آیا گربه ها بستن قلاده را دوست دارند؟


فائره محمديان 23 شهریور 1400 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیا گربه ها قلاده بستن را دوست دارند یا از آن متنفرند؟

طبیعی است که بخواهید از گربه خود محافظت کنید و اطمینان حاصل کنید که اگر گم شود،می تواند راه بازگشت خود را به شما پیدا کند؛بستن قلاده این کار رابرای شما انجام میدهد.به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان گربه ترجیح می دهند برای حیوانات خانگی خودقلاده بخرند.

متأسفانه ، اگربرای گربه خودقلاده مناسب نگیرید،ممکن است بیشتر به یک مشکل تبدیل شود تا یک کمک.

اگر می خواهید بیشتر بدانید که قلاده برای دوست گربه شما خوب هست یا چگونه گربه خود را به آن عادت دهید،به خواندن ادامه دهید.

آیا قلاده برای گربه ها ناراحت کننده است؟

گربه شما ممکن است در ابتدا  قلاده را خراش دهد زیرا برای او ناآشنا است،اما او با گذشت زمان و صبر به آن عادت می کند.برای منحرف کردن علاقه گربه از قلاده جدید،از یک غذای لذیذ، اسباب بازی گربه استفاده کنید. او می تواند تا زمانی که پاداش را می خورد،قلاده را فراموش کند.ممکن است لازم باشد این روش را چند بار تکرار کنید،اما اگر بتوانید استقامت کنید،مزایای آن ارزش تلاش را خواهد داشت.

آیا قلاده برای گربه مضر است؟

توصیه می کنیم گربه خود را بدون قلاده رها کنیدزیرا به طور کلی برای آنها ایمن تر و خوشایندتر است. برخی از دلایلی وجود دارد که یقه های دوست گربه شما برای او مضر است:

  • خفگی یاجراهت:

حتی قلاده مناسب می تواند برای سلامتی گربه شما مضر باشد.گربه هاعموماً بسیار جسور هستند و وقتی در حال کاوش یا مشاجره با همسایگان خود هستند،قلاده آن می تواند در هر چیزی گیر کند.گربه ها وقتی سعی می کنند آزاد شوند،ممکن است گردن خود را خفه کرده یا به آن آسیب برسانند. متأسفانه برخی از گربه ها در نتیجه چنین شرایطی می میرند.

  • درمان بدیااشتباه کک:

تمام قلاده های کک در نهایت عملکرد خود را متوقف می کنند،که بسته به نوع آن می تواند از روز تا ماه متغیر باشد.اگر از تغییر قلاده غافل شوید،ممکن است گربه شما در برابر این انگل های مزاحم آسیب پذیر شود.برخی از مواد شیمیایی قلاده کک،به ویژه آنهایی که بدون نسخه خریداری می شوند،ممکن است برای برخی گربه ها بسیار خشن باشند. این ممکن است منجر به ریزش مو در اطراف گردن و همچنین قرمزی و تحریک پوست شود.

  • شناسایی نامعتبر:

برچسب های شناسه روی قلاده ها ممکن است به آسانی بیفتند یا گربه شما از قلاده شل شده خارج شود و در صورت گم شدن آنها را بدون شناسنامه رها کند.

آیا برای گربه خانگی خودنیاز به قلاده دارم؟

پاسخ بله است.یک گربه خانگی که از خانه فرار می کند به مراتب بیشتر می ترسد،گیج می شود و از دست می رود،بنابراین باید همیشه شناسنامه داشته باشد.حتی گربه های داخل خانه باید قلاده بپوشند زیرا اگر گربه شما فرار کند،ممکن است فردی او را با یک ولگرد اشتباه گرفته و به پناهگاه حیوانات منتقل کند. با داشتن قلاده شناسنامه دار، گربه شما شانس بیشتری برای بازگشت ایمن و سریع به خانه دارد.

چه زمانی برای بستن قلاده گربه مناسب است؟

هنگامی که گربه شما 6 ماهه است باید برای بستن قلاده اقذام کنید و فقط در صورتی که قلاده برای آن مناسب باشد.کوچکترین تنظیم بر روی همه قلاده ها حدود 20 سانتی متر است که از حدود 6 ماهگی مناسب است.با این حال،این بسته به اندازه و نژاد متفاوت است. شما باید صبر کنید تا قلاده برای ایمنی و راحتی بچه گربه شما مناسب بماند.

فقط 1 تا 2 انگشت (صاف) باید بتوانند بین قلاده و گردن برای تناسب ایمن و راحت قرار بگیرند. این یک یا دو انگشت نازک است. اگر می توانید بیشتر جا بیاندازید،قلاده خیلی بزرگ است.بچه گربه ها سریع رشد می کنند،بنابراین مرتباً تنظیمات را بررسی کرده و هرگونه تنظیمات لازم را انجام دهید. ایده خوبی است که بچه گربه را قبل از رها کردن او به پوشیدن قلاده عادت دهید،اما فقط زمانی که او حداقل 6 ماه دارد و قلاده آن به درستی مناسب است.

چقدر زمان میبرد تا گربه به قلاده عادت کند؟

ممکن است یک هفته طول بکشد تا گربه به پوشیدن قلاده عادت کند.برخی از گربه ها می توانند این کار را سریعتر انجام دهند،به عنوان مثال،در کمتر از 24 ساعت،اما نادر هستند.اگر گربه شما هنوز بعد از یک هفته با آن سازگار نیست،ممکن است بخواهید قلاده جدیدی را امتحان کنید.گربه ها برای تطبیق با آن به مدتی زمان نیاز دارند،بنابراین صبور باشید.

چگونه می توان بچه گربه را به قلاده عادت داد؟

قلاده بچه گربه

بچه گربه ممکن است در ابتداقلاده را دوست نداشته باشد،اما با صبر و پشتکار می توانید آن را آموزش دهید تا آن را بپذیرد.یک زمان آرام را برای معرفی گربه خود به قلاده انتخاب کنید. اگر او در حال حاضر مضطرب است با مشکل روبرو خواهید شد.

  • ابتدا قلاده را روی زمین بگذارید،تا بتواند آن را بررسی کرده و با آن بازی کند.
  • میتوانیدازاسپری Feliway استفاده کنید.
  • روش دیگر این است که یک دستمال را به آرامی روی لب ها و گونه های گربه بمالید تا کمی از عطر گربه گرفته شود،سپس پارچه را روی قلاده بمالید تا بوی آن آشنا شود.
  • مالیدن یقه روی تخت گربه نیز ممکن است مفید باشد.

هنگامی که قلاده را بستید،با کلمات آرامش بخش  فراوان او را ستایش کنید و به او زمان دهید تا قبل از برداشتن به آن عادت کند.

سخن پایانی:

دامپزشکان و پرستاران دامپزشک در مورد اینکه آیا گربه ها باید قلاده را به طور کامل بپوشند یا نه اختلاف نظر دارند. برخی از افراد طرفدار پوشیدن قلاده گربه هستند و برخی دیگر کاملاً مخالف آن هستند.

قلاده ها برای گربه ها ضروری هستند. حتی اگر گربه شما به طور کامل در خانه زندگی می کند،یک قلاده می تواند به افراد کمک کند آنها را بشناسند و در صورت فرار یا جدا شدن از شما آنها را به خانه بازگردانند.قلاده ها همچنین چندین مزیت ایمنی مانند افزایش دید در شب را ارائه می دهند.

اگر در مورد دوست خزدار گربه خود سوال دیگری دارید،می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات زیر مطرح کنید.

در تابا چرم

مادر تابا چرم با تولید قلاده های زیبا وبا کیفیت باطرح واندازه درخواستی شما در تلاشیم تا تجربه یک خرید ایمن وتضمین شده را برای شما فراهم کنیم.

راه ارتباطی باما:

راه ارتباطی

       راه ارتباطی

راه ارتباطی

منابع:

 

askmycats.com

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه