چگونه برای مهمانی آماده شویم


آتنا نبيل زاده 26 تیر 1401 20 دقیقه مطالعه
iOS 14

چگونه برای مهمانی آماده شویم

مهمانی ها می توانند برخی از نکات برجسته زندگی اجتماعی شما باشند. با این حال، آماده شدن برای یک مهمانی گاهی اوقات می تواند استرس زا باشد. شما می خواهید لباس مناسب و خلق و خوی مناسب بپوشید تا واقعا از مهمانی لذت ببرید. چه به تنهایی و چه با دوستانتان، راه‌های زیادی برای اطمینان از آمادگی برای رفتن وجود دارد.

1.هر چیزی را که باید بیاورید آماده کنید.

اگر مطمئن نیستید چه چیزی باید بیاورید، از میزبان خود بپرسید. ممکن است به شما بگویند از روی ادب چیزی نیاورید. در این صورت به درخواست آنها احترام بگذارید. اگرچه، شما هنوز هم می توانید یک کارت یا یک یادداشت متفکرانه به آنها بدهید. اگر نمی توانید هدیه بیاورید، گلدان گل گزینه خوبی هستند.

2.انرژی بگیرید.

سعی کنید شب قبل از مهمانی استراحت کافی داشته باشید. به این ترتیب، اگر مهمانی آخر شب است، می‌توانید تا دیروقت بیدار بمانید. حتی اگر یک مهمانی روزانه باشد، باز هم می‌خواهید انرژی اجتماعی بودن و بهترین احساس را داشته باشید.

  • برخی از افراد قبل از بیرون رفتن برای مهمانی آخر شب قهوه یا نوشیدنی کافئین دار دیگری می نوشند.
  • قبل از بیرون رفتن یک وعده غذایی حاوی پروتئین بخورید. حتی اگر در مهمانی غذا باشد، نمی‌خواهید گرسنه برسید.

3.به موسیقی گوش دهید.

گوش دادن به برخی از موسیقی های مورد علاقه شما بهترین راه برای هیجان زده شدن در یک مهمانی است. می تواند شما را پرانرژی کند و برای رقصیدن آماده کنید یا فقط روحیه خوبی به شما بدهد.

  • شما می توانید در حالی که لباس می پوشید، یا در حالی که در حال رانندگی به سمت مهمانی هستید، به موسیقی گوش دهید!
  • همراه آواز بخوان شما احساس اعتماد به نفس و بیانی خواهید داشت، که یک راه عالی برای احساس در هنگام ورود به یک مهمانی است.

4.برای معاشرت برنامه ریزی کنید

به این فکر کنید که چه کسی در مهمانی خواهد بود و چگونه می خواهید با آنها تعامل داشته باشید. اگر خجالتی هستید یا زیاد بیرون نمی روید، این می تواند مفید باشد. شما می توانید اهداف کوچکی مانند “من با دو نفر جدید صحبت خواهم کرد” یا “خودم را به همکار جدیدم که به او علاقه دارم معرفی خواهم کرد” در نظر بگیرید.

  • اگر واقعا خجالتی هستید، حتی می توانید در آینه تمرین کنید. با گفتن “سلام، من ___ هستم. شما میزبان را از کجا می شناسید؟”
  • به موضوعاتی فکر کنید که می توانید با مهمانان دیگر صحبت کنید. آیا رویدادهای جاری را دنبال می کنید؟ آیا روی پروژه جالبی کار کرده اید؟ آیا می توانید یک داستان طنز در مورد میزبان به اشتراک بگذارید؟

 

5.تصمیم بگیرید چه زمانی می‌رسید.

معمولاً فرض بر این است که افراد کمی بعد از شروع مهمانی به مهمانی می‌رسند. به این می گویند “دیر شدن از مد روز”. اگر خجالتی هستید، ممکن است بخواهید پس از شروع مهمانی به خوبی به آنجا برسید تا بتوانید در صورتی که اوایل فقط چند نفر در آنجا حضور دارند، مجبور به گفتگو نشوید.

  • در مهمانی‌های شام، مهمانی‌های کودکان یا مهمانی‌هایی که فضایی برای این مناسبت اجاره شده‌اند، دیر نکنید. انجام این کار بی ادبی محسوب می شود.

6.تصمیم بگیرید چه بپوشید.

شما می خواهید لباس خود را حداقل تا حدی بر اساس نوع مهمانی برنامه ریزی کنید. برای مثال، در یک مهمانی تولد لباسی را که در  روز یادبود می پوشید، نمی پوشید. چیزی را انتخاب کنید که مناسب موقعیت باشد اما در آن احساس راحتی و خوبی داشته باشید.

  • به دعوت نامه نگاه کنید تا سرنخ هایی در مورد لباس بپوشید. برخی از دعوت‌نامه‌ها ممکن است چیزی شبیه «کراوات سیاه اختیاری» یا «موضوع عصر فضا» داشته باشند!
  • اگر دعوتنامه نمی گوید چه چیزی بپوشید، همیشه خوب است که از میزبان بخواهید بفهمد چه چیزی مناسب است. اگر نگران آب و هوا هستید، بپرسید: “آیا مهمانی در داخل خانه خواهد بود یا خارج از خانه؟”
  • اگر هنوز مطمئن نیستید چه بپوشید، واقعاً نمی‌توانید با لباس‌های غیررسمی و شیک اشتباه کنید – مانند یک جین صاف یا لاغر، کفش‌های پاشنه بلند عالی، یک لباس مجلسی توری و یک کت کتانی. سپس، می توانید آن را با یک گردنبند یا گوشواره اضافه کنید.

7.برای یک مهمانی یا مراسم رسمی لباس مناسب بپوشید.

حتی برای مهمانی ها و مجالس رسمی نیز طیفی از انتظارات وجود دارد. این رویداد ممکن است نیمه رسمی، رسمی تجاری، کراوات سفید، کراوات سیاه، کراوات سیاه اختیاری، یا کراوات سیاه خلاقانه باشد. قبل از اینکه لباس خود را انتخاب کنید، دریابید که کدام سبک برای مراسم مناسب است.

  • کراوات مشکی: خانم‌ها لباس‌های بلند و آقایان لباس‌های مشکی می‌پوشند.
  • کراوات سفید: خانم‌ها باید لباس‌های شب بلند بپوشند و آقایان باید کت‌های مشکی (پالتو) با شلوارهای همسان که یک راه راه ساتن یا دو راه راه ساتن دارند بپوشند.
  • رسمی تجاری: هم مردان و هم زنان باید کت و شلوار بپوشند.

بیشتر بخوانید:مد مینیمالیستی چیست؟

8.برای یک دور همی غیررسمی، یک لباس بامزه برنامه ریزی کنید.

یک گردهمایی معمولی ممکن است واقعاً غیررسمی باشد، مانند یک غذاخوری. همچنین می تواند “تجاری” باشد که بسیار متفاوت است. برای هر قدر هم که مراسم غیررسمی باشد لباس مناسب بپوشید.

  • برای مردان، بیزینس کژوال می تواند به معنای رفتن بدون کت و شلوار یا پوشیدن شلوار جین تیره به جای شلوار کت و شلوار باشد.
  • برای خانم‌ها، لباس‌های غیررسمی به معنای پوشیدن کفش‌های زیبا مانند کفش‌های پاشنه بلند یا تخت‌های باکلاس با یک پیراهن و شلوار شیک یا یک دامن زیبا است.
  • برای یک مهمانی واقعاً غیررسمی، چیزی بپوشید که در آن احساس راحتی می کنید.

9.نحوه لباس پوشیدن برای فصول مختلف یا آب و هوا را در نظر بگیرید.

مهمانی‌ها گاهی اوقات بیرون برگزار می‌شوند. این می‌تواند در مورد عروسی، مهمانی‌های باغ و موارد دیگر صدق کند. مطمئن شوید که برای موقعیت مناسب لباس بپوشید و آب و هوا را در نظر بگیرید.

  • اگر یک رویداد تابستانی است، لباس های سبک بپوشید. شما نمی خواهید در لباس خود عرق کنید یا احساس کنید که بیش از حد گرم شده اید.
  • اگر مراسم در زمستان است، یک کت یا ژاکت بپوشید. مطمئن شوید که با لباس شما مطابقت داشته باشد تا در طول مهمانی آن را بپوشید.
  • برای مهمانی های تعطیلات، حتماً لباس جشن بپوشید و بر رنگ های تعطیلات تأکید کنید.

10.از دوستان خود بخواهید که در مورد لباس پوشیدن ایده بدهند.

دوستان شما چه در این مهمانی شرکت کنند یا نه، احتمالاً ایده های خوبی در مورد آنچه مناسب است دارند. از یکی دو دوست که به نظرات آنها اعتماد دارید بپرسید.

  • شما حتی می توانید عکس لباس خود را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید تا نظرات دوستان خود را دریافت کنید!

11.لباس خود را بپوشید

اکنون که تمیز هستید و احساس شادابی می کنید، می توانید لباس هایی را که قبلاً پوشیده اید بپوشید. خود را در آینه بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز مطابق آن چیزی است که تصور می کردید. زمانی را که نیاز دارید صرف کنید تا مطمئن شوید که لباس به اندازه کافی راحت است تا در طول مهمانی بپوشید.

  • هر تغییری را که فکر می کنید نیاز دارید انجام دهید. شما نمی خواهید در یک مهمانی سرگرم کننده احساس ناراحتی یا عدم اعتماد به نفس کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کفش ها و اکسسوری های شما با لباس شما هماهنگ هستند و برای مهمانی مناسب هستند. نمی‌خواهید برای یک جشن فانتزی کفش‌های کتانی یا در یک مهمانی بولینگ کفش‌های پاشنه بلند بپوشید.
  • بسته به آب و هوا ممکن است بخواهید یک ژاکت، روسری یا چتر به همراه داشته باشید.

.

12.وسایل مورد نیاز را بسته بندی کنید.

می خواهید تلفن، مقداری پول و شناسه خود را به مهمانی بیاورید. بسته به نوع مهمانی ممکن است چیزهای دیگری نیز بیاورید. با این حال، مطمئن شوید که هر چیزی که برای شب نیاز دارید.

  • پول کافی برای رسیدن به خانه بیاورید، به خصوص اگر در آخرین لحظه نیاز به پرداخت هزینه تاکسی گران قیمت دارید.
  • اگر فکر می کنید که می رقصید یا کیف خود را زمین می گذارید، فقط وسایل ضروری را به همراه داشته باشید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود یک کیف حجیم را دنبال کنید و خطر از دست دادن چیز مهمی را نخواهید داشت.

13.با دوستانی که می روند صحبت کنید.

رفتن به یک مهمانی همیشه با دوستان لذت بخش تر است. از رفتن دوستان دیگر مطلع شوید و بپرسید که چه برنامه ای دارند. آنها ممکن است بخواهند با هم سفر کنند، از قبل شام بخورند یا برنامه های دیگری با شما انجام دهند.

  • اگر مهمانی دعوت نامه آنلاین داشته باشد، ممکن است بتوانید ببینید چه کسی دعوت شده و چه کسی می رود.
  • وقتی می‌پرسید دوستتان می‌رود، حساس باشید. به یاد داشته باشید که آنها ممکن است دعوت نشده باشند و حتی از مهمانی اطلاعی نداشته باشند.

14.در صورت امکان دوستان را دعوت کنید.

برخی از مهمانی ها کوچک و فقط با دعوت هستند. با این حال، برخی از مهمانی ها با این ایده داده می شوند که هر چه تعداد افراد بیشتری بیایند، مهمانی سرگرم کننده تر خواهد بود. اگر مهمانی برای همه باز است، از یکی دو دوست بپرسید که آیا مایلند به شما بپیوندند.

  • با مهمانی های صمیمی تر، میزبان اغلب انتظار دارند که مهمانان دعوت شده یک نفر را که قرار ملاقاتشان است بیاورند. اگر چنین است، با میزبان بررسی کنید و در صورت لزوم، یک تاریخ را دعوت کنید تا با شما بیاید.
  • اگر مطمئن نیستید که آیا دعوت کردن دیگران به مهمانی اشکالی ندارد، از میزبان بپرسید.
  • به دوست خود اجازه دهید بداند چه انتظاری دارد. به عنوان مثال، اگر مهمانی دارای تم یا کد لباس است، مطمئن شوید که دوست شما می داند تا بتواند لباس مناسب بپوشد.

منبع:wikihow

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه