چگونه بهترین چرم طبیعی را بخریم؟


آتنا نبيل زاده 26 شهریور 1402 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

چگونه بهترین چرم طبیعی را بخریم؟

کالاها و محصولات چرم طبیعی هزاران سال است که وجود داشته اند و ما انسان ها از زمانی که گوشت حیوانات مصرف می کنیم لباس و لوازم جانبی تولید می کنیم. با این حال، همه محصولات چرمی کیفیت یکسانی ندارند و اگر در دنیای چرم تازه کار هستید، ممکن است هنگام خرید، همه چیز برای شما گیج کننده تر به نظر برسد. چه به دنبال کیف چرم باشید، چه کیف و کیف پول، باید دانش اولیه در مورد انواع چرم را داشته باشید تا به شما در انتخاب بهترین نوع چرم کمک کند.

اکثراً یک محصول چرمی همراه روزمره شماست، بنابراین توصیه می شود قبل از خرید کالاهای چرمی آماده بدانید که از چه چیزی ساخته شده است. برای شروع، چرم از چندین حیوان از جمله گاو، گوسفند، خوک، آهو، گاومیش، اسب و غیره گرفته می شود. در حالی که قورباغه ها، ماهی ها، مارها، شترمرغ ها و تمساح ها منابع انواع چرم های عجیب و غریب هستند. انواع چرم برای کیف از نظر خصوصیات و ظاهر متفاوت است و به طور مشخص نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای خریدار ما برای تمایز بین انواع روکش های چرمی. شما را با پنج نوع پرکاربرد نوع دانه چرم همراه با تصاویر، دباغی چرم و نحوه مراقبت از کالاهای چرمی آشنا می کند. شما تمام پاسخ های خود را برای این سوال دریافت خواهید کرد که آیا انواع مختلفی از چرم وجود دارد. بیایید دریابیم!

چگونه بهترین چرم طبیعی را بخریم؟

درجات چرم: 5 نوع برتر چرم کدامند؟

1. چرم تمام دانه

چرم تمام دانه بالاترین لایه پوست است و بهترین در این کار محسوب می شود. این چرم بالاترین درجه و مرغوب ترین و گران ترین چرم موجود است. برای اینکه به عنوان چرم تمام دانه شناخته شود، دانه باید کاملاً دست نخورده باشد. علاوه بر این، سنباده زدن یا سفت کردن نباید حتی اگر برای از بین بردن عیوب طبیعی باشد، اعمال شود. برای دانه ای ظریف تر، چرم تمام دانه بعداً از قسمت بیرونی پوست ساخته می شود.

چرم تمام دانه علاوه بر داشتن ظاهری منحصر به فرد و جذاب با تمام علائم، چین و چروک ها و زخم های حیوانات بر روی پوست، بادوام ترین و قابل تنفس ترین است. الگوی دانه های تنگ نیز آن را کمی در برابر رطوبت مقاوم می کند، اما مانند سایر انواع چرم، در طی یک دوره پتینه ای طبیعی ایجاد می کند. بهترین نکته در مورد چرم دانه کامل، که ویژگی منحصر به فرد آن نیز می باشد، این است که با افزایش سن، برازنده تر می شود. همچنین با استفاده مداوم تغییر جزئی در رنگ ها نشان می دهد. علاوه بر این، هیچ دو کیف چرمی دانه کامل دقیقاً یکسان نخواهد بود.

2. چرم با دانه بالا

به دنبال چرم تمام دانه، چرم دانه بالا دومین کیفیت چرم است و عمدتاً برای ساخت کیف و لوازم چرمی درجه یک استفاده می شود. در اصل، این لایه دوم پوست از بالا است. شکل اصلاح شده چرم تمام دانه را می توان به عنوان چرم دانه بندی بالا نامید زیرا با استفاده از سنباده زدن یا صاف کردن عیوب آن برطرف شده و ظاهری یکنواخت و محصول نهایی بی عیب و نقص ارائه می دهد. به همین دلیل، چرم دانه بالا در مقایسه با چرم دانه کامل نازک تر و مقرون به صرفه تر است، اما در عین حال، دوام و عمر محصول را کاهش می دهد.

به دلیل استفاده از پوشش های پایانی روی دانه های بالایی، تنفس محصول کاهش یافته و از تشکیل طبیعی پتینه جلوگیری می کند. همچنین بر خلاف کیف های چرمی تمام دانه، منجر به کشش می شود و از کیف های چرمی در برابر لکه ها محافظت می کند. در حالی که برخی از دوستداران چرم استدلال می کنند. که منحصر به فرد بودن چرم دانه کامل در کالاهای چرمی دانه بندی حذف می شود. دیگران آن را برای خرید مناسب تر می دانند.

بیشتر بخوانید:حقيقت هايي درباره چرم طبيعي

3. چرم طبیعی اصل

درجه سوم چرم، چرم اصل، با استفاده از بقایای آن پس از شکافتن لایه رویی پوست برای چرم های دانه بالا و دانه کامل ساخته می شود. چرم اصل به چرم دوشاخه یا چرم اصلاح شده نیز معروف است. مشابه چرم با دانه بالا، چرم اصل نیز با استفاده از تکنیک های سنباده زدن یا صاف کردن، عاری از عیوب است. چرم اصل به دلیل نداشتن پوشش طبیعی پوست، به دباغی چرم و فرآیندهای مصنوعی نیاز دارد تا یک روکش چرم با کیفیت بالا داشته باشد.

محصولات چرمی طبیعی پس از انجام تکنیک های مصنوعی ظاهری شبیه به کالاهای چرمی درجه یک دارند و همچنین بادوام هستند. با این حال، انواع کیف های چرمی که با استفاده از چرم طبیعی ساخته می شوند، ممکن است به همین دلیل قابلیت تنفس نداشته باشند. با توجه به قیمت، چرم اصل مقرون به صرفه تر از چرم دانه کامل و دانه بالا است زیرا می توان آن را به صورت مصنوعی تغییر داد.

چرم طبیعی اصل

4. چرم جیر

چرم دوشاخه یا جیر از لایه های داخلی پوستی که با گوشت حیوان در تماس است تشکیل می شود. این نام نشان می دهد که مواد پس از شکافتن پوست استخراج می شود. پس از سنباده زدن یا صاف کردن، چرم انعطاف پذیر و نرم می شود. سطح آن جاذب می شود و در برابر لکه آسیب پذیر می شود و در مقایسه با چرم اصل، دانه بالا و تمام دانه دوام کمتری دارد. از طرف دیگر، چرم برای برجسته سازی یا رنگ آمیزی راحت تر می شود. به غیر از پیش بند چرمی، کیف پول، کفش و مبل، جیر عموما برای ساخت کت های چرمی استفاده می شود.

5.چرم چسبیده

چرم پیوندی، همانطور که از نام آن پیداست، چرمی است که از بازسازی ضایعات مختلف چرم ساخته می شود. همچنین به عنوان چرم ترکیبی یا بازسازی شده شناخته می شود و پایین ترین درجه چرم است که به عنوان پرکننده استفاده می شود. با استفاده از مواد شیمیایی مانند لاتکس یا پلی یورتان، تکه های چرم باقیمانده با هم ترکیب می شوند تا چرم پیوندی ایجاد شود. به دلیل عدم وجود چرم واقعی، ماندگاری محصولات ساخته شده از چرم چسبیده نیز آسیب می بیند.

بسیاری از کارشناسان حتی آن را چرم واقعی نمی دانند زیرا درصد واقعی چرم استفاده شده در پایان کل روش 10٪ تا 90٪ است. همچنین، مقدار زیادی نقش برجسته، پوشش، مواد شیمیایی و رنگ‌های اسپری مورد نیاز است تا آن را شبیه به چرم دانه‌دار یا کامل نشان دهد. این یکی از ارزان ترین انواع چرم مورد استفاده برای کیف های دستی است.

چگونه می توان تفاوت در انواع چرم را تشخیص داد؟

الگوی دانه

همانطور که در بالا ذکر شد، چرم دانه کامل نسبت به چرم اصل، دانه بندی شده و چسبانده شده دارای عیوب جزئی و قوام دانه کمتر است. همچنین، ممکن است شاهد لبه‌های خشن در کل پوست چرم با کیفیت بالا باشید، در حالی که چرم تولید شده با درجه پایین یکنواخت به نظر می‌رسد.

انعطاف پذیری

هرچه کیفیت چرم بهتر باشد، سفت تر و بادوام تر است. با این حال، با گذشت زمان، چرم با دانه کامل و دانه بالا انعطاف پذیری را بهبود می بخشد. اگر ساختار شل یا چرم ضعیف پیدا کردید، آن درجه پایین را در نظر بگیرید.

بو چرم طبیعی

اگر بوی پلاستیک یا مواد شیمیایی به مشام می رسد، از خرید آن نوع دوخت های چرمی خودداری کنید زیرا چرم واقعی هرگز بویی جز چرم نخواهد داشت.

بو چرم طبیعی

همان طور که میدانید مجموعه چرم تابا تمام محصولات چرمی خود را از مرغوب ترین چرم طبیعی گاو استفاده می‌کند که دارای ضمانت و گارانتی هستند. این اطمینان را به شما می دهیم که می توانیم اکسسوری چرمی شما را در طولانی مدت تامین کنیم. برای دیدن محصولات چرمی تابا وارد لینک شوید و داخل سایت مطالب را مشاهده کنید.tabacharm.com

منبع:handicraftvilla

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه