10 کشور برتر تولید کننده چرم


آتنا نبيل زاده 14 مرداد 1402 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

10کشور برتر تولید کننده چرم

صنعت جهانی چرم به دلیل تقاضای رو به رشد محصولات چرمی در سراسر جهان در حال رونق است. در حالی که 10 کشور برتر تولید کننده چرم در جهان، صادرکنندگان برتر چرم و واردکنندگان چرم همچنان برخی از عوامل اصلی رشد بازار هستند. در سال‌های اخیر، تقاضای فزاینده برای محصولات مد لوکس مانند کیف‌های دستی، کیف پول و سایر لوازم جانبی مد که ناشی از افزایش هزینه‌ها برای کالاهای شخصی است. منجر به افزایش سریع تولید چرم و تجارت چرم در سراسر جهان شده است. از آنجایی که بازار جهانی کالاهای چرمی همچنان پرسود است. انتظار می‌رود که بزرگترین کشورهای تولیدکننده چرم و صادرکنندگان برتر چرم در آینده نزدیک شاهد سود رو به رشدی باشند.

این برگه اطلاعات صنعت برای کمک به متخصصان صنعت، سرمایه گذاران و به طور کلی افرادی است که علاقه مند به کسب بینش در مورد صنعت جهانی چرم از جمله:

  • ارزش صنعت جهانی چرم چقدر است؟
  • کدام کشور بیشترین تولید چرم را دارد؟
  • کدام کشور بزرگترین صادرکننده چرم است؟
  • کدام کشور بیشترین واردات چرمی را دارد؟

چرم

مروری بر صنعت جهانی چرم

صنعت چرم یکی از قدیمی ترین بخش های تولیدی است. مواد اولیه مورد استفاده در صنعت چرم از صنعت دامداری یا دامپروری مشتق می شود و سپس طی چندین فرآیند از جمله دباغی و تکمیل و غیره انجام می شود. – محصولات نهایی مانند کفش های چرمی، کیف های چرمی، پوشاک چرمی و غیره. بر اساس گزارش اخیر تحقیقات گراند ویو، اندازه بازار جهانی کالاهای چرمی در سال 2017 به 414.0 میلیارد دلار آمریکا رسید و انتظار می‌رود تا سال 2025 به 629.65 میلیارد دلار برسد.

بالا رفتن هزینه ها برای کالاهای شخصی به دلیل افزایش آگاهی مد، یکی از دلایل اصلی رشد این بازار است. افزایش قدرت خرج کردن مشتری، تغییر سبک زندگی و افزایش ضریب نفوذ تلفن های هوشمند نیز به رشد بازار کمک می کند. افزایش آگاهی از طریق کانال های آنلاین، مصرف کنندگان را به خرید جدیدترین و منحصر به فرد ترین طرح های اجناس چرمی تشویق می کند. علاوه بر این، تعداد فزاینده زنان شاغل در سراسر جهان منجر به افزایش علاقه به کالاهای شخصی مانند کیف دستی و کفش می شود که به رشد بازار کمک می کند.

از نظر جغرافیایی، آسیا و اقیانوسیه در حال حاضر بزرگترین بازار برای چرم و کالاهای چرمی است. این منطقه در سال های اخیر بیشترین درآمد را برای کالاهای چرمی در جهان داشته است. انتظار می‌رود کشورهای در حال توسعه مانند هند، چین و دبی در آینده نزدیک بیشترین تقاضای بازار را داشته باشند که عمدتاً به دلیل افزایش درآمد قابل تصرف و افزایش تمایل به کیف‌ها و لوازم جانبی چرم طراحی‌شده است. آمریکای شمالی همچنین یکی از بزرگترین بازارهای این صنعت را از نظر واردات چرم و مصرف محصولات چرمی در اختیار دارد.

کشور های تولید کننده چرم طبیعی

کشور چین

چین بزرگترین کشور تولید کننده چرم در جهان است که سالانه بیش از 6.2 میلیارد فوت مربع چرم تولید می شود. که بیش از 25 درصد از تولید سالانه چرم جهانی را تشکیل می دهد. صنعت چرم چین به دلیل تولید پوست های سنگین مورد استفاده برای تولید کمربند، بند و زیره، در حالی که چرم سبک در کفش، کیف و کت استفاده می شود، مشهور است. بیشتر تولیدات چرم چین از پوست گاو روشن حاصل می شود که تقریباً 40 درصد از کل تولید در سال را تشکیل می دهد. و چین را به بزرگترین تولید کننده پوست گاو در جهان نیز تبدیل می کند. چرم سبک گوسفند و بز دومین منبع بزرگ چرم در صنعت چرم چین است. انتظار می‌رود با بخش عظیم دامداری و صنعت تولید و فرآیند چرم تثبیت شده، جایگاه غالب چین در 10 کشور برتر تولید کننده چرم در آینده در آینده نزدیک بیشتر تقویت شود.

کشور برزیل

برزیل دومین کشور بزرگ تولید کننده چرم در جهان است. صنعت چرم و پوست برزیل بیش از 2.4 میلیارد فوت مربع چرم در هر سال تولید می کند. تولید چرم در برزیل عمدتاً پوست روشنی است که از حیوانات گاو تولید می شود. چرم تولید شده از حیوانات گاو در برزیل حدود 1.8 میلیارد فوت مربع در سال است که آن را به بزرگترین مشارکت کننده در صنعت چرم برزیل تبدیل می کند. پوست گوسفند و بز حدود 4 درصد از صنعت چرم در برزیل را تشکیل می دهد. در حالی که مقدار کمی دیگر از تولید چرم سنگین نیز به برزیل تبدیل می شود که دومین تولید کننده چرم در جهان است.

کشور روسیه

روسیه همچنین یکی از 3 کشور برتر تولید کننده چرم در جهان است. این کشور در گذشته بزرگترین تولید کننده چرم در جهان بود، اما صنعت پوست آن پس از دهه 1990 رو به افول گذاشت. در حال حاضر، روسیه سالانه 1.4 میلیارد فوت مربع چرم تولید می کند که در رتبه سوم لیست 10 تولیدکننده بزرگ چرم قرار دارد. بیشتر چرم تولیدی در روسیه چرم سبک از حیوانات گاو است. نزدیک به 8 درصد چرم از گوسفند و بز تهیه می شود. کمتر از 3 درصد از کل چرم تولید شده، پوست سنگین است.

سایر تولیدکنندگان برتر چرم

سایر 10 کشور برتر تولید کننده چرم جهان در سال 2020 شامل هند، ایتالیا، کره جنوبی، آرژانتین، ایالات متحده آمریکا، مکزیک، ترکیه است. هند در حال حاضر یکی از بازارهای چرم در حال رشد در جهان از نظر تولید چرم و مصرف چرم است. هند همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چرم سنگین در جهان است که مقدار زیادی چرم سنگین از حیوانات گاو تولید می کند. ایتالیا بزرگترین تولید کننده چرم در اروپا است که به دلیل رونق بخش پردازش چرم است.

بیشتر بخوانید:صنعت چرم در ایران

10 صادرکننده بزرگ چرم

کشور های صادر کننده چرم

هنگامی که صحبت از تجارت جهانی می شود، چرم و محصولات چرمی از جمله محصولاتی هستند که بیشترین مبادله را در سطح جهانی دارند. تجارت صنعت چرم در حال حاضر بیش از 85 میلیارد دلار در سال است و انتظار می‌رود که با افزایش جمعیت و افزایش درآمد تقاضای بیشتری برای محصولات چرمی ایجاد کند. اگرچه ایتالیا همچنان از نظر ارزش به عنوان بزرگترین صادرکننده چرم در جهان باقی مانده است، عمده صادرات چرم از کشورهای توسعه یافته در اروپا و آمریکای شمالی که قبلاً صادرات جهانی چرم را در اختیار داشتند، به کشورهای نوظهور و در حال توسعه مانند چین، کره جنوبی و مکزیک منتقل شده است.

در حال حاضر، ایتالیا با صادرات بیش از 3.8 میلیارد دلار چرم به بازار جهانی، بزرگترین صادرکننده چرم جهان از نظر ارزش است، در حالی که چین بزرگترین صادرکننده چرم از نظر حجم است که تقریباً 36 درصد از کل حجم صادرات چرم جهان را تشکیل می دهد. با این حال، سهم چین در صادرات جهانی چرم در دهه گذشته رو به کاهش بوده است، زیرا تمرکز اقتصادی این کشور از تولید به بخش‌های خدماتی و فناوری پیشرفته تغییر می‌کند.

سایر 10 صادرکننده بزرگ چرم جهان از نظر ارزش شامل ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، بریتانیا، مکزیک، لهستان، پاکستان، نیوزیلند، کانادا هستند. انتظار می‌رود موقعیت آنها در بازار جهانی صادرات چرم به دلیل فعالیت‌های صنعتی تولید چرم همراه با زنجیره‌های تامین خوب پایدار باشد.

10 بزرگترین واردکننده چرم

کشور های واردکننده چرم

بر اساس آمار تجارت سازمان ملل متحد، ایتالیا جدا از اینکه بزرگترین صادرکننده چرم در جهان است، بزرگترین واردکننده چرم در جهان است. ایتالیا در حال حاضر پیشتاز بازار تجارت جهانی چرم است که عمدتاً به بخش پردازش چرم پیشرفته آن در صنعت مد پر رونق نسبت داده می شود که تقاضا برای محصولات مد چرمی مانند کیف های دستی و کیف پول را در بین مصرف کنندگان در سراسر جهان افزایش داده است. محصولات چرمی لوکس در میان مصرف کنندگانی که خواهان کالاهای درجه یک به عنوان مد هستند، محبوبیت خاصی دارند. شرکت های اروپایی مانند گوچی، جیانی ورساچه و لویی ویتون، بازیگران کلیدی درگیر در تولید کالاهای لوکس مبتنی بر چرم هستند.

چین یکی دیگر از بزرگترین واردکنندگان چرم در جهان است که عمدتاً ناشی از افزایش سریع تقاضا در بخش های پایین دستی مانند کفش، لوازم جانبی مد و محصولات مبلمان است. سایر بزرگترین واردکنندگان چرم جهان مانند مکزیک، ایالات متحده آمریکا، رومانی، پرتغال، لهستان، کره جنوبی، مجارستان، ژاپن نیز از صنایع پررونق پردازش چرم و محصولات چرمی بهره مند هستند.

برای خرید محصولات چرمی مجموعه ما به سایت مجموعه به آدرس tabacharm.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه