اطلاعات کامل درباره سنگ سوگیلیت


آتنا نبيل زاده 14 مرداد 1402 9 دقیقه مطالعه
iOS 14

اطلاعات کامل درباره سنگ سوگیلیت

سوگیلیت یک سنگ قیمتی بسیار کمیاب است و همچنین فوق العاده زیبااست. اولین بار در سال 1944 توسط یک نفت شناس ژاپنی به نام Ken-ichi Sugi کشف شد. که نام منحصر به فرد خود را از آنجا دریافت کرد.

هنگامی که این شخص برای اولین بار این سنگ را کشف کرد. به صورت دانه های قهوه ای مایل به زرد ظاهر شد، اما در سال 1955 کریستال های تیره و منشوری با همان ترکیب پیدا شد. در سال 1975 یک درز از سوژیلیت کشف شد و در سال 1980 به عنوان یک جواهر طبقه بندی شد و قیمت آن را به شدت افزایش داد. از آن زمان، به دلایل خوبی محبوبیت آن افزایش یافته است!.

سوگیلیت چیست؟

سوگیلیت هم یک ماده معدنی و هم یک سنگ قیمتی است که بیشتر به خاطر رنگ های صورتی تا بنفش پر جنب و جوشش معروف است. شاید محبوب ترین سایه سنگ به دلیل سایه های غنی و براق آن به عنوان “ژله انگور” شناخته شود.

سوگیلیت یک ماده معدنی لیتیوم سیلیکات سدیم پتاسیم است که رنگ خود را از مقادیر کمی منگنز می گیرد. رنگ و خواص ممکن است متفاوت باشد زیرا منگنز را می توان با آهن و آلومینیوم نیز جایگزین کرد.نمونه های با کیفیت بالا کمیاب هستند و گوهرشناسان و مجموعه داران در سرتاسر جهان به دنبال آن هستند.

سنگ سوگیلیت

سوگیلیت کجا یافت می شود؟

ذخایر کوچکی از سوگیلیت در جزیره کوچک ژاپنی ایواگی در سال 1944 یافت شد. با این حال، این سنگ‌ها از نظر کیفیت سنگ قیمتی نبودند و تا چند دهه پس از آن سنگ تا حد زیادی ناشناخته باقی ماند. ذخایر بزرگتر سوگیلیت بعداً در محیطی شبیه به جزیره ایواگی، اما در کبک، کانادا یافت شد.

معدن آفریقای جنوبی در کیپ شمالی دارای ذخایر بزرگ سوگیلیت است که در حال حاضر از منبع منگنز متصل به لایه استخراج می شود. گزارش های دیگر نشان می دهد که سوژیلیت را می توان در لیگوریا و توسکانی ایتالیا، منطقه نیو ساوت ولز استرالیا و مادهیا پرادش در هند یافت.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اونیکس سیاه

سوگیلیت چه ارزشی دارد و چرا اینقدر گران است؟

سوگیلیت در مقادیر زیاد موجود است. با این حال، مانند الماس بنفش، این سنگ کمیاب است و یافتن آن آسان نیست. مهمترین عامل در درجه بندی سوگیلیت رنگ سنگ است. مانند بسیاری از سنگ های قیمتی دیگر، هر چه رنگ عمیق تر باشد، ارزش آن بیشتر است.اگر ظاهر رنگ با بررسی دقیق تر خالدار شود، بعید است ارزش کلی تحت تأثیر قرار گیرد. با این حال، اگر رنگ های روشن تر با بنفش تیره مخلوط شود، ارزش سنگ کاهش می یابد.

تعیین قیمت برای سوگیلیت ممکن است دشوار باشد زیرا ارزش آن به بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. با این حال، به جرات می توان گفت که مطمئناً از بسیاری دیگر از سنگ های قیمتی بنفش گران تر است، زیرا بسیار نادر است.

خواص فیزیکی سوگیلیت

خواص فیزیکی سوگیلیت شامل سختی 6.5 است. رنگ را می توان با سایه های مختلف مشخص کرد از جمله:

  • بنفش
  • زرد مایل به قهوه ای
  • مشکی

سوگیلیت در نور عبوری بی رنگ است و می تواند دارای رگه های سفید باشد.

سنگ

خواص درمانی سوگیلیت

در طب جایگزین، سوگیلیت به عنوان “سنگ شفا دهنده” شناخته می شود زیرا مغز را متعادل می کند و برای صرع و میگرن استفاده می شود. همچنین با چاکرای تاج در ارتباط است و اعتقاد بر این است که خواص درمانی زیادی دارد که همه آنها به ارزش آن کمک می کنند. بسیاری از افرادی که از دردهای مزمن مانند میگرن و کمردرد رنج می برند، سنگ را به عنوان وسیله ای برای تسکین با خود حمل می کنند.

همچنین گفته می‌شود که سنگ بنفش این توانایی را دارد که ذهنی را که از استرس و افکار منفی ناراحت است، درمان کند. برخی بر این باورند که کریستال های سوژیلیت به ما کمک می کنند تا افکار و احساسات مثبت بیشتری را برداشت کنیم و آنها را به سمت دیدگاه روشن تری نسبت به زندگی هدایت کنیم.

آیا سوگیلیت سمی است؟

از آنجایی که سوگیلیت حاوی آلومینیوم است، توصیه می شود هنگام دم کردن اکسیر از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است شما را بیمار کند. آلومینیوم می‌تواند سیستم عصبی را مسموم کند، و اگرچه فقط در حجم‌های کمی در سنگ وجود دارد، اما می‌تواند اثر مضری داشته باشد.

آیا سوگیلیت می تواند خیس شود؟

سنگ ممکن است خیس شود و خراب نشود، اما باید به درستی از آن مراقبت کنید. شما نباید سوگیلیت را برای مدت طولانی در معرض آب قرار دهید زیرا ممکن است باعث محو شدن رنگ شود. در نتیجه ارزش آن کاهش می یابد.برای بهره‌مندی حداکثری از سنگ، توصیه می‌شود همیشه آن را بپوشانید، ترجیحاً در یک آویز نزدیک به قلب خود نگه دارید.

جواهر ارغوانی با ارزش

سوگیلیت با رنگ بنفش و خواص درمانی مختلف، یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی در جهان است. با این حال، نادر است و به راحتی در دسترس نیست، و همین باعث می شود که آن را بسیار گران تر کند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که سوگیلیت را به دست بیاورید، افزودنی فوق العاده به مجموعه جواهرات شما خواهد بود. این سنگ کاملاً بادوام است و رنگ‌های پر جنب و جوش سنگ هنگامی که تقریباً در هر فلزی قرار می‌گیرد زیبا به نظر می‌رسد و آن را متنوع‌تر می‌کند.

منبع:trulyexperiences

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه