تفاوت چرم ناپا با چرم معمولی


آتنا نبيل زاده 27 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

تفاوت چرم ناپا با چرم معمولی

تفاوت چرم ناپا با چرم معمولی

آیا در مورد چرم ناپا چیزی شنیده اید؟ در ساخت لباس های چرمی درجه یک استفاده می شود. می توانید کاپشن ، لباس ، دامن ، کفش ، کمربند و حتی مبلمان ساخته شده از چرم ناپا را پیدا کنید. مانند همه انواع چرم ، این شامل پوست حیوانات دباغی شده است که خشک شده و برای استفاده به عنوان نساجی فرآوری شده است. چرم ناپا از چند جهت از چرم معمولی متمایز می شود. برای درک بهتر چرم ناپا و تفاوت آن با چرم معمولی ، به خواندن ادامه دهید.

اصول اولیه چرم ناپا و چرم معمولی

چرم ناپا نوع خاصی از چرم است که نام خود را از شهر کالیفرنیا که در آن اختراع شده است دریافت می کند. در حالی که در دهه 1800 به عنوان برنزه کننده در شرکت برنزه کردن ساویر کار می کرد . امانوئل ماناسی اولین چرم ناپا در جهان را خلق کرد.

در سالهای بعد ، دیگران توجه خود را به چرم تازه راه اندازی شده Manessee آغاز کردند. این در نهایت منجر به تولید و استفاده از چرم ناپا توسط سایر شرکت ها شد. از آن زمان ، چرم ناپا مترادف با محصولات چرمی درجه یک و درجه یک شد. از آن برای تولید بسیاری از محصولات مشابه چرم معمولی استفاده می شود. چرم ناپا به سادگی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که جلوه و حس فوق العاده ای به آن می بخشد.

چرم معمولی یا ناپا: دانه ریزتر

یکی از تفاوت های اصلی بین چرم ناپا و چرم معمولی در دانه نهفته است. هر دو دارای سطح بافتی هستند که با وجود دانه مشخص می شود. با این اوصاف ، چرم ناپا دانه های ظریفی دارد.

دانه به بیرونی ترین لایه چرم واقعی اشاره دارد. اگر دستان خود را روی سطح چرم واقعی بمالید ، برجستگی های کوچک زیادی را احساس خواهید کرد. این دست اندازها دانه هستند. چرم ناپا دارای دانه های ظریفی است که از چرم معمولی بیشتر ، و همچنین برجستگی های کوچکتر تشکیل شده است.

بيشتر بخوانيد: مراقبت کامل از چرم

چرم معمولی یا ناپا: دارای بافت نرم تر

چرم ناپا با دانه های ریزتر ، بافت نرم تری نسبت به چرم معمولی دارد. همه انواع چرم واقعی نرم هستند. هیچ جایگزینی برای نرمی چرم واقعی وجود ندارد. در مقایسه با منسوجات سنتی – پنبه ، پشم ، کتان و غیره – چرم واقعی از نرمی بالاتری برخوردار است. با این وجود ، برخی از انواع چرم واقعی نرم تر از انواع دیگر هستند.

برای بالاترین سطح نرمی ، نمی توانید با چرم ناپا اشتباه کنید. محصولات ساخته شده از چرم ناپا دارای دانه های ظریف تری نسبت به محصولات ساخته شده از چرم استاندارد هستند. بنابراین ، آنها به طور طبیعی نرم تر هستند.

البته ، چرم ناپا هنوز به نگهداری منظم نیاز دارد تا بافت نرم آن حفظ شود. اگر ژاکت یا لباس دیگری از چرم ناپا دارید ، باید نکات زیر را برای نرم نگه داشتن آن در نظر بگیرید:

  • از نگهداری چرم ناپا در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید. نور خورشید می تواند همه انواع چرم واقعی را خشک کند – و چرم ناپا نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  • هر دو ماه یکبار از کرم حالت دهنده استفاده کنید. نرم کردن چرم ناپا به مرطوب و هیدراته کردن آن کمک می کند. در نتیجه ، لباس چرم ناپا شما را نرم نگه می دارد.
  • از محصولات پاک کننده شیمیایی استفاده نکنید. بسیاری از مواد شیمیایی تمیز کننده خشن هستند و می توانند به پارچه های معمولی مانند چرم ناپا آسیب برسانند.
  • اگر لباس چرم ناپا شما کثیف است ، از آب گرم و صابون ملایم ظرف برای تمیز کردن آن استفاده کنید. تمیز کردن لکه چرم ناپا یک راه مطمئن و موثر برای از بین بردن لکه ها است و در عین حال نرمی آن را حفظ می کنید.

چرم معمولی یا ناپا: دارای بافت نرم تر

استحکام و دوام چرم

تفاوت دیگر بین چرم ناپا و چرم استاندارد این است که اولی معمولاً قوی تر و با دوام تر از دومی است. چرم ناپا به دلیل استحکام و دوام شناخته شده است. این ویژگی ها ، در واقع بخشی از دلایلی است که باعث می شود چرم ناپا یک نوع چرم درجه یک و با کیفیت بالا محسوب شود.

هیچ نوع چرمی از استحکام و دوام یکسانی با چرم ناپا برخوردار نیست. انواع دیگر چرم محکم وجود دارد. همه انواع چرم واقعی حداقل تا حدودی محکم و بادوام هستند. اما از نظر استحکام و دوام ، چرم ناپا در بالا ظاهر می شود.

پوست گوسفند شکسته نشده

چرم ناپا به طور خاص از پوست گوسفند شکسته ساخته شده است. Unsplit به این معنی است که لایه فیبری مخفی به لایه بالا متصل می شود. لایه بالایی ، البته دانه است. چرم معمولی ممکن است شامل انواع دیگری از پوست حیوانات باشد که شکسته یا شکسته نشده اند. با چرم استاندارد تقسیم شده ، لایه فیبری از لایه دانه برداشته می شود.

چرم شکسته یک نوع چرم ارزان تر و با کیفیت پایین است. این چرم نازک تر و ضعیف تر از چرم نازک است. با این وجود ، چرم ناپا از پوست گوسفند شکسته ساخته شده است ، که یکی از بسیاری از تفاوت های آن استاندارد است.

طولانی مدت

شما معمولاً بیشتر از یک لباس چرم ناپا بیشتر از یک لباس چرمی معمولی استفاده خواهید کرد. چرم ناپا ماندگاری بالایی دارد ، بنابراین لباسهای ساخته شده از این پارچه معمولاً سالهای بیشماری استفاده را ارائه می دهند. آنها به راحتی در معرض آسیب قرار نمی گیرند و همچنین زودرس تخریب نمی شوند. در عوض ، پوشاک چرم ناپا دارای ماندگاری طولانی است در حالی که چندین سال یا حتی چند دهه استفاده می شود.

از آنجا که ماندگاری آن از چرم معمولی بیشتر است ، چرم ناپا یک سرمایه گذاری مالی هوشمند است. اگر لباسی از چرم معمولی خریداری می کنید ، ممکن است مجبور شوید آن را چند سال در راه جایگزین کنید. شاید لباس دچار پارگی شود ، یا شاید به شکل کوچکتر یا متفاوتی تغییر شکل دهد. لباسهای ساخته شده از چرم ناپا معمولاً از این مشکلات رنج نمی برند.

در نتیجه

چرم ناپا و چرم استاندارد هر دو پارچه ای هستند که از پوست حیوانات برنزه و فرآوری شده مانند پوست گوسفند تشکیل شده اند. هر چند از نظر ویژگی های آنها متفاوت است. چرم ناپا نوعی خاص از چرم درجه یک است که از ناپا ، کالیفرنیا گرفته شده است و توسط امانوئل ماناسی در قرن 19 اختراع شد. اکنون توسط سایر شرکت ها و مناطق دیگر ساخته شده است. با این وجود ، چرم ناپا در ابتدا در ناپا ، کالیفرنیا توسط Manassee ایجاد شد.

در مقایسه با چرم معمولی ، چرم ناپا دارای دانه های ریزتر و بافت نرم تری است. همچنین از چرم معمولی قوی تر ، با دوام تر و با دوام تر است. اینها تنها چند مورد از تفاوت های چرم ناپا با چرم استاندارد است. برای اینکه ببینید چرا چرم ناپا اینقدر محبوب شده است ، باید یک ژاکت چرمی ناپا سفارش دهید.

همان طور که میدانید مجموعه چرم تابا تمام محصولات چرمی خود را از مرغوب ترین چرم طبیعی گاو استفاده می‌کند که دارای ضمانت و گارانتی هستند. این اطمینان را به شما می دهیم که می توانیم اکسسوری چرمی شما را در طولانی مدت تامین کنیم. برای دیدن محصولات چرمی تابا وارد لینک شوید و داخل سایت مطالب را مشاهده کنید.tabacharm.com

منبع:leathercult

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه