چگونه از ترک خوردن کت های چرمی خود جلوگیری کنیم؟


آتنا نبيل زاده 14 تیر 1400 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

چگونه از ترک خوردن کت چرمی خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از ترک خوردن کت چرمی خود جلوگیری کنیم؟ کت های چرمی به دلیل مقاومت و دوام شناخته شده اند. اگر به درستی نگهداری شوند ، می توانند برای چندین دهه دوام داشته باشند .در حالی که سطح زیبایی شناسی بالاتری را ارائه می دهند. فارغ از سبک ، کتهای چرمی در صورت غفلت ممکن است ترک بخورند. اگر از مراقبت از کت چرمی خود غافل شوید ، احتمال ترک خوردن آن وجود دارد. سطح خشک خواهد شد و در نتیجه لایه سطحی شکافته می شود. چگونه می توانید از ترک خوردن کت چرمی خود جلوگیری کنید؟

چرم ممتاز را انتخاب کنید

نوع خاصی از چرم که کت شما از آن ساخته شده است می تواند در خطر ترک خوردگی آن تأثیر بگذارد. جای تعجب نیست که کت های ساخته شده از چرم ارزان و بی کیفیت نسبت به چرم های ممتاز و مرغوب ترک خورده اند. در نتیجه ، شما باید یک کت ساخته شده از نوع دوم چرم را انتخاب کنید.

کتهای ساخته شده از چرم طبیعی سطح بالاتری از محافظت در برابر ترک خوردگی را ارائه می دهند. چرم طبیعی که از انواع پوست حیوانات تشکیل شده است. با این اوصاف ، چرم طبیعی دارای یک دانه فوق العاده ریز است که به شکل یک سطح بسیار صاف ظاهر می شود. چرم طبیعی جدا از نرم بودن ، در برابر ترک خوردگی و همچنین اشکال دیگر از آسیب دیدگی بهتر از نمونه های مصنوعی آن است.

بگذارید کت های چرمی نفس بکشد

اجازه دادن به کت چرمی خود برای نفس کشیدن می تواند خطر ترک آن را کاهش دهد. چرم ماده ای متخلخل است و مانند همه مواد متخلخل ، نیاز به تنفس دارد. اگر کت چرمی خود را در کیسه ای در بسته قرار دهید ، این اتفاق نمی افتد. کیسه مهر و موم شده از تنفس آن جلوگیری می کند. وقتی درون کیسه ای در بسته قرار می گیرد ، .بخار رطوبت موجود در هوا نمی تواند به کت چرمی شما برسد. با گذشت زمان ، این می تواند منجر به ترک خوردگی و اشکال دیگر شود.

می توانید به راحتی و با در امان ماندن از کیف های در بسته ، اجازه دهید کت چرمی شما نفس بکشد. قرار دادن کت چرمی خود برای چند دقیقه – یا حتی چند ساعت – در کیسه ای مهر و موم شده احتمالاً آسیب قابل توجهی نخواهد داشت. با این حال ، بهتر است در کنار احتیاط اشتباه کنید.اگر نگران ترک خوردن کت چرمی خود هستید ، آن را در کیسه ای در بسته قرار ندهید. در عوض ، آن را در یک فضای باز که می تواند نفس بکشد ، ذخیره کنید. اگر کت چرمی شما بتواند نفس بکشد ، کمتر ترک می خورد. فضای تهویه مناسب فضای کافی برای تنفس را فراهم می کند. بخار رطوبت می تواند به ژاکت چرمی شما برسد ، در نتیجه آن را هیدراته کرده و از ترک خوردگی محافظت می کند.

درمکانی تاریک ذخیره کنید

هنگام انتخاب مکانی برای نگهداری ژاکت چرمی خود ، مطمئن شوید که از نور آفتاب در امان است. قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند چرم را خشک کند. اگر نور خورشید به طور مداوم به آن تابیده شود ، ژاکت چرمی شما خشک تر می شود. در نهایت ممکن است آنقدر خشک شود که ترک بخورد.ذخیره کت چرمی در داخل اتومبیل شما کارایی نخواهد داشت. تا زمانی که ماشین شما شیشه های رنگی نداشته باشد ، به طور حتم در معرض نور خورشید قرار می گیرد.

نور خورشید توانایی خشک کردن مواد متداول مانند چرم را ندارد. ممکن است یک شبه اتفاق نیفتد.خوشبختانه می توانید با نگهداری از کت چرمی خود در برابر ترک خوردگی مربوط به آفتاب ، آن را در محلی تاریک نگهداری کنید.به جای اینکه آن را داخل ماشین خود ذخیره کنید ، کت چرمی خود را در جایی از خانه خود ذخیره کنید. کمد کت بدیهی است که مکانی عالی برای کت چرمی است. تاریک و تهویه است و به شما اجازه می دهد از کت چرمی شما در برابر ترک محافظت کند. کت چرمی خود را می توانید در جای دیگری ذخیره کنید. فقط به یاد داشته باشید که یک مکان ذخیره را انتخاب کنید که مستقیماً کت چرمی شما را در معرض نور آفتاب قرار ندهد.

منابع حرارتی متداول که می توانند کت های چرمی را خشک و آسیب ببینند شامل موارد زیر است:

  • بخاری
  • خشک کن لباس
  • دریچه های هوا
  • سشوار
  • پتو گرم کن

بیشتر بخوانید: صنعت چرم ایران

تهویه منظم کت های چرمی

جلوگیری از ترک خوردن چرم :برای محافظت در برابر ترک خوردگی ژاکت چرمی هیچ راهی بهتر از تهویه مطبوع آن به طور منظم وجود ندارد. نرم کننده نوعی نگهداری است که شامل استفاده از کرم یا لوسیون است. کرم ها و لوسیون های نرم کننده وجود دارند که برای آبرسانی به چرم طراحی شده اند.نیازی نیست که کت چرمی خود را هر هفته یا حتی هر ماه تهویه کنید. برعکس ، تهویه بیش از حد می تواند به خودی خود مشکلاتی را ایجاد کند. ممکن است ژاکت چرمی شما را با رطوبت زیادی اشباع کند و باعث ایجاد کپک شود. هر چند وقت یکبار باید آن را تهویه کنید؟ در حالی که هیچ قانون جهانی وجود ندارد ، اکثر کارشناسان کتهای چرمی را تقریباً هر سه ماه یکبار توصیه می کنند.

دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید

هیچ راهی بهتر از پیروی از دستورالعمل های سازنده برای جلوگیری  از ترک خوردگی کت چر می وجود ندارد. سازندگان به طور معمول دستورالعمل هایی را برای تمیز کردن و نگهداری کت های خود ارائه می دهند. می توانید این دستورالعمل ها را در برچسب مراقبت پیدا کنید.از آنجا که برچسب های مراقبت توسط تولید کنندگان ایجاد می شوند ، بهتر است از دستورالعمل های ذکر شده آنها پیروی کنید. برچسب مراقبت باید نحوه تمیز کردن و نگهداری ژاکت چرمی شما را نشان دهد. با پیروی از این دستورالعمل ها ، می توانید اطمینان داشته باشید که به طور غیرمستقیم به ژاکت چرمی خود صدمه نخواهید زد یا صدمه ای نمی بینید.

در نتیجه

کت های چرمی معمولاً در اثر خشکی ترک می خورند. چرم برای حفظ بافت نرم و لطیف خود باید مرطوب باشد. اگر خشک شود ، ممکن است ترک بخورد. چه یک کت چرم سنتی داشته باشید ، چه کت بلند چرمی یا هر نوع لباس بیرونی که از چرم طبیعی ساخته شده باشد ، با رعایت این نکات می توانید از آن در برابر ترک خوردگی محافظت کنید.

جلوگیری کردن ترک کت چرمی

همان طور که میدانید مجموعه چرم تابا تمام محصولات چرمی خود را از مرغوب ترین چرم طبیعی گاو استفاده می‌کند که دارای ضمانت و گارانتی هستند. این اطمینان را به شما می دهیم که می توانیم اکسسوری چرمی شما را در طولانی مدت تامین کنیم. برای دیدن محصولات چرمی تابا وارد لینک شوید و داخل سایت مطالب را مشاهده کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه