هر آنچه نیاز است در مورد گربه رگدال بدانیم


فائره محمديان 9 مرداد 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

هر آنچه لازم است در باره گربه رگدال(Ragdoll)بدانیمl

گربه رگدال به علت رنگ ابی چشمانش بسیارمحبوب شده است.اگرشمادوست دارید بیشتر درمورد این نژاد زیبا بدانید در ادامه این مقاله مارا همراهی کنید.

گربه رگدال

رگدال یک نژاد گربه است که دارای پوستی رنگی و چشم های آبی چشم نوازی است.آنها بیشتر به خلق و خوی مطبوع و متواضع و طبیعت مهربان شهرت دارند. رگدال ها،گربه های قدرتمند،بزرگ و سنگینی هستند که با نشانه های شکل V روی پیشانی ، چشم های بزرگ آبی و گرد،اندام ضخیم ، دم بلند و بدن نرم قابل تشخیص هستند. رنگ آمیزی آنها معمولاً سه رنگ یا دو رنگ است.

گربه های نژاد Ragdoll دارای شخصیت هایی جسور ، ذاتی آرام و تحمل شدید درد هستند (اگرچه گاهی اوقات این مسئله را می توان به دلیل عدم درد اشتباه گرفت). این ویژگی ها به Ragdolls اجازه می دهد بازی کودکان را تحمل کند و به حیوان خانگی ایده آل خانواده تبدیل می شود. 

ویژگی های گربه رگدال:

ویژگی ها

مشخصه های فیزیکی:

رگدال یکی از بزرگترین نژادهای گربه اهلی است. وزن ماده بالغ از3.6 تا 6.8 کیلوگرم است. نرها به طور قابل توجهی بزرگتر هستند ،5.4 تا 9.1 کیلوگرم یا بیشتر.  رسیدن به اندازه بالغ یک Ragdoll ممکن است تا چهار سال طول بکشد.سر آنها پهن است و دارای یک قسمت صاف و فضای وسیعی بین گوش هاست. آنها دارای اندامهای عضلانی بلند ، سینه های پهن و گردن های کوتاه هستند. دم آنها بوته ای و طولانی است ، پنجه های آنها گرد بزرگ و منگوله ای وموهای  آنها ابریشمی ، متراکم و طول متوسط تا بلند است.

سلامت:

یک مطالعه با استفاده از داده های بیمه سوئد نشان داد که از نژادهای رایج گربه ها ، Ragdoll و Siamese کمترین میزان بقا را دارند. آنها 12 تا 15 سال عمر می کنند.این مطالعه نشان می دهد که Ragdoll ممکن است تعداد قابل توجهی بیشتر از گربه ها باشد که به دلیل مشکلات ادراری می میرند.

مراقبت از گربه های Ragdoll باید شامل شانه زدن موهاحداقل دو بار در هفته برای جلوگیری از گره خوردن و ریزش بیش از حد باشد. Ragdolls از نظافت لذت می برد و اغلب با تمام توجه خاص لذت خود را نشان می دهد.

گربه رگدال

شاید براتون جالب باشه:

انچه لازم است در باره گربه پرشین کلاسیک بدانیم

تربیت:

از آنجایی که رگدال از نژاد گربه ای بزرگ و عضلانی است او به سپری کردن زمان زیادی برای ورزش و تمرین نیاز دارد تا بتواند سالم به زندگی خود ادامه دهد . همانطور که اشاره شد آموزش و ورزش برای رگدال ها از اهمیت زیادی برخوردار است.به همین دلیل باید در سریع ترین زمان ممکن برنامه ای مناسب با گربه تان را شروع کنید.

تحمل تنهایی:

رگدال ها طلبکار نیستند و نیاز به توجه مداوم ندارند،اما بسیار اجتماعی هستند و نیاز به همراهی دارند. هنگامی که ازطرف صاحبان خودموردتوجه وعلاقه کافی قرارنگیرندیابرای مدت طولانی تنها بمانند،می توانند دچار افسردگی شوند.

اغلب توصیه می شودکه آنها یک همدم گربه ای داشته باشند،تا از این مسئله پیشگیری،یا درمان شودقبل از اینکه به یک مشکل جدی سلامتی تبدیل شود. علائمی که یک ragdoll دچار افسردگی می شود می تواند شامل:رفتارهای مخرب (به عنوان مثال: خراشیدن مبلمان ، دست کشیدن چیزها و غیره) ، چسبندگی یا هیجان بیش از حد هنگام بازگشت به خانه ، خواب بیش از حد ، بیش از حد یا زیر نظافت ، بیش از حد یا زیر غذا خوردن ، خلق و خوی عمومی پایین که در آنها افسرده یا بی حال عمل می کنند.  با این حال،این علائم قبل ازتصمیم گیری بایدبا دامپزشک درمیان گذاشته شود زیراممکن است نشانه هایی ازبیماری زمینه ای باشد.

این گربه شخصیت ساکتی دارد و برای زندگی آپارتمانی بسیار مناسب است.گرچه این گربه ساکت است ، اما شرکت در فعالیت را دوست دارد. اگر وقت زیادی برای همراهی با آن ندارید،بهتر است دونفر رانگه داریدو به اویک دوست همراه بدهید. 

سخن پایانی:

باتشکر از همراهی شما عزیزان.فراموش نکنید قبل ازبه سرپرستی گرفتن هرحیوان خانگیی،به خوبی تحقیق کنیدوسپس دست به انتخاب بزنیدتاانتخاب خوب وبدون پشیمانی داشته باشین.

منابع:

en.wikipedia.org

cattime.com

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه