صنعت چرم در ترکیه


آتنا نبيل زاده 10 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

یک نگاه کلی از طریق صنعت چرم

  •  چرم در ترکیه به قرن پانزدهم برمی گردد …
  • اولین منطقه صنعتی چرم درست در خارج از دیوارهای شهر توپکاپی پس از فتح استانبول تأسیس شد. و حدود 500 سال عمر کرد.
  • در سال 1982 ، این منطقه از آنجا به منطقه چرمی صنعتی توزلا منتقل شد.جایی که می توانیم با افتخار بگوییم بزرگترین منطقه صنعتی چرم در اروپا که در آن تولید محیط زیست انجام می شود.
  • امروزه حدود 14 منطقه چرم صنعتی در ترکیه وجود دارد که ما را قادر می سازد از فناوری مدرن استفاده کرده و کیفیت بالایی را برای محیط زیست تولید کنیم.

صنعت چرم ترکیه

نگاه کلی به صنعت چرم ترکیه

صادرات چرم ترکیه

صادرات چرم طبیعی

تعداد شرکت های تولید چرم در ترکیه

شرکت های تولید چرم طبیعی

تعداد کارمند هایی که در شرکت های تولید چرم کار می کنند

نمودار استخدامی از صنعت چرم ترکیه

تولیدات چرم در ترکیه

تولید چرم

بيشتر بخوانيد: هفت سنگ چاکرا

صنعت چرم در ترکیه

صنعت چرم در ترکیه به دلیل میراث چرمی غنی نیاز به معرفی ندارد. چرم ترکیه میراثی صدها ساله دارد و از آن زمان به بعد شکوفا شده است. امروزه ترکیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات چرمی با کیفیت بالا در جهان است. این ماده عمدتا برای پردازش چرم گوسفند و بز شناخته می شود ، که آن را به مقام دوم در اروپا بعد از ایتالیا می رساند.

محصولات چرمی همیشه به عنوان یکی از برجسته ترین اقلام در جهان مطرح بوده اند. صنعت چرم در ترکیه به دلیل کیفیت منحصر به فرد مواد اولیه و فرایند تولید ، از سایر صنایع پیشی می گیرد. مراحل پردازش بسیار دشوار است و نیاز به مراقبت ، زمان و نیروی زیادی برای به دست آوردن یک ماده مناسب دارد ، از پوست حیوانات خام برای تولید محصولات چرمی مانند پوشاک ، کفش و سایر کالاها.

صنعت چرم ترکیه سالها تجربه در پردازش چرم دارد و این سنت استثنایی را از گذشته تاریخی خود به دست آورده است. سابقه چرم در ترکیه به قرن دوازدهم برمی گردد. بعدها در سال 1453 ، ترکها استانبول را فتح کردند ، مکانی با آب فراوان و مناسب برای دباغی چرم. بنابراین ، سلطان پس از فتح استانبول ، این مکان را برای صنعت چرم اختصاص داد. اولین منطقه صنعتی چرم در کاخسسم ایجاد شد.

صنعت چرم طبیعی در ترکیه

رتبه ترکیه در صنعت چرم

امروزه ترکیه دارای 13 منطقه صنعتی چرمی است. که از فناوری مدرن استفاده می کند و محصولات با کیفیت بالا را تولید می کند. ترکیه بعد از ایتالیا ، چین و هند رتبه چهارم را به عنوان بزرگترین تولید کننده چرم در اختیار دارد. علاوه بر این ، ترکیه در تولید خز با ظرفیت پردازش 80 میلیون واحد در سال پیشرو است. Tuzla ، در ترکیه به بزرگترین بخش چرم صنعتی در اروپا تبدیل شده است. کیفیت مهمترین جنبه آنهاست. از این رو ، محصولاتی که توسط کشور صادر می شود با جزئیات جزئی تولید می شود.

یکی دیگر از ویژگیهای مهم صنعت پردازش چرم در ترکیه این است که تولید با استانداردهای اروپایی انجام می شود و از روشهای پیشرفته سازگار با محیط زیست استفاده می شود. 70 درصد چرم تولید شده در ترکیه با استفاده از روشهای سازگار با محیط زیست ساخته شده است. صنعت فرآوری چرم ترکیه دارای مزایایی در بازارهای بین المللی به دلیل بخش های سازمان یافته فناوری سازگار با محیط زیست است. علاوه بر این ، با ظرفیت تولید انعطاف پذیر ، محصولات با کیفیت بالا را تولید می کند.

علاوه بر این ، 22 درصد از تولید و تولید چرم گاو کوچک در جهان از ترکیه تهیه می شود. با این حال ، صنعت چرم مایل به استراحت با دستاوردهای خود نیست. رقم تجارت جهانی صنعت چرم 225 میلیارد دلار است که سهم ترکیه در آن حدود 5 میلیارد دلار است. انتظار می رود این میزان در سالهای آینده افزایش یابد. کار سخت آنها در نمایشگاه چرم آسیا و اقیانوسیه که در مارس 2013 برگزار شد ، برجسته شد.

در بین 1200 غرفه دار و 20000 بازدید کننده ، کانون توجه ترکیه بود. ویژگی قابل توجه پروژه ویژه برندهای چرم ترکیه (TLB) برای افزایش تأثیر چرم ترکیه در سطح جهانی بود. مجموع صادرات کشور در 3 سال گذشته بهبود یافته بود و در سال 2013 به ارزش 150 میلیارد دلار بود. پیش بینی می شود که تا سال 2023 به 500 میلیارد دلار برسد و از صادرات چرم تنها 10 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

صنعت چرم ترکیه در آینده

صنعت چرم ترکیه برنامه عملیاتی خود را برای دهه آینده تنظیم کرده است. این کشور برای صادرات چرم خود موفق به کسب لورن شده است و اکنون مایل است تخصص ترکیه در زمینه طراحی چرم را در یک پلتفرم جهانی به نمایش بگذارد. امروزه ترکیه با مهارت های طراحی مد چرم جهانی را متزلزل می کند. ترکیه به نقطه کانونی مواد ، تولید و فناوری چرم در جهان تبدیل شده است.

ترکیه اصلی ترین جاذبه ای بود که در نمایشگاه APLF (نمایشگاه چرم آسیایی و اقیانوسیه) در هنگ کنگ برگزار شد. مارک های چرم ترکیه و طراحان ترک با هم خریداران و فروشندگان مهمی از بازار چرم جهان را به خود جلب کردند. به گفته انجمن تولید کنندگان چرم ، در 5 سال گذشته بخش چرم ترکیه 80 درصد رشد کرده است.

در حالی که ترکیه صادرات چرم خود را در کشورهای اتحادیه اروپا ، آمریکا و روسیه تأسیس کرده بود ، ترجیح داد به بازارهای چین و هنگ کنگ نیز نفوذ کند. چین در بازار چرم جهان پیشرو است و در حال حاضر صنعت چرم ترکیه حتی به چین صادرات دارد.

چرم ترکیه

بازار بین الملی چرم

با نزدیک شدن به مراکز مد مانند پاریس ، میلان و لندن ، ترکیه تمام اخبار مربوط به آخرین روندهای بازار بین المللی مد را دریافت می کند. این به مارک های چرمی ترکیه کمک می کند تا محصولات خود را بر اساس آن طراحی کنند. به همین دلیل ، با محصولات چرمی تمام شده شیک خود توانسته است پای قوی در بازار بین المللی مد ایجاد کند. همچنین ، کارخانه های چرم سازی ترکیه با مارک های مهم ایتالیایی ، فرانسوی و اروپایی ارتباط تجاری برقرار کرده اند.

صنعت چرم ترکیه برای افزایش سهم خود در بازار بین المللی استراتژی های جدیدی را اتخاذ کرده است. تمرکز بر توسعه بازار مبتنی بر طراحی و مد خواهد بود. مایل است چشم انداز آینده خود را با فعالیت های تبلیغاتی و نمایشگاه ها در سطح بین المللی افزایش دهد. علاوه بر این ، قصد دارد مارک های ترکی را در بازارهای مختلف در سراسر جهان تأسیس کند تا مزایای بلند مدت داشته باشد.

علاوه بر این ، استراتژی ایجاد تمایز محصول در بازار جهانی با کمک تحقیق و توسعه مستمر را دارد و همچنین قصد دارد با شرکت های خارجی همکاری کند.  بر این ، در سال 2013 ، دولت ترکیه طرحی را برای ایجاد مراکزی برای چرم و همچنین منسوجات و پوشاک ارائه کرده است.

این امر به نوبه خود وابستگی بیش از حد به استانبول و سایر بخشها را کاهش می دهد. علاوه بر این ، تصمیم گرفته است هزینه تولید را کاهش دهد. به جای ایجاد مراکز فقط در شهرها ، هدف ایجاد مراکز جدید در روستاهای شرق و غرب ترکیه است.

پایان کار

در پایان ، می توان گفت که با استراتژی های خوب برنامه ریزی شده برای سالهای آینده ، صنعت چرم ترکیه در همه بازارها و کشورهای اصلی چرم جا افتاده است. شکی نیست که می گویند صنعت چرم در ترکیه آینده ای پررونق دارد.

همان طور که میدانید مجموعه چرم تابا تمام محصولات چرمی خود را از مرغوب ترین چرم طبیعی گاو استفاده می‌کند که دارای ضمانت و گارانتی هستند. این اطمینان را به شما می دهیم که می توانیم اکسسوری چرمی شما را در طولانی مدت تامین کنیم. برای دیدن محصولات چرمی تابا وارد لینک شوید و داخل سایت مطالب را مشاهده کنید.tabacharm.com

منبع :fibre2fashion

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه