هر انچه نیاز است درباره گربه اسکاتیش فولدبدانیم


فائره محمديان 9 مرداد 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

همه چیز در باره گربه فولد اسکاتلندی:

علت محبوبیت گربه اسکاتیش فولد (فولد اسکاتلندی)گوش های جمع شده اش است(که علت نام گذاری این گربه است.).این نژاد که به عنوان Highland Fold(فولد هایلند)نیز شناخته می شود،در اسکاتلند در دهه 1960 بوجود آمد و از گربه انباری سفید به نام سوزی نشأت گرفت که در مزرعه ای در نزدیکی کوپار آنگوس کشف شد.

گربه فولد اسکاتلندی

این گربه ها حساس ، رسا و فعال هستند. آنها عاشق بازی هستند. آنها یک همراه – حتی گربه دیگر – را ترجیح می دهند تا آنها را همراهی کند. اگر بتوانید این گربه دوست داشتنی را با توجهی که به آن علاقه دارند و نیازهای آنها را برآورده می کند ، ارائه دهید ، آنها ممکن است عضو خزدار جدید خانواده شما باشند.

ویژگی های کلی گربه اسکاتیش فولد:

ویژگی های گربه اسکاتیش فولدشاید براتون جالب باشه:

هر انچه نیاز است درباره گربه پرشین کلاسیک بدانیم

تاریخچه:

اغلب ، ایجاد نژاد گربه جدید به جهش ژنتیکی طبیعی بستگی دارد که به طور غیر منتظره در یک گربه معمولی اتفاق می افتد. در مورد اسکاتلند فولد چنین بود. اعضای این نژاد امروزه همه می توانند میراث خود را به سوزی ، گربه سفید با گوشهای تاشو غیر معمول بازگردانند که باعث شد او به عنوان موش در انباری در منطقه تایس اسکاتلند نگهداری شود.

طبق تحقیقات پرورش دهندگان،مشخص شد که جهش ژنی در تاخوردن گوش غالب است.به این معنی که اگر یکی از والدین ژنی را برای گوش های صاف ودیگری ژنی را برای گوش های تا خورده منتقل کند،بچه گربه حاصله دارای گوش های تا شده خواهد بود. ژن موهای بلند هدیه دیگری بود که سوزی به فرزندان خود منتقل کرد.

اندازه:

به طور کلی ، اسکاتلند فولد یک گربه متوسط ​​با ساختار جمع و جور است.وزن ماده ها حدود 6 تا 9 کیلوگرم است،در حالی که وزن نرهاحدود 9 تا 13 کیلوگرم است. بسیاری از گربه ها ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از حد متوسط ​​باشند.

شخصیت گربه اسکاتیش فولد:

ممکن است تصور کنید که گوش آنها نسبت به سایر گربه هاتحرک کمتری دارد، اماچنین نیست. اسکاتلندی فولداز این گوش ها برای برقراری ارتباط موثر استفاده می کندودر صورت لزوم نظرات را با صدای آرام و جیغی اضافه می کند.اسکاتیش فولدگربه باهوش و نسبتاً فعال است.این گربه از اسباب بازی هایی که چابکی آنها را آزمایش می کند و اسباب بازی های پازلی که هوش آنها را به چالش می کشد،لذت می برد. فعالیتهای مورد علاقه آنها شامل هر چیزی است که شامل تعامل باانسان می شود.

آنها یک گربه شیرین هستند که از توجه لذت می برند. آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که ساعت هاتنهابمانند،بنابراین آنها بهترین انتخاب نیستند مگر اینکه کسی در طول روز در خانه باشدیا شما بتوانیدگربه دیگری برای همراهی با او بیاورید.با این حال مطمئن باشید که آنها از شما انتظار دارند که وقتی از محل کار یا مدرسه به خانه می آیید با آنها بازی کنید،یادر کنار شما در هنگام تماشای تلویزیون قرار بگیرند.

سلامتی:

گربه های نژاد مختلط دارای مشکلات متفاوتی از نظر سلامتی هستند که ممکن است از نظر ژنتیکی باشد. طول عمر معمولی نژاداسکاتیش فولد15 سال است. مشکلاتی که ممکن است بر اسکاتلند فولد تأثیر بگذارد شامل موارد زیر است:

  • بیماری دژنراتیو مفصل،به ویژه در دم وهمچنین در مفاصل مچ پا و زانو،باعث درد یا تحرک ضعیف می شود. اگر دم سفت شده است،مراقبت دقیق ازآن بسیار مهم است.
  • کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک ، نوعی بیماری قلبی،در این نژاد دیده شده است،اما هنوز ثابت نشده است که این بیماری نوعی بیماری وراثتی است.

مراقبت:

موهای اسکاتلندی فولد را هر هفته شانه کنید تا موهای مرده را از بین ببرید و روغن های طبیعی پوست راپخش کنید. ممکن است هفته ای چند بار نیاز به تمیز کردن چین های موی بلند داشته باشید تا از ایجاد نشدن گره ها مطمئن شوید.برای جلوگیری از بیماری های پریودنتال مسواک رافراموش نکنید.رسیدگی روزانه دندان خیلی بهتراست،اما مسواک زدن هفتگی بهتر ازهیچ چیز است. ناخن ها رابایدهر دوهفته کوتاه کنید.

بایدهرهفته گوش های اسکاتیش فولد راچک کنید،به خصوص اگر آنها محکم جمع شده باشند. اگرگوش هاکثیف به نظر می رسندباید انهارابادستمال مرطوب تمیزکنید.

سخن پایانی:

متشکرم که همراهی کردید.قبل از به سرپرستی گرفتن هرحیوان خانگیی دقت کنیدکه تمام جنبه های نگهداری حیوان خانگی را برسی کنید و در اخردست به انتخاب و خرید بزنید تا پشیمان نشوید.

منابع:

cattime.com

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه