انتخاب سنگ حلقه نامزدی زمرد


آتنا نبيل زاده 23 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

انتخاب سنگ حلقه نامزدی زمرد

رنگ های سبز عمیق و ظاهر نرم و مخملی ، زمردها را در بین جواهرات منحصر به فرد می کند. زمردها به عنوان نماد ثروت و طبیعت ، علیرغم دوام و کمیابی کم ، سنگ های جواهر محبوب بوده اند. بیاموزید که در یک حلقه نامزدی زمردی به دنبال چه چیزی باشید و چگونه با بودجه خود سنگی مناسب بیابید.

انتخاب سنگ حلقه نامزدی زمرد

چهار نکته مهم برای حلقه نامزدی زمرد

قبل از پرداختن به جزئیات ، این چهار نکته را برای داشتن یک حلقه نامزدی زیبای زمردی در نظر داشته باشید.

نکته شماره 1: قبل از خرید حلقه نامزدی مراجعه کنید

مهمترین عامل هنگام خرید زمرد این است که آن را دوست دارید! هنگام خرید ، مطمئن شوید که می توانید سنگ جداگانه ای را که می خرید ببینید. رنگ ، شفافیت و برش همه از یک زمرد به دیگری متفاوت است ، و نمی توان کیفیت یک زمرد را بدون دیدن آن تشخیص داد. به خاطر داشته باشید که کیفیت “AAA” فروشنده ای “AA” دیگری است. به عبارت دیگر ، هیچ استاندارد صنعتی برای توصیف کیفیت زمرد وجود ندارد. تعیین کیفیت زمرد از عکس نیز ممکن است دشوار باشد. آثار کروم ، که رنگ سبز را در بیشتر زمردها ایجاد می کند ، گرفتن رنگ زمرد را به طرز چشمگیری دشوار می کند. بنابراین ، خرید زمرد به صورت آنلاین دشوار است.

نکته شماره 2: جواهرات یا جایگزین های ساخته شده در آزمایشگاه را در نظر بگیرید

آیا زمرد می خواهید – یا فقط یک رنگ سبز روشن؟ دلایل زیادی برای انتخاب سنگهای مصنوعی یا ساخته شده در آزمایشگاه وجود دارد ، اما این یک گزینه وسوسه انگیز برای زمردها است. زمرد طبیعی یا استخراج شده دارای نواقص زیادی است و آنها را در برابر شکستن آسیب پذیر می کند. برای انگشتری که هر روز بر سر می گذارید ، می تواند خطرناک باشد. زمردهای آزمایشگاهی ارزان تر هستند و اغلب کیفیت بهتری نسبت به سنگ های استخراج شده دارند. این باعث می شود که آنها نه تنها زیبا باشند ، بلکه در صورت بروز مشکل ، جایگزینی آنها آسان تر می شود.

پشت حلقه نامزدی

اگر تمایل شما روی “سبز” است اما نه “زمرد” ، این گزینه ها را بررسی کنید. این گوهرهای سبز زیبا کمتر از زمردها می شکنند و آنها را برای انتخاب حلقه کاربردی تر می کند. البته ، اگر قلب شما روی یک زمرد ساخته شده از زمین قرار گرفته باشد ، هیچ چیز دیگری انجام نمی دهد. فقط به یاد داشته باشید که هیچ زمردی کامل نیست. شما ممکن است به مصالحه در یک یا بیشتر از چهار حسابهای باید برای پیدا کردن بهترین سنگ برای بودجه شما. از جواهرساز در مورد دوام و مراقبت بپرسید تا گوهر شما در سالهای آینده عالی به نظر برسد.

نکته شماره 3: به دنبال بهترین رنگ باشید

در نهایت ، اگر زمرد می خرید ، سنگ سبز می خواهید. بنابراین ، مطمئن شوید که سبزی را که دوست دارید پیدا کرده اید! اگر بر انتخاب بهترین رنگ تمرکز کنید ، ممکن است سنگ را به دلیل وضوح ضعیف یا اندازه کوچک ببخشید. وقتی صحبت از زمرد به میان می آید ، بسیاری از مردم انتظار سبز عمیق و تیره را دارند. اما اغلب ، سنگی که عاشقش می شوند بسیار سبک تر است! گوهرهای روشن تر نور بیشتری را منعکس می کنند و آنها را زنده تر می کند و اکثر مردم آنها را به سبز تیره تر با درخشندگی کمتر ترجیح می دهند.

رنگ حلقه نامزدی

نکته 4: درباره پیشرفت ها بپرسید

تقریباً در هر زمرد تقویت روغن برای پر کردن ترک های سطحی رسیده است. این درمان گسترده و مورد قبول باعث می شود زمرد بهتر به نظر برسد. از طرف دیگر ، عملیات حرارتی می تواند رنگ زمرد را به طور دائمی بهبود بخشد ، اما زمردها به ندرت این افزایش را دریافت می کنند زیرا ممکن است سنگ در این فرایند شکسته شود. (تغییر رنگ چندان چشمگیر نیست).

مهمتر از همه ، مطمئن شوید که در مورد رنگ ها سوال می کنید. برخی از فروشندگان از روغن رنگ شده برای پر کردن شکستگی های زمرد استفاده می کنند ، که فقط به طور موقت رنگ را بهبود می بخشد. از آنجا که روغن با گذشت زمان از سنگ خارج می شود ، رنگ نیز ظاهر می شود. در نتیجه ، زمردی با رنگ متفاوتی نسبت به زمان خرید آن خواهید داشت. تمیز کردن یا روغنکاری مجدد سنگ رنگ شده نیز رنگ آن را تغییر می دهد.

آیا همه زمردها سبز هستند؟

“زمرد” قرن ها مترادف با “سبز” بوده است. در حقیقت ، زمرد همیشه سبز است. زمردها به عنوان انواع سبز ماده معدنی بریل حاوی کروم یا وانادیوم تعریف می شوند. بریل های سبز بدون کروم یا وانادیوم به سادگی “بریل سبز” هستند و معمولاً دارای رنگ های بسیار روشن هستند.

با این حال ، بریل در رنگهای زیادی وجود دارد ، مانند آکوامارین آبی محبوب ، مورگانیت صورتی هلویی و هلیودور زرد. همچنین می تواند بی رنگ (گوشنیت) یا به ندرت قرمز باشد. گاهی اوقات ، گوشنیت “آکوامارین سفید” و بریل قرمز “زمرد قرمز” نامیده می شود ، اما اینها نام های اشتباه هستند.

معنی پشت حلقه نامزدی زمرد

بسیاری از افسانه ها و افسانه ها در اطراف سنگ قیمتی سبز رشد کرده اند. زمرد جدا از سنگ ماه تولد و سنگ جایگزین برای سرطان ها ، سنگ های قیمتی مورد علاقه کلئوپاترا بودند. در واقع ، نمایش های بارز زمرد او این گوهر را به نشانه پادشاهی تبدیل کرد. همچنین گفته می شود که زمردها حقایقی را آشکار می کنند و به کاربر پوشیدنی تیز و حافظه ای بهتر می بخشند. رنگ سبز همچنین با ثروت ، فراوانی و بهار همراه است.

معنی پشت حلقه نامزدی زمرد معنی پشت حلقه نامزدی زمرد

اگرچه زمرد یک انتخاب غیر معمول برای حلقه نامزدی است ، اما برخی افراد مشهور این سنگ قیمتی را انتخاب کرده اند. هالی بری یک حلقه الماس و زمرد از اولیویر مارتینز دریافت کرد. بیانسه و آنجلینا جولی نیز این سنگ سبز را به رخ می کشند ، البته نه به خاطر نامزدی هایشان. شاید مشهورترین حلقه نامزدی زمرد ، انگشتر دو سنگی ژاکلین کندی باشد.

منبع زمرد چه فرقی می کند؟

هنگام خرید زمرد ، متوجه خواهید شد که آنها از کشورهای مختلف آمده اند. در حالی که بسیاری از مناطق محلی سنگ های مرغوب تولید می کنند ، برخی بیشتر به خاطر زمرد با کیفیت بالا و قیمت مناسب شناخته می شوند. از سال 1500 ، کلمبیا منبع اصلی زمردهای جهان بوده است. زمرد کلمبیا به عنوان معروف ترین منبع ممکن است 30 درصد بیشتر از جواهرات مشابه سایر مناطق به فروش برسد. زمردهای یافته های اخیر در اتیوپی رواج پیدا کرده است. این سنگ ها همچنین می توانند حق بیمه کمی در بازار دریافت کنند.

سنگ برش خورده برای حلقه نامزدی

منابع دیگر ، از جمله برزیل و زامبیا ، سنگ های کمی ارزان تری تولید می کنند. مگر اینکه منشاء زمرد معنای خاصی برای شما داشته باشد ، بهتر است به جای سنگ ، بر کیفیت سنگ تمرکز کنید.

نحوه انتخاب سنگ حلقه نامزدی

در زمرد به دنبال چه چیزی باشید؟ چگونه می توانید حلقه نامزدی مناسب خود را انتخاب کنید؟ اگر شما از چهار حسابهای کیفیت الماس (رنگ، وضوح، برش، و عیار) شنیده ام، همه شما نیاز به انجام اعمال آنها را به یک زمرد است.

رنگ

در زمرد ، مهمترین “C” رنگ است. اگر از زمرد استفاده می کنید ، یک سبز فوق العاده می خواهید. اما ، سایه های مختلف سبز وجود دارد. سنگ شناسان رنگ را بر اساس رنگ ، لحن و اشباع درجه بندی می کنند. برای هر سنگ جواهری رنگی ، یک رنگ خالص با بالاترین میزان اشباع ، بالاترین قیمت را خواهد داشت. بنابراین ، اگر سبز کمی متفاوت از سبز علفی روشن را ترجیح می دهید ، مقداری پول ذخیره خواهید کرد.

رنگ زمرد برای حلقه نامزدی

در واقع ، تفاوت های جزئی رنگ می تواند تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشد. سبزهای کمی مایل به زرد مقرون به صرفه تر از سبزهای کمی مایل به آبی هستند.

حلقه نامزدی

به طور مشابه ، رنگهای روشن تر یا تیره تر از حدود 75٪ تاریکی نیز مقرون به صرفه تر خواهند بود. در حالی که اکثر مردم فکر می کنند تیره تر بهتر است ، زمردهای تیره معمولاً جذابیت کمتری دارند و درخشش کمتری نشان می دهند.

حلقه نامزدی

پهنه بندی رنگی

به دنبال مناطق روشن تر و تیره تر باشید. به دلیل نحوه شکل گیری بلورها ، آنها اغلب دارای نوارهای رشد متناوب از مناطق عمیق رنگی و کم رنگ هستند. در بسیاری از موارد ، این فقط در سطح میکروسکوپی قابل مشاهده است. اگر می توانید منطقه چشمگیری رنگ را در یک سنگ با چشمان برهنه خود از فاصله 6 اینچ مشاهده کنید ، احتمالاً در حلقه نیز متوجه آن خواهید شد. با این حال ، اگر با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد ، منطقه بندی رنگ تأثیر زیادی در قیمت نخواهد داشت.

پنجره بندی

بسیاری از زمردها برش های بومی با کیفیت پایین را در معدن منبع خود دریافت می کنند. هنگامی که زمرد برشی کم عمق می گیرد ، پنجره ای را نشان می دهد ، رنگی که در مرکز گوهر روشن تر از اطراف لبه ها است. این با منطقه بندی رنگ ، که در خود بلور رخ می دهد ، متفاوت است. اگر پنجره کوچک است ، نگران کننده نیست. با این حال ، پنجره ای که قسمت زیادی از سنگ های قیمتی را اشغال کند ، مطلوب تر نیست. برای بررسی وجود پنجره ، یک تکه کاغذ با متن را در پشت زمرد خود قرار دهید. اگر می توانید متن را ببینید ، گوهر دارای یک پنجره است.

حلقه نامزدی

انقراض

به طور مشابه ، انقراض جنبه دیگری از کیفیت برش ضعیف است که می تواند بر رنگ رو به رو گوهر تأثیر بگذارد. انقراض نواحی تاریکی را ایجاد می کند که در آن زوایای ظاهری اجازه نمی دهد نور به چشم شما بازگردد. این مناطق به طور دائمی تاریک هستند و جواهرات شما را کمتر درخشان و جذاب می کنند. اگر انقراض بیش از 25 درصد سنگ شما را پوشانده است ، سعی کنید سنگ دیگری را پیدا کنید.

حلقه نامزدی

 

شفافیت

اگرچه شفافیت بخشی از شفافیت سنگ های قیمتی نیست ، اما شفافیت ضعیف می تواند سنگ را مات تر کند. زمردهای مات همیشه گرانتر از جواهرات شفاف هستند. اگر زمردهای مات تنها از نظر بودجه مناسب هستند ، یک نگین ساخته شده در آزمایشگاه یا یک جواهر جایگزین را در نظر بگیرید.

برش

در مرحله بعد ، کیفیت برش زمرد را در نظر بگیرید. اکثر زمردها برش های بومی با کیفیت پایین دریافت می کنند که اغلب دارای پنجره یا نسبت ضعیف هستند. دستگاه های برش گوهر باید بین داشتن کیفیت بهتر برش یا حفظ وزن بیشتر با دقت انتخاب کنند. برای استفاده بیشتر از سنگ ، آنها اغلب وزن خود را برش می دهند.

به دلیل شکل زمردهای خشن (معمولاً بلورهای بلند و شش ضلعی) ، مقرون به صرفه ترین برش ، برش زمرد کلاسیک است که دارای پله های گسترده ای از وجوه است. این ظاهر ظاهری کاملاً متفاوت از سنگ ها نسبت به برش های درخشان دارد که به خاطر جرقه زدن معروف هستند. سایر برش ها بیشتر سنگ زبر را هدر می دهند ، بنابراین قیمت آنها بالاتر است.

در حالی که قضاوت در مورد کیفیت برش بهتر است به متخصصان واگذار شود ، آنچه مهمتر است نتیجه است: آیا زمرد زیبا است؟ در اینجا چند نکته را باید هنگام ارزیابی برش مورد توجه قرار دهید.

برش سنگ برای حلقه نامزدی

تقارن

ابتدا مطمئن شوید که زمرد شما دارای شکل متقارن است. این واضح ترین فاکتور در کیفیت برش است و تا حد زیادی بر ظاهر حلقه شما تأثیر می گذارد. از زمرد برش گرد با مناطق مسطح یا برآمدگی خودداری کنید. برای یک سنگ گلابی یا قلبی شکل ، مطمئن شوید که طرح آن در امتداد محور تقارن آن یکسان است. اشکال بیضی ، مارکی ، مربع و مستطیل دارای دو محور تقارن هستند. اگر خطوط نامرئی را از طریق مرکز آنها بکشید ، باید در هر طرف یکسان باشند.

حلقه نامزدی

تناسبات حلقه نامزدی

به کنار سنگ نگاه کنید و مطمئن شوید که زیاد عمیق یا کم عمق به نظر نمی رسد. این احتمالاً به ترتیب منجر به انقراض و پنجره می شود و زمردهای با نسبت ضعیف سنگ های مرکزی بزرگ را ایجاد نمی کنند. برای اشکال کشیده ، نسبت طول به عرض را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، در حالی که برخی بیضی های کوتاه تر و چاق تر را دوست دارند ، برخی دیگر آنها را ترجیح می دهند.

تناسبات حلقه نامزدی

به طور کلی ، توصیه می کنیم از شکل های مبهم اجتناب کنید ، مانند اشکالی که کاملاً گرد نیستند اما به اندازه کافی بلند نیستند تا بیضی شکل باشند یا کمی کمی مربع شکل باشند.

اندازه گیری های استاندارد

اگر زمردی در اندازه استاندارد خریداری می کنید تا با انگشتر از پیش ساخته شده مطابقت داشته باشد ، مطمئن شوید که اندازه آن مناسب است. به دست آوردن سنگ بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک برای تنظیم ، منجر به سردرد گران قیمت می شود. از سوی دیگر ، طراحی یک حلقه سفارشی به شما این امکان را می دهد که یک زمرد را در درجه اول بر اساس کیفیت آن انتخاب کنید تا اندازه ای از پیش تعیین شده.

عیار

در حالی که قیراط یا وزن بر کیفیت زمرد تأثیر نمی گذارد ، تفاوت زیادی در قیمت ایجاد می کند. زمردهای زیبا در هر اندازه ای نادر هستند و زمردهای بزرگتر می توانند قیمتهای بسیار بالایی داشته باشند. خوشبختانه چگالی زمردها نسبت به الماس کمتر است و به همین دلیل با وزن یک قیراط قابل ملاحظه ای بزرگتر است. قیمت زمرد در هر قیراط یک ، دو ، سه ، پنج ، هشت و ده قیراط افزایش می یابد. اگرچه زمردهای بسیار بزرگ واقع می شوند ، اما این سنگ ها به ندرت کیفیت جواهرات را نشان می دهند. اگر به دنبال سنگ بزرگ هستید ، با متخصص زمرد مشورت کنید.

جایگزین های حلقه نامزدی  زمرد

بهترین راه برای صرفه جویی در سنگ حلقه نامزدی زمرد چیست؟

زمرد می تواند گران باشد. بنابراین ، چگونه می توانید بدون ضربه زدن به بودجه خود ، یک زمرد شگفت انگیز به دست آورید؟ در اینجا چند روش برای صرفه جویی در حلقه نامزدی زمرد آورده شده است.

بیشتر بخوانید: سنگ هفت چاکرا چیست

جایگزین های حلقه نامزدی  زمرد

اگر نمی توانید از مسائل شفافیت در زمرد عبور کنید ، یا اگر نگران شکستن سنگ هستید ، برخی از جایگزین های ساخته شده توسط زمین وجود دارند که سنگ های سبز سبز با دوام تر ، ارزان تر و درخشان تر را ایجاد می کنند. ابتدا تورمالین ، به ویژه تورمالین کروم را در نظر بگیرید. تورمالین در همه رنگ ها وجود دارد ، اما سبز از رایج ترین آنها است. تورمالین سبز یا وردلایت معمولاً چشم ها را تمیز می کند و اغلب برش زمرد را دریافت می کند و آن را شبیه یک زمرد عالی می کند. تورمالین های کروم کمی گرانتر از وردلیت های معمولی هستند اما می توانند رنگ فوق العاده ای داشته باشند. راهنمای خرید تورمالین کروم ما را بررسی کنید.

اگر به دنبال چیزی هستید که درخشندگی بیشتری داشته باشد اما لزوماً یک سنگ وسط عظیم نیست ، یک گارنت مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. این سنگ های سبز مورد علاقه جواهرسازان است. اگرچه یافتن آن از تورمالین سخت تر است ، اما غذاهای مورد علاقه مانند دیوانه وار می درخشند و دارای رنگ سبز عالی هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این سنگ ، به راهنمای خرید گارنت ما نگاه کنید.

سبک های حلقه زمرد

استفاده از تنظیم حاشیه به این معنی نیست که باید سبک حلقه مورد علاقه خود را از دست بدهید. بازی های یک نفره سنتی یا سنگهای جانبی الماس برای حلقه های نامزدی زمرد انتخابهای محبوبی هستند ، اما سبک هاله های مد روز نیز می توانند عالی به نظر برسند. بسیاری از زوج ها برای تکمیل زمرد سبز خزه ای ، حلقه های الهام گرفته از طبیعت را انتخاب می کنند.

سبک های حلقه زمرد

زمرد در هر رنگ فلزی زیبا به نظر می رسد. اکثر آنها زمرد مایل به آبی را با طلای زرد یا یک زمرد مایل به زرد را با طلای سفید یا پلاتین انتخاب می کنند. این جفت شدن ها باعث می شود زمرد سبز خالص تری به نظر برسد. گل رز نیز یک گزینه عالی است. از آنجا که رنگ قرمز و سبز بر روی چرخه رنگ متضاد هستند ، رنگ قرمز این فلز باعث می شود نگین سبز شما پرطرفدار شود.

از حلقه نامزدی زمرد خود مراقبت کنید

هر حلقه نامزدی نیاز به مراقبت دارد تا ظاهری عالی داشته باشد. اما برای زمردها ملایم بودن مهم است. هرگز برای جواهرات زمرد از پاک کننده اولتراسونیک استفاده نکنید. زمرد به دلیل اشکالاتی که دارد می تواند بشکند. در عوض ، از برس نرم ، آب گرم و مواد شوینده استفاده کنید.

اگر زمرد شما روغن کاری شده باشد ، هر چند سال یکبار نیاز به روغن گیری مجدد دارد تا ظاهر خود را در بهترین حالت حفظ کند. حلقه خود را نزد جواهرساز معتمد ببرید تا مطمئن شوید این کار به درستی انجام شده است. اگر زمرد به جای روغن سنتی دارای رزین باشد ، نیازی به روغن گیری مجدد نخواهد داشت. این رزین ها فقط از طریق خیساندن در حلالها از سنگ خارج می شوند.

علاوه بر این ، تنظیمات طلای سفید و پلاتین معمولاً دارای رودیوم هستند تا ظاهر روشن تری به آنها بدهد. این می تواند با گذشت زمان از بین برود ، اما هر جواهری می تواند حلقه شما را دوباره بشقاب بزند. اگرچه زمرد مشکلات خود را دارد ، اما با مراقبت مناسب ، یک حلقه زمرد راهی خیره کننده و منحصر به فرد برای جشن نامزدی شما ایجاد می کند.

از حلقه نامزدی زمرد خود مراقبت کنید

برای خریدمحصولات متنوع با پلاک دلخواه خودتان ازسنگ های طبیعی به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

منبع:IGS

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه