12 حقیقت درباره جواهرات که نمی دانستید


آتنا نبيل زاده 18 شهریور 1402 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

12 حقیقت درباره جواهرات که نمی دانستید

جواهرات همیشه نقشی حیاتی در تاریخ بشر داشته اند. در واقع، عمل آراستن بدن به زیورآلات مختلف به پیش از تاریخ نوشته شده و یکی از اولین تحولات تاریخ بشر است. چه قطعاتی از صدف یا یک سنگ الماس خیره کننده، ما همیشه راهی برای قدردانی از زیبایی این هدایای طبیعی پیدا کرده ایم.اگر شما نیز مانند ما عاشق جواهرات (یا به سادگی چیزهای بی اهمیت) هستید، در اینجا 17 واقعیت در مورد جواهرات وجود دارد که مطمئناً تخیل شما را غلغلک می دهد!

1. قدیمی ترین جواهرات

قدیمی ترین جواهرات شناخته شده به حدود 100000 سال پیش برمی گردد. شاید از خود بپرسید که اینها چه بودند. شاید سنگ های قیمتی زیبا یا الماس؟ در حقیقت، قدیمی ترین جواهراتی که پیدا شده اند، به سادگی چند مهره از پوسته ساخته شده اند. این مهره های ارگانیک احتمالاً اهداف تزئینی و نمادین داشتند.

2. اولین الماس

اولین الماس کشف شده در هند در قرن چهارم بود. آنها به سرعت به دلیل دوام و درخشش شگفت انگیزشان ارزش زیادی پیدا کردند. تا قرن هجدهم، مردم فکر می کردند که هند تنها منبع الماس است، اما پس از آن در سال 1866، الماسی بیش از 21 قیراط در آفریقای جنوبی پیدا شد که به یکی از تامین کنندگان اصلی الماس تبدیل شد.

3. اولین حلقه جواهرات نامزدی

ما آنقدر به ایده حلقه نامزدی در غرب عادت کرده ایم که فکر کردن به زمانی که این سنت وجود نداشت، عجیب به نظر می رسد. خوب اینطور نبود، تا زمانی که ماکسیمیلیان رمانتیک اتریشی در سال 1477 به مریم بورگوندی محبوب خود حلقه ای به عنوان وعده عروسی قریب الوقوع داد.

4. محبوب ترین سنگ برای حلقه های جواهرات نامزدی

از قرن بیستم، الماس ها به محبوب ترین سنگ های قیمتی تبدیل شده اند. امروزه بیش از 80 درصد از زوج ها حلقه نامزدی الماس را انتخاب می کنند، در حالی که این رقم در سال 1939 تنها 10 درصد بود! تمام سنگ های قیمتی دیگر با هم تنها به 13 درصد از کل خروجی حلقه نامزدی می رسد.

جواهرات

5. مرواریدها تقریباً همیشه پرورش یافته هستند

در اوایل قرن بیستم، فرآیند کشت مروارید به صورت تجاری آغاز شد و امکان پرورش مروارید را فراهم کرد. این امر باعث شد که مروارید به راحتی در دسترس همه باشد. حتی امروزه، تقریباً تمام مرواریدهایی که در بازار پیدا می کنید، مرواریدهای پرورشی هستند.

6. کهربا شیره است

کهربا از رزین فسیل شده درختان در طول میلیون ها سال، معمولاً کاج ساخته شده است. کهربای اصلی در لمس گرم است و بوی ملایم کاج دارد.

بیشتر بخوانید:چرا نقره سیاه می شود؟

7. یاقوت سرخ و یاقوت کبود

یاقوت کبود در هر رنگی در زیر نور خورشید وجود دارد، به جز قرمز. این به این دلیل است که یاقوت قرمز به عنوان یاقوت سرخ شناخته می شود. از هر نظر، به جز نام و رنگ آنها، این دو سنگ قیمتی تقریباً یکسان هستند.

8. پلاتین کمیاب است

پلاتین بسیار کمیاب تر از سایر فلزات گرانبها است، با خروجی سالانه آن 15 برابر کمتر از طلا و 100 برابر کمتر از نقره. در واقع، گفته می شود که تمام پلاتین استخراج شده در یک اتاق نشیمن متوسط آمریکایی جا می شود.

9. بزرگترین الماس

بزرگترین الماسی که تاکنون پیدا شده است به نام ستاره دیوید یا کولینان I شناخته می شود. وزن آن عظیم 530 قیراط است و بزرگترین الماس تراش خورده بی رنگ در جهان است. می پرسی کجاست؟ کولینان به پادشاه ادوارد هفتم اهدا شد و اکنون بخشی از جواهرات سلطنتی بریتانیا است.

10. گرانترین حلقه نامزدی

افتخار اهدای گران قیمت ترین حلقه نامزدی جهان به ماریا کری تعلق دارد. حلقه ای که جیمز پکر به کری هدیه داد، 10 میلیون دلار هزینه داشت! در یک یادداشت جانبی، این زوج هرگز به ازدواج نرسیدند، و ثابت کرد که قیمت حلقه تضمینی برای موفقیت رابطه نیست.

جواهر

11. قابل تشخیص ترین قطعه جواهرات

حلقه نامزدی یاقوت کبود شاهزاده دایانا اغلب به عنوان شناخته شده ترین جواهرات قرن بیستم شناخته می شود. یاقوت کبود آبی سیلان که توسط هاله ای از الماس احاطه شده است اکنون توسط کیت میدلتون پوشیده شده است.

12. تکثیر الماس

در دهه 1950، دانشمندان توانستند با موفقیت الماس را در آزمایشگاه رشد دهند و جایگزینی سازگار با محیط زیست، ارزان و سریع برای الماس های استخراج شده ارائه کنند. امروزه بازار الماس مصنوعی در حال رشد است و تهدیدی برای الماس های طبیعی است.
جواهرات به قدمت خود بشریت است، بنابراین به طور طبیعی، حقایق شگفت انگیز زیادی وجود دارد که در مورد استفاده از جواهرات وجود دارد. آیا هیچ یک از این 12 حقیقت شما را شگفت زده کرد؟

منبع:.jewelryshoppingguide

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه