راهنمای کامل مراقبت از چرم


آتنا نبيل زاده 21 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

راهنمای کامل مراقبت از چرم

راهنمای کامل مراقبت از چرم ،چرم یکی از طبیعی ترین و متنوع ترین مواد در جهان است. این پتانسیل را دارد که سالها دوام بیاورد. وقتی درست انجام شود عالی به نظر می رسد و مزایای زیادی از جمله حفاظت ، سبک . راحتی و موارد دیگر را ارائه می دهد. اما ، این بدون معایب آن انجام نمی شود. یعنی ، چرم – همانطور که مخفی حیوانات است – یک ماده زنده است و بنابراین ، برای حفظ ظاهر خوب و عملکرد خوب .نیاز به مراقبت خاصی دارد.

برای برخی از افراد ، به ویژه کسانی که جیب های عمیق دارند و علاقه چندانی به وسایل با کیفیت میراث ندارند . مراقبت از چرم به سادگی تعویض دنده های قدیمی است که شروع به خراب شدن می کند. اما ، اگر می خواهید ، مثلاً یک ژاکت چرمی تا سالهای آینده دوام بیاورد ، چند کار را باید انجام دهید تا بتوانید آن را در شرایط خوب نگه دارید. ما این موارد را در مقاله زیر توضیح داده ایم – راهنمای کامل ما برای مراقبت از چرم.

راهنمای کامل مراقبت از چرم

مبانی نظافت

چرم مانند هر چیزی که می پوشید یا استفاده می کنید ، وسایل چرمی نیز به مرور کثیف می شوند. اما نگران نباشید – بسیاری ازکثیفی ها را می توان بدون هیچ گونه فرآیند گسترده ای پاک کرد. فقط به خاطر داشته باشید که چرم در اصل یک ماده زنده است . به این معنی که با گذشت زمان تغییر می کند. هیچ مانعی برای آن وجود ندارد ؛ چرم پیر می شود این که چگونه اتفاق می افتد و در چه بازه زمانی ، با این حال ، بسیار بیشتر تحت کنترل شما است. فرآیندهای زیر باید به شما این امکان را بدهد که عمر اقلام چرمی خود را بسیار بیشتر از آنچه که به تنهایی دوام می آورند ، افزایش دهید.

تمیز کردن آلودگی

مراقبت از چرم اولیه بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در حقیقت ، تنها چیزی که واقعاً به آن احتیاج دارید این است که به برخی از دستمال های تمیز کننده (یا دستمال کاغذی در صورت خرج کردن) ، آب ، صابون ملایم و بدون برس ساینده و برس برسید-از لحاظ تئوری می توانید از مسواک ، اما ما ترجیح می دهیم از یک برس تمیز کننده مناسب چرم استفاده کنیم.

مراحل تمیز کردن اولیه به شرح زیر است:

  1. با پاک کردن هرچه بیشتر آلودگی و کثیفی با یک حوله خشک شروع کنید. گاهی اوقات ، خاک به چرم شما نمی چسبد و به راحتی پاک می شود. اگر هنوز تعداد بیشتری وجود دارد ، این مرحله را با یک پارچه مرطوب تکرار کنید ، زیرا رطوبت می تواند چربی را از بین ببرد و نظافت را به سادگی انجام این مرحله اول ساده کند.
  2. اگر متوجه شدید که هنوز چربی یا چربی روی چرم شما چسبیده است ، گام بعدی برداشتن یک تکه صابون به آن است. کمی با آب و صابون کف بزنید . سپس آن را مستقیماً روی چرم در نقاطی که کثیفی پیدا می کنید بمالید. شما باید بتوانید پلیدی را مشاهده کرده و شروع به بیرون آمدن از سطح چرم خود کنید.
  3. با یک پارچه مرطوب ، صابون و کثیفی را پاک کنید. اگر نیاز دارید مرحله 2 را تکرار کنید ، همین حالا این کار را انجام دهید. برای از بین بردن صابون و کثیفی ، نیازی به خیساندن چرم ندارید و بهتر است از خیس شدن بیش از حد چرم خودداری کنید – البته اگر از این امر جلوگیری شود.
  4. وقتی چرم شما تمیز شد ، آن را بگذارید تا روی یک سطح صاف و خشک و خنک خشک شود. از گرما استفاده نکنید و آن را در معرض نور آفتاب قرار ندهید ، زیرا این امر می تواند باعث کوچک شدن و ترک خوردن چرم در حین کار شود. ممکن است کمی طول بکشد ، اما چرم شما باید خود به خود خشک شود.

برس چرم رنگی

برس چرم رنگی مراقبت از چرم

به طور خاص برای کمک به نظافت انواع چرم طراحی شده است . از نرم ترین فضای داخلی ماشین گرفته تا دوام ترین کفش های پیاده روی

چرم آغشته به آب

در صورتی که چرم شما در معرض مقدار زیادی آب قرار بگیرد – مانند این که در زیر باران گرفتار شوید .ژاکت خود را به طور ناگهانی در یک گودال بیندازید یا در توده ای از آب بیفتید . باید مراقب باشید آن چرم را دوباره خشک کنید. تحت هیچ شرایطی از منبع گرمای مستقیم یا آفتاب برای خشک کردن چرم خود استفاده نکنید. مانند پوست انسان ، قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی گرما می تواند باعث خشک شدن ، کوچک شدن و ترک خوردن چرم شود.

اگر از یک سشوار برای شلوار چرمی مورد علاقه خود استفاده می کنید . در بهترین حالت دفعه بعد به سختی می توانید دوباره آن را بپوشید ، زیرا آنها کوچک شده اند. در بدترین حالت ، آنها خشک می شوند ، ترک می خورند و پاره می شوند – اساساً غیرقابل تحمل می شوند. اگر چرم شما خیس شد ، آن را روی یک سطح خشک و صاف در یک اتاق خنک قرار دهید و منتظر بمانید. اجازه دهید چرم به طور طبیعی خشک شود تا حد امکان کوچک می شود و امیدوارم هیچ گونه عوارض جانبی دیگری را متحمل نشود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

در حالی که ورود به سیستم آب برگشت پذیر است . یک نوع آسیب وجود دارد که نمی توان آن را جبران کرد: آنچه در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید اتفاق می افتد. نور خورشید احتمالاً بدترین دشمن چرم است. چرم (و تمام پوست حیوانات) اساساً پوست ، اشعه ماوراء بنفش و حرارت هیچ فایده ای برای آنها نخواهد داشت. (به استثنای حرارت مورد استفاده در فرایند برنزه شدن). اگر به چرم خود علاقه دارید و می خواهید ماندگاری طولانی مدت داشته باشد ، تا آنجا که ممکن است آن را از آفتاب دور نگه دارید. اگر این امر غیرممکن است ، باید آماده باشید تا اقلام چرمی خود را بعد از مدتی جایگزین کنید. خیر ، کرم ضد آفتاب برای چرم وجود ندارد. خشک شدن و ترک خوردن کاپشن ها ، کفش ها ، شلوارها یا هر چیز دیگری چیزی است که نمی توان آن را پس گرفت.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید مراقبت از چرم

مراقبت از چرم: درمانهای طولانی مدت

در حالی که بهترین راه حل شما برای مراقبت از چرم با راه حل های کوتاه مدت تمیز کردن ذکر شده در بالا شروع می شود . کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا عمر چرم خود را تا آنجا که ممکن است افزایش دهید. همچنین چند نکته وجود دارد که ممکن است فکر کنید ایده خوبی است . اما ناگزیر تأثیری ناچیز یا حتی منفی بر وسایل مخفی حیوانات شما خواهد داشت. ما این راه حل های بلند مدت را در زیر و همچنین برخی اطلاعات در مورد اهداف . مزایای آنها و مواردی که باید از آنها اجتناب کرد ، ذکر کرده ایم.

مراقبت از چرم :کرم های نرم کننده

به این نوع محصولات مراقبت از پوست فکر کنید . با این تفاوت که به جای استفاده از آنها روی پوست خود ، آنها را روی پوست حیوانات که لباس یا وسایل چرمی شما را تشکیل می دهد. استفاده می کنید. مانند لوسیون ها ، این محصولات طوری طراحی شده اند که ظاهر و احساس چرم شما را حفظ کرده و آن را انعطاف پذیر و (گاهی) در لمس نرم تر از حالت طبیعی می کنند.

این ماده همچنین برخی از تأثیرات منفی محیط شما بر روی چرم شما را از بین می برد . مانند خشک کردن آن تا حدی که ترک بخورد و/یا کوچک شود. با این حال ، یکی از مواردی که باید در بسیاری از کرم های نرم کننده مراقب آن باشید ، لانولین است. لانولین یک ماده چرب است که در پشم گوسفند یافت می شود و جزء رایج نرم کننده های چرم است. اگرچه خطرناک نیست ، اما چرم شما را نرم و مرطوب می کند – که اگر به دنبال چیزی باشید عالی است. اگر می خواهید چرم شما کمی سفت و سخت به نظر برسد ، سعی کنید از نرم کننده های لانولین اجتناب کنید.

مراقبت از چرم :کرم های نرم کننده

مراقبت از چرم :روغن چرم

روغن ها یکی دیگر از گزینه های تهویه چرم هستند. و در حالی که ممکن است فکر کنید کرم و روغن دو محصول بسیار متفاوت هستند ، اما محصولاتی که تمرکزشان روی مراقبت از چرم است در اصل یکی هستند. در حقیقت ، شما اغلب روغن های چرمی را با کلمه “نرم کننده” روی برچسب آنها مشاهده می کنید و هیچ اشاره ای به این واقعیت ندارد که روغن در بطری وجود دارد. وقتی واقعاً به کار می آید ، تفاوت بین کرم و نرم کننده روغن ترجیح شخصی شما است. برخی از افراد استفاده از کرم های نرم کننده را دوست دارند ، برخی دیگر روغن ها را ترجیح می دهند. هر کدام را که مناسب شماست انتخاب کنید ، محصول مناسب را خریداری کرده و با آن اجرا کنید.

مراقبت از چرم :روغن چرم

بيشتر بخوانيد: چگونه از ترک خوردن چرم جلو گیری کنیم

مراقبت از چرم :جلا داده شده

در حالی که درخشش کفش شما مطمئناً راهی برای جلوه دادن سریع آنها از نظر فنی است . جلوه چرم در واقع به معنی مراقبت نیست. می بینید . پوشاندن یک جلد روی کاپشن مورد علاقه شما ممکن است کمی آن را تیز کند . اما اثر کلی آن اصلاً از چرم محافظت یا حالت نمی دهد. بنابراین ، در حالی که ما مطمئناً در برابر لاک زدن خوب هر چند وقت یکبار پیشنهاد نمی کنیم ، مهم است بدانیم که عمل صیقل دادن به معنای مراقبت نیست. همانطور که گفته شد ، برخی از لاک های چرمی یک عامل مرطوب کننده در خود دارند. در حالی که این استاندارد نیست ، مطمئناً باید به آن توجه کرد ، به خصوص اگر نمی خواهید چرم خود را نرم کنید.

چرم جلا داده شده

مراقبت از چرم :ضد آب

چرم به عنوان یک عارضه طبیعی طبیعی خود ماده و فرایند دباغی که از پوسیدگی چرم جلوگیری می کند . به طور طبیعی بسیار مقاوم در برابر آب است. با این حال ، کاملاً ضد آب نیست. با قرار گرفتن طولانی مدت یا بیش از حد ، چرم آب را جذب می کند. این ممکن است شما را مجبور کند که مقداری اسکاچ گارد را به چکمه های رزمی خود ببرید تا ضد آب تر شوند. با این حال ، ما به شدت مخالف این امر هستیم. چرم به عنوان یک ماده زنده.برای حفظ انعطاف پذیری ، انعطاف پذیری و تنفس خود نیاز به تنفس دارد و به مرور زمان پیر می شود. (چرم کهنه یکی از زیباترین مواد در جهان است). پاشیدن یک لایه ضد آب روی لباس یا وسایل شما می تواند چرم شما را خفه کرده و ظاهر ارزان تری به آن ببخشد.

با این حال ، جایگزین هایی برای اسپری ضد آب وجود دارد. اگر می خواهید کاملاً بتوانید از چرم خود در ماه های مرطوب استفاده کنید . کرم ها و واکس ها گزینه مناسبی هستند. به احتمال زیاد مجبور خواهید بود چندین بار در طول فصل از آنها استفاده کنید ، اما برای چرم شما بهتر از اسپری ضد آب هستند و هنگامی که در زمان مرطوب سال نیستید ، تمیز کردن آنها نسبتاً آسان است. با این وجود ، اگر می توانید از آن اجتناب کنید ، پیشنهاد می کنیم از عایق رطوبتی به طور کامل خودداری کنید زیرا هیچ راهی وجود ندارد که مانع از پیری مفید شود و می تواند در دراز مدت بر مواد تأثیر منفی بگذارد.

مراقبت از چرم ضد اب

پوست حیوانات دیگر

همانطور که ممکن است بدانید یا ندانید ، چرم گاو تنها گزینه ای نیست که در مورد چرم صحبت می شود – چه در ایجاد کاپشن ، کارت نقدی و کارت ، لباس ، چکمه های کابوی ، و یا هر چیز دیگر. و در حالی که اکثر چرم های جایگزین به اندازه کافی نزدیک هستند و اساساً نیاز به مراحل مراقبت یکسان دارند ، تفاوت های قابل توجهی بین مراقبت از چرم گاو استاندارد و مراقبت از مثلا خزندگان ، گوسفند یا حتی پوست گوساله وجود دارد. در زیر برخی از انواع پوست حیوانات و نحوه مراقبت از آنها آمده است.

چرم جیر

از نظر فنی ، جیر نوعی چرم است. اگرچه صرف نظر از اینکه حیوان مخفی است ، مراحل مراقبت از جیر با چرم معمولی متفاوت است. می بینید که جیر بسیار ظریف تر از چرم معمولی است . زیرا سطح آن نرم و – به دلیل عدم اصطلاح بهتر – شکننده است. وقتی صحبت از مراقبت از وسایل جیر می شود . باید تقریباً همه مراقبت های ذکر شده در بالا را کنار بگذارید.

این امر به ویژه در مورد تمام مواجهه با آب صادق است. H2O سطح جیر را خراب می کند ، آن را مات می کند و ظاهری ناخوشایند می دهد. بنابراین ، از قرار دادن جیر در آب به هر قیمتی خودداری کنید. تا آنجا که تمیزکاری انجام می شود ، می توانید یک برس مخصوص برای مراقبت از جیر و برس ساده خریداری کنید تا هرگونه آلودگی ، گرد و غبار یا موارد دیگر را از بین ببرد. به عنوان نکته پایانی ، نرم کننده های مخصوص جیر وجود دارد ، اما اگر قصد دارید این مسیر را طی کنید ، مطمئن شوید که محصولی که استفاده می کنید برای این مواد در نظر گرفته شده است.

مراقبت از چرم جیر

پوست گوساله/پوست مار/پوست تمساح

ممکن است شما دارای نوعی چرم باشید که از گاو کامل رشد نمی کند. اما این بدان معنا نیست که شما لزوماً باید متفاوت با آن رفتار کنید. در حقیقت ، اکثر چرم های جایگزین (هرچند ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد) می توانند تقریباً همان مراحل مراقبت از پوست گاو را طی کنند. با این حال ، تنها چیزی که می خواهید از آن مطمئن باشید این است که – هنگام استفاده از محصولاتی مانند نرم کننده یا روغن – باید مطمئن شوید که محصول مورد استفاده شما مناسب نوع چرم است. به عنوان مثال ، نرم کننده پوست مار می تواند از نظر شیمیایی با نرم کننده چرم معمولی متفاوت باشد. اگر مطمئن نیستید با یک کارگر چرم ، کفش دوز یا متخصص مشابه مشورت کنید.

چرم مصنوعی

چه گیاهخوار باشید.چه علاقه ای به صرف هزینه زیاد برای خرید یک کت چرمی داشته باشید و یا از سرمایه گذاری مربوط به پوست واقعی گاو خوشتان نیاید . انواع مختلفی از جایگزین های چرم غیر حیوانی وجود دارد. در حالی که آنها دارای خواص بسیاری با چرم هستند. مانند تمایل به خشک شدن در گرما و آفتاب – از مراقبت های مشابه با پوست واقعی حیوانات سود نمی برند. در واقع ، هر چیزی خارج از نظافت اولیه فقط باعث ایجاد آشفتگی می شود . به طور بالقوه عمر لباس یا وسایل غیر چرمی شما را کوتاه می کند.

مراقبت از چرم مصنوعی

بهترین گزینه شما برای نگهداری جایگزین های غیر چرمی به شرح زیر است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید لباس یا وسایل خود را محدود کنید. در صورت لزوم هرگونه آلودگی ، گرد و غبار یا زباله را به آرامی پاک کنید. و از یک رژیم نظافتی مشابه آنچه در بالا برای چرم ذکر شده پیروی کنید. یعنی ، شما می خواهید آن را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید ، از یک صابون ملایم (ترجیحاً بدون بو) برای از بین بردن کثیفی بیشتر استفاده کنید ، صابون را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید تا مقاله خشک شود – برای خشک کردن آن از گرمای مستقیم یا نور خورشید استفاده کنید. این مراحل را دنبال کنید ، و چرم مصنوعی شما باید مدت زمان زیادی دوام بیاورد.

اگر قصد دارید مراقبت از کالاهای چرمی خود را شروع کنید ، احتمالاً ارزش یادگیری تفاوت بین انواع مخفی حیوانات را دارد. 

همان طور که میدانید مجموعه چرم تابا تمام محصولات چرمی خود را از مرغوب ترین چرم طبیعی گاو استفاده می‌کند که دارای ضمانت و گارانتی هستند. این اطمینان را به شما می دهیم که می توانیم اکسسوری چرمی شما را در طولانی مدت تامین کنیم. برای دیدن محصولات چرمی تابا وارد لینک شوید و داخل سایت مطالب را مشاهده کنید.tabacharm.com

منبع:HiConsumption

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه