هر آنچه که نیاز است درباره گربه پرشین کلاسیک بدانیم


فائره محمديان 4 مرداد 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

هر انچه که لازم است در باره گربه پرشین کلاسیک بدانیم

گربه پرشین از جمله نژاد های محبوب در سراسر جهان است.در سال 2021 از نظر انجمن گربه سانان به عنوان چهارمین نژاد محبوب گربه در جهان قرار گرفت.اگر دوست دارید بیشتر در مورد این نژاد محبوب پرشین(ایرانی) بدونید تااخر همراه ما باشید.این نژاد، گربه پرزرق وبرق دنیای گربه ها است.چهره شیرین و شخصیت آرام او با هم ترکیب شده و او را به محبوب ترین نژاد گربه تبدیل کرده است.گربه پرشین نیاز به نگهداری زیادی دارند.دارای برخی از مشکلات مربوط به سلامتی هستند؛اما برای بسیاری از افراد ظاهر و شخصیت او بر این عیب ها غلبه میکند.

گربه پرشین کلاسیک

آیا میدانید؟

گربه های ایرانی همیشه دارای سر گرد ، صورت کوتاه ، بینی چروک ، گونه های چاق و اندامی کوتاه هستند اما با گذشت زمان این ویژگی ها اغراق آمیز شده اند.

گربه پرشین محبوب ترین گربه نژاد در آمریکای شمالی است.او اولین بار در دوران ویکتوریا رواج پیدا کرد ، اما مدتها قبل از آن وجود داشت. هرچند از تاریخ اولیه او اطلاعات کمی در دست است.

او عاشق نوازش است اما بازیگوش و کنجکاو نیز هست. او یک جهنده یا کوهنورد نیست ، درعوض به زیبایی روی صندلی یامبل قرارمی گیرد یا با یک اسباب بازی پر موردعلاقه بازی می کند. گربه های ایرانی  محیطی آرام و قابل پیش بینی را ترجیح می دهند، اما تا زمانی که نیازهای آنها درک و تأمین شود،می توانندبه اندازه کافی سازگار باشندتاخانواده ای پرسروصدا راتحمل کنند.

دو دسته کلی انواع گربه پرشین

  1. دسته اول انواع گربه پرشین به نوع سنتی او تعلق می‌گیرد که دارای ظاهر معمولی تری نسبت به دسته نمایشی هستند.
  2. دسته نمایشی، خصوصیات متفاوت تری نسبت به دسته سنتی دارد که در برخی از آنها با گربه پرشین اصیل مشترک می‌باشند.

ویژگی های گربه های پرشین

ویژگی های گربه پرشین

حتمابخوانید:

پر طرفدار ترین سگ های خانگی

  • ویژگی های شخصیتی گربه ایرانی:

ویژگی های گربه پرشین

ایرانی ها گربه های ملایم و ساکت و آرام هستند که محیطی آرام را دوست دارند. برخلاف گربه های بیشتر ورزشکار ، نشستن روی مبل را به نشستن در ارتفاع قفسه کتاب یا لبه شومینه ترجیح می دهند.وجود كودكان برای گربه ایرانی قابل قبول هستند؛به شرط آنكه راضی باشند به راحتی او را نوازش كنند و او را به اطراف نكشند و یا لباس به اونپوشانند. از طرف دیگر ، ممکن است  گربه پرشین از شرکت  در یک مهمانی چای یک دختر کوچک خوشش بیاید. به طور کلی ، فقط اطمینان حاصل کنید که کودکان با این گربه با احترام ملایمی که شایسته اوست رفتار می کنند.

ممکن است گربه ایرانی با صدای گرمی آرام از شما استقبال کند.اما در اکثر موارد به چشمانش اجازه می دهد حرف او را بزنند.مهم نیست که وقت خود را تنها بگذراند،اما حضور شما همیشه او را خوشحال می کند. هنگامی که به مسافرت می روید ، ممکن است بهتر باشد که یک حیوان خانگی برای او در محیط آشنای خود بیابید تا از او مراقبت کند.

  • سلامت گربه پرشین:

سلامت گربه پرشین

همه گربه ها توانایی ایجاد مشکلات بهداشتی ژنتیکی را دارند،همانطور که همه افراد توانایی وراثت یک بیماری خاص را دارند.گربه های ایرانی دارای مسائل بهداشتی ارثی هستند که می تواند نگران کننده باشد.

  1. عارضه های چشمی مانند آنتروپیون
  2. حساسیت به گرما
  3. بیماری های کلیوی
  4. مشکلات کبدی مانند سرطان کبد
  5. یک نوع بیماری پوستی که نتیجه آن خارش، قرمزی و  ریزش موگربه هاست.
  6. مشکلات تنفسی
  • بهداشت گربه های پرشین:

شانه زدن موهای گربه پرشین

موهای بلنداو باید روزانه شانه شود تا از ایجادگره ها جلوگیری شودیا از بین بروند.گربه ایرانی برای تمیز ماندن و بوی شیرین به حمام منظم نیاز دارد. به محض آوردن یک بچه گربه،او را به استحمام بکشید تا او امیدوار باشد که آن را به راحتی بپذیرید.پرس کشیدن روزانه موی گربه، حتی روزی دو بار در نحوه نگهداری گربه پرشین  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جالب است بدانید به سبب اینکه اشک چشم گربه ها دارای آهن است.پس از جاری شدن در معرض هوا قرار می‌گیرد، اکسید می‌شود و به رنگ قهوه ای در می‌آید.برای جلوگیری از لک شدن صورت او،به خصوص زیر چشم او را روزانه بشویید یا پاک کنید. ناخن ها را در صورت لزوم کوتاه کنید.مسواک زدن مرتباً با خمیردندان حیوانات خانگی مورد تأیید دامپزشکی را فراموش نکنید.

  • هزینه ها:

به طور کلی می‌توان هزینه‌های نگهداری از یک گربه، شامل غذا، واکسن، بهداشت و درمان، اسباب بازی و لوازم مختلف (نظیر شانه، اسکرچر، مسواک و خمیردندان مخصوص و…)، خاک برای دستشویی، آرایشگاه (برای کوتاهی ناخن، مرتب کردن موها و شستشو به دفعات معدود در سال) ماهیانه مبلغی حدود ۲۰۰ هزارتومان تا۲ میلیون تومان است.

تعجب نکنید؛همه چیز به کیفیت محصولاتی که خریداری می‌کنید و سطح زندگی معمولی تا خوب یا شاهانه که برای گربه خود در نظر گرفته اید بستگی دارد. می‌توانید برای او غذاهایی با کیفیت معمولی خریداری کنید یا غذاهای خارجی بسیار گران. می‌توانید برای او انواع اسباب بازی‌ها و وسایل سرگرمی را خریداری نمایید یا تنها به یک یا دو وسیله بسنده کنید.

  • سخن پایانی:

در پایان بسیار متشکریم که مارو همراهی کردید.فراموش نکنید قبل از به سرپرستی گرفتن هر حیوان خانگی به خوبی تحقیق کنید.اطلاعات لازم را در خصوص حیوان مورد نظرتان و شرایط نگهداری آن جمع اوری کنیدتاباچشم باز به سراغ خرید بروید.

منابع:

www.vetstreet.com

en.wikipedia.org

 

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه