سرنوشت خود را چگونه تعيين كنيم؟


آتنا نبيل زاده 6 شهریور 1400 6 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

سرنوشت خود را چگونه تعيين كنيم؟

عزم و اراده قوی زندگی رویایی شما چیست؟ چه سرنوشتی می خواهید برای خودتان بسازید؟  در یک نقطه ، ما یک سرنخ داریم که چه چیزی می تواند باشد. با این حال ، با گذشت زمان تغییر می کند. ما تمایل داریم رویا یا اهداف دیگری داشته باشیم فقط به این دلیل که به نظر می رسد رسیدن به آرزوی قبلی غیرممکن است.

عزم و اراده :چرا ما همچنان در زندگی خود اهداف را تغییر می دهیم؟

ما در مورد چیزی تصمیم می گیریم. ما با اشتیاق روی آن کار می کنیم. سپس با چالش هایی روبرو می شویم و اشتیاق ما کاهش می یابد. به زودی فکر می کنیم که به اندازه کافی توانایی نداریم و دست از کار کشیده ایم. ما هدف دیگری را دنبال می کنیم. در واقع ، وقتی هر تصمیمی می گیریم ، از موفقیت آن بسیار مطمئن هستیم ، اما طبیعت همیشه برنامه هایی برای آزمایش عزم ما دارد.

با اراده قوی به هدف برسید

آیا شما تنها کسی هستید که رویای بزرگ می بینید؟

آیا فکر می کنید شما یکی از معدود افرادی هستید که رویای بزرگ دارند؟

خیر ، اکثر جهان جرات می کنند که میلیونر شوند. افراد زیادی هستند که می خواهند در جهان مشهور شوند. بسیاری از آنها رویاهای بزرگی در زندگی خود می بینند. با این حال ، اکثر آنها شکست می خورند. چرا؟ در واقع ، پس از کمی تلاش ، با گذشت زمان سخت یا غیر ممکن به نظر می رسد.

در اینجا برخی از جملات رایج زندگی روزمره ما آمده است:عزم و اراده

  1. از فردا به بعد زود بیدار می شوم.
  2. هفته آینده پیاده روی صبحانه یا مدیتیشن را شروع می کنم.
  3. از فردا مطالعه را برای امتحانم شروع می کنم یا برای کار بهتر آماده می شوم.
  4. از امروز سیگار را ترک می کنم.

شما حتماً چنین وعده هایی را با خودتان داده اید. اغلب چه اتفاقی برای آنها می افتد؟ من می دانم که ما شروع می کنیم (گاهی اوقات). با این حال ، فقط چند روز طول می کشد و متوجه شدید که این فنجان چای شما نیست. این چیزهای کوچک می تواند نشان دهد که چقدر مصمم هستید.

اراده قوی

آیا انتظار سفر مستقیم به رویاهای خود را دارید؟

 می خواهید کسب و کار خود را دنبال کنید یا اگر می خواهید وارد یک شرکت شوید ، در خواب دیدید. شما می خواهید حرفه خود را تغییر دهید. شما می خواهید هنرمند شوید. این اهداف شما را به سرنوشتی می رساند که برای خود آرزو داشتید.

چگونه می توانید بدون مبارزه پیش بروید؟ اگر دستیابی به آن آرزوها ساده باشد ، بسیاری در این دنیا موفق خواهند بود. با این حال ، می دانید که نسبت افراد موفق چندان زیاد نیست.

  • “هر دستاورد ارزشمند ، کوچک یا بزرگ ، مراحل سختگیری و پیروزی خود را دارد. آغاز ، مبارزه و پیروزی. ” ~ گاندی

من بارها دیده ام که مردم با جریان حرکت می کنند. ما ادامه می دهیم تا همه چیز خوب شود. هر زمان که مقداری مقاومت پیدا می کردیم ، رویکرد/ اشتیاق ما شروع به مرگ می کرد. بنابراین ، اکثر رویاهای ما زندگی ندارند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد.

قبل از شروع هر کاری ، بدانید چه مشکلاتی ممکن است با آن روبرو شوید. اگر با قوانین بازی به خوبی آمادگی داشته باشید ، شانس برنده شدن شما افزایش می یابد. ما نمی توانیم تمام چالش هایی را که ممکن است با آن روبرو شویم تعیین کنیم. با این حال ، ما ممکن است بسیاری از آنها را پیش بینی کنیم و از قبل برای آنها آماده شویم تا به طور شگفت انگیزی برای تخریب برنامه های شما نیایند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هفت سنگ چاکرا

نمونه هایی برای آزمایش عزم و اراده خود:عزم و اراده قوی

بگذارید ببینیم طبیعت چگونه مصمم بودن شما را با مثالهای ساده از زندگی روزمره آزمایش می کند:

آیا به خاطر دارید که تصمیم گرفتید از فردا برای امتحان یا شغل بعدی خود درس بخوانید و آماده شوید؟ در نهایت ، فردا بیش از هر روز دیگری خود را مشغول خواهید کرد. ممکن است تعداد کمی مهمان به خانه شما آمده باشند و برنامه ریزی شما مختل شود. آیا توانستید به آنچه تصمیم گرفته اید ادامه دهید؟

تصمیم گرفتید پیاده روی کنید یا ورزش را شروع کنید. پس از انجام این کار چند روز ، به برخی از کارهای اداری خود پایبند بودید. شما دیر به خانه آمدید و بدن شما روز بعد استراحت بیشتری می خواهد. بنابراین ، شما نمی توانید صبح زود از خواب بیدار شوید و تصمیم دارید آن را برای یک روز کنار بگذارید. آیا چنین بهانه هایی را برای کنار گذاشتن آنچه شروع کرده اید ، آوردید؟

شما تصمیم گرفتید که عصبانیت/سیگار خود را ترک کنید و می خواهید فرد بهتری شوید. ناگهان ، با شرایطی پیچیده تر از آنچه معمولاً باید انجام دهید روبرو خواهید شد. آیا شکایت خواهید کرد که جهان نمی خواهد شما بهتر شوید؟ چرا این اتفاق می افتد؟ چرا وقتی کاری را شروع می کنیم شرایط دشوارتر به نظر می رسد؟ در واقع ، این زمانی است که طبیعت بررسی می کند تصمیم شما موقت یا دائمی است یا خیر. کار بعدی چیه؟

عزم و اراده

با تصمیمات خود مصمم باشید:اراده قوی

عزم و اراده در مورد قدرت ذهن شما برای پیشرفت است ، حتی زمانی که موقعیتی به نفع شما نیست. هرچه رویا یا اهداف شما بزرگتر باشد ، بیشتر دچار مشکل می شوید. هر مشکلی نوعی چالش و فرصتی برای رشد است. هر زمان که احساس کردید زمین خوردید یا وقتی اوضاع آنطور که انتظار می رفت اتفاق نمی افتد ، با خود بگویید: “این ممکن است کمی بیشتر طول بکشد ، اما این اتفاق می افتد.”

  • “عزم و اراده راسخ به شما عزم راسخ می دهد که به رغم موانع پیش روی خود ادامه دهید.” ~ دنیس ویتلی

به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر بتوانید با این مشکلات کنار بیایید ، پاداش های بیشتری برای زندگی به همراه خواهید داشت.

هرگز اجازه ندهید روحیه شما برنامه های شما را خراب کند:

اغلب ما برده خلق و خوی خود می شویم. حتی اگر کمی وقت دارید ، بهانه می آورید که من حوصله درس خواندن ندارم. حتی اگر زنگ هشدارهای شما به شما می گویند وقت آن است که همانطور که دیروز تصمیم گرفته اید بیدار شوید. شما می گویید: “من امروز در روحیه نیستم. شاید فردا روحیه بهتری داشته باشم “و شما زنگ ساعت را خاموش می کنید.

به روحیات خود وابسته نباشید. اگر تصمیم گرفتید ، برخیزید و فقط آن را انجام دهید. تصمیمی مانند قول شما به خودتان است. ارزش کلمات خود را حفظ کنید. این کار را نکنید ، با خودتان و رویاهایتان تقلب می کنید.

  • “من منتظر روحیه نیستم. اگر این کار را بکنید هیچ کاری انجام نمی دهید. ذهن شما باید بداند که باید دست به کار شود. ” ~ Pearl S. Buck

اگر یک بار بهانه بیاورید ، طبیعت دو دلیل دیگر برای به تعویق انداختن کار به شما می دهد. اگر قدمی بردارید ، طبیعت دو مرحله را برای کمک به شما مطرح می کند.

من فردی با اراده هستم

ادامه دهیدو عزم و اراده خود را قوی کنید:

قبل از دنبال کردن هر هدفی دوبار فکر کنید. با این حال ، هنگامی که تصمیم گرفتید ، به آن عمل کنید. پس از آن متوقف نشوید. اقدامات کوچک کافی است تا شما را در مسیر خود نگه دارد و انگیزه شما را برای ادامه کار افزایش دهد.چالش هایی برای قوی تر شدن شما پیش می آید. به یادگیری ادامه دهید و ادامه دهید و روزی به آن خواهید رسید.

  • همانطور که مایکل جوردون گفت: “موانع مجبور نیستند شما را متوقف کنند. اگر به دیوار برخورد کردید ، پشت نکنید و تسلیم نشوید. نحوه صعود ، عبور از آن یا کار در اطراف آن را بیابید. “

منبع:visionshine

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه