نحوه انتخاب رنگ برای پوشیدن لباس


آتنا نبيل زاده 28 تیر 1401 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

 

پنحوه انتخاب رنگ برای پوشیدن لباس

با وجود گزینه های بسیار زیاد، انتخاب رنگ برای پوشیدن می تواند دشوار باشد. اغلب اوقات، انتخاب می‌تواند با رویدادی که برای آن لباس می‌پوشید پیچیده‌تر شود. با انتخاب رنگ هایی که مکمل رنگ های طبیعی پوست شما هستند، پوشیدن بهترین رنگ برای آن مناسبت و استفاده از رنگ برای بیان روحیه خود، فرآیند انتخاب رنگ را آسان تر کنید.

انتخاب رنگ بر اساس رنگ پوست شما

1.رنگ رگ های خود را برای تعیین رنگ پوست خود بررسی کنید.

به رنگ برجسته ترین رگ های مچ دست خود نگاهی بیندازید. اگر رگ های شما بنفش یا آبی به نظر می رسند، پوست سردی دارید. اگر مایل به سبز به نظر می رسند، پوست گرمی دارید.

  • اگر نمی توانید رنگ رگ های خود را تعیین کنید، یا اگر آبی و سبز هر دو نشان داده شده اند، احتمالاً رنگ پوستی خنثی دارید. این بدان معنی است که شما در اکثر رنگ ها عالی به نظر می رسید!

2.اگر پوستی با رنگ سرد دارید، از رنگ های سرد و با رنگ اقیانوسی استفاده کنید.

جذاب ترین رنگ های شما رز، زمردی، بنفش تیره و آبی یخی است. برای رنگ های خنثی از خاکستری سرد، سفید و سرمه ای استفاده کنید. از رنگ های نارنجی و زرد که با پوست شما تداخل پیدا می کند اجتناب کنید.

  • همه رنگ هایی که برای پوست های سرد در نظر گرفته شده اند برای شما خوب به نظر نمی رسند. همچنان باید آنها را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر به نظر می رسد.

3.اگر پوستی با رنگ گرم دارید، رنگ های گرم و خاکی را امتحان کنید.

رنگ‌هایی مانند عسلی، مرجانی، زیتونی و کرم رنگ پوست گرم را صاف می‌کنند. برای رنگ‌های خنثی، از رنگ‌های قهوه‌ای، خاکستری قارچی و کاپوچینو استفاده کنید. از رنگ های آبی سرد یا جواهری خودداری کنید.

  • باز هم، این بدان معنا نیست که شما فقط به این رنگ ها محدود شده اید. هر رنگ گرم یا خاکی برای شما خوب به نظر نمی رسد.

بیشتر بخوانید:چگونه برای مهمانی آماده شویم

لباس پوشیدن برای مناسبت ها

4.برای مصاحبه شغلی آبی یا مشکی بپوشید.

این رنگ ها خنثی هستند و اعتماد، اطمینان و حرفه ای بودن را نشان می دهند. از آنجایی که رنگ آنها تیره تر است، آبی و مشکی می تواند نشان دهنده بلوغ و جدیت باشد، ویژگی های عالی در یک نامزد شغل.

  • برای مصاحبه های شغلی از رنگ های بلند و روشن مانند نارنجی خودداری کنید.
  • اگر برای یک شغل غیر متعارف و خلاق مصاحبه می کنید، ممکن است انعطاف پذیری بیشتری برای بیان خود با کمد لباس خود داشته باشید. ممکن است رنگ‌های روشن‌تر در این مورد مناسب باشند – از اختیار خود استفاده کنید.
  • مهم نیست برای چه نوع شغلی مصاحبه می کنید، از پوشیدن جواهرات خاص خودداری کنید. مصاحبه کننده باید بتواند روی شما و مهارت های شما تمرکز کند، نه جواهرات یا لباس های شما.

5.مشکی یا قرمز را برای قرار اول امتحان کنید.

سیاه نشان دهنده هوش، مرموز بودن و اعتماد به نفس است، در حالی که قرمز نشان دهنده اشتیاق و جذابیت است. لباس هایی مانند شلوار، کت و شلوار، لباس، پیراهن در این رنگ ها جلوه ای قوی و ماندگار خواهند داشت.

  • البته اگر در رنگ مشکی یا قرمز احساس راحتی نمی کنید، می توانید رنگ دیگری را انتخاب کنید. رنگ مورد علاقه خود یا رنگی را که در آن احساس بهتری دارید انتخاب کنید.
  • لباس و کفش مناسب آب و هوا را انتخاب کنید. به عنوان مثال، از پوشیدن صندل در زمستان خودداری کنید.

6.هنگام عکس گرفتن، لباس هایی با رنگ های با کنتراست بالا انتخاب کنید.

رنگ‌های روشن یا اصول اولیه مانند سیاه و سفید کنتراست خوبی دارند و شما را در عکس متمایز می‌کنند. رنگ‌های با کنتراست بالا نیز رنگ پوست شما را صاف می‌کنند.

  • این رنگ‌ها را با لباس‌هایی مانند ژاکت، پیراهن و روسری، نزدیک‌ترین رنگ به صورت خود بپوشید.

7.از پوشیدن لباس سیاه یا سفید در مراسم عروسی خودداری کنید.

از آنجایی که عروس و داماد احتمالاً در عروسی سنتی از این رنگ ها استفاده می کنند، باید از پوشیدن سیاه و سفید خودداری کنید. هر رنگ دیگری خوب است، به شرطی که خیلی شبیه رنگ های جشن عروسی نباشد.

  • اگر نگران استفاده از هر یک از رنگ های عروسی هستید، می توانید یک لباس طرح دار مانند یک لباس گلدار یا کراوات راه راه بپوشید.
  • برای عروسی های زمستانی، رنگ های جواهری عمیق مانند زمردی، آلویی و آبی تیره را امتحان کنید.
  • برای عروسی های تابستانی، رنگ های روشن و شاداب مانند پاستلی، زرد یا فوشیا را در نظر بگیرید.

منبع:wikihow

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه