دانستنی های سنگ آمترین


آتنا نبيل زاده 28 مرداد 1402 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

دانستنی های سنگ آمترین

آیا به دنبال یک سنگ قیمتی منحصر به فرد هستید که ترکیبی از خواص آمتیست و سیترین باشد؟ آمترین یک سنگ قیمتی خیره کننده است که ترکیبی طبیعی از هر دو رنگ بنفش و زرد است. اما آمترین بسیار بیشتر از یک سنگ زیبا است. ما معانی، خواص و حقایق پیرامون آمترین را بررسی خواهیم کرد، تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این سنگ قیمتی برای شما مناسب است یا خیر.

دانستنی های سنگ آمترین

آمترین چیست؟

آمترین نوعی کوارتز طبیعی است که از مخلوطی از آمتیست و سیترین، با نواحی متمایز بنفش و زرد یا نارنجی تشکیل شده است که از حالت‌های اکسیداسیون متفاوت آهن در کریستال به دلیل گرادیان دما در طول تشکیل آن ایجاد می‌شود. رنگ بخش های سیترین به دلیل آهن اکسید شده است، در حالی که بخش های آمتیست اکسید نشده هستند. تقریباً تمام آمترین تجاری موجود در بولیوی استخراج می شود و بخش ارزان قیمت ممکن است از مواد مصنوعی ناشی شود.

تاریخچه آمترین

تاریخچه این سنگ قیمتی که در دهه 1970 در بولیوی کشف شد، به دهه 1600 بازمی گردد. زمانی که یک فاتح اسپانیایی پس از ازدواج با یک شاهزاده خانم بومی به نام آناهی به طور تصادفی به معدن آمترین برخورد کرد. این معدن برای قرن ها گم شده بود اما دوباره کشف شد و به نام شاهزاده خانم افسانه ای نامگذاری شد.

علیرغم اینکه قرن ها در بازار در دسترس نبود، در سال های اخیر به دلیل ترکیب رنگی منحصر به فرد بنفش و زرد که گفته می شود نشان دهنده تعادل بین دنیای معنوی و مادی است، محبوبیت پیدا کرده است.

تشکیل آمترین

از طریق تعادل ظریف دماهای مختلف و ناخالصی های آهن با حالت های مختلف اکسیداسیون. تشکیل طبیعی کوارتز دو رنگ معروف به آمترین به ندرت در طبیعت رخ می دهد. این تعادل ظریف نیاز به دمای کمی بالاتر در برخی از سطوح و دمای کمی سردتر در برخی دیگر دارد تا در طول تبلور کوارتز حفظ شود.

تشکیل آمترین یک فرآیند پیچیده است که نیاز به شرایط خاصی دارد. از سوی دیگر، آمترین شبیه سازی شده در آزمایشگاه با تیمار آمتیست در شرایط مشابه ساخته می شود. این فرآیند باعث می شود که قسمت های بنفش به سایه های مختلف زرد تبدیل شوند. این فرآیند در اکثر آمترین موجود در بازار امروزه استفاده می شود، زیرا آمترین طبیعی بسیار نادر است.

رنگ آمیرین

سنگ های قیمتی آمترین رنگ های متفاوتی دارند و می توانند از 75 درصد زرد و 25 درصد بنفش تا 10 درصد زرد و 90 درصد بنفش متغیر باشند. دلخواه ترین و با ارزش ترین سنگ های قیمتی آمترین آنهایی هستند که تعادل رنگی برابری دارند و نیمی از سنگ قیمتی را آمتیست و نیمی دیگر را سیترین تشکیل می دهند.

جالب است بدانید که رنگ آمترین ترکیبی منحصر به فرد از سیترین زرد و آمتیست بنفش است که ظاهری متمایز به آن می بخشد. طیف رنگ آمترین برای علاقه مندان و مجموعه داران سنگ های قیمتی بسیار مهم است. زیرا می تواند بر ارزش و کمیاب بودن آن تأثیر بگذارد.

توجه: آمترین سبز-زرد یا طلایی-آبی به طور طبیعی وجود ندارد، بنابراین اگر با آن مواجه شدید، احتمالاً درمان شده یا در آزمایشگاه ایجاد شده است.

منابع آمترین

معدن آناهی در بولیوی منبع انحصاری استخراج تجاری آمترین است. اگرچه ذخایر غیرتجاری را می توان در کشورهایی مانند کانادا، موزامبیک، هند و ایالات متحده یافت. معدن آناهی به دلیل تولید آمترین با کیفیت بالا با منطقه بندی رنگی متمایز، که یک ویژگی مطلوب در صنعت سنگ های قیمتی است، شناخته شده است.

معنی آمترین

آمترین به عنوان سنگ قیمتی تعریف می شود که خواص ترکیبی آمتیست و سیترین را در خود دارد و انرژی متعادل و هماهنگی ایجاد می کند که ثبات ذهنی و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

اعتقاد بر این است که به عنوان سنگ تعادل و ارتباط، تنش را از بین می برد. آرامش را به ارمغان می آورد و خلاقیت را تحریک می کند. همچنین اعتقاد بر این است که این ماده دارای خواص سم زدایی قوی است زیرا هم آمتیست و هم سیترین که ترکیبی از آن هستند به دلیل توانایی آنها در دفع سموم از بدن شناخته شده است.

معنی آمترین

خواص و مزایا

شفای جسمانی

سلامت جسمانی فرد را می توان با کمک آمترین بهبود بخشید، زیرا به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند و به بهبودی از عفونت ها کمک می کند. آمترین همچنین می تواند خستگی مزمن، تحریک پوست، آلرژی  را درمان کند. علاوه بر این، این سنگ قیمتی برای درمان آرتروز و مشکلات شنوایی استفاده می شود و آن را به ابزاری ارزشمند در ارتقاء بهبود جسمانی تبدیل می کند.

شفای عاطفی

سنگ قیمتی آمترین با کمک به افراد برای حفظ خویشتن داری، حل تناقضات، وفادار ماندن به خود و مقاومت در برابر تحت تاثیر قرار گرفتن آسان توسط دیگران، از شفای عاطفی حمایت می کند. خواص این سنگ قیمتی افراد را تشویق می کند تا به موقعیت های عاطفی به شیوه ای خوش بینانه برخورد کنند، آنها را ارزیابی کرده و با سر و صدا از طریق آنها کار کنند.

با کمک به آنها در حفظ خودکنترلی عاطفی، به ارتقای تعادل و ثبات عاطفی کمک می کند و آن را به سنگ قیمتی عالی برای کسانی تبدیل می کند که با اضطراب یا آشفتگی عاطفی دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر آن، توانایی آمترین برای کمک به افراد برای حفظ وفادار ماندن خود و عدم تحت تاثیر قرار گرفتن دیگران به راحتی است.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید سنگ عقیق

شفا و تعادل چاکرا

آمترین با ترکیبی از انرژی های آمتیست و سیترین می تواند به تحریک و تعادل چند چاکرا به طور همزمان کمک کند. انرژی‌های آمیتیست بنفش آن می‌تواند چاکرای تاج را تمیز و متعادل کند. در حالی که انرژی‌های سیترین زرد آن می‌تواند چاکرای شبکه خورشیدی را فعال و انرژی بخشد. افراد قادر خواهند بود به حس تعادل و همسویی بیشتری در چاکراهای خود دست یابند که منجر به بهبود سلامت و رفاه کلی می شود.

سایر مزایای سنگ های قیمتی آمترین

علاوه بر تمام مزایای ذکر شده در بالا، آمترین مزایای دیگری نیز دارد. برای کسانی که به دنبال ثبات مالی هستند، سنگ قیمتی آمترین می تواند به افزایش ثروت و سخاوت کمک کند. همچنین می تواند با کمک به غلبه بر تفاوت ها و ارتقای هماهنگی، روابط را بهبود بخشد.

آمترین به عنوان یک کریستال بسیار محافظ، در برابر انرژی های منفی محافظت می کند و مثبت اندیشی را القا می کند. حتی می تواند با تسکین ذهن و بدن به مشکلات خواب کمک کند. نه تنها این، بلکه آمترین همچنین اعتماد به نفس را افزایش می دهد، موفقیت شغلی را ارتقا می دهد، و خلاقیت و تفکر جانبی را القا می کند.

سنگ آمترین

آیا آمترین یک سنگ قیمتی کمیاب است؟

آمترین طبیعی با ترکیب رنگ 50/50 بنفش و زرد به دلیل در دسترس بودن محدود، یکی از موارد بسیار نادر است. آنهایی که در آزمایشگاه ایجاد شده اند به راحتی در بازار یافت می شوند.

چگونه بفهمیم آمترین واقعی است؟

در آمترین طبیعی، مرز بین رنگ های آمیتیست و سیترین تقریباً موازی با محور نوری است. در سنگ های مصنوعی، این مرز با زاویه ای مایل نسبت به محور نوری جهت گیری می کند. تنها با دانستن جهت محور نوری، گوهرشناسان به راحتی می توانند بین آمترین طبیعی و مصنوعی تمایز قائل شوند.

مراقبت مناسب

بهتر است با پرهیز از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن یا دماهای بالا با احتیاط از آن استفاده کنید. تمیز کردن را می توان با استفاده از آب گرم و صابون و برس یا حتی تمیز کردن اولتراسونیک انجام داد زیرا سنگ نسبتاً سختی است، اما آب گرم و صابون بیشتر توصیه می شود.

با این حال، برای آمترین های مصنوعی یا غیر طبیعی، توصیه می شود از تمیز کردن بخار خودداری کنید. پاکسازی انرژی نیز برای آمترین ضروری نیست زیرا انرژی های منفی را جمع نمی کند، اما اگر می خواهید دوباره آن را شارژ کنید، می توانید آن را در یک کاسه آب طبیعی دریا یا زیر ماه کامل قرار دهید.

افکار نهایی

آمترین یک سنگ قیمتی منحصر به فرد است که ترکیبی از خواص دو ماده معدنی مختلف، آمتیست و سیترین است. ترکیب زیبای رنگ های بنفش و زرد آن را به یک انتخاب محبوب برای جواهرات و تمرین های معنوی تبدیل می کند. از نظر علمی، رنگ سیترین در آمترین به دلیل وجود آهن در ساختار بلوری است، در حالی که رنگ بنفش آمتیست به دلیل مقادیر کمی منگنز است. جواهرات آمترین یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به دنبال استفاده از انرژی و زیبایی این سنگ قیمتی هستند. مراقبت صحیح از آمترین برای اطمینان از طول عمر و حفظ درخشش آن بسیار مهم است.

منبع:trulyexperiences

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه