از سنگ آماتیست چه می دانید؟ خواص سنگ آماتیست


آتنا نبيل زاده 14 تیر 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

از سنگ آماتیست چه می دانید؟

 مقدار سنگ آماتیست تقریباً کاملاً به رنگ بستگی دارد. معادن سیبری زمانی بهترین سنگهای جهان را تولید می کردند. آنها دارای رنگ بنفش بسیار غنی بودند که با چشمک های قرمز و آبی می درخشید. امروزه اصطلاح “سیبری” دیگر به ریشه ها اشاره نمی کند. در عوض ، این یک اصطلاح تجاری و درجه ای است که به رنگهای مشابه آمتیست های استخراج شده در سیبری اشاره دارد.

اگرچه سیبری در بالای فهرست ارزشها سلطنت می کند ، اما آمتیست رنگ روشن از محبوبیت دوباره برخوردار شده است. روشن ترین سایه های بنفش صورتی مایل به صورتی “Rose de France” نام دارد که کمی هوشمندانه در بازاریابی وجود دارد. در صورت استفاده از برشهای فانتزی و غیرمعمول ، هنر نمای سنگهای قیمتی می تواند از طریق این سنگهای قیمتی بدرخشد. از آنجا که آمتیست در اندازه های بزرگ به راحتی در دسترس است ، ارزش آن در هر قیراط به تدریج بالا می رود ، نه نمایی. از آنجا که این سنگ فراوان است ، دلیل کمی برای پرداخت دلار بالا برای قطعات با اجزا قابل مشاهده یا برش پایین تر وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فاکتورهای کیفیت و کیفیت آمتیست ، با راهنمای خرید آمتیست مشورت کنید.

درباره سنگ آماتیست

مردم هزاران سال است که آمتیست ها را ارزشمند می دانند. مصریان باستان این سنگ های قیمتی با دوام را به شکل حیوانات تراشیده اند ، شاید به عنوان تعویض های محافظ. یونانیان باستان حکاکی های آمتیست و قطعات جواهرات و همچنین یکی از ماندگارترین قطعات فولکلور آمتیست را ایجاد کردند – قدرت ظاهری آن برای جلوگیری از مستی. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افسانه ها و افسانه های مرتبط با این گوهر ، با مقاله نمادشناسی ما مشورت کنید.

آمتیستهای شفاف و تمیز چشم مناسب برای روکش زدن به وفور یافت می شوند و برش های سنگهای قیمتی می توانند تقریباً با هر طرحی متناسب با اندازه و رنگ آنها وجهه بندی کنند. به عنوان مثال ، برش های باریون برای سنگهای بزرگ ، رنگ روشن بسیار خوب عمل می کنند ، در حالی که طرح های کم عمق و برش های فانتزی ، برای سنگهای قیمتی تیره به خوبی کار می کنند. وجوه ماهر نیز می توانند طراحی های سفارشی را تجربه کنند.

سنگ آمیتست

چه تفاوتی بین آمتیست و آمترین وجود دارد؟

آمترین انواع کوارتز با دو منطقه رنگی متمایز ، بنفش و زرد است. این لایه ها از رشد متوقف و شروع هنگام تشکیل کریستال زیرزمینی حاصل می شوند ، فرآیندی که به آن دوقلو سازی می گویند. از آنجایی که کوارتز بنفش آمیتیست و کوارتز زرد سیترین است ، به این معنی است که چنین گوهر از مناطق آمتیست و سیترین تشکیل شده است ، از این رو نامگذاری شده است. معمولاً وکالت ها آمترین ها را به شکل مستطیل برش زمرد برش می دهند تا دو رنگ برجسته شوند. با این حال ، برخی از برشهای سنگهای قیمتی ممکن است طرح هایی را انتخاب کنند که مناطق را ترکیب کند و چشمک های جالب رنگی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:دانستنی های سنگ آمترین

آماتیست مصنوعی

آمیتیست ها را می توان به صورت هیدروترمال در آزمایشگاه ها پرورش داد و تولید کنندگان می توانند با بمباران کوارتز دودی مخصوص تهیه شده با اشعه گاما ، آنها را ایجاد کنند. از آنجا که آمتیست طبیعی بسیار فراوان و ارزان است ، انگیزه کمی برای خرید مواد مصنوعی وجود ندارد. با این حال ، مواد خشن مصنوعی گاهی اوقات به عنوان خشن طبیعی فروخته می شود.

منابع این سنگ

منابع عمده امروزی برزیل ، بولیوی ، اروگوئه و زامبیا هستند. برزیل می تواند سنگهایی با اندازه بزرگ اما به طور کلی با رنگ متوسط تولید کند. آنها اغلب با وجود تلاش بیشتر دستگاه های برش برای به حداقل رساندن ، رنگ ناهمواری نشان می دهند. بسیاری از علاقه مندان به جواهرات سنگ های معمولاً کوچکتر اما پر رنگ تر از زامبیا و همین اواخر نیز اروگوئه را ترجیح می دهند.

سایر منابع قابل توجه با کیفیت سنگهای قیمتی شامل موارد زیر است:

  • استرالیا؛ هند ماداگاسکار مکزیک مراکش ناميبيا نیجریه روسیه؛ کره جنوبی.
  • ایالات متحده: جورجیا؛ کارولینای شمالی.

اندازه های سنگ آماتیست

بیشتر کوارتزها می توانند کاملاً بزرگ شوند و به صورت نگین هایی با هزاران قیراط برش داده شوند. با این حال ، چند نمونه پاک از آمتیست های 100 عیار یا بیشتر وجود دارد. اگرچه آمتیست شفاف معمولاً اتفاق می افتد ، اما به ندرت در توده های بسیار زیاد اتفاق می افتد. موسسه اسمیتسونیان (واشنگتن دی سی) دارای آمتیستهای شفاف استثنایی ، مانند سنگ برزیل 1336 سی سی و سنگ 202.5 سی تی کارولینای شمالی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سنگ عقیق

نام های غلط آماتیست

ممکن است با آماتیست هایی روبرو شوید که به رنگ زرد مایل به قهوه ای گرم شده و با عنوان “مادیرا توپاز” به فروش می رسد. سنگ هایی با سایه روشن تر ، گاهی اوقات به عنوان “توپاز پالمیرا” به فروش می رسند ، در حالی که آمتیست هایی که به رنگ قرمز مایل به قرمز گرم می شوند ، گاهی نام “توپاز اسپانیایی” را دریافت می کنند. سایر گونه های گوهر گاهی نام هایی را به هم متصل می کنند که آنها را به آمتیست متصل می کند. به عنوان مثال ، یاقوت کبود بنفش گاهی اوقات “آمتیست شرقی” و کونزیت “آمتیست لیتیا” نامیده می شود.

همه این نام ها اشتباه و گمراه کننده هستند. از استفاده از آنها خودداری کنید و اگر فروشندگان از این مانیکرها بدون توضیح هویت واقعی گوهر استفاده می کنند ، هوشیار باشید. به عنوان کوارتز ، آمتیست ها به گونه ای متمایز از توپاز ، یاقوت کبود و کونزیت تعلق دارند.

مراقبت از سنگ آماتیست

لاپیداری ها می توانند از آمتیست برای هر نوع تنظیم جواهرات ، از جمله انگشتر ، و همچنین منبت ، مهره ها و سایر اشیا تزئینی استفاده کنند. اگرچه سنگ های قیمتی کوارتز بسیار با دوام هستند ، اما سنگ آماتیست  به گرمای شدید حساس هستند. علاوه بر این ، اجزا می توانند این سنگهای قیمتی را در معرض خرد شدن در پاک کننده های اولتراسونیک قرار دهند. از سیستم های تمیزکاری مکانیکی خودداری کنید و به جای آن به یک برس نرم ، شوینده ملایم و آب گرم بچسبید.

منبع:IGS

برای خریدمحصولات متنوع با پلاک دلخواه خودتان ازسنگ های طبیعی به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه