سند بلاست یا شنی کردن طلا و نقره


آتنا نبيل زاده 4 شهریور 1402 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

سند بلاست یا شنی کردن طلا و نقره

سند بلاست فرآیندی است که در آن سطح یک جسم جامد . اغلب نوعی فلز – با مواد درشت به کار می‌رود تا سطحی خشن و بدون پرداخت به دست آید. ساییدن عمدی به طور سنتی با شن و ماسه انجام می‌شد، اما امروزه ممکن است تعدادی مواد مختلف، گازها یا هوا برای ایجاد اثر یکسان باشد. سندبلاست مدرن شامل پرتاب جریان هوای پرفشار حاوی دی اکسید آلومینیوم به سمت یک قطعه جواهر است تا ظاهری ناتمام ایجاد کند. این را می توان برای پایان نهایی یک قطعه، یا برای تسهیل یک پرداخت پیچیده تر که شامل فرآیندهای دیگر پس از اتمام سندبلاست، انجام داد.

بیشتر بخوانید:نحوه تمیز کردن جواهرات نقره ای

هنگامی که جواهرات سندبلاست می شوند. دارای یک سطح مخصوص مات هستند که منعکس نمی شود و نمی درخشد. و همچنین فقط اجازه انعکاس نور را تا یک نقطه کوچک می دهد. این امر امکانات جدیدی را در خلق جواهرات می‌دهد، زیرا می‌تواند علایق دوستداران جواهرات را که ترجیح می‌دهند با جواهرات نامحسوس و در عین حال باکیفیت زیورآلات تزئین کنند، جلب کند. فلز سندبلاست شده در طول عملیات با دمنده سندبلاست زبر می شود تا ظاهری مات کلاسیک به دست آید. در این فرآیند، دمنده سندبلاست از هوای فشرده برای شلیک ساینده های خاصی استفاده می کند که مواد را از سطح فلز تیمار شده حذف می کند.

سندبلاست

مواد مختلفی به عنوان ساینده برای سندبلاست استفاده می شود، اما ماسه به طور انحصاری استفاده نمی شود. بلکه از سرباره کوره بلند، کوراندوم، پلاستیک و گرانول شیشه استفاده می شود. در سندبلاست از پوسته و کریستال یخ نیز استفاده می شود تا سطح مورد نظر را به مواد بدهد. نه تنها فلز را می توان سندبلاست کرد تا مواد مناسب برای حلقه. گردنبند، آویز و دستبند به دست آورد، بلکه شیشه را نیز می توان با دمنده سندبلاست مات کرد و در ساخت جواهرات استفاده کرد.

در این راستا این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی محصولات مجموعه تاباچرم دارای کد عیار هستند.شما برای مشاهده و خرید محصولات مجموعه می توانید به فروشگاه اینترنتی ما به نشانی tabacharm.com سر بزنید.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه