ارزش سنگ سیترین ، قیمت ، اطلاعات


آتنا نبيل زاده 16 شهریور 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

 ارزش سنگ سیترین ، قیمت ، اطلاعات

سنگ سیترین نوع زرد تا قرمز نارنجی کوارتز بلوری است. بازاریابی هوشمندانه و افزایش مد روز. “تن زمین” این گوهر با دوام و در دسترس را در سالهای اخیر .به یک سنگ جواهر محبوب تبدیل کرده است. از نظر رنگ ، در انتهای بالای مقیاس ، نمونه های اولیه با بیشترین رنگهای زرد ، نارنجی و قرمز مایل به قرمز را خواهید یافت.آنهایی که رنگ کمتری دارند در محدوده های کمتری قرار می گیرند ، با سنگهای کم رنگ یا دودی در پایین.

سنگ سیترین

 

هیچ افزایش نمایی در ارزش قیراط با افزایش اندازه وجود ندارد ، زیرا اندازه های بزرگتر به راحتی در دسترس هستند. موارد اضافی ارزش را کاهش می دهد. مانند سایر مواد جواهر ، برش سفارشی ارزش را افزایش می دهد. در بسیاری از نمونه های تراش خورده یا تراش خورده ، بیشتر ارزش به دلیل هنرمند بودن برش است.

سنگ سیترین

نظرات

سیترین زمانی Rodney Dangerfield دنیای گوهر بود. با توجه به فراوانی آن ، اینطور که بود “احترام نمی گذارد”. در دهه های اخیر ، این تصور تغییر کرده است ، تا حدی به این دلیل که جواهرات با رنگ زمین رواج یافته است. شبکه های خرید خانگی نیز سایه های مختلف سیترین را به صورت تهاجمی به بازار عرضه کرده اند ، با صفت های جذاب مانند “Butterscotch” و “whisky”. ظاهراً این کار جواب داده است. سیترین اکنون یک سنگ جایگزین مدرن برای ماه نوامبر است.

در واقع استخراج سیترین بسیار کم است. اکثریت قریب به اتفاق سیترین موجود در بازار با حرارت دادن کوارتز دودی (که زردهای روشن تا متوسط تولید می کند) و آمتیست (که زردهای قوی تر و سایه های نارنجی-قرمز تا قهوه ای نارنجی تولید می کند) تولید می شود. سنگهای طبیعی معمولاً در رنگهای زرد کم رنگ ، اغلب با رنگهای دودی ایجاد می شوند.

سنگ سیترین

 

بیشتر بخوانید:سنگ هفت چاکرا چیست

سنگ سیترین به عنوان سنگ جواهرات

سیترین ها سنگ های جواهر خوب می سازند. بدون شکاف و سختی 7 ، می توان آنها را برای هر نوع جواهرات استفاده کرد. مانند اکثر کوارتز ، در اندازه های بزرگ موجود است. بنابراین ، سنگ تراش های سفارشی می توانند به راحتی از این سنگ برای برش های چشمگیر و پیچیده استفاده کنند.

سنگ سیترین به عنوان سنگ جواهرات

برش قدیمی تر از این طرح جدید نگین سیترین الهام گرفته است. مارک اوروس می نویسد:

من یک طرح سنگ جواهر فوق العاده آنلاین دیدم که مورد توجه من قرار گرفت. با کمی تحقیق متوجه شدم که در مقاله ای در مجله Lapidary ، ژوئیه 1972 ، توسط Wm ارائه شده است. جی مالونی. او نام این برش را “The Beatress” گذاشت. در ابتدا ، او یک کره را به چهار قسمت اره کرد ، آن را انداخت و غرفه را نمایان کرد. ما از برنامه GemCad برای طراحی مجدد سنگ قیمتی برای سال 2017 استفاده کردیم. در اینجا تفسیر ما از این طرح زیبا است.

سیترین می تواند سنگ حلقه های نامزدی زیبا و بزرگ و همچنین مواد حکاکی عالی بسازد.

سنگ سیترین

شناسایی ویژگیها سنگ سیترین

رنگهای زرد سیترین به دلیل وجود آهن آهن است ، رنگهایی که به طور سنتی با توپاز مرتبط هستند. اگرچه کوارتز و توپاز از گونه های جداگانه گوهر هستند ، گیجی بین این سنگ های قیمتی رخ می دهد.

شناسایی ویژگیها سنگ سیترین

اگرچه بسیار نادرتر از سیترین مواجه می شود ، اما اسکاپولیت به راحتی می تواند به عنوان سیترین شناخته شود. در اینجا می توانید نحوه تشخیص آنها را بیاموزید.

سنگ سیترین مصنوعی

سیترین ها را می توان به صورت آب گرم در آزمایشگاه ها پرورش داد. اگرچه کوارتز طبیعی متداول و ارزان است ، کوارتز مصنوعی را می توان در مقادیر کافی و با هزینه کم تولید کرد. این امر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

سیترین مراقبت

سیترین سنگ های جواهر با دوام می سازد که به مراقبت خاصی احتیاج ندارند. با این حال ، سنگ های تحت عملیات حرارتی ممکن است در معرض گرما محو شوند. بنابراین ، از تمیز کردن بخار یا جوشاندن جواهرات سیترین خود اجتناب کنید. در عوض ، از تمیز کردن اولتراسونیک یا آب گرم ، مواد شوینده ملایم و یک برس نرم استفاده کنید.

اگرچه معمولاً فاقد مواد اضافی است ، سیترینهای با درجه شفافیت پایین – با مایعات ، گازها یا کریستالهایی که در آنها محبوس شده اند – باید فقط با دست تمیز شوند. با این حال ، تمیز کردن هر گونه سیترین حرارتی به احتمال زیاد در پاک کننده اولتراسونیک بی خطر است.

مراقبت از سنگ سیترین

برای خریدمحصولات متنوع با پلاک دلخواه خودتان ازسنگ های طبیعی به سایت مجموعه ما به آدرس tabacharm.com مراجعه کنبد.

منبع :igs

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه