حلقه نامزدی سنگ تورمالین


آتنا نبيل زاده 8 شهریور 1400 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

حلقه نامزدی سنگ تورمالین

تورمالین که در بین طراحان جواهرات مورد علاقه است ، یک گزینه عالی برای حلقه نامزدی منحصر به فرد است. این راهنما شما را از یک مبتدی تورمالین به یک خریدار باهوش می برد. ما مهمترین جنبه های کیفیت و قیمت تورمالین را پوشش می دهیم ، بنابراین می توانید در مورد انتخاب خود مطمئن باشید.

حلقه نامزدی

آیا تورمالین گران است؟

تورمالین ها سنگ های نسبتاً مقرون به صرفه ای هستند ، اما قیمت آنها هنوز هم می تواند پیچیده باشد. برای اطلاعات بیشتر راهنمای قیمت و راهنمای خرید ما را بررسی کنید.

تورمالین چه رنگی است؟

یکی از دلایل محبوبیت تورمالین این است که در هر رنگی موجود است و حتی می تواند چندین رنگ را در یک جواهر نشان دهد!. سبز رایج ترین رنگ است و پس از آن رنگ های صورتی تا قرمز مشاهده می شود. تورمالین آبی نیز وجود دارد و این می تواند گران ترین انواع باشد. رنگهای زرد ، نارنجی و بنفش برای تورمالین کمیاب هستند. برای این مقاله ، ما روی تورمالین های سبز ، صورتی ، قرمز و آبی تمرکز می کنیم. در برخی موارد ، تورمالین های سبز قوی رنگ خود را از کروم و وانادیوم می گیرند. رنگ این تورمالین های کرومی می تواند شبیه زمرد باشد.

تورمالین آبی نیز می تواند رنگ چشم نوازی داشته باشد. برخی از سنگها رنگ خود را از مس می گیرند. اینها تورمالین پارابا (paraíba tourmalines) نامیده می شوند – برگرفته از ایالت برائیل پارابا ، جایی که برای اولین بار در آنجا یافت شد – و گران ترین گزینه برای یک جواهر تورمالین هستند. در شرایط نادر ، تورمالین های چند رنگ می توانند تشکیل شوند. سبز و صورتی رایج ترین ترکیب است که مناسب تورمالین هندوانه نامیده می شود. گاهی اوقات ، یک لایه نازک بی رنگ در بین رنگ ها ایجاد می شود و تضاد آنها را افزایش می دهد.

حلقه نامزدی

معنی پشت حلقه نامزدی تورمالین

کلمه “تورمالین” از کلمه سینهالی تورامالی به معنی “سنگ مخلوط رنگ” گرفته شده است. تورمالین به عنوان سنگ حلقه نامزدی ، کاملاً با کمد لباس ها و شخصیت های رنگارنگ هماهنگ می شود. در واقع ، در گذشته ، برخی تورمالین را با سایر سنگ های قیمتی رنگارنگ اشتباه گرفته اند. می تواند از یاقوت سرخ و زمرد خوب اما با قیمت بسیار مناسب تر تقلید کند. برخی از تورمالین های دو رنگ برای سنگ حلقه نامزدی به عنوان نمایان شدن یکی شدن دو روح استفاده می کنند. سایرین نمادگرایی رنگها را دوست دارند: صورتی و قرمز برای عاشقانه ، سبز برای طبیعت ، یا آبی برای دریا و آسمان. علاوه بر این ، تورمالین به عنوان سنگ تولد مدرن اکتبر عمل می کند. رنگهای فراوان آن در یک گوهر شفاف آن را به یک جایگزین مدرن عالی برای عقیق تبدیل می کند.

حلقه نامزدی

آیا تورمالین برای حلقه نامزدی کافی است؟

اگرچه تورمالین دوام ترین سنگ قیمتی نیست ، اما باید در محیط حلقه نامزدی به خوبی حفظ شود. با سختی 7 تا 7.5 ، تورمالین نسبت به الماس یا یاقوت کبود حساسیت بیشتری در برابر خط و خش دارد. بنابراین ، در حالی که هنوز برای پوشیدن روزانه از دوام کافی برخوردار است ، برخی سنگ محکم تر را برای حلقه نامزدی خود ترجیح می دهند.

اگر می خواهید سنگ با دوام تری در نظر بگیرید ، جواهرات زیادی وجود دارد که حلقه های نامزدی عالی می سازند. یاقوت کبود صورتی و مورگانیت جایگزین های خوبی برای تورمالین صورتی هستند ، در حالی که آکوامارین و یاقوت کبود آبی می توانند جایگزین مناسبی برای تورمالین آبی باشند. برای قرمزهای عمیق ، یاقوت سرخ را در نظر بگیرید. انتخاب سنگ های قیمتی سبز می تواند دشوارتر باشد. زمرد سخت تر است اما بیشتر مستعد خرد شدن یا شکستن است. گارنت های مورد علاقه گزینه دیگری است ، اما دوام آنها مشابه تورمالین است.

اگر نگران دوام حلقه نامزدی تورمالین خود هستید ، مقاله ما را در مورد تنظیمات محافظتی که می تواند از ترک خوردن و شکستن جلوگیری کند ، بررسی کنید.

حلقه نامزدی

نحوه انتخاب تورمالین برای حلقه نامزدی

برخلاف الماس ، هیچ سیستم درجه بندی استانداردی برای تورمالین وجود ندارد. در نتیجه ، قیمت سنگ های جداگانه ممکن است دلخواه به نظر برسد. بیایید چهار CS را برای درک بهتر کیفیت و قیمت تورمالین بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: حلقه های نامزدی با سنگ توپاز

رنگ تورمالین برای حلقه نامزدی

رنگ بیشترین تاثیر را در قیمت دارد – و اینکه چقدر حلقه نامزدی تورمالین خود را دوست دارید. وقتی در حال انتخاب سنگ برای حلقه نامزدی خود هستید ، فقط رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید! اگر از رنگ ناراضی هستید ، آن سنگ برای شما مناسب نیست ، حتی اگر “با کیفیت عالی” باشد.

قبل از انتخاب تورمالین خاص ، سعی کنید در انواع مختلف نورپردازی به آن نگاه کنید. بسیاری از تورمالین ها در نور خورشید عالی به نظر می رسند اما در نور مصنوعی تا حدودی خاکستری تر به نظر می رسند. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید ، از فروشنده عکس هایی با نورهای متفاوت بخواهید.

تورمالین سبز

به عنوان رایج ترین رنگ تورمالین ، نگین های سبز ، که گاهی اوقات “وردلیت” نیز نامیده می شوند ، کم هزینه ترین هستند. با این وجود ، قیمت آنها بسته به تغییرات رنگ ، رنگ و اشباع می تواند بسیار متفاوت باشد. اگرچه تورمالین های سبز همیشه دارای رنگ سبز اولیه هستند ، اما می توانند رنگ های ثانویه نیز داشته باشند. رنگهای ثانویه آبی و زرد در تورمالین سبز ایجاد می شود. بیشتر مردم گوهرهای سبز مایل به آبی را ترجیح می دهند ، که باعث گران شدن آنها می شود.

حلقه نامزدی

تن توضیح می دهد که گوهر چقدر تاریک است. برای سنگهای سبز ، اکثر مردم تن نسبتاً تیره را ترجیح می دهند ، حدود 70. سنگهای روشن تر نیز می توانند زیبا باشند ، و رنگهای سبز نعنایی به خصوص دوست داشتنی هستند. با این حال ، تورمالین هایی که بیش از حد تیره یا خیلی روشن هستند تا واقعاً رنگ را نبینند ، ارزش کمتری دارند.

از نظر هزینه ، اشباع مهمترین جنبه است. سبزهای بسیار اشباع رنگ شدید دارند ، در حالی که اشباع کمتر رنگ ها را مایل به خاکستری یا قهوه ای می کند. بنابراین ، اگر سبز زیتونی یا سبز مایل به خاکستری را ترجیح می دهید ، مانند دریا در یک روز طوفانی ، مقداری پول ذخیره خواهید کرد. تورمالین های کروم با رنگ زمرد مانند خود ، قیمت بالاتری نسبت به سایر تورمالین های سبز به فروش می رسانند.

حلقه نامزدی

قرمز به صورتی حلقه نامزدی

قرمز و صورتی از محبوب ترین رنگ های تورمالین هستند. این سنگهای قیمتی که به عنوان سرخ شناخته می شوند ، می توانند از یاقوت سرخ تقلید کنند اما قیمت بسیار مقرون به صرفه تری دارند.

حلقه نامزدی

رنگهای ثانویه تورمالین قرمز می توانند نارنجی یا بنفش باشند. اکثر آنها رنگ بنفش را ترجیح می دهند و تقاضا برای تورمالین های بنفش قرمز در قیمت آنها منعکس می شود. تن بین رنگهای قرمز و صورتی تمایز قائل می شود و می تواند تأثیر زیادی بر قیمت بگذارد. قرمز عمیق و صورتی-قرمز قیمت بالاتری نسبت به صورتی حبابی یا صورتی بچه ای خواهند داشت. اشباع دوباره یک عامل مهم است. درخشان ترین و اشباع ترین رنگها بیشتر از قرمز قهوه ای و صورتی مایل به خاکستری ارزش دارند.

حلقه نامزدی

تورمالین آبی

به طور کلی برای سنگ های قیمتی رنگی ، آبی محبوب ترین رنگ است. با این حال ، تورمالین آبی بسیار کمیاب تر از سبز یا صورتی است ، بنابراین عرضه آنها کم است. از آنجا که تقاضای زیادی برای تورمالین آبی وجود دارد ، قیمت آنها از سایر تورمالین ها بیشتر است. اکثر تورمالین های آبی ، که ایندلیتولیت نیز نامیده می شوند ، واقعاً آبی-سبز هستند. آبی خالص تر ، با رنگ سبز کمتر ، قیمت بالاتری خواهد داشت. تورمالین های آبی با رنگ بنفش ثانویه بسیار نادر هستند و قیمت بالایی دارند.

حلقه نامزدی

رنگهای جواهرات آبی به طور ایده آل حدود 60-70 است. سنگهای تیره ممکن است سیاه به نظر برسند ، در حالی که سنگهای روشن تر اغلب تا حدودی خاکستری به نظر می رسند. مانند دیگر رنگهای تورمالین ، رنگهای آبی اشباع شده بسیار گرانتر از رنگهای تا حدودی خاکستری هستند. علاوه بر این ، برخی از تورمالین های آبی انواع کمیاب پارابا هستند. اینها می توانند به رنگهای آبی نئونی چشم نواز برسند و بسیار گرانتر از سایر تورمالین های آبی هستند.

حلقه نامزدی

حلقه نامزدی چند رنگ

برای سنگهای قیمتی تورمالین با رنگهای مختلف ، قیمت می تواند حتی پیچیده تر شود.ابتدا به رنگهای موجود در گوهر نگاه کنید. آیا آنها روشن و بسیار اشباع شده اند؟ رنگ هایی با اشباع پایین همیشه قیمت های پایین تری خواهند داشت. ترکیب رنگ نیز مهم است. صورتی و سبز رایج ترین ترکیب رنگی است. از آنجا که ترکیبات دیگر کمیاب تر هستند ، گران تر نیز هستند.

در مرحله بعد ، به توزیع رنگ ها در سنگ نگاه کنید. برای یک تورمالین دو رنگ ، در حالت ایده آل ، هر رنگ نیمی از سنگ را پوشش می دهد. اگرچه این مورد به ندرت اتفاق می افتد. با این حال ، جواهرات با رنگهایی که تقریباً قسمتهای مساوی را پوشش می دهند ، قیمت بالاتری نسبت به سنگهای قیمتی دارند ، به عنوان مثال ، دارای توزیع رنگی 90//10 هستند.در نهایت ، به تماس بین رنگ ها نگاه کنید. یک خط تیز و واضح ایده آل است. اگر رنگها با هم ترکیب شوند یا در بین محو شوند ، قیمت گوهر کمی کمتر خواهد بود.

پهنه بندی رنگی برای حلقه نامزی با سنگ تورمالین

علاوه بر خود رنگ ، نگین را برای منطقه بندی رنگ بررسی کنید. برخلاف توزیع رنگ در سنگ های چند رنگ ، این منطقه بندی رنگی برای مصرف کنندگان جذاب نیست. به عنوان مثال ، ممکن است سنگی را ببینید که قسمتی از آن تیره تر یا روشن تر است ، یا سنگی با شیب رنگ از یک سر تا سر دیگر. این به عنوان “منطقه بندی غیر عمدی” شناخته می شود ، در حالی که نوارهای موازی جذاب تر و چند رنگ به عنوان “منطقه بندی عمدی” شناخته می شوند.

پنجره بندی

برخی از سنگهای قیمتی برشی کم عمق دریافت می کنند و پنجره ای در آنها وجود دارد. این بدان معناست که می توانید از طریق میز یا وسط سنگ ، که رنگ کمتری نسبت به بقیه سنگ دارد ، ببینید. اگر پنجره کوچک است ، آنقدرها هم مهم نیست ، مخصوصاً در سنگهای نادرتر مانند تورمالین پارابا. با این حال ، یک پنجره بزرگ جذاب نیست و بازگشت نور یا درخشندگی را در گوهر کاهش می دهد. رنگ به نظر می رسد شسته شده است. ما به شما توصیه می کنیم هر نگینی را که دارای پنجره ای بزرگ است منتقل کنید. برای بررسی وجود پنجره ، سعی کنید کاغذ حاوی متن را در پشت تورمالین خود قرار دهید. اگر متن نشان داده شود ، یک پنجره دارد.

حلقه نامزدی

انقراض این سنگ

یکی دیگر از شاخص های کیفیت پایین برش ، انقراض است. در این حالت ، قسمتهایی از سنگ نمی سوزند و در عوض ، سیاه به نظر می رسند. در حالی که سنگ درخشان است به آن نگاه کنید و وجوه مشکی آن را بررسی کنید. اگر بیش از 25 of از جواهرات شما را پوشش می دهد ، توصیه می کنیم یکی دیگر را پیدا کنید.برای بررسی این موضوع ، گوهر را در یک زمینه سفید خالص ، مانند یک تکه کاغذ نگه دارید. سپس ، ببینید چقدر از سنگ تکه های تیره را بدون بازگشت نور نشان می دهد.

حلقه نامزدی

وضوح این سنگ

بعد از رنگ ، شفافیت سنگ را در نظر بگیرید. شفافیت به شفافیت اشاره ندارد ، بلکه به نقص ها یا اجزای موجود در گوهر اشاره دارد. نقص های بزرگ می تواند چشم نواز باشد و ویژگی های شفافیت خاصی می تواند بر دوام گوهر تأثیر بگذارد. به طور کلی ، تورمالین های سبز باید کاملاً تمیز و بدون هیچ گونه اجزای قابل مشاهده باشند. نقایص بیشتر در تورمالین های صورتی ، قرمز و آبی دیده می شود. تا زمانی که این نواقص از زیبایی گوهر جلوگیری نکند ، تأثیر قابل توجهی بر قیمت آن نخواهد داشت. با این حال ، از سنگهای قیمتی که دارای نقص بزرگ یا تیره در وسط سنگ هستند و یا نواقصی که باعث می شود آن کدر به نظر برسد ، خودداری کنید.

در سنگ هایی با دو رنگ یا بیشتر ، نقص وضوح در سطح مشترک دو رنگ رایج است. این موارد می تواند باعث دوام شود ، بنابراین همیشه قبل از خرید آنها از وضوح و دوام این جواهرات بپرسید.

قطع كردن

کیفیت برش فاکتور بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای یک حلقه نامزدی تورمالین ، ممکن است هزینه اضافی برای خرید یک سنگ جواهر سفارشی ارزش داشته باشد. از آنجا که این سنگ قیمتی نسبتاً ارزان است ، پرداخت حق بیمه برای برش سفارشی هزینه زیادی را اضافه نمی کند. با این حال ، می تواند تأثیر زیادی بر ظاهر گوهر داشته باشد.

تقریباً همه تورمالین های پارابا یک برش سفارشی دریافت می کنند ، اما هنرمند لاپیداری ممکن است ترجیح دهد سنگ را برای وزن ببرد ، نه فقط برای زیبایی. به ویژه با پاراباس ، شما می خواهید از نزدیک به برش نگاه کنید. برای بررسی اجمالی عوامل کیفیت برش برای اشکال مختلف ، به راهنمای ما در مورد برش های نگین نگاه کنید.

برش شکل

کریستال های تورمالین معمولاً دارای فرم کشیده هستند. این بدان معناست که اکثر آنها برش های طولانی مانند برش های زمرد ، برش های بیضی شکل ، برش های گلابی و برش های کوسن مستطیلی را دریافت می کنند. برخی از کریستال های باریک و باریک برش های طولانی و نازک باگت دریافت می کنند ، که احتمالاً برای حلقه نامزدی ایده آل نیست. به همین دلیل ، برش های گرد و مربع استاندارد برای تورمالین کمی گرانتر است ، اما مطمئناً هنوز مقرون به صرفه است.

حلقه نامزدی

درخواست تجدید نظر

بعد ، جذابیت شکل را بررسی کنید. قسمت های گرد سنگ باید به خوبی گرد ، بدون برآمدگی یا مناطق مسطح ، و هر گوشه یا نقطه ای باید تیز و کاملاً مشخص باشد. اگر چیزی در مورد سنگ “خاموش” به نظر برسد ، به احتمال زیاد جذابیت بدی دارد. حتی اگر نمی توانید انگشت خود را روی این مشکل بگذارید ، بهتر است جواهری را منتقل کنید که به نظر نمی رسد.

حلقه نامزدی

برای خریدمحصولات متنوع با پلاک دلخواه خودتان ازسنگ های طبیعی به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

منبع:IGS

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه