مد مینیمالیستی چیست؟


آتنا نبيل زاده 20 تیر 1401 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

مد مینیمالیستی چیست؟

مد مینیمالیستی چیست؟ :آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که به کمد لباستان خیره شوید اما احساس کنید چیزی برای پوشیدن ندارید؟ متأسفانه، این یک احساس کاملاً عادی است، و این احساس اغلب ما را وادار می‌کند که بیرون برویم و کالای دیگری بخریم، که برای مدت کوتاهی باعث می‌شود احساس خوشحالی کنیم . مشکل این است که شادی نمی چسبد. به همان سرعتی که آمد ناپدید می شود و چند هفته بعد در نهایت با همان حس جلوی کمد خود می ایستید.

در این پست خواهید دید

  • مد مینیمالیستی چیست؟
  • چگونه کمد لباس مینیمالیستی خود را شروع کنیم؟
  • به چند مورد در کمد لباس مینیمالیست خود نیاز دارید؟
  • چگونه در هنگام لباس پوشیدن مانند یک مینیمالیست شیک باشیم
  • چگونه لباس پوشیدن مانند یک مینیمالیست زندگی شما را آسان تر می کند؟

ما می دانیم که مد سریع باعث مشکلات زیست محیطی و بشردوستانه بزرگی می شود. اما آیا مشکل بزرگتر و بزرگتر می شود؟ مشکل فزاینده مد سریع صرفاً انعکاسی از عطش مصرف کننده برای چیزهای بیشتر با قیمت ارزان تر است.

تبلیغات ما را به این باور رسانده است که هر چه بیشتر مالک باشیم، شادتر خواهیم بود. در مورد لباس هم همینطور. بسیاری از جدیدترین روندهای مد را شکار می کنند، زیرا ما به سادگی معتقدیم مدیون جدیدترین لباس ها ما را خوشحال می کند زیرا این همان چیزی است که صنعت مد و جامعه به ما گفته اند.

اما من برای شما خبری دارم، این شما را خوشحال نمی کند. اگر تا به حال از تلاش برای همگام شدن با تمام روندها غافلگیر شده اید، من یک خبر عالی برای شما دارم. شما مجبور نیستید این کار را انجام دهید. در واقع، اگر همین الان دست از این کار بردارید، خیلی خوشحالتان خواهد کرد. در عوض، باید رویکرد جدیدی را برای مد و به طور کلی مصرف‌گرایی انتخاب کنید: مد مینیمالیستی.

اما مد مینیمالیستی چیست؟ خوب، این چیزی است که شما اینجا هستید تا بفهمید درست است؟ پس چرا به آن توجه نکنیم؟

 

مد مینیمالی چیست؟

مینیمالیسم اصطلاحی است که سبک زندگی را توصیف می کند، که در آن شما فقط چیزهایی را در اختیار دارید و از آنها استفاده می کنید که در زندگی روزمره شما هدفی را دنبال می کنند. مینیمالیسم به طور گسترده در مورد ساده زیستی توضیح داده شده است، جایی که شما فقط صاحب چیزهایی هستید که واقعاً دوست دارید و باید هر روز به آنها برسید.

بنابراین در رابطه با لباس چه معنایی دارد؟ مد مینیمالیستی چیست؟ مد مینیمالیستی اساساً به این معنی است که فقط لباس هایی در کمد لباس خود داشته باشید که برای شما مناسب باشد و شما را خوشحال کند.

یک کمد لباس مینیمالیستی کوچک است زیرا فقط شامل قطعاتی است که واقعاً به آنها نیاز دارید. ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما من قول می دهم که زندگی شما را در سطوح مختلف آسان تر می کند. وقتی صحبت از سبک مینیمالیسم به میان می آید، کمتر است. اگر می خواهید چیزی آسان برای به خاطر سپردن مد مینیمالیستی باشد، فقط به یاد داشته باشید که در مورد این سبک، سادگی کلید است.

چگونه کمد لباس مینیمالیستی خود را شروع کنیم؟

اگر می‌خواهید کمد لباسی مینیمالیستی بسازید، باید تمام لباس‌هایی را که دیگر به آن نیاز ندارید خلاص کنید. و موارد جدیدی را که دوست ندارید اضافه نکنید. در واقع بسیار ساده است، شما فقط باید وسایلی را داشته باشید که واقعاً دوست دارید و واقعاً می پوشید. می دانم، گفتن آن آسان است، اما برای اثبات اینکه چقدر ساده است ایجاد یک کمد لباس مینیمالیستی، چند نکته کاربردی برای شروع شما فهرست کرده ام.

1.به آنچه دارید خوب نگاه کنید

اولین قدم اگر می‌خواهید کمد لباسی مینیمالیستی بسازید، این است که تمام لباس‌هایتان را از کمد بیرون بیاورید و نگاه دقیق‌تری به هر یک از اجناس بیندازید. منظورم همه چیز است. از جمله کفش، لباس زیر، پیژامه و کت شما. حالا اقلام را مرور کنید – کدام یک را نگه می دارید اما هرگز نمی پوشید؟ آیا دلیل خاصی وجود دارد که چرا این مورد را نگه می دارید؟ هنگام تمیز کردن کمد خود با خود صادق باشید و فقط وسایلی را که واقعاً دوست دارید و می پوشید نگه دارید.

2.احساساتی بودن را متوقف کنید

می دانم موارد خاصی هستند که در قلب ما جایگاه ویژه ای دارند، زیرا نماد چیزی یا شخصی هستند. وقتی کمدمان را تمیز می‌کنیم، معمولاً بیش از حد احساساتی می‌شویم، زیرا هر قطعه یا به ما یاد تمام دوران‌های عالی که آن را پوشیده‌ایم می‌اندازد یا به ما یادآور شخصی می‌شود که دوست داریم در هنگام خرید آن کالا باشیم.

اما اگر با خودتان صادق باشید چند بار در چند سال گذشته آن تی شرت یا لباس “خاص” را پوشیده اید؟ اگر فقط در کمد شما آویزان است و گرد و غبار را جمع می کند، وقت آن رسیده که از شر آن خلاص شوید. اگر نمی خواهید به طور کامل از شر آن خلاص شوید، آن را در جایی ذخیره کنید. فقط آن را از کمد و اتاق خواب خود بیرون بیاورید. کمد شما فقط باید با قطعاتی پر شود که دوست دارید و می پوشید.

3.از اتاقت بیرونش کن

وقتی کمدتان را تمیز کردید و تمام لباس‌هایی را که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید داخل جعبه یا کیف گذاشتید، وقت آن است که آنها را از اتاق خواب بیرون بیاورید. کیسه ها را فقط در گوشه ای قرار ندهید و زمانی که برای آن وقت دارید با آنها برخورد کنید. تصمیم بگیرید که می خواهید با لباس چه کار کنید. آیا می خواهید آنها را بفروشید یا به خیریه بدهید؟ هر تصمیمی که می گیرید فقط آنها را از سر راه خود بردارید و تا زمانی که متوجه نشدید که چیست آنها را در اتاق خواب خود ذخیره نکنید.

4.روی قطعات با کیفیت بی انتها سرمایه گذاری کنید

اکنون که کمد لباس خود را آماده کرده اید، وقت آن است که بفهمید آیا برخی از سنگ های ساختمانی اولیه را از دست داده اید یا خیر – اگر کسی گیج شود، در اینجا در مورد اقلام اصلی لباس صحبت می کنم.

به چیزهایی که دارید نگاه کنید و فهرستی از چیزهایی که از دست داده اید تهیه کنید. این به شما کمک می کند تا از خریدهای فوری دوری کنید زیرا باعث می شود فقط روی چیزهایی سرمایه گذاری کنید که واقعاً به آنها نیاز دارید.

این اقلام باید برای درازمدت سرمایه گذاری باشند، بنابراین این را به عنوان گزینه ای برای بیرون رفتن و خرید یک لباس تابستانی گلدار جدید نبینید. شما فقط در صورت نیاز باید اقلام جدید بخرید و این اقلام باید اقلام پایه ای بی انتها باشند که می توانید برای استایل دادن به اقلامی که از قبل دارید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای پوشیدن کت چرم در تابستان

به چند مورد در کمد لباس مینیمالی خود نیاز دارید؟

اساس مینیمالیسم این است که با کمترین میزان ممکن کنار بیایید. بنابراین اگر می خواهید کمد لباسی مینیمالیستی ایجاد کنید، کمتر است.

در یک کمد لباس مینیمالیستی تعداد طلایی وسایل مورد نیاز شما وجود ندارد، اما باید حتماً به تمام لباس های خود نگاهی بیندازید و فقط وسایلی را که واقعاً دوست دارید و در واقع بیش از یک بار در سال می پوشید نگه دارید.

اما با این حال، در واقع تعداد دقیقی از اقلام وجود دارد که می توانید در کمد لباس خود داشته باشید، اگر دستورالعمل های واضحی را دوست دارید. اما در این صورت، ما کمی از مد مینیمالیستی دورتر می شویم.

اگر به دنبال آن عدد جادویی هستید، باید اصطلاح جدیدی را به حوضچه بیاندازیم – “کمد لباس کپسولی”. کلمه کمد لباس کپسولی کمد لباسی را توصیف می کند که حاوی چند لباس است که از مد نمی افتد و شما واقعاً آنها را دوست دارید.

اگر می‌خواهید یک کمد لباس کپسولی «واقعی» بسازید، محدودیت سخت‌گیرانه اقلام 37 است. پس شما آن را دارید. اگر می خواهید یک کمد لباس مینیمالیستی یا کپسولی ایجاد کنید، نباید بیش از 37 مورد داشته باشید. اگر کمد لباس خیلی کوچک به نظر می رسد، آن را با 50 مورد امتحان کنید. تا زمانی که به یاد داشته باشید کمتر بیشتر است.

چگونه در هنگام لباس پوشیدن مانند یک مینیمالیست شیک باشیم

اگرچه ممکن است برای برخی از افراد شیک و مد روز لباس پوشیدن با وسایل کمتری در کمد لباس شما سخت به نظر برسد، اینطور نیست. همه چیز در مورد مواردی است که در کمد لباس خود دارید و چگونه آنها را سبک می کنید.

به عنوان مثال یک مانتو بژ را در نظر بگیرید. این یک کمد لباس کلاسیک است و با یک شلوار جین، یک یقه یقه اسکی و یک جفت چکمه که مستقیماً از باند فرودگاه به نظر خواهید رسید، هماهنگ شده است.

فقط به یاد داشته باشید کمتر بیشتر است. روی چند قطعه جاودانه با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید و آنها را با هم ترکیب کنید. این باعث می شود که شما در کمترین زمان شیک به نظر برسید. اگر من را باور ندارید، فقط به صحنه مد اسکاندیناوی نگاه کنید.

اسکاندیناوی ها در شیک جلوه دادن لباس های مینیمالیستی متخصص هستند. فقط به یاد داشته باشید که سیلوئت های جذاب را انتخاب کنید و با بافت های مختلف بازی کنید. اگر روی یک پیراهن سفید جذاب، یک یقه یقه اسکی، یک کت شلوار مناسب و یک پلیور سایز بزرگ سرمایه گذاری می کنید، در حال حاضر یک پایه عالی برای شیک پوشیدن به عنوان یک مینیمالیست دارید.

فقط به یاد داشته باشید که همه چیز در مورد سرمایه گذاری در اقلام با عمر طولانی با کیفیت خوب است، که هرگز از مد نمی افتند. و اگر فکر می کنید خیلی خسته کننده است، فقط یک جفت گوشواره یا یک جفت کفش چشم نواز اضافه کنید.

چگونه لباس پوشیدن مانند یک مینیمالیست زندگی شما را آسان تر می کند؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که جلوی کمد لباستان بایستید و به کمد پر شده و انبوهی از لباس ها نگاه کنید اما احساس کنید چیزی برای پوشیدن ندارید؟ اینکه هر موردی که توجه شما را به خود جلب می کند هر بار که به آن نگاه می کنید وحشتناک تر به نظر می رسد و به نظر می رسد هیچ چیز مطابقت ندارد؟

اگر شما یک یا شاید چند مورد از آن بحران های لباس را داشته اید (منظورم این است که چه کسی نداشته است؟) بله، لباس پوشیدن مانند یک مینیمالیست زندگی شما را آسان تر می کند.

لباس پوشیدن شما را در صبح راحت‌تر می‌کند، پیدا کردن قطعاتی را که واقعاً دوست دارید در کمد لباس‌هایتان راحت‌تر می‌کند، و قطعاً بیرون رفتن از در را برای شما آسان‌تر می‌کند. در لباسی که می پوشید راحت و شیک

با اقلام کمتری در کمد لباس خود، در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد و در نحوه استایل و ترکیب اقلام خود خلاقیت بیشتری خواهید داشت.

اگر این نمی تواند شما را متقاعد کند که یک کمد لباس مینیمالیستی بسازید، شاید تمام پولی که به شما کمک می کند، بتوانید. فقط به این فکر کنید که چند بار به‌خاطر ارزان بودن یا ارزان بودن آن چیزی را به صورت ناگهانی خریده‌اید.

خوب، در دراز مدت، همه اینها جمع می شود، و شرط می بندم که از اینکه واقعاً چقدر برای خرید هزینه می کنید شگفت زده خواهید شد. اگر مثل مینیمالیست ها لباس می پوشید، می توانید آن صبح ها را صرف چیزی کنید که همیشه آرزویش را داشتید.

منبع:styleconsidered
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه