نکاتی که باید درمورد سگ پودل بدانید


فائره محمديان 12 مرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

8نکته مهم در باره سگ پودل:

پودل ها از جمله نژادهای سگ هستند که فوراً قابل تشخیص هستند. پودل ورزشکار ، مشتاق و باهوش است؛ به دلیل ظاهر شیک خود تا حد زیادی شناخته می شود.پودل علاوه بر ظاهر زیبا دارای استعدادهای بسیار زیادی نیز است.اگردوست دارید بیشتر درمورد این نژاد محبوب بدانید در ادامه باما باشید.

نژاد سگ پودل

1)تاریخچه:

سگ پودل شناگرماهری است

منشاء سگ های پودل ابتدا آلمان بود نه فرانسه. اگرچه پودل سگ ملی فرانسه است،اماپودل در واقع از آلمان سرچشمه گرفته است. نام نژاد از کلمه آلمانی “pudel” یا “pudelin” گرفته شده است که به معنی “پاشیدن در آب” است.در فرانسه،این نژاد Caniche نامیده می شود،که درزبان فرانسوی به معنی “سگ اردک” است.

پودل یکی از قدیمی ترین نژادهایی است که مخصوص شکار پرندگان آبزی توسعه یافته است.سیاری بر این باورند که این نژاد نتیجه تلاقی بین چندین سگ آبی اروپایی از جمله سگهای آبی اسپانیایی ، پرتغالی ، فرانسوی ، آلمانی ، مجارستانی و روسی است.

این نژاد بسیار قدیمی است. تصاویری از سگهای پودل مانند درمصنوعات و مقبره های مصری و رومی را که متعلق به قرون اول قبل از میلاد است دیده میشود. نقاشی ها و مجسمه ها سگ هایی را نشان می دهند که شباهت زیادی به پودل های امروزی دارند.

2)انواع سگ های پودل:

انواع سگ پودل

باید بدانید که سگ های پودل انواع مختلفی دارند از این جهت اندازه های متفاوتی هم دارند.البته همه انها بسیار باهوش،خوش اخلاق ودوست داشتنی هستند.

انواع سگ ههای پودل عبارتند از:

  1. پودل استاندارد
  2. پودل مینیاتوری
  3. پودل عروسکی یا توی پودل(پودل اسباب بازی)

3)طول عمر پودل هاچقدر است:

میزان عمر پودل ها ها متفاوته اما میانگین سال هایی که نژاد پودل عمر میکنه 12الی15سال هست.

4)شخصیت سگ های پودل:

باهوش ، دوست داشتنی ، وفادار و شیطنت چهار واژه ای است که علاقه مندان به سگ های پودل معمولاً برای توصیف شخصیت این نژاد استفاده می کنند.

پودل علیرغم ظاهر سلطنتی خود،عاشق بازی است؛او همیشه برای هر نوع بازی آماده است. او همچنین بسیار به مردم علاقه دارد و مشتاق رضایت است.همه این ها به اضافه هوش بسیار خوب او باعث میشود که بسیار تربیت پذیرباشد.

پودل از خانه و خانواده خود محافظت می کند ، و اگر افراد غریبه به خانه شما نزدیک شوند ، او یک پارس هشدار دهنده را به شما اطلاع می دهد. و اگرچه او با خانواده خود مهربان است ، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا با افراد جدید گرم شود.

ویژگی بارز پودل هوش اوست. اغلب گفته می شود که او دارای هوش انسان است،زیرکی شگفت انگیز که صاحبانش را شگفت زده می کند. البته زندگی با سگ های هوشمند ممکن است مشکل باشد. آنها سریع یاد می گیرند-عادات خوب و بد – و همه چیز را به خاطر می آورند.

شخصیت سگ پودل

شاید براتون جالب باشه:

همه چیز درباره انواع سگ های خانگی

5)سلامتی سگ های پودل:

 سگ های پودل به طور کلی سالم هستند،اما مانند همه نژادها ، مستعد بیماریهای خاصی هستند. همه پودل ها به هر یک یا همه این بیماری ها مبتلا نمی شوند ، اما مهم است که در مورد این نژاد از آنها مطلع باشید.

اگر در حال خرید یک توله سگ هستید ، یک پرورش دهنده خوب پیدا کنید که مدارک بهداشتی را برای هر دو والد توله سگ شما نشان دهد. مجوزهای بهداشتی ثابت می کند که سگ مورد آزمایش قرار گرفته و از شرایط خاصی پاک شده است.

ازجمله بیماری هایی که پودل ها میتوانند به ان مبتلا شوند:

  1. بیماری آدیسون: این بیماری که به هیپوآدرنوکورتیسیسم نیز معروف است ، ناشی از تولید ناکافی هورمون های آدرنال توسط غده فوق کلیه است.

  2. گشادی معده-ولوولوس: این حالت معمولاً نفخ نامیده می شود.

  3. بیماری کوشینگ:این وضعیت زمانی رخ می دهد که بدن بیش از حد کورتیزول تولید می کند. این می تواند به دلیل عدم تعادل هیپوفیز یا غده فوق کلیوی باشد.
  4. صرع:علت شایع تشنج در همه انواع پودل ها صرع ایدیوپاتیک است. این بیماری اغلب ارثی است.

کم کاری تیروئید: کم کاری تیروئید ناشی از کم کاری غده تیروئید است. تصور می شود که مسئول بیماری هایی مانند صرع ، ریزش مو ، چاقی ، بی حالی ، هایپرپیگمانتاسیون ، پیودرمی و سایر بیماری های پوستی باشد.

سگ های پودل

6)مراقبت از سگ های پودل:

پودل ها در هر خانه ای،از آپارتمان گرفته تا املاک خوب عمل می کنند،به شرطی که ورزش منظم و همراهی انسان زیادی داشته باشند. آنها ترجیح می دهند در خانه با خانواده،زندگی کنند.

این نژاد باهوش به سرعت یاد می گیرد،اما صاحبان آن باید مراقب باشند؛ آموزش عادت های بد پودل به همان سادگی که آموزش عادت های خوب به او آسان است،بنابراین اگر با سگ ها تازه کار هستید،با یک مربی ماهر در کلاس اطاعت ثبت نام کنید.بسیاری از صاحبان سگهای کوچک از آموزش صرف نظر می کنند و با یک سگ بدرفتار می کنند.

7)بهداشت سگ های پودل:

بهداشت سگ های پودل

مرتب نگه داشتن موهای سگ پودل بستگی به نوع موهای سگ خودتان دارد،بعضی ها با یک بار شانه کردن موهاشون مرتب میشه.بعضی هابه حمام کردن وشانه روزانه وحتی کوتاهی منظم موهاشون نیاز دارن.البته سگ های پودل جزو سگ هایی ست که نگهداری از موهای انهاسخته وبایدمرتب به ارایشگاه برن وموهای انها شانه شود.

8)غذا دادن به سگ های پودل:

 

پودل های استانداردها ، 1.5 تا 3 فنجان غذای خشک با کیفیت بالا در روز به دو وعده غذایی تقسیم می شود.

پودل های مینیاتور ی، 3/4 تا 1 فنجان

پودل های عروسکی، 1/4 تا 1/2 فنجان.

توجه: میزان مصرف سگ بالغ شما بستگی به اندازه ، سن ، ساختار ، متابولیسم و ​​سطح فعالیت او دارد.مانند هر نژادی ، پودل در صورت تغذیه بیش از حد وزن خود را افزایش می دهد ، که می تواند مشکلات مفصلی و سایر مشکلات سلامتی را ایجاد کند. غذاها را محدود کنید ، او را فعال نگه دارید.

عادت غذایی پودل هها

سخن پایانی:

بسیار متشکرم که تا پایان این مقاله مارو همراهی کردید.قبل از به سرپرستی گرفتن هر حیوان خانگی به خوبی تحقیق کنیدو سپس دست به انتخاب بزنید تا پشیمان نشوید.

منابع:

dogtime.com

 

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه