چند واقعیت جالب درباره مد


آتنا نبيل زاده 26 شهریور 1402 8 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

چند واقعیت جالب درباره مد

این بیشتر از لباس های پشت شماست، مد یک پیام است. مراقب باشید: این حقایق جالب در مورد مد ممکن است شما را مجبور به خرید یک لباس جدید کند!حتی اگر خودتان را یک شیک پوش نمی دانید، این یکی از مواردی است که هر روز بدون اینکه واقعاً از آن آگاه باشیم، با آن مواجه می شویم. لباسی که می پوشید کمی به دنیا درباره اینکه شما هستید می گوید. چه یک لباس فرم بپوشید، چه مایو یا لباس مشکی کوچکتان، مردم احتمالاً در مورد شما یا حداقل در مورد کاری که انجام می دهید بر اساس لباسی که می پوشید، حدس می زنند.

اما چرا لباس های خاصی می پوشیم؟ چه کسی تصمیم می گیرد که چه چیزی مد است؟ این حقایق جالب در مورد مد، تمام آنچه را که باید بدانید سبک به شما می گوید. تا زمانی که مردم لباس می پوشیدند، دیگران درباره آن لباس ها صحبت می کردند. حتی زمانی که سعی می کنید با لباس خود از توجه دوری کنید، یا سعی می کنید از یک هنجار خارج شوید، اظهار نظر می کنید.

آیا می‌دانستید که گرایش به دامن‌های کوتاه‌تر برای زنان با ظهور خودرو آغاز شد؟ یا اینکه سالانه بیش از دو میلیارد تی شرت در سراسر جهان فروخته می شود؟ این حقایق مد به اندازه لباس هایی که مردم می پوشند متنوع هستند! مد یکی از اولین چیزهایی است که مردم به آن توجه می کنند. با لباس هایت به دیگران چه می گویی؟ حتی ساعتی که می پوشید چیزهای زیادی در مورد شما می گوید!این حقایق جالب درباره مد ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی بپوشید یا چه چیزی را نپوشید.

در این پست خواهید خواند:

1. عروس هاهمیشه سفید نمی پوشند
2. اولین مدل ها انسان نبودند
3. هفته مد در اصل یک حواس پرتی از جنگ بود
4. پنبه واقعاً قدیمی است
5. باربی یک ترندست
6. کفش های کتانی کمی بیش از 100 سال قدمت دارند
7. کفش پاشنه بلند هدفی را دنبال می کردند
8. کراوات وارداتی است
9. دامن (تقریبا) قدیمی ترین لباس است
10. رژ لب ماده جالبی دارد
11. رنگ داستانی را بیان می کند

چند واقعیت جالب درباره مد

1. عروس هاهمیشه سفید نمی پوشند

زنی که با لباس سفید در راهرو راه می رود تصویری نمادین است. اما، به طور سنتی، زنان در روز عروسی خود لباس سفید نمی پوشیدند. در بسیاری از کشورها، رنگ سفید به عنوان رنگ غمگین در نظر گرفته می شد.تا زمانی که ملکه ویکتوریا در مراسم عروسی خود با شاهزاده آلبرت لباس سفید پوشید. او یکی از اولین زنانی بود که این کار را کرد. ملکه ویکی واقعاً تنظیم کننده مد بود!

2. اولین مدل ها انسان نبودند

در ابتدا طراحان از مردان و زنان برای مدل سازی طرح های جدید خود استفاده نمی کردند. آنها از عروسک ها برای نمایش روند مد استفاده می کردند. اما در سال 1853، چارلز فردریک ورث، «پدر مد لباس بالا»، از همسرش خواست که طرح‌های او را مدل کند. بنابراین، همسر او، ماری ورنت ورث، اولین مدل مد جهان است. این همان جایی است که اصطلاح “مدل خانه” از آنجا آمده است.

3. هفته مد در اصل یک حواس پرتی از جنگ بود

اولین هفته مد رسمی در سال 1943 در شهر نیویورک برگزار شد. این درست در اواسط جنگ جهانی دوم بود. هدف از این رویداد به جلو راندن طراحان آمریکایی و منحرف کردن آمریکایی ها از مد فرانسوی بود.امروزه بیش از 40 هفته مد برگزار می شود. پنج مورد اصلی در نیویورک، برلین، میلان، لندن و پاریس هستند.

بيشتر بخوانيد:چه رنگ هایی با لباس های آبی ترکیب می شوند؟ (مد 2023)

4.پنبه واقعاً قدیمی است

در حالی که بحث هایی در مورد منشاء لباس های پنبه ای وجود دارد، به طور گسترده ای این باور وجود دارد که تمدن دره رود سند برای اولین بار در 3000 سال قبل از میلاد، پنبه را به عنوان پارچه کشت می کرد. رومی ها این ماده را به قدری دوست داشتند که آن را وارد کردند. برای هزاران سال، تمدن پس از تمدن از پنبه برای پوشاک استفاده کرده است. بادوام، قابل رنگ شدن و به راحتی قابل دستکاری است.

هفته مد در اصل یک حواس پرتی از جنگ بود

5. باربی یک ترندست

بیشتر دختر بچه ها اولین طعم مد را با بازی با باربی های خود می گیرند. امروزه، لباس‌ها و مشاغل بی‌شماری برای علاقه‌مندان به باربی وجود دارد که می‌توانند با آن‌ها کاوش کنند. اما آیا می دانستید اولین لباسی که باربی پوشیده بود یک مایو سیاه و سفید بود؟ اولین شغل باربی با اسباب بازی برای کودکان بسیار متفاوت بود. او در اصل یک مدل بود. طراحان مد مانند ایو سنت لورن، کالوین کلاین، ورساچه و آرمانی همه در طول سال ها روی لباس های او کار کرده اند. در مورد کمد لباس گران قیمت صحبت کنید!

باربی یک ترندست

6. کفش های کتانی کمی بیش از 100 سال قدمت دارند

هر دو Keds و Converse کفش‌های تنیس خود را در سال 1917 منتشر کردند. دانشمندان روش جدیدی برای گرم کردن و دستکاری لاستیک کشف کردند که کفش‌های ورزشی را ممکن کرد. آیا می‌دانستید کفش‌های کتانی به این دلیل نامگذاری شده‌اند که کفش‌های ورزشی آرام می‌توانند با آن راه بروند؟ درسته!

7.کفش های پاشنه بلند هدفی را در مد دنبال می کردند

اکنون این یکی از احمقانه‌ترین حقایق مد است – در ابتدا، مردان کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشیدند. این بیانیه مد کمتر برای ظاهر و بیشتر برای عملکرد بود. پاشنه‌های پشت چکمه‌های مردانه مخصوص اسب‌سواری بود تا نیفتند. نجیب زاده ها بیشتر شروع به پوشیدن این چکمه های پاشنه دار کردند و این روند اوج گرفت. امروزه مردان اغلب پاشنه های کمی روی کفش های مجلسی دارند. اما خانم ها وقتی صحبت از کفش های پاشنه بلند می شود، کیک را قبول می کنند.در واقع، بلندترین پاشنه ای که تا به حال ثبت شده بیش از 9 فوت قد داشته است! بله شما آن را درست خواندید!

8. کراوات وارداتی است

ریشه کراوات امروزی به جنگ 30 ساله در دهه 1600 برمی گردد. مزدوران کروات برای جنگ با فرانسوی ها به فرانسه آمدند. این سربازان پارچه های کوچکی بودند که به گردنشان بسته می شد که کراوات نامیده می شد. این سبک علاقه فرانسوی ها را برانگیخت. سپس، لویی چهاردهم شروع به پوشیدن کراوات توری در دهه 1640 کرد. پس از آن، سبک به خود جلب کرد.

9. دامن (تقریبا) قدیمی ترین لباس مد است

دامن ها هزاران و هزاران سال است که وجود داشته است. در واقع، تنها لباسی که از دامن قدیمی‌تر است، کمربند است. و اگر بخواهیم انصاف داشته باشیم، کمربند در اصل یک دامن است. واقعیت جالب، زن و مرد در یک نقطه دامن می پوشیدند!

10. رژ لب ماده جالبی دارد

دفعه بعد که روی مقداری رژ لب قرمز روشن نقاشی می‌کنید تا به شهر بروید، احتمالاً این واقعیت مد را به خاطر خواهید آورد. فلس ماهی یکی از اجزای اصلی رژ لب است. حداقل بوی ماهی نمی آید!

11. رنگ داستانی را بیان می کند

در طول تاریخ، مردم چیزهای زیادی از رنگی که روی لباس پوشیده می‌شد آموختند. برای شروع، تاریخ نظامی را در نظر بگیرید. کشورها، مناطق و شبه نظامیان با رنگ یا طرح یونیفرم نظامی خود شناخته می شوند. تا به امروز، همه می دانند که کت قرمزها چه کسانی هستند.

در قرون وسطی، مردم بر اساس طبقه بندی خود رنگ های مختلفی می پوشیدند. بالاترین رتبه جامعه و اشراف قرمز پوشیدند. اقوام، به عنوان مثال، بانکداران و بازرگانان، لباس سبز می پوشیدند. دهقانان از رنگ های خنثی مانند قهوه ای و خاکستری استفاده می کردند.

منبع:funfactsabout

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه