چرا سگ هاقلاده بستن رادوست ندارند؟


فائره محمديان 17 شهریور 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

مقدمه

حتما برای شما پیش امده،که بخواهید برای سگ تان قلاده (یقه)ببندیدو متوجه عدم علاقه او به این کار بشوید.

برای مثال یک بعد ازظهر آفتابی است و سگ شما آماده است تا برای پیاده روی روزانه بیرون برود. او شما را می بیند که به سمت او قدم می زنید .او در پشت در است و منتظر است تا با شما بیرون برود. دم او تکان می خورد و او به شما پارس می کند و آماده توجه شما است. شما به او نگاه می کنید،می دانید که زمان آن رسیده است که او را به پیاده روی ببرید.اما،شما به طور ناگهانی متوجه می شوید که او قلاده اش را ندارد. اگر به او اجازه دهید بیرون برود. به نحوی،بدون قلاده رهاشود،ممکن است نتوانید او را بگیرید یا پیدا کنید.گر فرار کند. با این حال،سگ شما قلاده را دوست ندارد.در واقع،او از آن فرار می کند.گویی پوشیدن قلاده مجازات است. به عنوان صاحبان ، درک هدف و دلیل بستن قلاده و احساس آن برای حیوان شما بسیار مهم است.بنابراین آنها شاد، ایمن و سالم می مانند.

چرا سگ هاقلاده را دوست ندارند

ریشه رفتاری:

امروزه قلاده ها برای سگ ها بسیار مهم هستند. آنها نه تنها به شناسایی سگ متعلق به هرخانواده ای کمک میکنند.بلکه حاوی اطلاعات ارزشمندی برای سلامتی،مکان و نام آنها هستند.بدون قلاده،سگ ها ممکن است به سرقت رفته،گم شوند و یا دچار مشکلات جدی سلامتی شوند. فراتر از این دلایل منطقی،قلاده هنگام راه رفتن یا بازی با سگ هابرای مالکان انها بسیار مفید است،زیرا قلاده به صاحبان احساس امنیت و کنترل می دهند.

حیوانات دارای غریزه خاصی هستند که می تواند در هر زمان تحریک شود،و اگر سگی قلاده نداردو صاحبش آن را با بند نمی بندد،ممکن است کمی دیوانه وارعمل کند.برای سگ،هیچ یک از اینها مهم نیست. در حقیقت،بیشتر سگ ها قلاده ها را مانندتحقیر میبیند.

اندازه یقه برای راحتی آنها مهم است. همانطور که انسان ها رشد می کنند،سگ ها نیز رشد می کنند. وزن و اندازه آنها ممکن است نوسان داشته باشد و قلاده آنها باید در هر مرحله از زندگی که قرار دارند مناسب آنها باشد. انتخاب قلاده مناسب که راحت باشد و سگ شما را اذیت نکندمهم است،در غیر اینصورت ممکن است دائماً سعی کنند آن را پاره کنند.اگر ازقلاده برای کنترل در هر ظرفیتی استفاده می کنید،ممکن است باعث ایجاد محدودیت در گردن آنها شود. به همین دلیل،آنها ممکن است یقه خود را ابزاری برای سوء استفاده بدانند.

انواع قلاده ها نیز وجود دارد که می تواند باعث ایجاد نگرانی در سگ ها شود. اگر قلاده ضربه محکم و تیز به سگ شما وارد کند،ممکن است ان را به عنوان مجازات در نظر بگیرد.علیرغم اینکه می دانید ان برای سگ مفید است،اما برای سگ ها جدید،ناراحت کننده و متفاوت است. اگر از آنها به درستی استفاده شود و سگ شما آموزش دیده باشد،سگ شما به قلاده خود عادت می کند و از آن متنفر نیست.با این حال،دوست داشتن سگ شما به همان اندازه مهم است.

تشویق رفتاری

قلاده ها چیزی هستند که تقریباً همه صاحبان در دنیای امروز برای سگ خود دارند. این به روابط صاحبخانه و حیوان خانگی کمک می کند و می تواند ثبات را در زندگی سگ شما ایجاد کند. داشتن یقه، بسته به سبک زندگی شما با سگ،مهم است و باید تشویق شود. این می تواند به شما در برچسب زدن اطلاعات سلامتی،نام آنها و همچنین محل زندگی به آنها در صورت گم شدن کمک کند ، و ممکن است هنگام بیرون آوردن سگ برای پیاده روی به شما کمک کند.

این امر همچنین می تواند به آنها بیاموزد که تا زمانی که در انظار عمومی هستند رفتار خوبی داشته باشند،بنابراین با دیدن پرنده یا ماشین فرار نمی کنند.آنچه نباید تشویق شود رفتار منفی باقلاده است. اگر حیوانات از یقه به نحوی استفاده کنند که احساس توهین ، کنترل و تنبیه را داشته باشند،واکنش خوبی نشان نمی دهند.

مهم است که قلاده مناسب و متناسب با اندازه و آموزش سگ خود تهیه کنید. به سگ خود بیاموزید که قلاده او سالم است ودربخشی از زندگی او می تواند به آن کمک کند تا خود را با آن تطبیق دهند.اگر آن(بستن قلاده) را به گونه ای تشویق کنید که به حیوان شما کمک کند احساس کند که بخشی هیجان انگیز از زندگی آنها است،آن را به عنوان وسیله ای برای بیرون رفتن،پیاده روی و تفریح ​​در نظر می گیرند.

بستن قلاده

برای انتخاب قلاده مناسب انواع قلاده برای سگ را ببینید

راه حل ها و ملاحظات دیگر

راه حل ها و ملاحظات دیگر آموزش سگ شما برای دوست داشتن قلاده بسیار مهم است و یافتن نوعی از ان که دوست دارد می تواند به آنها در سازگاری با آن کمک کند. گاهی اوقات،یقه های دارای سگک می تواند برای سگ شما آزاردهنده باشد. گاهی اوقات قلادهایی که بیش از حد محکم هستند یا باید به بالای سرشان برسد.می توانند تحریک کننده باشند. نشستن با سگ،استفاده از خوراکی ها و تشویق برای کمک به آنها در تجربه داشتن قلاده می تواند به آنها در برقراری ارتباط باان کمک کند.

گاهی اوقات،آهسته شروع کنید و به آنها نشان دهید که داشتن قلاده بخشی سرگرم کننده از زندگی است و شما از تجربه بستن ان لذت می برید،همچنین می تواند به آنها کمک کندبفهمند که این مجازات نیست،بلکه یک تجربه خوب است. کار با آنها،تا زمانی که آنها متوجه نشوند که مشکلی نیست، و نه تنبیهی برای مبارزه،نحوه انجام این کار است.

بستن قلاده

 

نتیجه گیری

سگها می تواننداین جهان را به مکان بهتری تبدیل کنند،به ویژه برای کسانی که روابط شخصی با آنها دارند. این که آیا سگ شما عاشق بازی،پیاده روی یا معاشرت در خانه است.داشتن قلاده می تواند به حفظ امنیت،به روز بودن و سازگاری با زندگی متمدن در یک دنیای بزرگ کمک کند.

مادر تاباچرم با تضمین کیفیت وقیمت وبا ارائه محصولات طبق سفارشات شمادر تلاشیم تاخریدی مطمئن برای شما به ارمغان بیاوریم.

راه های ارتباطی باما:

راه ارتباطیراه ارتباطیراه ارتباطی

منابع

wagwalking

 

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه