در آن بود. هر چند یک بار آن را بریدم ، داخل آن یک سنگ عظیم وجود داشت. 37.5 قیراط با بازی غنی ، پر جنب و جوش و نیمه شفاف است. فقط زیبا

پس از قطع آن ، من می دانستم که می خواهم با آن چه کاری انجام دهم ، اما حتی با CAD نیز این کار دشوار بود. تصور کنید شکلات مذاب برداشته و آن را روی سنگ ریخته و اجازه دهید آن را بپزد و از لبه آن چکه کند. این کاری است که من انجام دادم ، فقط با طلای سفید و الماس های پاوه. این یک آویز زیباست که دقیقاً همانطور که تصور کردم بیرون آمد.

من دوست دارم در جواهراتم کارهای غیرمعمول انجام دهم. من یک قطعه ، یک آویز ، با یک بیضی الماس و یک آونگ ایجاد کردم که از بالای بیضی آویزان است. اوپال از آونگ آویزان است ، در وسط بیضی معلق است و با صاحب آن حرکت می کند.

برای قطعه دیگری که روی آن کار می کنم ، یک اوپال لامبینا دو طرفه شگفت انگیز دارم. رنگ ها مانند جوهرهای پر جنب و جوش هستند. من از یک الماس صورتی طبیعی و از طرف دیگر یاقوت برای تقویت بازی قرمز استفاده می کنم.

 

گردنبند اوپال

طراحی برای جواهرات سنگ اوپال با دوام

آیا نگران ماندگاری در جواهرات سنگ اوپال هستید؟

می دانید ، یک خرافات وجود دارد که اوپال ها بدشانسی هستند ، و این به این دلیل است که بعضی اوقات شکسته می شوند. اما اوپال ها بدشانسی نیستند.

دلیل چسبیدن این خرافات به این دلیل است که تنظیمات تجاری عقیق واقعاً وحشتناک است. اوپال به فشار حساس است ، اما بسیاری از جواهرسازان تجاری اپالها را با شاخک تنظیم می کنند. هیچ چیز بدتر از این نمی توانید انجام دهید! یک شاخک یک نقطه فشار بالا ایجاد می کند ، و اگر یک نقطه فشار در یک عقیق ایجاد کنید ، دیر یا زود آن ترک می خورد.

به همین دلیل من عاشق استفاده از CAD برای طراحی سنگ عقیق هستم. من می توانم متناسب کامل باشم و من هرگز از قلاب برای تأمین اوپال استفاده نمی کنم. اگر از شاخه ها در طراحی استفاده کنم ، این کاملاً تزئینی است.

من همچنین از اپوکسی در جواهرات خود در هر جایی که عقیق با فلز برخورد کند استفاده می کنم. این به عنوان یک کمک فنر عمل می کند ، بنابراین وقتی سنگ را می زنید احتمال شکستن آن کم است.

من حتی یک انگشتر اوپال و زمرد داشتم که سالها بر سر داشتم. یک بار ، من آن را خیلی محکم زدم. عقیق هنوز هم خوب است ، اما زمرد ترک خورد!

این شایعه مبنی بر بدشانسی اوپال از زمانی به وجود آمده است که همه خرافات داشته اند. کتابی با شخصیت بود که همیشه عقیق بر تن داشت و وقتی رنگش تغییر می کرد همیشه باعث بدبختی می شد. اما عقیق واقعاً بدشانسی نیست. می توانید از هرکسی در استرالیا سوال کنید ، او هرگز نخواهد گفت که اوپال بدشانسی است.

بيشتر بخوانيد:از سنگ آماتیست چه می دانید؟

داستان هایی از معادن سنگ اپال

آیا از معادن سنگ اوپال استرالیا بازدید کرده اید؟

من یک سری سفر به معادن اوپال استرالیا انجام داده ام. این واقعاً چیزی وجود دارد. گرمه. و خشک است شما در وسط هیچ جا هستید ، و هیچ چیز به جز انبوهی از سنگها وجود ندارد.

وقتی به ورودی معدن می رسید ، فقط یک سقف قلع موجدار وجود دارد که نردبان آن پایین است و وقتی وارد آن شدید ، دقیقاً مانند غارهایی است که مردم تراشیده و تراشیده اند.

معمولاً معادن با یک توپی مرکزی و پره هایی برپا می شوند که از آنجا خارج می شوند. معدن کاران تا زمانی که رنگ متوقف شود به بیرون حفاری می کنند و ستون هایی را برای حمایت از سقف در وسط شافت ها می گذارند. سپس ، هنگامی که کار حفاری به بیرون را انجام دادند ، ستون ها را در بازگشت به مرکز استخراج می کنند.

یک معدن وجود داشت که بزرگترین سنگ اوپال بزرگ آن زمان را پیدا کردند و آن ستون مرکزی درست در ورودی معدن بود. آنها در حالی که در حال بستن معدن بودند ، آن را پیدا کردند. فقط دو اینچ از آن ستون مرکزی فاصله داشت ، بنابراین اگر هنگام تراشیدن آن ستون کمی بیشتر حفر می کردند ، زودتر آن را پیدا می کردند. این یک قطعه عظیم بود.

گردنبند سنگ اوپال

آیا توصیه ای برای افرادی دارید که تازه اقدام به قطع سنگ اوپال می کنند؟

بله ، اولین چیزی که من می گویم این است که شما نباید با برش مواد درجه بالا شروع کنید. شما احتمالاً آنرا بیش از حد بریده و قطعه را خراب خواهید کرد. مقدار زیادی از مواد درجه پایین وجود دارد که تمرین خوبی را به شما ارائه می دهد و درک چگونگی برش سنگ های مختلف مدتی طول می کشد.

گاهی اوقات رنگ به صورت درز اجرا می شود و شما باید بخاطر اینکه بهترین رنگ را از سنگ بگیرید ، آن را دنبال کنید. گاهی اوقات موج دار است و شما سعی می کنید موج ها را دنبال کنید. برش آنها سخت تر است.

برای خشن شدن عقیق مجبور نیستید هزینه زیادی صرف کنید و حتی قطعات کوچک نیز می توانند تمرین خوبی به شما بدهند. و این قطعات کوچک نیز می توانند فروش خوبی داشته باشند.

نکات برتر در مورد لاپیداری های سنگ اوپال

نکته اصلی در واقع یادگیری اصول اولیه است. هر کسی که یک دامان کوچک داشته باشد می تواند برش اوپال را یاد بگیرد. من هم معمولاً از چرخ های استاندارد استفاده می کنم. چند مورد نادر وجود دارد که من از سمباده های دستی استفاده می کنم ، که شبیه تخته های زمرد است. می توانید آنها را از 300 تا 8000 ریگ تهیه کنید. برای موارد خاص ، اوپال را با دست ، هر بار یک ضربه ، صیقل می دهم تا کامل شود.

این یک نکته دیگر است. من هرگز از موم برای قرار دادن عقیق های خود بر روی چوب استفاده نمی کنم. در عوض ، من همیشه از ژل چسب استفاده می کنم. وقتی کارم تمام شد ، فقط کمی استون استفاده می کنم و اوپال درست از بین می رود.

من خودم چوب دوپ درست می کنم. من دوست دارم از داپ های فلزی استفاده کنم ، زیرا آنها گرما را از اپال در حین برش دور می کنند. اوپال ها به گرما حساس هستند و می توانند در اثر کار گرما در اثر اصطکاک آسیب ببینند ، بنابراین کشیدن گرما از سنگ واقعاً کمک می کند.

قطع اوپال ها واقعاً یک اشتیاق بزرگ است. گاهی اوقات ، شما یک نوبی دریافت می کنید و آن را می برید ، و ناگهان یک رنگ غنی ، عمیق وجود دارد – یا نه. و وقتی رنگ نمی گیرید ناامیدکننده نیست زیرا هرگز نمی دانید. تعجب ، تعلیق ، دانش این که نوه دیگری در انتظار شما است تا رنگ آن را نشان دهد ، همین باعث عالی بودن آن می شود. وقتی اولین عقیق خود را می برید ، زندگی شما را تغییر می دهد.

منبع : IGS

برای خرید گردنبند های سنگ طبیعی با پلاک دلخواه خودتان به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه