انواع قلاده ها برای سگ


فائره محمديان 15 شهریور 1400 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

8نوع قلاده مناسب برای سگ

شاید براتون سوال پیش بیادکه علت استفاده از انواع قلاده هاب مختلف برای سگ هاچه چیزی میتونه باشه؟مد وزیبایی یاکنترل سگ؟پاسخ درست اینه که همه این موارد جزو علت های مختلف استفاده ازقلاده است.قلاده ها توسط سگ ها برای آموزش،پیاده روی،شناسایی یاحتی مداستفاده می شود.

اگر به دنبال خرید یک قلاده برای سگتون هستید در ادامه این مقاله میتونید اطلاعات خوبی راجب انواع قلاده ها ی مختلف برای سگ راببینید.

قلاده چرم سگ

1)قلاده روزانه:

یکی از انواع قلاده های مخلف قلاده روزانه است که سبک استایل شخصی شما میتونه درانتخاب قلاده مورد استفاده روزمره سگ شما دخیل باشه. قلاده دهایی با سگک فلزی یا بست های سریع در انواع مواد،رنگ ها وسبک هاموجود است. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی قلاده های سگک دار را برای سگ های قوی ترجیح می دهند. قلاده های چرمی بادوام هستند و کمتر باعث ریزش یا جدا شدن مو می شوند.همیشه مطمئن شویدقلاده سگ شما دارای برچسب نام با اطلاعات تماس فعلی شمااست تا در صورت گم شدن او مورد استفاده قرارگیرد.

قلاده روزمره

2)قلاده زنجیری:

قلاده زنجیری از انواع قلاده های زیبا محسوب میشود.این قلاده هاکه اغلب به آنها زنجیر خفگی گفته می شود،فقط برای اهداف آموزشی در نظر گرفته شده است. هنگام آموزش راه رفتن سگ بر روی بند و پاشنه،اصلاح آن با کشیدن سریع بند،باعث می شود تا حدودی بر گردن سگ بسته شود. با گذشت زمان ، بسیاری از مربیان سگ از روش زنجیره خفگی دور شده اند.به طور کلی،این قلاده هاتوصیه نمی شود زیرا می تواند به گردن سگ شما آسیب برساند.اگر می خواهید یک زنجیر خفه کننده برای سگ خود تهیه کنید،نحوه صحیح استفاده از آن را بیاموزید.قلادهه های زنجیری باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرندو هرگزبدون مراقبت روی سگ باقی نمانند،زیرا آنها باعث خفگی می شوند.

قلاده زنجیری

3)قلاده فلزی:

علیرغم ظاهر خشن آنها،بسیاری از مربیان این قلاده ها را برای سگ های قوی و سرسخت که تمایل به کشیدن بند دارند موثر می دانند.آنها برای اصلاح در طول تمرین،شبیه به قلاده های زنجیری استفاده می شوند.مانند قلاده زنجیری،قلاده فلزی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد و در صورت عدم مراقبت هرگز روی سگ شما باقی نماند.

قلاده فلزی

شایدبراتون جالب باشه:

پرطرفدارترین سگ های خانگی

4)قلاده هوشمند:

قلاده های هوشمند بسیار پیشرفته تر ازنوع سگک دارسنتی هستند.انواع مختلف قلاده های هوشمند شامل ویژگی های مختلفی مانندGPSبرای ردیابی مکان سگ شما،توانایی نظارت بر تغییرات رفتار آنها و کمک در آموزش سگ شما است.اکثر آنها با برنامه های تلفن های هوشمند سازگار هستند و برخی حتی ضد آب هستند و همچنین دارای پوشش WiFi هستند.قلاده هوشمندحتی به شما امکان می دهد فعالیت و سلامت توله سگ خود را ردیابی کنید!

قلاده هوشمند

5)قلاده مارتینگل:

قلاده مارتینگل(Martingale)که به عنوان قلاده لغزش محدودیاتازی نیز شناخته می شوند،برای جلوگیری ازلیز خوردن سگ ها درحین راه رفتن با بنداستفاده می شود.اگرچه قلاده هابا کشیدن تسمه سفت می شوند،اما مکانیسم توقف برای جلوگیری از بسته شدن کامل گردن وجود دارد.قلاده های مارتینگل که اغلب ازنایلون یامواد مشابه ساخته می شوند،در رنگ ها و طرح های مختلف موجود هستند. این قلاده ها مخصوصاً برای سگ نمایشی مناسب هستند اما می توانند در بیشتر نژادهای سگ استفاده شوند.

قلاده مارتینگل

6)قلاده سر:

این نوع از قلاده هابه سر بسته میشود.قلاده سرکمی شبیه پوزه هستند،اما هدف آنها بسیار متفاوت است. این قلاده هابیشتر شبیه مهارهایی برای سر عمل می کنند و هدف آنها آموزش تربیت سگ برای راه رفتن روی بند و پاشنه است. هنگامی که یک سگ بند را می بندد ، هالتر باعث چرخاندن سر می شود. این غیر طبیعی به نظر می رسد و رفتار را باز می دارد.

هنگامی که این نوع قلاده به درستی استفاده می شوند ، می توانند با موفقیت از کشیدن جلوگیری کرده و سایر تمرینات را پشتیبانی کنند.قلاده سر نباید روی سگهای بی سرپرست یا سگهای دیگرطولانی مدت باقی بمانند ، زیرا ممکن است بتوانند از برخی از انواع قلاده های سر خارج شوند.

قلاده سر

7)قلاده چرم:

ازدیگر شکل های انواع قلاده هانوع چرم ان است.قلاده چرمی ظاهر بسیار شیک و دوام نسبتا بالایی دارد ویکی ازمحبوب‌ترین انواع قلاده برای سگ محسوب می‌شود.موقع خرید این نوع قلاده دقت کنید که حتما از جنس چرم طبیعی و خالص باشه، چون چرم مصنوعی یا چرم ترکیبی دوام چندان بالایی نداره و به سرعت خراب میشه.

 

8)قلاده نمایش سگ:

از دیگر انواع قلاده های مختلف قلاده های نمایشی هستند.قلاده های نمایش قلاده هایی هستند که معمولاً از مواد بافته مانند چرم،نایلون یا فلز ساخته می شوند.این قلاده را نباید باقلاده زنجیری اشتباه گرفت.

معمولاً برای نژادهای نمایشی وسگ های کوچک در حلقه نمایش استفاده می شود.قسمت قلاده روی سر می لغزد و هنگام کشیدن سرب سفت می شود. یک لوله پلاستیکی از سرب پایین می رود تاقلاده را در جای خود نگه دارد.

قلاده نمایشی

سخن پایانی:

در پایان به خاطر داشته باشید قبل ازخرید هر محصولی به خوبی تحقیق کنید تا بعد از خرید پشیمانی به بار نیاید.ما درمجموعه تابا چرم با پشتیبانی کامل و ارائه محصول با کیفیت تضمین شده در خدمت شما هستیم.

راه های ارتباط با ما:

 

اینستاگرام

 

تلگرام

منابع:

www.thesprucepets.com

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه