نمادگرایی یاقوت سرخ


آتنا نبيل زاده 11 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

نمادگرایی یاقوت سرخ

بسیاری از فرهنگ ها یاقوت را سنگ پادشاهان می دانند. جای تعجب نیست که نماد و روایت یاقوت سرخ با قدرت و ثروت ارتباط دارد. دارا بودن یاقوت سرخ به نفع و حفاظت از املاک مالک و کمک به جمع آوری ثروت است. قابل ذکر است که این گوهر به صاحب آن کمک می کند تا جواهرات بیشتری به دست آورد.

نمادگرایی یاقوت سرخ

یاقوت سرخ سنگ حفاظتی

وقتی به عنوان طلسم استفاده می شود ، خواص عرفانی یاقوت سرخ به حفاظت شخصی نیز کشیده می شود. مردم معتقد بودند که پوشیدن سنگ در سمت چپ ، در سمت قلب ، به حاملان اجازه می دهد تا با آرامش زندگی کنند. هیچ کس نمی تواند زمین یا رتبه خود را بگیرد. سنگ رنگ خون آنها را از همه خطرات ، حتی خانه هایشان در برابر طوفان ، حفظ می کند.

"</p

نمادگرایی یاقوت سرخ و خون

رنگ خون روبی بدون شک ارتباطات قوی را با این مایع حفظ کننده زندگی تشویق می کند. اعتقاد بر این بود که کسانی که جان خود را به خطر انداخته اند ارتباط خاصی با این گوهر دارند. برمه باستانی یاقوت را سنگ سنگ سربازان می دانستند. آنها معتقد بودند که این آسیب ناپذیری ایجاد می کند. با این حال ، پوشیدن آن در سمت چپ کافی نبود. تنها کسانی که یاقوت سرخ را به طور فیزیکی در گوشت خود وارد کرده بودند ، از این مزیت برخوردار خواهند شد. آنها معتقد بودند که از زخم نیزه ، شمشیر یا اسلحه در امان هستند.

"نمادگرایی

منابع دیگر ادعا کردند که یاقوت سرخ و سایر سنگ های قرمز می توانند خونریزی و التهاب را بهبود بخشیده و همچنین گرمای بدن را افزایش دهند. (در واقع ، متوجه خواهید شد که فولکلورهای پیرامون یک گوهر قرمز معروف ، گارنت ، شباهت های زیادی با نماد و روایت یاقوت سرخ دارد. قبل از توسعه طبقه بندی علمی گونه های گوهر ، بسیاری از مردم همه سنگ های قیمتی قرمز را یک نوع می دانستند سنگ).

"نمادگرایی

نور داخلی یاقوت سرخ

به نظر می رسد درخشش درونی روبی نشان می دهد که شاید حاوی آتش داخلی باشد. این جلوه بصری ممکن است الهام بخش برخی از داستانهای عجیب و غریب باشد. اين سنگ شده در آب می تواند آن را به جوش بیاورد. در صورت پنهان شدن در یک روکش ، گوهر می تواند درخشیده و حضور خود را آشکار کند.

"نور

یاقوت سرخ زنده

تصور می شد که همه انواع یاقوت سرخ دارای خواص مشابهی هستند. آنها علاوه بر قدرت محافظتی خود ، به کنترل افکار شیطانی ، رفع خشم و حل اختلافات کمک کردند. با این حال ، یاقوتهای تیره تر “نر” و گوهرهای روشن تر “زن” در نظر گرفته می شدند.

هنگامی که مردم در قرون وسطی با گوهرهایی با تصاویر حک شده روبرو می شدند ، معتقد بودند که چنین سنگ هایی به طور طبیعی وجود دارند. اگرچه این قطعات در زمان های قدیم حک شده بودند ، اما فکر نمی کردند که انسان روی آنها کار کرده باشد. آنها معتقد بودند چنین گوهرهایی دارای قدرت ویژه ای هستند. به عنوان مثال ، راگیل در اثر قرن 13 ، کتاب بالها ، می نویسد:

شکل زیبا و وحشتناک اژدها. اگر این سنگ روی یاقوت سرخ یا هر سنگ دیگری با طبیعت و فضیلت مشابه یافت شود ، قدرت افزودن کالاهای این جهان را دارد و استفاده کننده را شاد و سالم می کند.

در گذشته ، برخی معتقد بودند ارواح در گوهرهای نادر و زیبا زندگی می کردند. مفهوم گوهرها به عنوان موجودات حساس به خودی خود ممکن است غیر معمول به نظر برسد. با این حال ، این باور که جواهرات دارای “احساسات” هستند بی شباهت نیست. کانی شناس جورج کانز در نوشته های خانم به این نکته اشاره کرده است. کاتول مندس ، هنگامی که از پوشیدن حلقه های زیاد می گوید زیرا اگر نگین هایش را نپوشد احساس می کند انگشتانش کوچک شده است.

من یک یاقوت سرخ دارم که کدر می شود ، دو فیروزه که مانند مرگ کمرنگ می شوند ، آکوامارین هایی که شبیه چشم های آژیر پر از اشک هستند ، وقتی آنها را خیلی فراموش می کنم. اگر سنگهای قیمتی دوست نداشتند روی من قرار بگیرند ، چقدر باید غمگین باشم!

ياقوت سرخ

نمادگرایی یاقوت  و درخت کالپا

هندوها یاقوت سرخ ، معروف به “پادشاه سنگهای قیمتی” را ارزشمندتر از هر گوهر دیگری می دانند. مانی مال ، درخت کالپا را که یک پیشنهاد نمادین به خدایان هندو است ، توصیف می کند که کاملاً از سنگهای قیمتی تشکیل شده است. این درخت باشکوه که از یاقوت کبود ، الماس ، توپاز ، زمرد و جواهرات دیگر ساخته شده است ، یاقوت سرخ را به عنوان میوه به ارمغان می آورد.

یکی از هدایای تشریفاتی هندوها در معابد مختلف شامل جواهرات و جواهرات است. هاریتا اسمریتی در مورد کسانی که یاقوت هدیه می دهند می گوید: “کسی که کریشنا را با یاقوت پرستش می کند ، به عنوان یک امپراتور قدرتمند متولد می شود. اگر با یک یاقوت کوچک ، او یک پادشاه به دنیا می آید. “

بيشتر بخوانيد:هفت سنگ چاکرا چیست

رویاها و نمادین یاقوت سرخ

یک کتاب عربی متعلق به قرن هشتم در مورد رویاهای آخامتیس درباره اهمیت رویاهای یاقوت سرخ صحبت می کند. اگر پادشاهی خواب ببیند که تاجی با جواهرات قرمز مانند یاقوت سرخ دارد ، این نشان می دهد که او شادی و ثروت زیادی خواهد داشت. دشمنان او حتی بیشتر از او خواهند ترسید. منابع دیگر می گویند که خواب یاقوت سرخ نشان دهنده موفقیت در تجارت است. برای پنجه کشان خاک ، رویاها به معنی برداشت خوب است.

ياقوت سرخ

 سنگی برای موفقیت

با چنین تاریخ طولانی و متنوعی ، تعجبی ندارد که یاقوت سرخ چنین عرفانی را به دست آورده است. همه ما می خواهیم همه چیزمان بهترین باشد. البته مالکان یاقوت به دارایی های خود علاقه دارند ، اما یاقوت شهرت و زیبایی دارد که چنین ادعاهایی را تأیید می کند. بنابراین ، اگر می خواهید یک گوهر ثروت شما را افزایش دهد ، رقبای خود را تحت تأثیر قرار دهد و شما را از آسیب محافظت کند ، افسانه ها به یاقوت اشاره می کنند.

منبع:gemsociety

 

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه