نحوه تمیز کردن جواهرات نقره ای


آتنا نبيل زاده 31 مرداد 1402 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره ای

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره ای اگر حلقه‌ها، دستبندها و گردن‌بندهای نقره‌ای دارید که اغلب آنها را نمی‌پوشید. ممکن است دفعه بعد که می‌روید آنها را بپوشید متوجه یک لایه تغییر رنگ خواهید شد. با گذشت زمان، همانطور که نقره در معرض هوا قرار می گیرد. یک واکنش شیمیایی رخ می دهد که نقره را تیره و تار می کند.

خوشبختانه، انگشترها و دستبندهای شما از بین نمی روند . فقط باید یاد بگیرید که چگونه جواهرات نقره را در خانه تمیز کنید تا این لکه ها را از بین ببرید و این قطعات را درخشان کنید. (به خاطر داشته باشید که اگر مجموعه جواهرات شما ترکیبی از فلزات، همراه با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است. بهتر است یک پاک کننده جواهرات عالی بخرید که بتواند به طور ایمن و موثر برای همه انواع مواد کار کند.) با این وجود، تمیز کردن زیورآلات نقره زمان زیادی نمی برد، و روش هایی وجود دارد که نیاز به لوازمی دارند که از قبل در دست دارید.

برای اینکه جواهرات نقره‌ای خود را درازمدت درخشان نگه دارید. روی یک پارچه تمیزکننده تخصصی سرمایه‌گذاری کنید و یاد بگیرید که چگونه جواهرات نقره را به روش صحیح نگهداری کنید تا از کدر شدن در وهله اول جلوگیری کنید. این مراحل را دنبال کنید تا لوازم جانبی نقره ای خود را برجسته کنید.

در این پست خواهید خواند:

  • نحوه تمیز کردن جواهرات نقره ای
  • نحوه نگهداری جواهرات نقره
  • چگونه نقره را با جوش شیرین تمیز کنیم؟
  • موارد بیشتر برای تمیز کردن نقره
  • چگونه حلقه های نقره ای را تمیز کنیم
  • چگونه زنجیر نقره ای را تمیز کنیم

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره ای

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره ای

1.در یک کاسه کوچک، چند قطره صابون را در آب گرم بریزید تا کف ایجاد شود. اجازه دهید جواهرات نقره شما حدود پنج دقیقه در محلول بماند.

2.از یک مسواک نرم برای تمیز کردن ملایم استفاده از هر گونه شکاف در جواهرات استفاده کنید.

3.هر قطعه را در یک کاسه آب گرم و تمیز بشویید. (در صورت آبکشی روی سینک، برای جلوگیری از ریختن هر گونه جواهرات در فاضلاب، از آبگیر استفاده کنید).

4.هر قطعه از جواهرات را با یک پارچه نرم خشک کنید. از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا می تواند سطح نرم جواهرات نقره را خراش دهد.

نحوه نگهداری جواهرات نقره

برای به تأخیر انداختن کدر شدن، جواهرات نقره را در جعبه جواهرات پوشانده شده با مخمل نگهداری کنید که به جذب رطوبت در هوا کمک می کند. برای قطعات خاص، یک کیسه مخملی میزان قرار گرفتن در معرض هوای جواهرات را محدود می کند و دوباره به جلوگیری از کدر شدن کمک می کند.

چگونه نقره را با جوش شیرین تمیز کنیم؟

خمیر درست کنید

دو قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید، سپس مخلوط را به آرامی روی جواهرات بمالید. اجازه دهید خمیر کاملا خشک شود تا کدر شدن آن از بین برود.

جواهرات را بشویید و خشک کنید

با یک پارچه نرم یا حوله میکروفایبر بشویید و خشک کنید. شما همچنین می توانید روش مشابهی را با استفاده از نشاسته ذرت دنبال کنید.

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره ای

موارد بیشتر برای تمیز کردن نقره

اگر آب و صابون این کار را انجام نداد، می‌توانید روش‌های دیگری را برای تمیز کردن جواهرات نقره‌ای که از لوازم خانگی معمولی مانند جوش شیرین، آب لیمو، روغن زیتون، سرکه سفید، نمک و خمیر دندان استفاده می‌کنند، امتحان کنید.

  • لیمو و روغن زیتون را مخلوط کنید: 1/2 فنجان آب لیمو و 1 قاشق چایخوری را مخلوط کنید. روغن زیتون. پارچه تمیزی را به محلول آغشته کنید و نقره را به آرامی مالش دهید تا براق شود. بشویید و خشک کنید.
  • سرکه و جوش شیرین را ترکیب کنید: 1/2 فنجان سرکه سفید و 2 قاشق غذاخوری را مخلوط کنید. جوش شیرین را با هم مخلوط کنید، سپس اجازه دهید زیورآلات نقره شما قبل از آبکشی و جلا دادن به مدت دو تا سه ساعت در مخلوط خیس بخورد.
  • جواهرات نقره ای را با خمیر دندان تمیز کنید: مقدار کمی خمیر دندان رقیق شده و یک برس نرم می تواند برای تمیز کردن جواهرات نقره عالی باشد. فقط مطمئن شوید که خمیر دندان یک فرمول سفید کننده نیست.

چگونه حلقه های نقره ای را تمیز کنیم

بهتر است با تمیز کردن ملایم شروع کنید تا به انگشتر آسیب نرسانید. اگر آب و صابون برای تمیز کردن یک حلقه نقره کافی نیست، می‌توانید از یک مسواک تمیز برای تمیز کردن جزئیاتی که کدر شده است استفاده کنید.

بهترین روش برای تمیز کردن انگشترهای نقره به سایر مواد موجود در قطعه مانند فیروزه، مروارید و سایر سنگ های قیمتی یا فلزات گرانبها بستگی دارد. ممکن است با روش‌های تمیز کردن خاصی آسیب ببینند. به عنوان مثال، سرکه می تواند به سنگ های متخلخل آسیب برساند و جوش شیرین می تواند فلزات نرم را خراش دهد. باز هم اگر انگشتر با ارزش است، قبل از تمیز کردن با یک متخصص مشورت کنید.

چگونه حلقه های نقره ای را تمیز کنیم

بیشتر بخوانید:چرا نقره سیاه می شود؟

چگونه زنجیر نقره ای را تمیز کنیم

زنجیر نقره روی گردنبند و دستبند می تواند به راحتی در اثر تماس با لوسیون ها، عطرها و تعریق کدر شود و این قطعات ظریف اغلب به مراقبت ویژه نیاز دارند. خوشبختانه، شما می توانید از همان روشی که برای تمیز کردن ظروف نقره ای برای زنجیر استفاده می شود، استفاده کنید.

کدر شدن نقره اغلب سولفید نقره است که هنگام ترکیب اتم های گوگرد با نقره ایجاد می شود. در این روش تمیز کردن از فویل آلومینیومی برای جدا کردن اتم‌های گوگرد از نقره استفاده می‌شود تا قطعه درخشان شود. توجه داشته باشید که این استراتژی موثر است، اما می تواند بوی نامطبوعی داشته باشد.

آماده سازی اولیه

تمام سطح یک کاسه یا تابه بزرگ را با فویل آلومینیومی بپوشانید. تابه را با آب جوش پر کنید. 1/4 فنجان جوش شیرین و دو قاشق چایخوری نمک کوشر را به آب اضافه کنید و هم بزنید. حباب ها تشکیل خواهند شد.

جواهرات را خیس کنید

جواهرات نقره را در محلول بریزید و به آرامی مخلوط کنید، مراقب باشید که قطعات به هم یا به دو طرف تابه برخورد نکنید. بگذارید تا پنج دقیقه بماند.

جواهرات خشک کنید

آن را بردارید و با یک پارچه نرم کاملا خشک کنید.

چگونه زنجیر نقره ای را تمیز کنیم

در این راستا این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی محصولات مجموعه تاباچرم دارای کد عیار هستند.شما برای مشاهده و خرید محصولات مجموعه می توانید به فروشگاه اینترنتی ما به نشانی tabacharm.com سر بزنید.

منبع:realsimple

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه